(1275) motor weer in gebouwd

RE: (1275) motor weer in gebouwd

Hi Barry,

net terug van vakantie en bekijk net de foto's van je axiaal-lagers, of wat er nog van over is...

Niet echt leuk na een nieuwe opbouw, geloof me ik weet ervan; het blok van Pepe moeten we nog steeds opbouwen (zucht)

Maar kan je wellicht eens je licht laten schijne over wát er nou precies is misgegaan? Lagers omgedraaid bij monteren, is de axiaalspeling gechecked (kan me niet anders indenken aangezien J2 bij het opbouwen betrokken was?)

Ik zit nog steeds met het mistery van de beltdrive waarvan spontaan een paar tanden de geest gaven.
Ik zal binnenkort even een update plaatsen in dat topic.

Bij ons resulteerde het in;
nieuwe kleppen
nieuwe stoterstangen
nieuwe krukas-lagers
vervangende verstelbare chain-drive
nieuwe nokkenas (SW5 met 34 km op de teller naar de eeuwige jachtvelden, nokken langs rod-end bolts geschaafd)
4 nieuwe rod-end bolts
plus al het werk, pakkingen en alle andere dingen die misgaan
en nog steeds geen uitsluitsel van MS over de belt die we hebben opgestuurd over hun verzoek.

Iig succes met de opbouw van je nieuwe blok, maar als je wellicht iets meer kan achterhalen van wat er mis is gegaan dan kunnen we daar allemaal iets van leren.

paul!!
wat er mis is gegaan we weten het nog steeds niet maar zal wel een fout gemaakt hebben die ik niet meer zal maken kijk nu eerst 10 keer of het wel goed zit
maar het blok lig al bij het oudeijzer

ben nu met een nieuwe motor bezig gister hebben 3 M.A.V
vrienden geholpen dat is onze club iedereen help elkaar en het is toch wel handig als er een paar mensen mee kijken je bent nooit te oud om iets bij te leren toch??

maar als ik jou verhaal lees word je ook niet vrolijk van maar ook dat komt weer goed toch?
greetz berrie

taekeb schreef:
Honda?

Is dat leuk?

...Anders leuk denk ik.

Ook dan hangt het ervanaf wat je ermee doet en hoe je ermee omgaat. Bart(BMC) heeft ondertussen al meer dan 10 circuitdagen (dagen, dus geen losse sessies van 20min) tegelijk met ons gereden en heeft alleen af en toe last gehad van losse stekkertjes en nu dan een slippende koppeling. Terwijl wij (op CMC na) allemaal al de nodige dingen kapot hebben gereden. Dus de duurzaamheid van een Honda is wel leuk inderdaad.

Maar toch loopt het niet veel harder(op een circuit dan) dan een snel A blok. Voor zover ik weet heb ik de meeste in Nederland rondrijdende conversies wel ingehaald op de baan: de BvL vtec conversie van Strinnie ingehaald bij een clubspecials dag, de crx conversie van Bart dan en ook die zwarte estate van Paul van Dietz. Maarja, die reden allemaal wat meer op "safe"(op Bart na).

Dus wat is er behalve het niet stuk gaan ook alweer zo geweldig aan een Honda mini? :9 :+)

Bart is ook niet echt met het nieuwste spul begonnen.
Als je je hele onderstel verstelbaar hebt, dan rijd zo,n auto al heel anders.
Iedereen zijn ding. Ik heb respect voor beide.

Ik ook hoor. Daarom noemde ik het ook "anders" leuk. :)

Misschien kom ik zo nog ff kijken in Buren. Vriend van me zou gaan kijken voor wat gebruikt spul en er was leven in de brouwerij op zondag! Das mooi dus! Geloof dat hij carterontluchting pijpje voor op vliegwielhuis, bediening voor hiff44, een gasnaaldje, luchtfiltertje etc. zoekt...

hé taeke ik dacht hij komt wel ff langs
vandaag weer een stuk op gebouwd alles draait soepel
en hij staat super scherp alles staat op nul nog beter dan de vorige motor hier een paar plaatjes

Remco komt morgen langs (zei die)... Tijd dat zijn mini ook weer eens gaat rijden. Maar bouw je nu alles 1 op 1 over op een ander 1275 blok? Of heb je bij dit blok ook de krukaslagers vervangen en nieuwe zuigers etc? Schiet wel al op zie ik! Wacht je nu op dropgears? of bouw je hem eerst zo al in?

bouw alles over dit blok heb ook pas 40000km gelopen is een van de laatste spi's!!
alles opgemeten lagers speling dit blok is perfect
maar heb er geen haast mee gister zijn M.A.V vrienden langs geweest en hebben ff geholpen en heb ik mijn kop gelijk mee gegeven moet nog een keer flink onder handen genomen worden nu word het echt stage M.A.V bak heb ik er gister onder gezet is ook een nieuwe moet alleen diff er nog ff in zetten
en dropgears maar dat komt nog wel als de auto voor de eerste clubdag of het imm 2008 klaar is dan is dat vroeg zat

Ik lees aan het begin van het verhaal dat je er een 3.96 eindoverbrenging in had zitten, maar die nu gaat wisselen.

Ik heb net een oude bak opengeschroefd en daar zat dus een 63/16 in, wat zou neerkomen op een 3.93.

Maar ik begrijp dat die van jou niet helemaal rijdbaar meer was...te veel toeren?

Dennis

Ik heb net een oude bak opengeschroefd en daar zat dus een 63/16 in, wat zou neerkomen op een 3.93

dennis ik heb zo het boek niet bij de hand waar alles in staat maar die 3.93 was wel leuk trek als een een gek maar 120 met bijna 5500 toeren geloof ik!!
dat reed niet echt fijn
ik heb van mijn oude blok nog een 3.44 liggen die zet ik er wel in 4500 toeren bij 120 op 10inch

En Dennis, bewaar die diff maar voor me als je er geen plannen mee hebt...

Ik heb net een oude bak opengeschroefd en daar zat dus een 63/16 in, wat zou neerkomen op een 3.93.

klopt idd dennis 63/16= 3.93
weet nu niet of ik het eruit gaat halen uit mijn bak ik hoorde vanmiddag dat er ook sprint wedstrijden worden gehouden op het imm 2008 en dat gaat goed een 3.93 en op 10inch
greetz berrie

WOW, ik ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren daar in de flevopolder! Echt een rijk verleden met sportieve dingetjes heeft de mscn niet... Leuk als ze die weg dan toch inslaan voor een keertje! :P Daarna ook nog naar MITP op Santa Pod (weer)! Kan niet wachten... Als ze het hier dan ook doen per soort motor dan kun je met een blokje met de berrie specs best ver komen!

mscn

mscn heb toch niks met imm 2008 te maken of ben ik nu gek

heb ook nog een 3.76 liggen wel leuk om daar ff mijn blok te verkrachten dat heb ik er wel voor over!!!
greetz berrie

Dutch mini people? Noemen ze zich toch? Of zijn wel allemaal een beetje dezelfde mensen toch? of? ;) Ik ben al lang blij als er ook iets te doen is wat leuk is. :)

Maarre, wat moet je met een hif44? (marktplaats?) Ik zoek er nog 1... Maar dan compleet met die bedieningplaat en wel een model zonder economy gasklep. Had die gast net gemaild toen zag ik dat jij er op had geboden. (of een andere berrie)

Nee, Dutch Mini People staat niet gelijk aan MSCN, heeft niets met elkaar te maken.

Maar heren, ik weet dat het moeilijk is in TM&T, maar proberen we een beetje ontopic te blijven?

Ik was in die bak eigenlijk op zoek naar een 3.76 eindoverbrenging en die 3.93 verraste me eigenlijk, want ik geloof dat dat nooit standaard geleverd is.

Ik denk dat ik hem eens ga proberen icm een 998 :), ik denk dat een 1310 een beetje over zijn toeren raakt.

Dennis

dennis een 3.76 zit als ik het goed in een 850
en een 3.93 in Austin Alegro en een Austin Glyder geloof ik
dit is mijn ook maar verteld! maar ik zou wel zuinig zijn op die 3.93 daar zijn er niet zoveel van!!
berrie

Vast wel leuk in een 998 met een hoogtoerige nokkenas inderdaad!

Gisteren(vannacht eigenlijk) een stukje naar huis gereden met een ontspoorde v-snaar... Geen stroom, geen waterpomp... hoop dat ik geen schade heb opgelopen. Ga nu dus vieze handen halen. Dag 1 2008 :P :+)

als eerst wensen ik iedereen een gezond 2008
en je bent weer goed bezig taeke

Is alweer gefixt. Blokje is wel flink heet geworden... De kleur op het blok is zelfs wat verkleurd. Maar niet zo erg als bij Roland. Loopt nu weer prima. Hoop dat de koppakking geen deuk heeft opgelopen.

Kwam ook nog een hiff plaat en een luchtfilter en gasnaald tegen die remco dan zolang kan lenen. Kan hij tenminste rijden! :) Groeten en ook nog veel (klus)plezier in 2008 allemaal... :+) 8)

goed bezig taeke blok half aan gort gereden hier word die niet beter van hoor!!!

heb nog wat info over mijn blok gekregen
hier komt hij uit
Mini Sprite 1300 1e toelating 06-05-1996 46.110 kmst
heb echt weinig gelopen!! zal ik hem eens goed wakker maken heb lang genoeg stil gestaan
berrie

Ach, alles lijkt mee te vallen. Hij houd de boel nog goed binnen in elk geval... Denk dat de snaar wel de radiateur heeft ingedeukt. Hij maakt een ander geluidje nu. Vers blokje die SPi! Had hij ook nog maagdelijke krukas flenzen?

Het blokje waar ik nu mee rijd had ik zelf uit een metro gehaald. Die had iets van 46.000km. (teller stond op 44.600 ofzo en was stuk gegaan) Alles was nog super netjes. Zal bij dat SPi blok ook wel zo zijn! Mooie ringen nog zichtbaar in de cilinderbussen, pakkingen nog netjes enzo... hmmm. In de estate die ik laatst had gekocht zat ook een 1275 motor, maar die is echt veel minder mooi. Denk dat daar de ca4 nokkenas in komt met een mg kop. Leuke reserve als er weer iets stuk gaat.

Vers blokje die SPi! Had hij ook nog maagdelijke krukas flenzen?

ja dit blok is 100% in orde moet alleen nog ergens een mooi plekje zien te vinden voor de olie Temperatuur sensor want die ga ik er ook in stoppen eens kijken hoet heet het daar binnen word en anders zet ik er ook een olie cooler op maar dat had ik al moeten doen wanneer kom je langs in buren
berrie

Zet die plug maar in je aftap moer. Dan meet je zuiver. Ben je alleen het magneetje kwijt. Maar je moet toch wat vaker olie verversen.

Je kunt ook een gaatje boren in de achterkant van je bak en daar die sensor in maken. Of zit je bak al vast aan het blok inmiddels?

Zet die plug maar in je aftap moer.

dit vind ik niet echt een optie en de bak zit al vast
aan het blok kijk morgen wel ff waar ik dit gaat plaatsen

Hoezo geen optie? Werkt super op die manier. Of wil je die magneet niet kwijtraken?

Ik heb het ook weleens gehad in een blokje die tussen het blok en het oliefilterhuis kwam. Maar daardoor kwam de slang van de oliekoeler net in een vervelende bocht te hangen. Heb je een smiths meter met zo'n leidingkje met een staaldraadje eromheen? of ga je voor een electronische? Ik had met zo'n equus meter en een electronische namelijk steeds verkeerde/slechte waardes en met die smiths met dat leidingkje geen probs...

Hoezo geen optie? Werkt super op die manier. Of wil je die magneet niet kwijtraken?

die laat ik er liever in zitten er lig in buren nog wel een olie Temperatuur meter maar die is voor een a blok die kan je dan in de olie leiding zetten waar die banjo in zit maar ik heb een a+ plus dan gaat dat weer niet ik zet er wel een electronische in kost wel wat meer weet een goede autosport zaak gaat daar wel ff kijken

Klopt het hart al?

nog niet hij is van de week klaar deze week doet barry de bronzen klepgeleiders er in persen en als ik tijd heb ga ik zelf de kleppen ff in slijpen !! maar ben druk aan het verhuizen hebben een ander huis
berrie

geleiders:
beetje koper vet/ep op de geleider bij het persen.
vergeet niet te ruimen/honen.

n.b. het is geen standaard maat! 9/32' of 7.153mm

geleiders:
beetje koper vet/ep op de geleider bij het persen.
vergeet niet te ruimen/honen.

komt goed dit gebeurd in onze mav werkplaats en die hebben al een heleboel koppen gebouwd Ervaring genoeg
toch bedankt voor het mee denken!!
berrie

kop is klaar volgende week kommen ze hem brengen bedankt mannen!!!snel de boel weer in bouwen kunnen we weer vlammen

Wat doe je 1 Maart? :+) Strakke deadline, maar haalbaar... Goede test ook meteen.

ga ik niet redden al wil ik het graag ben nog bezig voor iemand om een 1310 op nieuw op te bouwen en volgende week kom er nog een waar ik samen het blok mee op moet bouwen en mijn auto moet nog een nieuwe vloerplaat in en hij moet nog gekeurd worden dat ga ik niet allemaal niet redden maar wil wel op de eerste clubdag ff vlammen oké
gr berrie

Chat verplaatst naar dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 451#402451

Houden we wel in de gaten dat dit de afdeling techniek is??

ja en ? Moet er dan maar gelijk iets verwijderd worden verwijder dan deze hele topic gelijk

het is niet verwijderd, maar de niet aan dit topic gerelateerde informatie is verplaatst naar een eigen topic. om de informatie in dit topic zoveel mogelijk gerelateerd aan het onderwerp te houden voor mensen die het later lezen..

mijn M.A.V blok met M.A.V kop is klaar mooie d vormige (swifttune)uitlaatpoorten voor een nog betere flow! en nieuwe in en uitlaat (Rimflow) kleppen volgende week de handel maar weer eens in gaan bouwen!

foto's zijn geen super kwaliteit
berrie

Als de kop maar van super kwaliteit is ;)

en dat zit wel snor!

is de 2 de een inlaat?!?
zo ja is het midden dan niet iets te scherp?
ronder werkt beter met de kerende lucht stromen

is de 2 de een inlaat?!?

\\
ja dat is een inlaat!! maar dat lijk maar zo zal maandag eens een goede foto maken kop is 100% perfect
hij is gemaakt door twee toppers van onze club
berrie

Zie wel dat daat een hamster door kan.

Vette kop of niet dan. :x

hé maatje ziet er goed uit he! het is een hele mooie kop volgende week maar eens snel in bouwen die handel moet alleen nog wat spullen halen voor de weber die lekt een beetje
greetz

minimania berrie schreef:
mijn M.A.V blok met M.A.V kop is klaar mooie d vormige (swifttune)uitlaatpoorten voor een nog betere flow! en nieuwe in en uitlaat (Rimflow) kleppen volgende week de handel maar weer eens in gaan bouwen!
berrie

Toevallig aandelen bij de M.A.V ???

Verder ziet het er allemaal goed uit.
Hoeveel km kun je straks met je nieuwe blokje rijden?
1000 km is dan de boel weer gaar? of houd ie het langer vol?

Groetjes Jeroen

1000 km is dan de boel weer gaar

nee ik denk 999km :r

eipaj schreef:
Zie wel dat daat een hamster door kan.

Vette kop of niet dan. :x

het formaat van de poort zegt nix over de flow dus al kan er een olifant door dan kan het nog een kut kop zijn

maar waar blijven die duidelijke pics!? :P

Hee Onno, had jou gisteren stiekum wel verwacht op Zandvoort?

het formaat van de poort zegt nix over de flow dus al kan er een olifant door dan kan het nog een kut kop zijn

maar waar blijven die duidelijke pics

als je het zo graag wil zien dan kom je maar kijken bij ons in buren in plaats van alleen maar commentaar
te leveren die kop is gewoon goed dik enz enz gaat er verder ook niks meer over zeggen iedereen weet het toch beter hier
en volgens mij zei ik maandag??

Het is nog steeds een feit dat bij de verbranding veel lucht nodig is dus hoe meer lucht hoe meer brandstof je kunt inspuiten. En dan moet de rest natuurlijk ook wel kloppen. En niet stomweg een kop flowen. Het is ook hoe je hem flowed. Maar ja, het is net voetbal hier op de forum. Iedereen weet het beter, en de beste test is de testbank dus wel zullen nog wel zien. En jaloers zijn mag.

@ taekeb

even geen circuit waardige auto
mini is het blok echt kapot vervanger zit er nog niet in en is weer een std 998
Want de midget word de snelle maar die gaat donderdag naar de lassen ivm wat "kleine" roest plekjes (totaal missende binneste B-stijl links :x )

binnen kort weer

maar on topic ik wacht op wat geile kop pics!

en begrijp me goed ik zeg nix slechts over je kop.
op de foto leek het alleen niet te kloppen en opbouwende kritiek is toch nooit weg?