Liefhebbers,
Het speurwerk naar de paars-witte draad is inmiddels opgelost, dit was de aansluiting van het achterruitverwarming. Bedrading van de deurschakelaars was niet aanwezig..
Inmiddels is de mini voor het grootste deel opgebouwd en alles functioneert. Kenteken, stoelen, koplampjes en een aantal kleine andere dingen moeten nog...
Heb het 1000cc blokje aan de praat. Hij liep na veel stoeien redelijk maar rauw en sinds gisterenavond mist die 1 cilinder, nummertje 3...
Echter hij vonk en wordt voorzien van brandstof (bougie is nat). De bougies zijn redelijk zwart.
Roetvorming waardoor de kleppen niet (meer) goed afsluiten? Geen compressie?
Het blokje heeft gelopen op de basisafstelling van de carb en daarmee niet ideaal, waarschijnlijk te rijk en daarmee de roetvorming.
Wat me ook opviel is dat de ontsteking direct vervroegt bij het starten van de motor, vindt ik vreemd en dat bevalt me eigenlijk niet. Is het vacuüm dan te groot of behoort dit zo?
Hopelijk kom ik snel verder, de laatste loodjes zijn toch best wel zwaar nu het kriebelt
Gr
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1976 Restauratie project
Ingediend door Valuy op zo, 23-03-2014 20:02
Bedankt voor je reactie. Ik ga even op onderzoek uit, want deze deurschakelaars voor de binnenverlichting zijn inderdaad te vinden in het schema maar zaten niet op de auto. (En... 16A gezekerd voor binnenverlichting? ) Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar hieraan gewerkt.
clubbie schreef:
Mooi kleurtje trouwens!
En ben wel nieuwsgierig naar een foto van, flipfront open, en dan schuin van voren genomen zodat je oplossing met die "telescoop-motorkap-openhoud armen" beter zichtbaar zijn..
Zo?
Gasveren komen uit Denemarken en heb ik geselecteerd op kracht en lengte om het gewicht te kunnen houden en te passen onder de kap, dit gaat perfect.
Kleine update t.a.v. gisteren.
Elektrisch is verder klaar en functioneert sinds vanavond allemaal (Op die onbekende paars/witte draad na dus)
Gr Mathijs