Zooo die is niet echt best meer idd Dit is dan ook niet wat ik zou willen.
Maar 10000km met sc drops is ook wel erg weinig. Is er niet meer aan de hand geweest misschien? Ik zou zeggen dat SC drops zeker minimaal 75000 zouden moeten kunnen halen. Dit zet me wel aan het twijfelen!!
Ik zag de foto´s een tijdje geleden ook op FB voorbij komen en heb ze net nog even op je site terug gekeken. Zag ook dat je nokkenvolger aardig versleten was en daardoor ook je nokken as.
Ik heb mijn volgers net weggebracht om ze te laten DLC coaten. Is een redelijk nieuwe techniek en verhoogd de levensduur van je volgers en je as...misschien iets om over na te denken.
Ik heb de folie van biesheuvel vandaan
hier
Ik zal even toelichten waarom ik voor de SC bak gekozen (clubman gear set) had en de helical drops.
ik heb de volgende draadjes op het turbo forum gelezen. En nog wel veel meer maar dit waren wel overtuigende.
de eerste gaat over een totaal verwoeste bak die daardoor ook wat motorschade heeft veroorzaakt
verwoest
en hier wat draadjes over helical drops die het kunnen overleven
helical drops1
En ja er zijn er ook net zo veel die het niet overleven. Maar waar ligt dat aan?
Is het een kwestie van geluk of is het een kwestie van afstellen en alles in perfecte staat hebben?
ik heb geen id en twijfel dus heel erg wat te doen.
DE clubman sc set komt er in. Dat is zeker die is niet helemaal CR maar er wel dicht tegen aan.Ik moet juist geen CR hebben ivm met mijn 2.95 diff. Dus dit is mijn best optie
Verder hoor ik veel dat een x-pin diff genoeg is. Maar je hebt dan ook veel last van torque steer. Heel veel zelfs is me verteld en ben ik voor gewaarschuwd. Iets wat dus echt niet lekker/veilig rijd.
Wat is jou ervaring daar in Roland?
ik ben van plan een quaife diff er in te zetten om zoveel mogelijk rijplezier te genereren en dat hij ook voor mijn vriendin rijdbaar blijft. Misschien dat je daar wat over kan zeggen??
gr vin
- Login of registreer om te reageren
RE: mini 1975 1300 Turbo
Ingediend door RolandL op ma, 07-04-2014 20:26
Zo ziet het binnenste lager van de primary gear er uit na ongeveer 10.000km.. recht vertand! De rest ligt onder in de versnellingsbak.. Vermogen ruim 130pk/180nm@15psi. Beter iets meer geluid dan na een x-aantal kilometers alles weer uit elkaar?
Ander vraagje; waar heb je de folie vandaan waar je de turbobak mee hebt bekleed? Ik gebruik nu een geluiddempende folie die wegsmelt..