Motorblok nagekeken en de nodige onderdelen zijn vervangen. Alleen nog spuiten en netjes op orde maken. Het volledige motorblok staat wel in het webalbum, op de foto onder een laagje stof..
De subframes waren een ander verhaal, hiervan heb ik het achter subframe volledig moeten vervangen. Deze was totaal weggerot en niet meer te gebruiken of te herstellen. Het voor subframe verkeerde in goeie staat, mede doordat hij onder het vuil en vettigheid zat. Na het vervangen van de rubbers, stootbalgen en dergelijke zijn ze weer als nooit te voren.
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1976 Restauratie project
Ingediend door Valuy op za, 05-11-2011 00:29
Hello everybody,
Ik zal mij en mijn project voorstellen, onderhand leek het me interessant genoeg om mijn verhaal op het forum te plaatsen en het een beetje bij te houden.
Ook heb ik hier het webalbum met alle foto's:
link
Mijn naam is Mathijs en ben 19 jaar oud, wonend in Friesland. De Mini is van 1976.
Sinds 8 jaar is deze mini eigendom (binnen de familie), maar is na enige tijd in een opslag terecht gekomen.
Twee jaar terug besloot ik hem uit de opslag te halen en hem op te knappen voor mijn 18e verjaardag en het willen behalen van mijn rijbewijs.
Op een technische opleiding en een bijbaantje in de technische sector na, maar zonder enige ervaring met het sleutelen aan auto’s ben ik deze uitdaging aangegaan. Tot nu toe is het een leuke en leerzame ervaring.
Op dit moment verkeerd de auto in deze staat:
Twee jaar geleden uit de opslag gekomen, zag hij er zo uit:
De stappen die er tussen hebben gevolgd, zal ik proberen te vertellen. Al zullen de foto’s wel vanzelf spreken.
Na het ophalen en schoonmaken van de auto, was het tijd deze te gaan demonteren.
Motor en etc. er uit…
En men houd over, één kale body
Vanwege het najaar en de winter van dat jaar ben ik eerst begonnen aan de subframes en het motorblok(je) (tsjaa, zo groot zijn ze nou ook alweer niet).
Frames en het motorblok kaal maken, alles bij langs lopen wat aan vervanging toe is, hermonteren en het geheel weer netjes in een beschermende laag zetten.