Help: Welke naald moet ik gebruiken?

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Yo, mini kameraden,

Het is weer zo ver, ik vraag jullie advies..., ik ben in het bezit van een mini 1000 mayfair uit 90, nog geheel standaard, nu heb ik het originele luchtfilter verwijderd en een k&n sportfilter achter op de carburateur gemonteerd. Echter mis ik nu een beetje power, dit wordt krijg ik wel wanneer ik met uitgetrokken choke rij..... Volgens mij moet ik er een andere naald in zetten, kan iemand mij adviseren hoe en welke??

Alvast weer bedankt,

groetjes Johan

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Probeer eens een AAU naald. Waarschijnlijk helpt dit al een stuk. :)

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Heej mooi topic :D

Weet iemand nog een goede naald voor een 1275-blok met lage compressie(ex turbo) Met k/n, standaard inlaat, carter-breathers en rc40?

Ik heb nu BDL maar het trekt totaal niet door... Ik kom in 4 niet boven de 4500 toeren uit

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Probeer eens een Stage 1 Naald dat helpt heel goed.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Chielsea schreef:
Heej mooi topic :D

Weet iemand nog een goede naald voor een 1275-blok met lage compressie(ex turbo) Met k/n, standaard inlaat, carter-breathers en rc40?

Ik heb nu BDL maar het trekt totaal niet door... Ik kom in 4 niet boven de 4500 toeren uit




k'Zou eerst eens zorgen dat je compressie vergelijkbaar is met een normaal 1275 blok en dan moet die BDL in principe goed zijn. Zit er wel olie in de dashpot? En hoe is de afstelling qua Co e.d.?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

MarkVoerman schreef:
Probeer eens een Stage 1 Naald dat helpt heel goed.


Wat is dat voor naald dan? Ik persoonlijk zou niet weten welke naald er standaard bij een Stage 1 kit zit, als het al al tijd dezelfde naald is, wat ik betwijfel...

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

WinSU!!
Handig programma. Niet helemaal kloppent, maar je komt er een eind mee.
Mocht je het programma nog niet hebben, dan stuur ik je wel een kopie.

En zoals al eerder gezegd: Kijk ook even hoe je afstelling op dit moment is, want dit kan echt schelen.

grtzz Martin

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Eelke schreef:
MarkVoerman":3olfa4mt]Probeer eens een Stage 1 Naald dat helpt heel goed.


Wat is dat voor naald dan? Ik persoonlijk zou niet weten welke naald er standaard bij een Stage 1 kit zit, als het al al tijd dezelfde naald is, wat ik betwijfel...[/quote:3olfa4mt]

Vaak wordt bij een stage one voor een 1275 een BDK meeggeven.

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Voor een mini 1000cc blokje wordt er een AUU naald meegegeven ( stage 1 ) Maar als je naar een mini centre gaat neem je mini mee en je gereedschap dan kun je naalden gaan testen dan kijk je welke naald het beste doet.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Rene schreef:
k'Zou eerst eens zorgen dat je compressie vergelijkbaar is met een normaal 1275 blok en dan moet die BDL in principe goed zijn. Zit er wel olie in de dashpot? En hoe is de afstelling qua Co e.d.?



Nou het co staat dus veel te hoog volgens mijn garage... Ik wil er ooit nog wel een goede kop opzetten (ruilen voor een mg metro) maar voorlopig wil ik zo wel blijven rijden...

WINSU gaf voor mij dus een BDL aan, wat blijkbaar niet goed werkt. Hij start makkelijk als hij koud is, maar wanneer hij warm is start hij dus bijna niet, lijkt wel verzopen dan...

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

uhmm... ik heb net bij STV dat sport air filter gekocht bij Mini sevencentre met een ABD naaldje.. Zal dat dan wel kloppen??????

en hoelang doe je gemiddeld met een naaldje?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Nana: goed lezen. het gaat hier over van een 1275. In jouw geval (een 1000) is een abd misschien wel goed weet ik niet, weinig ervaring met 1000-jes. Probeer het winsu prog. op www.winsu.co.uk

Chielsea: Als je bij de garage bent geweest en ze hebben geconstateerd dat je Co te hoog staat waarom heb je niet gevraagd of ze hem goed willen zetten??
Had misschien wel makkelijk geweest? Je kan het zelf ook tot op een bepaalde hoogte.Zeker als je merkt dat je koud geen choke nodig hebt kan je er bijna altijd vanuit gaan dat je Co te hoog staat.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Nana: een naald gaat wel even mee. Ik denk dat menige Mini-motor in de zeg twee ton die hij draait nooit een nieuwe naald ziet. Het hangt ook een beetje van de carb af. Ik geloof dat in een HS maar heel weinig slijtage optreed aan de naald, terwijl bij een HIF de naald tegen de je aangeduwd wordt en daardoor wat meer slijt. Ik gok dat om de 100K verwisselen een aardige maatstaf is. In elk geval kan je wel even voort, met je nieuwe naaldje :)

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Ik geloof dat in een HS maar heel weinig slijtage optreed aan de naald, terwijl bij een HIF de naald tegen de je aangeduwd wordt en daardoor wat meer slijt.



Zowel bij een HS als een HIF is de naald verend gemonteerd en wordt tegen de jet aangedrukt. Gezien de nauwkeurigheid in de diameters van de naald (zie bijv. Haystack) is een klein beetje slijtage al significant. Ik denk dat je met 100.000 km al aan de hoge kant zit.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Rene schreef:
...
Chielsea: Als je bij de garage bent geweest en ze hebben geconstateerd dat je Co te hoog staat waarom heb je niet gevraagd of ze hem goed willen zetten??
...



Nou.. hij liep dus heel erg slecht met het juiste aantal CO.. Dus ze hebben hem iets te veel gezet zodat hij wat netter liep. Meer weet ik ook niet.

Ik kan wel eens proberen om hem wat terug te draaien? Het blokje had namelijk wel een tijdje stilgestaan, en nu is hij wel redelijk weer ingelopen. Is dat ook een oorzaak?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

oh gossie Rene was ik weer te snel met lezen! SJORRY HOOR!!! ;)

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Chielsea schreef:
Rene":35ctrkmh]...
Chielsea: Als je bij de garage bent geweest en ze hebben geconstateerd dat je Co te hoog staat waarom heb je niet gevraagd of ze hem goed willen zetten??
...



Nou.. hij liep dus heel erg slecht met het juiste aantal CO.. Dus ze hebben hem iets te veel gezet zodat hij wat netter liep. Meer weet ik ook niet.
[/quote:35ctrkmh]


Weet je wel zeker dat de rest(lees:je ontsteking ed) wel goed staat afgesteld?? En of je geen valse lucht trekt via je inlaat/uitlaatpakking?

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Beste minivrienden,

Allen hartelijk dank voor al jullie adviezen op dit onderwerp, ik heb nu een ABD naald in mijn standaard 100tje + k&N en hij rijdt nu als een "raket"

gegroet,


Yo

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Als de naald goed gemonteerd is, is de enige slijtage die optreed, die van de benzine (damp) die erlangs loopt. Ik ben het dus met Eelke eens, en zul je bij een normale levensduur van een blokje nooit je naald hoeven te vervagen, tenzij je dus de setup gaat veranderen. ook al slijt de naald een fractie, betekend dit dat een een verwaarloosbaar kleine hoeveelheid meer benzine geeft. Ik zelf rijd met een AAU naald die komt zeer stek overeen met een ABD naald.(ook 1000cc stage 1)

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Als er mechanische wrijving optreed (wat dus kennelijk bij alle SU's is, en niet alleen bij de HIF zoals ik dacht) zal er altijd wat slijtage zijn. Ik zou niet durven zeggen in hoeverre de slijtage verwaarloosbaar is bij de kleine variaties die tussen de verschillende types naald liggen.

Het is natuurlijk ook maar net wat je verwacht. Ook een naald monteren die niet optimaal is hoeft nog niet te betekenen dat de motor ineens niet meer goed loopt. Dus ook als die slijtage ervoor zorgt dat de instelling van optimaal wegloopt, is het de vraag" wat is nog acceptabel.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Ik heb het zelfde probleem als Yo. Ook bij mij loopt het motortje niet lekker tot je de choke weer uittrekt. Het gaat bij mij om een mini 1000 uit '85. De motor is voor zo ver ik weet standaard, maar er zit wel een sportuitlaat op met één demper. De luchtfilter is ook standaard. Kan iemand mij vertellen wat zo'n naald ongeveer kost en welke ik waarschijnlijk moet hebben?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Ben nu efkes aan het rommelen met de motor :D
Mijn vraag is kan ik de carburator gewoon wat rijker instellen voordat ik begin te kijken voor een andere naald?
Daar uitlaat enzo ook nog aangepast moet worden.

Trouwens waar haal ik dat nu die naalden?
bestellen bij minisport ofzo :?

Die naalden zijn dus wel per carburator type of niet?

(Vizard zijn boek kan ik maar ten vroegste woensdag hebben)

Heb nu gewoon die inlaat aansluiting eraf gedaan.
En ie valt nu niet even in een putje rond de 3000 toeren maar hij loopt minder rijk...
Op mijn proefstrip haal ik maar 105 ipv 110km/u
maar ie draait wel vlotter door de toerental.
Eerst gewoon rijker zetten of met chok eens proberen?

Is het een manier van werken, op het gevoel?
Of beter, filmen van het toerental verloop per tijd.
Dat kan ik achteraf goed analyseren waar em minder en vlotter gaat.
Kan ik dit gebruiken om de naald te bepalen?
Eventueel zelf aanpassen?
Die naald?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

weer wat leven in een oud topic i.p.v. een nieuwe opstarten...

mijn dubbelle hs2's met k&n conefilters staan veel te rijk, mijn co gehalte is dus veel te hoog. bij het synchroniseren is mij het advies gegeven om de naalden t.z.t. te vernieuwen...

de vorige eigenaar van de carbs had ze gemonteerd op een 1300, en ik heb ze op een 1000-tje zitten.

maar nu de vraag: welke naalden moet ik dan kopen en wat kost een naald eigenlijk? :? ?

ik heb het winsu-programma geopend, maar er staat niets over twin-carbs.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

probleem met afstellen op CO is dat je dat op stationair doet.. als je het verkeerde profiel hebt is dus nog alleen je CO goed maar de rest fout :(



voor de mensen die een sterk afwijkende setup hebben is er er mogelijkheid om op een EZboard "ask doddy" rubriek een naald advies te krijgen.(wel engels, goed je setup beschijven. maar alleen de relevante onderdelen..inlaat, uitlaat, nokkenas, kop, carb )

niet met zijn allen :)

http://pub120.ezboard.com/fspecialistmi ... D=18.topic

soms is het een standaard naald, of een naald in combi met een set "STATIONS" (rijtje maten met diameters op verschillende afstanden waarop de naald moet worden afgedraait).

dit is dan een op zijn minst een goed startpunt voor verdere afstel sessies op een rollenbank.


bij ML motorsport kan je custom naalden krijgen voor het geval dat er geen standard naald is (15 UKP).

overigens je jet slijt harder dan je naald (staal tegen iets messing achtigs) dus ik zou die eerder vervangen.

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Volgens WINSU zou ik met mijn configuratie (1275 enz.) een BDL of BDD naald moeten gebruiken.
Nu vraag ik mij af wat er eigenlijk standaard in een HS6 zit.
Kon het niet direct terug vinden.

grtzz Martin

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Is een HS6 ooit standaard op een Mini geleverd? Volgens mij niet.

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Metro misschien?
Heb eerlijk gezegd geen iedee :x .

grtzz Martin

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Ook ik zit inmiddels te zoeken naar een naald in een hooiberg.
De feiten:
1000-tje met openluchtfilter, HS4 carb en LCB. Standaard naald was AAC, maar daarmee hield 'ie (boven in toeren) in.

Dus.. na gezocht te hebben in verschillende topics dacht ik eruit te zijn, een AAU naald.
Maar aangekomen bij de plaatselijke Mini-boer blijkt de AAU een vaste naald te zijn (en de standaard AAC is dat niet). Ik krijg van de beste man een ABP naald mee.

Na deze erin gezet te hebben eerst maar een stukje proberen.. beetje bijstellen.. stukkie rijden.. nog es bijstellen.. maar niets lijkt te helpen.
Inderdaad, met de choke uitgetrokken gaat het een stuk beter (maar dat is natuurlijk niet de bedoeling).

We zijn in principe qua carb. uitgesteld. Voorheen (met t standaard spul) liep het allemaal lekker.

Het WinSU programma krijg ik btw niet werkend op mijn pc, dus ik kan qua setup en naalden niets vinden.

Wie heeft ideeen?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

FF gekeken in winSU. Die ABP is bovenin nog armer als de AAC |:(. Daar heb je dus weinig aan. Je zal toch iets in de buurt van een AAU nodig hebben!

Wat bedoel je met een vaste naald? Een naald zonder dat veertje?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Zal morgen eens kijken, ik heb nog een AAU in een carb zitten of ik verschil zie wat vaste naald betreft...

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Dit is een zgn. Swinging Needle:

En dit is een vaste:


Past een vaste naald ook zomaar in mijn carb?

Bedankt trouwens voor het opzoeken van mijn huidige naald, ik weet nu iig dat de ABP niet de oplossing is.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

dat past gewoon, wel ff het dopje omzetten dat bovenop de naald geklemt zit...

gewoon de naald eruit drukken

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Ik heb net even gebeld met de Mini boer, en die zegt dat het niet kan.

Ugly zou goed moeten lopen met die ABP naald :?

Gisteren zijn we de hele middag aan het stellen geweest (met iemand die er goed verstand van heeft), maar goed lopen doet hij niet. Met de standaard AAC naald loopt hij iig beter als met de ABP.
Aan het eind van de middag nog maar eens een carb wissel gedaan (lees: mijn 1300 carb van de PL gesloopt :| ) en deze (FZX1531 met BFY? naald) afgesteld, loopt ook niet 100% maar wel beter dan bovenstaande opties.

Vanmiddag ga ik met de hele handel (Ugly met 1300 carb en losse HS4 + alle in mijn bezit zijnde naalden) naar de Mini boer en zullen we het eens even uitdokteren.
Nou hoop ik maar dat alles een beetje vlotjes verloopt zodat Ugly woensdag zonder problemen naar de keuring kan.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

een 1300 carb is een HIff 44/HS6 en is overdone voor een 1000...

Overigens heb ik ff mijn AAU gechecked maar dat is een gewone 'swinging' needle...
Dus dat kan wel...

default

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Inderdaad, er staat ook een swingende AAU op marktplaats met plaatje:

link

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Rene schreef:
een 1300 carb is overdone voor een 1000...


Ja dat weet ik, maar dat loopt op dit moment het beste.

Rene":3h2xou1j] mijn AAU gechecked is een gewone 'swinging' needle...
Dus dat kan wel...[/quote:3h2xou1j]
Daar was ik ook al achter, ik had ze inmiddels bij Minispares gezien, maar ja dat wist ik zaterdag nog niet natuurlijk |:(
Wat de Miniboer bedoelde is denk ik dat ik geen fixed naald in m'n carb kan stoppen (over het feit dat je dan dat dopje over moet zetten heb ik t nog maar niet gehad)

@Erik: Bedankt voor de link!

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Na al het bovenstaande heb ik een second opinion gevraagd bij een zuidelijke Miniboer. Ik heb even de setup doorgegeven (1000-tje, LCB, HS4 en openluchtfilter (geen K&N en geen cone filter)).



zuidelijke Miniboer schreef:
Wij monteren in een stage 1 pakket altijd een BDK naald, daar hebben wij de beste ervaringen mee.



Nu dacht ik (na het lezen van het halve techniekforum) dat B naalden voor 1300-tjes gebruikt werden.
Ik snap er wederom niks meer van (denk dat ik nog maar eens bij een paar Miniboeren ga informeren :? )

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

:)" title="Evil" /> ik ken maar 1 miniboer

.. de naald hoort bij de carburateur, maar je kan dus je 1300 carb op je 1000 blok zetten, en dus heb je dan een B naald 8)

(ik heb een AAU in mijn HS4 op een 1000 met stage 1 kit)

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Theo van den Bogaard schreef:
.. de naald hoort bij de carburateur, maar je kan dus je 1300 carb op je 1000 blok zetten, en dus heb je dan een B naald 8)


Snap ik, het is wel de bedoeling dat de HS4 er (zeer binnenkort) weer op komt, want Ugly wordt zo waarschijnlijk een Benzinolist :x

Maar goed..
Na bij andere bedrijven navraag te hebben gedaan kwamen de volgende antwoorden op onderstaande vraag:

Tincu via mail":268agpvv]Hallo,

Ik heb op een Mini van 1986 (1000cc) een stage 1 kitje gefabriceerd; Hs4, LCB en openluchtfilter (geen K&N en geen cone). Nou heb ik nog wel de standaard (swinging AAC) naald waar hij dus niet lekker op loopt.
Op het Miniforum van de Mini Seven Club (wat niet heilig is) wordt een AAU naald aanbevolen, maar de mijn plaatselijke Mini Center zegt dat het een ABP moet zijn. Na een second opinion gevraagd te hebben bij ee ander Mini Center weet ik het helemaal niet meer, die raden mij een BDK naald aan

Wat is jullie idee daarover, en wat kost eea bij jullie?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg.
Tincu
[/quote:268agpvv]

MiniCentre 1":268agpvv]Ik ben het met het forum eens. (of is het forum het met ons eens?)
BDK is erg fout omdat dat een naald voor 1300 cc is. ABP gebruiken we nooit.
Heb je ook een bijpassende uitlaat, liep de auto goed voor dat je met de ingreep begon en wat die in goede staat van onderhoud? Uiteraard heb je ook
een inlaatspruitstuk gemonteer ? Zit alles netjes gemonteerd?
Het is dus niet zeker dat een andere naald de problemen 100% oplost.

Vriendelijke groet,
MiniCentre 1[/quote:268agpvv]

MiniCentre 2":268agpvv]Als het een correcte stage 1 kit betreft is een AAU naald de goede keuze.
Belangrijk is wel de toestand van de motor,en als eerste de afstelling van
de ontsteking.(Ontst tijdst moet wel aangepast worden)
Daarna is natuurlijk een juiste afstelling van de carb erg belangrijk.(CO%).

Vrgrt, MiniCentre 2 SUCCES!!
[/quote:268agpvv]

MiniCentre 3":268agpvv]Een AAU naald moet de goede zijn.
Een BDK naald is voor een 1300 en past ook niet in jouw carburateur.
Een ABP naald is zelfs nog armer dan een AAC dus de verkeerde kant uit.

Groeten, Minicentre 3[/quote:268agpvv]

Minicentre 4":268agpvv]een AAU naald is een gemiddelde uitgangspunt.Met deze naald kan je de
motor doorgaans goed afstellen.Een ABP zou misschien ook nog werken,maar
een BDK is een naald voor een HS6/Hif44.

Grt MiniCentre 4[/quote:268agpvv]

MiniCentre 5":268agpvv]Het niet lekker lopen van een Mini is een lastig probleem en heeft
meestal geen pasklare oplossing. Een BDK naald is sowieso onzin want
die wordt gebruikt in een HIF 44 (een 1 3/4 carburateur).

Die AAU naald wordt geleverd bij veel standaard stage one kits en zou
ook in jouw geval moeten werken. Mijn advies is: zet de standaard
carb met de oude naald erop met het standaard luchtfilter en kijk wat
er gebeurd. Vaak is het luchtfilter de boosdoener omdat die er door
aanzuiging van meer lucht er voor zorgt dat het mengsel te arm wordt.

Kijk ook eens naar andere zaken dan je brandstofsysteem, zoals de ontsteking.

Met vriendelijke groet,
MIniCentre 5[/quote:268agpvv]

Minicentre 6":268agpvv]Een BDK naald is de juiste naald voor een stage 1 kit
en die hebben ook in voorraad.

Met vr. groet MiniCentre 6[/quote:268agpvv]


Vertel een leek nou maar hoe je de beste keuze maakt :? Persoonlijk ga ik voor "meeste stemmen gelden" en ga een (swinging) AAU naald bestellen.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Let wel dat een aantal centres ook zeggen, dat het euvel waarschijnlijk niet alleen in de naald zit, maar je ook naar andere zaken moet kijken zoals de ontsteking. Maar een andere naald kost je de kop niet.

Dennis

Minicentre 6 zou ik nooit heen gaan 8) Kletst uit zijn nek of heeft stomweg niet goed gelezen.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Met wat we nu aan naalden hebben geprobeerd hebben we alles al nagekeken en hij is nu (qua ontsteking en carb afstelling) op zijn best afgesteld.
Idd een naald kost je de kop niet, maar ik ga geen naalden kopen waar ik straks zeer waarschijnlijk niks aan heb.

Bedankt voor ieders antwoorden en voor het meedenken, zodra we de AAU naald hebben geprobeerd zal ik mijn bevindingen hier wel neertikken.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Volgens mij slaat die B van BDK op de bredere jet van de 1 3/4" carburateurs waarvoor de naald bedoeld is. Het meest juiste antwoord is dan ook degene die zegt dat het een naald voor een HIF44/HS6 is, volgens mij. En wil je dat wat vereenvoudigen, dan zeg je dat het een naald voor een 1300 is, omdat zulke carburateurs bijna niet op kleinere motoren gebruikt wordt.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

oke vandaag ben ik ook een andere naald gaan kopen.

mijn setup :

1000tje met een stage 1 kit
(largebore uitlaat)

En ik heb een naald voor een stage 1 kit meegregen bij een mini-centra.

Nu monteer ik hem maar wil hij niet doortrekken. En hij gaat niet hoger dan 3000 toeren.

nu denk ik dat mijn ontsteking misschien ook nog niet helemaal top staat. (naar mijn wete 4° voorontsteking statisch)

Ik heb dan mijn mengsel steeds armer en armet gezet en dan ging die uiteindelijk toch tot de 4000 toeren maar trekken deed die nog neit.

Nu staat het mengsel bijna op het minimum en trekt die nog niet fatsoenlijk.

Iemand een idee?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

eventjes ter info

Mijn naald die erin zat was een AAC en nu heb ik een ABD of een ADB gekocht.

grtz

p.s: Winsu zegt dat ik een BDL naald nodig heb en een HIFF44 of HS6 ?

En dat op een 1000cc ? :s

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

4 graden lijkt me veel te weinig, zeker voor een stage 1. probeer het eerst eens op 8 of 10 ofzo...

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

heb hem nu op 8 staan. En ik moet zeggen : hij wou niet goed lopen met die stage 1 naald.

En het rare is :

Hoe armer ik hem zet met die nieuwe naald hoe beter die gaat lopen. Als ik de orginele naald neem ik zet de CO ongeveer op de helft open dan trekt die naar behoren.

Maar dat is toch raar?

Hij staat toch nog niet helemaal super lijkt me.

grtz wouter

Alle tips zijn welkom.

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

[size=75:1jqy330x][Topics samengevoegd - Demelza][/size:1jqy330x]

Hallo,

Ik heb problemen met het afstelen van mijn mini.

Hij staat nu max rijk afgesteld .

Setup carb su 4
watergekoelde inlaat.(Titan sport)
open luchtfilter type k en n.
Rc 40 side exit met 3 in 1 lcb.
weet hier iemand de juiste type naald voor.

Alvast bedankt.
mvg yellow

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

yellow thing schreef:

Setup carb su 4
watergekoelde inlaat.(Titan sport)
open luchtfilter type k en n.
Rc 40 side exit met 3 in 1 lcb.
weet hier iemand de juiste type naald voor.



Wat voor motor zit erin?(gezien de HS4 gok ik een 1000?)

De gebruikte LCB is meestal beter geschikt voor motoren die getuned zijn en had je beter een 3-2-1 LCB kunnen kopen.

Hoe heb je de voor ontsteking staan? En hoe heb je die afgesteld?
In welke staat zijn de diverse ontstekings delen(Bougies, punten, verdelerkap e.d.)
Heb je al kleppen gesteld?

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

gezien de HS4 gok ik een 1000?



in de sig:
gele mini 1973.1000cc

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Help: Welke naald moet ik gebruiken?

Idd Theo... k heb nog niet genoeg uitgeslapen blijkbaar ;)

Blijven de rest van mijn vragen nog steeds open staan.
Dit is mede belangrijk voor het goed afstellen van een motor.