mini 1975 1300 Turbo

RE: mini 1975 1300 Turbo

En jij durft hier nog lekker mee te remmen ? Ik niet.
Een oplossing voor het gaspedaal had ik anders gedaan.

Ik ben niet zo bang ingesteld nee...

Die las is niet goed ingebrand. Hij ligt er als een bolletje bovenop. Ik zou er nog een paar verstevigingshoekjes inlassen. Ik zou hier ook niet mee de weg op willen hoor.

Hij is alleen gelast om in te passen. En wordt nog verder door gelast worden
Moet eerst kijken of de maat voering goed is.
Er is ook een v-ingeslepen waar de las in komt dat kan je niet zien op de foto.
Het bolletje wat jij zegt ligt er dus niet op maar ook een stukje er in. Het is dus duidelijk dat als er ergens een bolletje op zit het niet per definitie een slechte las is of slecht gehecht. Maar dat is mijn mening
Dus dat zit echt wel goed straks.... Deze foto zegt dus niks over hoe sterk het eindresultaat is of hoe vast de las zit. Even geduld aub....

Wat de hoekjes betreft is wel een goed id wat ik ook in gedachten had......

Afgaande op de kwaliteit van de materialen en de opbouw gaat het met het laswerk ook wel goedkomen ;)

Dennis

Vanmorgen vroeg zijn we verder gegaan met de pedalenbox en het rempedaal zelf.

Eerst de box... Er zit nogal een groot verschil tussen de bekrachtiging box en de box zonder bekrachtiging.
Niet alleen de bediening ook de bevestiging. Om alles zo stevig mogelijk te maken heb ik de steun die ontbreekt overgezet van het oudere type.

Het komt precies uit met het originele bevestigingspunt in de carrosserie.

Ook het rempedaal is helemaal af!!!! Lekker stevig door gelast en twee extra strips er op gelast.
Je kan er aan abseilen van de euromast nu.

Volgende stap is afstellen gaspedaal en misschien al stukje van de box inlassen.....
Wordt vervolgd....

Kijk, hier zou ik dus wel op durven trappen. ;)

Weer een paar uurtjes bezig geweest aan voornamelijk kleine dingetjes.
Dan lijkt het echt of je helemaal niks hebt gedaan :x

Vandaag het hulsje van de gaskabel op z'n plaats gelast. Ook nog hier en daar wat gepast gemeten en gedubbel checkt.
Nog een reepje van de balk geslepen.
En de beugel van de remlichtschakelaar aangepast.
Ik heb de originele bevestiging behouden. Alleen heb ik er een reepje uitgeslepen en opnieuw vast gelast. Omdat het rempedaal nu op die positie dichter langs de bracket loopt.

Vandaag nog even de laatste puntjes op de i gezet van de pedalen box.
We hebben het tapeind op de nieuwe plaats gelast. En ook het plaatje uitgemeten en vastgelast waar het gaspedaal tegenaan komt.
Ook gelijk getest met de carburateur..... Als het goed is is de pedalenbox nu af en kan het straks naar de poedercoater...

En zo hebben er toch behoorlijk wat uurtjes ingezeten om dit voor elkaar te krijgen! O:)

Nu is dat afgerond en zijn we verdergegaan met het pas maken van de turbo box.
Ik heb als basis een bak gebruikt die de Engelse gebruiken maar die hier in princiepen dus niet gaat werken.

En zo hebben er toch behoorlijk wat uurtjes ingezeten om dit voor elkaar te krijgen! O:)

En dan heb je nog afgekeken ook! :)" title="Evil" /> O:) haha..

Gooi wel die engelse bak (rommel) weg en gebruik het alsjeblieft niet als basis. Het is Engels pisbakken staal en te dun.
2mm is wat je wilt hebben (heb ik ook). Kijk maar hoe dik het materiaal is van de balk die je hebt doorgezaagd.
Ook is de balk gezet en dus steviger van zichzelf.Die haal je nu wel gedeeltelijk weg.

Tis maar een tip.

clubbie schreef:

Gooi wel die engelse bak (rommel) weg en gebruik het alsjeblieft niet als basis. Het is Engels pisbakken staal en te dun.

Je bent wel aan een dragend deel van de carrosserie bezig. Dit bakje is leuk om een radio in te bouwen......

Ja clubbie beter goed gejat dan slecht bedacht!

Maar als ik af ga hoe lang jij er over gedaan hebt (met het uitvinden/bedenken erbij) ga ik super snel. Geintje :+)
Maargoed...... Er is wat voor te zeggen. Ja het is een sterk punt van de carrosserie. Pisbakken staal? Iets dunner plaatwerk kan ook :D .
Er zijn natuurlijk al wel veel turbo's mee gebouwd. En ik heb nog geen verhalen gezien of gelezen dat deze krom trekken of iets dergelijks..
En deze bakken worden toch al jaren gebruikt.

Ik ga het in overweging nemen baat het niet dan schaat het niet.
Maar ik beloof niks, misschien gebruik ik hem wel gewoon...... Ik ga er nog even een paar nachten over piekeren.

Jos bedankt voor deze wederom waanzinnig constructieve bijdrage.
Na; ik zou het persoonlijk anders doen ***zonder erbij te vertellen wat je zoveel beter had gedaan***
tot je kan het gebruiken voor een radio in te bouwen...*** terwijl er al wordt gezegd dat je het voor een pisbak kan gebruiken***
Draagt dus helemaal niks bij aan mijn bouw of mijn showcase. Zeg dan liever niks.....aub

Je hoeft mij niets te vertellen hoe je machines moet aanpassen en ontwerpen. Daar heb ik al 30 jaar ervaring mee.
Ik ga jou niet vertellen, hoe je dingen wel aan moet passen. Dat weet je zelf veel beter. ;)
Ik blijf je project volgen, maar ik zeg niets meer. :x

Voorkomen is beter als genezen..

Ja ik heb ze wel gezien die scheuren of andere narigheid.
Zeker voor een weg-auto die niet altijd op een biljart-laken rijdt. Maar op allerlei ondergronden met verschillende snelheden ..komt er soms redelijk wat krachten op te staan.

Echter heb ik ze ook al gezien met kit, lijm, popnagels enz enz.. |:(

( afgelopen jaar een voorsubframe gedemonteerd onder een mini vandaan.. die op 4 verschillende plekken gescheurd en gebroken was.. origineel frame met opgevoerde 1300 erin..en mijn rechtervoet.. ;) )

Om maar aan te geven waar je mee te maken hebt kwa krachten.

Je hebt er nu al zo veel tijd in zitten, waarom dan dit toch wel belangrijke detail dan minder uitvoeren? De kosten zijn het niet.

Ik heb jaren geleden ook een turbobak ingelast, die was zelfgemaakt van 1 mm dik RVS. Ik heb toen wel een dikwandige pijp achter mijn dashboard gelast.

Bij de Suzuki conversie heb ik de bak aangepast en vervangen voor een bak van 3 mm staal. Toen had ik zoiets van: beter overbemeten dan onderbemeten.

Dennis

clubbie schreef:
afgelopen jaar een voorsubframe gedemonteerd onder een mini vandaan.. die op 4 verschillende plekken gescheurd en gebroken was.. origineel frame met opgevoerde 1300 erin..en mijn rechtervoet.. ;) )

Jij trapt gewoon te hard dus :P

O:) en om nog een inhoudelijke aanvulling te doen (uhum) gewicht lijkt mij geen afweging, stevigheid wel. Dus wat Dennis zegt, liever (zwaar) overbemeten dan precies goed of onderbemeten :)

Verder diep respect voor al het werk wat je erin steekt! :)\\_

Succes!

;) :x |:( had ik net een heel verhaal getikt valt de pc uit :((
dus overnieuw........

Ik denk dat je met alleen het gebruiken van iets dikker plaatstaal er niet komt.
Dit geeft niet DE extra stijfheid waar ik naar opzoek moet.
De bak die je ziet op de foto is 1,5 mm dik goed behandeld staal. De balk waar ik nu een gat in gemaakt heb is van 2mm staal. Dit is ook gewoon plaatstaal en echt niet van mega top kwaliteit.
Of ik nou plaatstaal van 1,5 , 2 of 3mm gebruik en het is een vlakke plaat gaan ze alle 3 buigen, door zoals je al zegt de extreme krachten die er op komen te staan.
De orginele balk haald ook voornamelijk de sterkte uit de vorm en de verbinding met het schutboard

De stijfheid of sterkte wordt dus ---niet alleen!!-- verkregen door het gebruik van dikker plaatstaal. Als ik hier echt winst wil behalen kom ik veel verder door gebruik te maken van verbindingen en profielen. Zoals Dennis aanngeeft een buis achter het dashboard of misschien iets anders.

Punt twee waar winst te behalen valt is de manier van lassen. Waar de originele balk vast zit met weerstands lassen. Ga ik (en zo zou iedereen het moeten doen) alles volledig doorlassen. Dit wordt ook beschreven op de site van turbo-minis.

Als je het echt goed wil doen moet ik een multi point weld-in rolkooi van safetydivises aanschaffen. De kosten van de kooi zelf zijn niet extreem het werk om in te bouwen wel. Plus het comfort wat je in moet leveren.
Deurbaken moet weg ivm doorbars. Stoelen kunnen niet meer relax achterover ivm met buizen. Hond kan niet meer op de achterbank. Vraag me af of ik dashboard bekleding nog wel kan plaatsen ivm met buizen. En hij zou in hoogte aangepast moeten worden omdat mijn schuifdak onderlangs gaat.En dus de diagonaal onder het dak ook niet te gebruiken.
en dan komt het spuiten er nog bij.....
Resultaat wel een super stijve carrosserie en racy looks. Wat ik dan wel weer gaaf vind.

Dus ik ga de bak gebruiken die ik heb. Daarop om of omheen maak ik profielen en extra verbindingen en dat las ik volledig door.
De kooi is ook een optie maar dat brengt wel weer extreem veel extra kosten mee. en het is al niet goedkoop!!!!Mischien komt de geld boom wel uit de grond dit jaar ;)

Je zwengelt zo een leuke discussie aan, maar je hebt je standpunt al ingenomen zo te horen. Alleen moet ik even kwijt dat je redenatie beetje krom is, natuurlijk buigt vlakke plaat uiteindelijk hoe dik deze ook is. Maar een 1.5 mm plaat krijg je met de hand gebogen, bij 3 mm gaat je dat echt niet meer lukken bij dezelfde afmetingen.

Ik ben met je eens dat de sterkte uit de manier van lassen en de verbanden komt, maar 3 mm zal altijd sterker zijn dan 1,5 mm.

De balk waar je doorheen hebt geslepen is eigenlijk een kokerprofiel in een groter verband. Je gaat die vervangen door "vlakke" plaat op één van de meest "structurele" plaatsen van een Mini !!!

Komt nog bij dat er in het vooronder minimaal een 100 pk komt te zitten, dat veroorzaakt flinke "torsie" krachten op de koets. Ik denk dat die dunne bak er na verloop van tijd gewoon uit scheurt.

Dennis

PS Rolkooi past niet in de doelstelling die je met de auto hebt, ziet er racy uit, maar de boel wordt er knalhard van.

Dat 3mm sterker is dan 1,5mm snap ik ook. En dat je het op deze afmetingen moeilijk of zelfs niet kan buigen met de HAND ben ik ook met je eens. Maar je zegt zelf ook dat er flinke krachten op komen. Die kan je niet nabootsen met de hand.

Maar ik zeg ook dat je de sterkte ---niet alleen---!! met de dikte van het materiaal kan behalen.
Als ik op de juiste manier een profiel kan maken wat de kracht op de bak kan overbruggen. Kan ik misschien meer stijfheid
en degelijkheid bereiken dan alleen even de dikte van het plaat materiaal veranderen.

Als ik het in combinatie doe met het verdikken van er staal is het dubbel sterk. Logisch maar of dat 100% zeker weten nodig is??????

Maak het zo sterk mogelijk dat is mijn advies. Laat de huidige bak maximaal doorlopen tot de oorspronkelijke dwarsbalk, daar doet het toch niet veel, omdat de plaat onder die dwarsbalk qua dikte al niet veel voorstelt.

De afdichting van de doorgezaagde balk zou ik dichtmaken met minimaal 2,5 tot 3 mm plaat en dan door laten lopen naar achteren en aan laten sluiten op de bak. Dan de constructie om de remstang ook van dik staal maken (wellicht een opengeslepen dikwandige pijp). Het schutboard kun je dan weer met dunner dichtmaken.

Omdat je om die remstang heen gaat werken krijg je dan sowieso al extra stevigheid in het geheel. Wat je wil is de mogelijke torsie eruit krijgen.

Dennis

Er komt idd een pijp om de remstang...
Ik hen wel een id hoe ik het super stijf kan maken maar weet niet of de ruimte en de constructie het toe laat...
Zal eens kijken of ik het uit kan tekenen.

Vanmiddag een stuk plaatstaal gekocht bij de ijzer handel.
2,5 mm dik en een stuk pijp van ongeveer dezelfde dikte... \\:)/ \\:)/ \\:)/

Eens kijken of ik mijn volgers tevreden kan stellen ;)
Onder en boven de buis laat ik de bak zoals hij zit. Gewoon 1,5mm
De buis komt om de de remstang. En de zijkanten van de bak waar de buis tegen aan komt 2,5mm...

Dussss de soap turbobox gaat een nieuwe aflevering in...

Ik heb de middenweg genomen tussen Dennis en clubbie en 2,5 mm gekozen. Gewoon omdat het kan...
Stuk dikwandigepijp voor de stevigheid en overbrugging van de originele balk en omhulsel voor de remstang.
En boven en er onder komt 1,5mm plaatwerk van de bak die ik in eerste instantie had...

Je kan natuurlijk heel de bak van 2mm maken of meer maar als je het aan 1mm staal vast last krijg je het verhaal van de ketting die zo sterk is als de zwakste schakel.
Dus ik kies voor deze oplossing.

Olie sproeiers zijn ook gemaakt in het onderblok.

Lagerschaal afgefreesd en center strap gemonteerd. moet alleen nog opzoek naar betere kwaliteit bouten hiervoor.

Cilinderkop aangepast voor 11 kopbouten.

Laswerk is bijna afgerond. Alleen de beugeltjes van de kachel unit nog op de bak lassen en de goot van de accu kabel.
Dan rest alleen nog het verder strak maken en spuiten en dan is de carrosserie klaar.

De balk is dichtgemaakt ook met 2,5mm plaat uit 1 stuk gebogen.

De bak onder de balk is dichtgelast.

Daarna het randje boven de bak gelast en alles in de staal plamuur gezet..

Bak van de binnenkant

Plaat boven de bak gelast. Hier zat altijd al een plaat om een gat af te dekken waar de dubbele Weber door naar binnen kwam.
Dat is verleden tijd. Nu plaatje verzet gemaakt en vast gelast.
Alleen nog gat maken voor koelslang van de kachel en choke kabel

Beugel voor de nieuwe brandstoftank in de kofferbak gelast.
Oude tank zat met een riem vast die over de tank liep ipv er omheen.
Dat gaat niet meer werken ivm. de brandstof pomp etc..

Photobucket flipte hem weer eens voor de verandering.

Hier is de foto van de binnenkant opnieuw....

Over ongeveer een weekje als het mee zit gaat de mini weer naar huis. Dan kan ik weer een beetje gaan opbouwen.

Leuk om te zien dat een tip/opmerking/advies zo'n drama soap story is geworden.
Had ik nog niet gezien en vermaak me kostelijk als ik het zo lees.

Nou weet ik niet of ik een volgend advies, tip of op/aanmerking kan geven hierzo of dat ik het in een pm moet doen..

Hahaha ja dat zal best..
Dat is het nadeel als je veel de gedetailleerde foto's post, krijg je ook veel commentaar.
Ik kan het ook zien als een voordeel. Dat je veel tips krijgt om het beter te doen.

Ik hou het dus bij het laatste. Dus zeg maar wat er beter/anders kan hoor O:) . Het is nu ook een mooie leidraad voor mensen die in de toekomst ook een zo'n project willen doen.

Je hebt in deze een mooi Nederlands spreekwoord:

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

Dennis ;)

Na wat vertraging gaat "als het goed is" de mini in lak deze week en komt hij weer naar huis.

Ik heb het blok laten uitliteren om achter de juiste compressieverhouding te komen.
Na het meten kwamen ze op 9.6-1
Standaard turbo is 9.4-1 maar mijn kop is iets gevlakt en daarom is de verhouding dus ook hoger. Veels te hoog naar mijn smaak.
Twee opties dus. Of de verbrandingskamers uitfrezen of zuigers met een grotere dish.

Ik heb forced omega 18cc zuigers besteld

Verhouding komt nu op 8.6-1

Uitlaatspruitstuk alvast gewrapt.

Ik ben ook bezig geweest met het maken van mistlichten in de bumper. 1tje is al klaar....
Alleen ze moesten wel aangepast worden anders gingen ze niet passen...

Ziet er goed uit achter, wil ik ook wel op mini-r die veren. Ben benieuwd hoe dat rijdt.

Die zuigers zijn eigenlijk bijna te mooi om in een blok te stoppen :P Je pakt het in ieder geval wel grondig aan.

Dennis

Ja ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat rijden....
Als je deze veren wil monteren ook altijd combineren met instelbare schokbrekers.

Vandaag voor de het laatst bezig geweest bij de plaatwerker/spuiter. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik zulke goede
hulp heb gekregen. Anders had het allemaal niet zo goed gelukt d:)b d:)b

Vandaag dus voor het laatst in de primer gezet morgen wordt hij gelakt en mag hij woensdag mee naar huis.
Vanavond ook de mistlampen afgemaakt.

Mistlampen..... Ben ik ook helemaal happy mee! 8)

Ik heb een dubbele brandstof tank. 1 links en 1 rechts. Nu is er in de MPI tank aan de onderkant een pijpje gelast zodat beide tanks met elkaar verbonden zijn.
Buisje wordt nog wel iets ingekort.

Alle losse delen van onder andere de reminrichting worden zwart gespoten.

Ik heb het versnellingsbakhuis laten glasparelen en ook het koppelingshuis deze had de vorige eigenaar oranje gespoten.
Vond ik niet zo mooi. Dit wel!

Ziet er super uit! Je pakt het grondig aan!
Elke keer als ik een foto voorbij zie komen van je Mini denk ik weer; wat een mooie kleur.. :)\\_ :)\\_ Komt misschien ook door de combi met je bodykit, maar staat geweldig :D

Bedankt... :)

Van de week de mini opgehaald en nu lekker begonnen met het opbouwen \\:)/

Eindresultaat van de turbo box. Erg geslaagd al zeg ik het zelf!

Ben begonnen met bedrading trekken door het dak voor de brandstof pomp.
Pittig klusje omdat er dikke afvoer leidingen van het kantel dak doorheen lopen.
Maar het is gelukt....

Daarna brandstof tanks ingebouwd, aangesloten en mistlampen gemonteerd....

Voor het schakel mechaniek moest ik nieuwe stangen monteren ivm dat het blok 1,5 cm naar voor staat
Heb ik dus ook langere stangen nodig. Dus gelijk helemaal schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet...
Als nieuw....

Via iemand van het Engelse forum heb een nieuwe plenum laten maken. Hier zit een aansluiting voor de intercooler op en ook gelijk een dumpvalve aansluiting. erg netjes gemaakt

Vandaag ga ik beginnen met het maken van de kofferbak vloer
Beugels zitten er al in.....

Kofferbak vloer is af. Aanrader voor iedereen, staat super netjes. Beugeltjes voor montage zijn gewoon te koop en dan zelf een plank maken en die bekleden......

Kofferbak is klaar. Nu ben ik verdergegaan met de binnenkant. Hier moest ik even flink aan de slag om alles stof vrij te krijgen.
Achterbank weer terug geplaatst en speakers onder de bank.... Ook vloerbedekking met dikke ondermat weer terug geplaatst.
Nu ben ik verder gegaan in het voorste deel, schakel mechaniek, bekleding, geluidsisolatie voor het schutboard.....

Vandaag aan de voorkant verdergegaan.
Ik heb speakers aan de voorkant zitten de behuizing komt van custom consoles.
Alleen de montage er van is nog al triest.

Het zit aan de bovenkant met twee hoekbeugeltjes vast aan de onderkant van het dashboard en de onderkant zit dus los.
Hier heb ik zelf een eenvoudige beugel voor gemaakt zodat het nu wel degelijk vast zit...

Na dat afgestreept te hebben ben ik verder gegaan met de geluidsisolatie en het monteren van de dashtop.

Volgende stap is alle pedalen inbouwen...

Beperken die speakerbakjes de beschikbare ruimte niet enorm?

Ik vind het meevallen. Je levert wel iets in maar niet zo veel dat ik er last van heb.
En ik heb maatje 47! Maar er zullen er ook zijn die het idd wel teveel ruimte vinden kosten..

Vandaag de pedalenbox gemonteerd. Knipperlicht hendel sprong ook nooit terug als ik de bocht om ging.
Ook dat is weer gefixt.

Volgende onderdeel is; kachelunit, knoppen paneeltje, bedrading op z'n plaats leggen, bedienings kabel motorkap slot plaatsen...

cybertjuh schreef:
Kofferbak vloer is af. Aanrader voor iedereen, staat super netjes. Beugeltjes voor montage zijn gewoon te koop en dan zelf een plank maken en die bekleden......

Lijkt me ook wel stuk strakker dan zo'n reep losse vloerbedekking... Welke beugels bedoel je? En waar heb je die vandaan?

Als je in Google in tikt; "classic mini boot board brackets"
Kom je ze tegen. Ze worden door bijna iedereen aangeboden.
Ik heb ze zelf bij somerford vandaan. (Minispares,minimania etc etc hebben ze ook)

Je zet de beugeltjes vast met kleine popnageltjes....

Langzaam maar zeker kom je er wel.

Hier ligt een zelfde plenum, ziet er inderdaad erg netjes uit.
Maar geluidsisolatie, je moet de turbo horen spoelen en de dumpvalve horen blazen :P

Keep up the good work d:)b

Haha ja ik ben toch meer van de isolatie. Als ik het dakje open heb staan hoor ik vast wel genoeg van de turbo en de dumpvalve! 8)
Ik krijg ook van veel kanten te horen dat ik wel risico loop met de versnellingsbak met schuine tanden met dit vermogen.
Dus best kans dat er een clubman straight cut gear set in komt. Met helical drops.

Ik heb toch niet zo'n zin in grote schade als de bak lagers er uit lopen en de boel vast slaat. Daar was er blokje iets te duur voor.
Sc bak maakt ook niet zoveel herrie als het goed is...en in z'n 4 op de snelweg zo goed als niet omdat de overbrenging dan 1/1 is.

Elke dag een paar puntjes van het project idd. Zoals gezegd nu het dashboard gedaan.

Het blijft voorlopig even zo open liggen tot het blok er in zit.. Dan kan ik alle meter zo makkelijk aansluiten.

Nu verder gegaan met de klapraampjes achter. Deze lekte heel erg en rammelde in de chrome lijst.
Een bekend probleem voor velen.
Ik heb het rubber vervangen. Echt wel een pittig klusje!

Eerste het oude versteende rubber verwijderd

Nieuw rubber in de lijst gestoken en ingespoten met een glijmiddel.

Daarna het raam er in geperst met banden en aangeklopt met een rubber hamer

Na veel prutsen is het gelukt het schroefje er weer in te krijgen. Nu laat ik hem even een paar dagen staan zodat hij zich helemaal kan zetten en dan snij ik het rubber wat uitsteekt af....

Waarom alleen een SC versnellingsbak maar geen SC dropgears? Juist die dropgears zijn het zwakke punt en zeker als je streeft naar 130 pk . Andersom is beter te rechtvaardigen.

Dennis

Dat klopt. Sc dropgears maken alleen de meeste takken herrie. Daar heb ik juist geen zin in
De sc versnellingsbak in veel mindere mate en zeker in z'n 4 op de snelweg gewoon stil.

Op deze manier wil ik het zwakke punt beperken tot 1 punt. Alleen de drops. En niet de drops en de bak samen als zwak punt.
(Het gaat om de lagers die zwak zijn, niet de tandwielen maar dat weet jij ook wel denk ik).
Ik heb veel uurtjes gespit op het turbo mini forum en er zijn er meer die zo rijden met meer PK.
En niet zonder suc6.
Ik ga deze gok nemen....

Of dat wijs is/was zal de tijd leren O:)

Het zijraampje is mislukt. De chromen lijst zit er niet mooi omheen en loopt een beetje golvend.
Dussssss helaas! Nu ga ik een andere manier proberen bij het volgende raampje misschien wordt dat wel een suc6.....

Verder nog de turbo box ingeplakt met hitte werende folie.

Ook de remleidingen gemaakt. Moeten nog wel geperst worden en er komen nog wat klemmen bij.

Hemelbekleding is ook weer terug geplakt....

Het zijraampje is te maken met een houten frame. Dan kun je hem overal gelijkmatig inklemmen.

Dat is ook een id. Heb je zelf zo'n frame ooit gemaakt? Zou er best een foto van willen zien.
Zat zelf te denken aan hier en daar Een stukje rubber er tussen ipv rondom. En dan heel de lijst vol met ruitenkit zetten en er omheen plaatsen

Ik zal van de week eens kijken in de foto's van mijn vader. Die is er voor zijn mini mee bezig geweest.

Dat zou wel top zijn. Ik wacht het even af d:)b