Ik had nog wat advies ingewonnen m.b.t. het eruit takelen. Ik heb uiteindelijk toch maar een takel gehuurd (voor maar 25 euro hoor, all in!)omdat de staartbak behoorlijk in de weg zit. Je haalt het blok (zonder kop) bepaald niet in één hijsbeweging met 2 personen uit de motorruimte. Misschien bij een later model zonder staartbak. Bij het takelverhuurbedrijf dachten ze ook dat je het zo wel effe met de hand deed. Indien dit met de hand had moeten gebeuren hadden we nu allen rugklachten.
We hebben behoorlijk moeten manouvreren en kantelen en nog een beetje wringen naar links en naar rechts om het blok eruit te krijgen. En dan nog zonder alle componenten die er normaal aan horen te hangen. We bleven nog hangen aan het voorfront, aan de achtersteunbalk beneden en ook even in het rechterschutbord. Als we weer even bleven hangen zag je de vering van het autotje weer mee omhoog gaan! Soms zie je dit niet meteen.
Ik denk dat dit normaal echt het gemakkelijkste gaat (ging) door het subframe te laten zakken, maar ik wilde de nog goede hydraulastic graag op zijn plaats houden.
Bij terugmontage moeten we een goed plan maken om dit zonder stoten en butsen te doen, het valt niet mee met staartbak.
Overigens ook een kuns om de wat speciale onderdelen te bewaren van dat oude spul, een bout van de montage van het pookhuis aan het differentieel is weggerold en niet meer gevonden (mijn schuld), is echt een speciaal ding, moet ik effe bij [Bedrijfsnaam] een andere voor halen.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1969 Austin MkII
Ingediend door tamiyamini op wo, 19-08-2009 18:40
Wat ik met de compressor doe op de foto is gewoon koelvloeistof eruit laten spuiten bij de waterpomp (deze was nog vol ).
Slijpen of schuren heb ik ook echt niet gedaan zonder veiligheidsbril, dit heeft guy gedaan met een bril op. Ik heb iets sirieus aan mijn ogen dus ik let wel op wat ik doe. Ik wil ook niet dat Guy aan de auto komt als ik eronder lig ( ding was in 40 jaar nog nooit schoongemaakt van onderen )
Die oprijplaten moest eigenlijk wel , de motortakel paste niet onder de mini in ook wat makkelijker met het losmaken van de staartbak motorsteunen en kruiskoppelingen