mini 1975 1300 Turbo

RE: mini 1975 1300 Turbo

Vandaag radiateurtje gemonteerd.
Dat past allemaal nog maar net. Met de koelslang,lucht inlaat buis, brandstofslangen, km-teller kabel en gaskabel door 1 opening....

De hard cut rev limiter heb ik ook gesoldeerd aan de mega jolt ecu....
Grappig klusje!

Verder ook de uitlaat opgepikt en de montage beugel voor de oil catch tank. Deze zijn weer vakkundig in elkaar gelast ;) d:)b

Uitlaatje ontdaan van z'n groene aanslag.... Weet niet wat het is maar het is geen kwaliteit... Beetje tinner en een doek en je veegt het er zo van af. Morgen ff in de hittebestendige primer en verf en dan gaat hij er onder...

Hier nog een foto van de radiateur. Nu ik toch elk onderdeel gepost heb kan deze er ook nog wel bij. O:)

Vandaag aan het solderen gegaan
De krukas sensor en de edis module... Voor de ecu en de krukas sensor heb je speciale draad nodig met schilt. Die wordt dan ook weer op een aansluiting gesoldeerd van de edis.

Volgende ding was de downpijp. Had ik netjes gespoten alleen het monteren was een drama!
Omdat de klem niet paste. Maar dat wist ik niet. Kwam ik pas achter naar 1,5uur proberen pielen en een telefoontje. :((

De downpijp was na 4x monteren en demonteren dus ook niet zo mooi meer :'(

Dit is de gewraakte klem. Je ziet dat het onderste deel een kleinere diameter heeft dan de bovenkant..
Dit is omdat de standaard metro turbo downpijp een diameter heeft van een rietje. De downpijp voor een mini turbo heeft een diameter van 2". Dat is de zelfde diameter als de bovenkant van de klem.
Ik kon dus weer met de grinder aan de slag om wat staal te verwijderen!

Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Was alleen 4x zoveel tijd kwijt als ik gehoopt had.

Vandaag de mini op bokken gezet om de uitlaat af te maken.

Toen zag ik de de remklauw in het voorwiel vloeistof lekte. Na wat onderzoek blijken de goodridge remslangen niet goed te passen op het schroefdraad in de klauwen.

Een klein beetje natrekken en ze waren gelijk dol. Ik had nog een oude slang liggen. Die erop geschroefd en toen kon ik hem wel vol aantrekken.

Conclusie is dus dat die goodridge slangen helemaal niet kunnen op deze klauwen. Het is bij alle 4 de slangen hetzelfde verhaal... Morgen gewoon standaard rubberen remslangen monteren.

Ik heb een Remus einddemper die heeft al een klein dempertje voor de eindpot. Daar achter heeft de pijp dezelfde diameter Als de groene pijp.

Dus de kleine demper gaat er af en dan verbind ik ze met een klem sok....

Zodan! Na een kleine oorlog met de remmen zijn ze eindelijk klaar.
Heb de hele setup aan de voorkant moeten veranderen naar een 1 leiding systeem zoals de standaard mini.
En een goodridge slangen set die hem doorlust.
Niet zoals ik wilde maar er was dus geen keuze..

Daarna de andere kant van de intercooler afgemaakt en montage beugels voor intercooler zelf.

Toen was de uitlaat nog aan de beurt. Volledig 2"

Nu is de complete auto aan de buitenkant af!!!!!!
Dit is het eindresultaat onder de motorkap geworden...

Nu alleen nog de binnenkant. Bedrading solderen dashboard en nog wat van die zaken.

Het ziet er erg netjes uit onder de kap. Toppie!

RESPECT d:)b :)\\_

Normaal niet zo mijn ding, maar ik geniet van al het werk en details, echt super!!

Ollie

Hoe staat het hier eigenlijk mee?

Dennis

Hallo....

De mini is al een tijdje af! Althans, eigenlijk is hij nooit af.
Ben er mee naar het IMM geweest in Engeland! Ook de Noordwijk mini marathon gereden.
Ik moet alleen nog mijn showcase afmaken maar door wat privé ellende ga ik daar voorlopig nog even
niet aan toekomen helaas :(

Ben ook op de rollenbank geweest. Alleen daar is hij wat matig afgesteld en moet dus nog beter gedaan worden.
Uitslag was 127pk met 210Nm

Door de setup die ik gebruik kwa overbrenging heb ik alleen wat moeite om
weg te komen bij het stoplicht. Maar Als ik eenmaal op gang ben gaat het feest beginnen
En rijd hij ook heerlijk op lange afstanden.

Gr. Vin

Hoe staat het hiermee? rijdt ie nog? want ik meen te spotten dat je ventilator verkeerd om zit...
(de lelijke kant wijst naar het blok ipv de "mooie")
ik hoop natuurlijk dat ik geen gelijk heb :P