Hier nog een foto van de radiateur. Nu ik toch elk onderdeel gepost heb kan deze er ook nog wel bij.
Vandaag aan het solderen gegaan
De krukas sensor en de edis module... Voor de ecu en de krukas sensor heb je speciale draad nodig met schilt. Die wordt dan ook weer op een aansluiting gesoldeerd van de edis.
Volgende ding was de downpijp. Had ik netjes gespoten alleen het monteren was een drama!
Omdat de klem niet paste. Maar dat wist ik niet. Kwam ik pas achter naar 1,5uur proberen pielen en een telefoontje.
De downpijp was na 4x monteren en demonteren dus ook niet zo mooi meer
Dit is de gewraakte klem. Je ziet dat het onderste deel een kleinere diameter heeft dan de bovenkant..
Dit is omdat de standaard metro turbo downpijp een diameter heeft van een rietje. De downpijp voor een mini turbo heeft een diameter van 2". Dat is de zelfde diameter als de bovenkant van de klem.
Ik kon dus weer met de grinder aan de slag om wat staal te verwijderen!
Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Was alleen 4x zoveel tijd kwijt als ik gehoopt had.
- Login of registreer om te reageren
RE: mini 1975 1300 Turbo
Ingediend door cybertjuh op za, 21-06-2014 00:41
Vandaag radiateurtje gemonteerd.
Dat past allemaal nog maar net. Met de koelslang,lucht inlaat buis, brandstofslangen, km-teller kabel en gaskabel door 1 opening....
De hard cut rev limiter heb ik ook gesoldeerd aan de mega jolt ecu....
Grappig klusje!
Verder ook de uitlaat opgepikt en de montage beugel voor de oil catch tank. Deze zijn weer vakkundig in elkaar gelast
Uitlaatje ontdaan van z'n groene aanslag.... Weet niet wat het is maar het is geen kwaliteit... Beetje tinner en een doek en je veegt het er zo van af. Morgen ff in de hittebestendige primer en verf en dan gaat hij er onder...