Mini 1986

RE: Mini 1986

De weerstandsloze draad is aangesloten aan de lichtgroen-witte draad bij de zekeringhouder, die van de ontsteking komt en de accu is helemaal opgeladen, maar helaas start de Mini nog niet.

Volgens het test-schema in de Haynes zou het aan de bobine kunnen liggen. Heeft iemand hier in de buurt die nog 1 liggen, die ik zou mogen lenen om te testen?

RE: Mini 1986

Ik heb er meerdere liggen. Kan zaterdag wel ff langs komen.

RE: Mini 1986

Bram, je hebt een berichtje.

RE: Mini 1986

Afgelopen zaterdag samen met Bram e.e.a. nagekeken en uiteindelijk geconstateerd dat de labeltjes die de vorige eigenaar aan de kabelboom had gemaakt, niet altijd kloppen (de meeste gelukkig wel).

Er hoeft geen losse weerstandsloze draad naar de bobine, want bij de bobine meet ik al bijna 12 Volt met de roze-witte kabel die er al aan zit.

We hebben de eerste paar knallen al gehoord, wat betekent dat er ondertussen een vonk is. Omdat de uitlaat er nog niet helemaal onder zat (alleen de downpipe zat aan het uitlaatspruitstuk), werd het nu tijd om de hele uitlaat er onder te gaan hangen. Vandaag even de downpipe eronderuit gehaald, die helaas door een vorige eigenaar te kort was afgeslepen.

Zoals ik al op 1 van de eerste pagina's van dit topic meldde, leek het me nuttiger om zelf te leren lassen, dan om alles te laten doen en dat komt nu weer goed uit.







Binnen 10 minuten alles op maat gemaakt en nog 10 minuten later een passende downpipe 8)

RE: Mini 1986

Ook de bobine nog verplaatst van de verkeerde plek bij de middelste cilinderkop-bout, naar een andere verkeerde plek (maar wel een positie waar ik 'm bij meer Mini's zie):



Ook de nieuwe remslangen aan de voorkant aangesloten:

RE: Mini 1986

Afgelopen dagen weer lekker bezig geweest. De nieuwe remslangen achter gemonteerd:

Links:





En rechts:





Verder nog belangrijker nieuws:

[size=200:lzw4dbfe]Mijn Mini start[/size:lzw4dbfe] 8) :)\\_ d:)b

Vandaag startspray gehaald om uit te sluiten dat het niet aan het benzinemengsel lag dat de Mini niet wilde starten, maar ook met dat 'wondermiddel' geen geluk. Dan moest het dus aan de afstelling van de ontsteking liggen. Bij het nalezen in de Haynes en in de Nederlandse vraagbaak viel me op dat bij motoren met een grotere cilinderinhoud het ontstekingstijdstip verder van TDC moest liggen. Nagekeken hoe het bij een 1275-blok zou moeten en dat zou 8 graden moeten zijn. Nou waren de contactpuntjes niet afgesteld op 8, maar op 4 graden. Alles opnieuw afgesteld en nagekeken en tijdens het afstellen stond er dat de rotor op een bepaald punt naar de bougie-kabel van bougie 1 moest wijzen. Nou bleek de distributeur-kap precies 180 graden andersom te staan. Ik had al eerder de kabels een keer precies 180 graden gewisseld, maar dat werkte toen niet (waarschijnlijk omdat deze toen adhv de 4 graden was afgesteld). Alle kabels maar weer een keer omgestoken en starten zonder problemen. In eerste instantie moest ik het gaspedaal bijna helemaal ingedrukt houden om 'm niet af te laten slaan, maar een klein slagje aan de afstelmoer voor het stationair-toerental en nu start de motor zonder het gaspedaal in te drukken en zonder choke.

Volgende week alles maar eens goed afstellen, maar hier ben ik al erg blij mee 8)

RE: Mini 1986

Goed te horen dat hij loopt. Zo zie je maar weer dat gewoon opnieuw beginnen met afstellen beter werkt dan proberen en 100x de fout in gaan.

RE: Mini 1986

Het filmpje dat ik er gisteren bij wilde zetten deed het niet (wss te groot), dus deze in stukjes geknipt.

VIDEO 1

VIDEO 2

Als ik alleen op het geluid af ga, dan klinkt het al best goed. Geen rare bijgeluiden e.d.

Zoals ik al meldde, de aankomende week alle details nog eens nalopen en de finetuning doen.

RE: Mini 1986

De cornerbars van mijn overriders zaten nog niet vast en daar moest blijkbaar een schuin buisjeonder de bumper, waar de schroef doorheen gaat. Zelf gefabriceerd van een stukje 15mm buis:



Onder de bumper:



Verder begonnen met mijn stalen velgen op te knappen. Er zat een soort van zilvergrijze Hammerite op gesmeerd en het lijkt me mooier als ze gebroken wit zijn gespoten.

Primer erop:



Gebroken wit erop (1e laag):



Verder de benzinetank geïnstalleerd, de grill en de verlichting:

RE: Mini 1986

Gisteren de remmen ontlucht mbv een gemodificeerde EeziBleed.



Normaal gaat die zwarte slang naar het ventiel van een reserveband en wordt daar met een klem op vastgezet, zodat de luchtdruk kan zorgen dat de remvloeistof in het reservoir wordt geduwd. Die klem bleef echter de vorige keer bij het ontluchten van de koppeling al niet al te best zitten. Omdat ik toen ook nog tussentijds de band weer moest oppompen om voldoende druk te houden, had ik nu iets anders verzonnen:



De luchtslang rechtstreeks op een fietspomp gemonteerd m.b.v. een slangklem. Probleem is dan natuurlijk dat de tegendruk gewoon de metalen staaf met handvat van de pomp weer omhoog drukt, dus een elastiek (die normaal gebruikt wordt om bagage vast te zetten op je fiets) om het handvat getrokken.

Werkt uiteindelijk veel makkelijker en beter dan die druk uit de autoband, omdat ik handmatig een klein beetje meer druk kan geven en die autoband niet tussentijds hoef op te pompen.



De eerste 3 remmen (links- en rechtsachter en linksvoor) gingen zonder problemen, de laatste natuurlijk weer niet. Er kwam simpelweg niets uit de nippel. De slang een beetje losgedraaid en daar kwam wel remvloeistof uit, dus in het remblok werd de vloeistof ergens tegengehouden. Wiel verwijderd, remklauw eraf, rempads eruit en toen kwam er een erg roestige vloeistof uit de nippel gedruppeld. Het op z'n kop houden van de remklauw had er blijkbaar voor gezorgd dat de roest-verstopping loskwam. Alles weer gemonteerd en uiteindelijk ook rechtsvoor normaal kunnen ontluchten.

Hij startte al, maar nu kan de Mini ook remmen (wel zo belangrijk) d:)b

Helaas is waarschijnlijk het startrelais van mijn startmotor een paar dagen geleden overleden, dus rijden en remmen laat nog even op zich wachten.

RE: Mini 1986

Met de snor-grille ipv de standaard grille erop, waren er nog 4 bevestigingsgaatjes zichtbaar van de standaard grille. Deze dus maar even dichtgelast:









Ik had een probleempje met de startmotor maar dat is inmiddels opgelost door een "nieuwe" startmotor.

RE: Mini 1986

De achterruit en voorruit zitten erin:

Rubber erin gezet met daarin een touw (let op de rode schroevendraaier op de hoedenplank ;) ):


Zuignap-ding op de ruit (onmisbaar als je in je eentje bent):


Touw werkte niet, dus toch met een oude botte schroevendraaier aan de gang:


Raam erin:


Rubber nog naar elkaar geduwd:


Voorruit erin ging wat lastiger dan de achterruit, maar toch gelukt:


Mijn ervaring is dat het na alle horror-verhalen op dit forum, nog best meeviel. Als je in ieder geval je gereedschap niet op de hoedenplank legt, zodat je, als de onderste helft van de ruit erin zit, door heel de auto moet kruipen om je schroevendraaier te pakken (in de hoop dat door je eigen bewegingen niet de ruit eruit valt) |:(

De makkelijkste manier om dat rubber om die ruit te krijgen vond ik, de rechterhand op de ruit te leggen en de ruit naar beneden te duwen en om een hefboom-effect te maken met de botte schroevendraaier, en dan met de linkerhand te zorgen dat de schroevendraaier in het rubber het flapje over de ruit heen-wipt, zonder de ruit te raken. Toen ik bij de voorruit nl. een aantal keren wel de ruit raakte, sprong er een heel klein chipje glas vanaf. Uiteindelijk bij de voorruit de bovenkant van het rubber via de binnenkant van de auto naar buiten moeten duwen.

In mijn eentje de ruiten erin gezet: achterruit half uurtje, voorruit anderhalf uur...

RE: Mini 1986

Heb je een oude rubber gebruikt? De raamrubbers horen namelijk gesloten te zijn.

RE: Mini 1986

Ik heb inderdaad de oude rubbers gebruikt, maar ben van plan om, als ik de Mini laat spuiten, alle rubbers te vernieuwen.

Dit is dus maar een tijdelijke oplossing, totdat er centjes zijn om te gaan spuiten.

Als de auto gespoten wordt, dan gaan dus alle ruiten e.d. er weer uit/af. Beetje dubbel werk, maar anders staat de Mini misschien lange tijd helemaal niks te doen in de garage en dat vind ik ook zonde.

Verder denk ik dat het handig is om te oefenen op de lelijke primer en dan als de auto gespoten is, alvast enigszins te weten wat de truc is, zodat de nieuwe lak niet gelijk beschadigd is.

RE: Mini 1986

Misschien een idee als je de achterruit gaat monteren als hij gespoten is; monteer de achterste klapruitjes pas later, zo kan je ook nog goed aan beide kanten van de ruit en eventueel gereedschap ;)

RE: Mini 1986

Dat was ook mijn gedachte toen ik die schroevendraaier nodig had: waarom had ik het raampje niet open laten staan... ;)

RE: Mini 1986

Het is volgens mij ook handiger om eerst de achterruit, dan de binnenpaneeltjes van de C-stijl en dan pas de rubbers en klapraampjes te monteren. ;)

RE: Mini 1986

Afgelopen zondag bij de AutoJumble in Waalwijk geweest en met mijn boodschappenlijstje eens een rondje gemaakt langs de verschillende onderdelen-handelaren. Van alle dingen op mijn lijstje hadden ze niks... ("Heeft u ook blauwe contactpuntjes?", "Nee, we hebben wel rode")

Natuurlijk wel iets gekocht dat niet op mijn lijstje stond, te weten een setje buitenspiegels.

Omdat ik de torpedo-spiegels die erbij zaten niet mooi vind, het volgende setje met maar 1 pootje gemonteerd.

Overtollige gaten dichtgelast:



Even kijken hoe het eruitziet (linkerkant):







Even passen (rechterkant)


Schroefdraad was te lang, het raam kon niet dicht, dus een stukje van de schroef gezaagd:



Het eindresultaat:



Een hoop geknutsel voor een paar spiegels. Het zijn dan ook geen Mini-spiegels, maar het zijn spiegels die bij MG op de spatborden horen. Qua maat van het glas zijn ze iets groter dan die torpedo's en als blijkt dat het toch geen fijne spiegels zijn, kan ik altijd nog een ander setje spiegels monteren.

RE: Mini 1986

Bij het schakelen ging het allemaal niet zo strak als de bedoeling was. Dit bleek aan de Quick-shift te liggen die niet goed vast zat. De Mini op eigen kracht de oprij-steunen opgereden om de uitlaat er weer onderuit te halen en de schakel-bak te laten zakken:





Verder bezig geweest met de electra. Knipperlichten en dergelijke nagekeken en een kabelbreukje naar het linker-zij-knipperlicht gerepareerd:



Ook een oude fix van een vorige eigenaar netjes gemaakt. De kabeltjes waren door een vorige eigenaar met zwarte tape aan elkaar gefröbeld. Ik had dit een tijdje geleden opgelost met kabelschoentjes, maar deze waren gisteren ook weer los, dus nu netjes opgelost met soldeer en een krimpkousje (zoals het eigenlijk hoort):





Helaas het glas van het linker-voor-knipperlicht laten vallen, dus die moet ik een nieuwe kopen, maar dan kan ik ook gelijk witte zij-pinkers mee bestellen ;)

Een geluk bij een ongeluk, zullen we maar zegggen.

RE: Mini 1986

Thierry schreef:

Ik ben nu maar even uitgegaan van een 2-kloks dash, omdat dat er origineel in zat (en dus het makkelijkst werkend te krijgen is), maar ik denk eerder dat het iets gaat worden met een eitje (of iets met de KM-teller die normaal in een eitje zit).



Zoals een tijdje geleden al gemeld, toch het 2-kloks-dash werkend gemaakt en een dashboard gemaakt waar dit in kan:

















Een aantal pagina's geleden nog met MDF aan de gang, maar vanwege de buigbaarheid, toch iets in elkaar gezet met een beetje een ouderwetse vliegtuig-look. Aluminium met popnagels dus.

Dit is waarschijnlijk een tijdelijk dash, omdat ik nu geen zin heb om de kabelboom om te bouwen naar de aansluitingen voor een eitje.

Dingetjes die nog moeten:
-Remankerplaat en remverstelling linksachter vervangen.
-Knipperlichten voorzijde + zijkant vervangen.
-Hoofdkoppelings-cilinder vervangen (lekt aan de onderkant).
-Spuiten.
-Alle deur- en raamrubbers vervangen.

RE: Mini 1986

Wat dingetjes verkocht die ik niet nodig had, om dingetjes te kunnen kopen die ik wel nodig heb:



Gisteren gelijk begonnen met de stapel onderdelen in te bouwen.

Het belangrijkste was de remankerplaat. De afstelmoer kreeg ik niet meer los, dus er moest een nieuwe plaat komen.







Zoek de verschillen:



Inbouwen maar:







Ook nieuwe pakkingen voor de achterlichten gekocht, want de oude waren een beetje vergaan:







En nieuw:



1 van de deurvangers was ook niet meer goed, wederom, zoek de verschillen:



Verder nog genoeg te doen dus, want de doos is nog niet leeg d:)b

RE: Mini 1986

Nieuwe knipperlichten geïnstalleerd aan de voor- en zijkant:





Nieuwe bekabeling voor zijknipperlicht:











Alle lichtjes aan 8) :


Radiator-beugel was niet origineel:





En de bovenste radiator-slang was waarschijnlijk afkomstig van een Metro, dus die ook gelijk vervangen (zodat de knik iets minder scherp is):



Pompje van de ruitensproeier had de geest gegeven (kon de ruitenwisservloeistof niet meer omhoog gepompt krijgen), dus voor een prikkie een complete nieuwe sproeier-kit gekocht en alleen het pompje overgezet (paste er goed in):



De koppelingscilinder lekte bij het induwen van het pedaal elke keer een paar drupjes remvloeistof bij het pedaal. Aangezien dat echt rotzooi is voor je lak, moest dit vervangen worden.

Oud:



Oud vs nieuw:



Nieuw:



Nu is de doos met onderdelen bijna leeg ;)

Alleen de binnenverlichtings-schakelaars zitten nog in de doos, maar dat kost waarschijnlijk wat meer moeite, want ik vermoed dat de schakelaars niet de oorzaak zijn van het niet-functioneren. Als het knopje op het lampje omhoog staat, dan brandt het lampje, in het midden en onderaan doet het lampje niks, ook niet met een schakelaar eraan. Al met al lekker gewerkt. Aluminium dash is er ook weer uit, in de komende (winter-)maanden toch maar het eitje gaan aansluiten.

RE: Mini 1986

Lekker bezig geweest.
Met al die nieuwe onderdelen rijdt je Mini weer een stuk lekkerder.

Dat je alu dashboard er uit is vind ik niet zo erg. ;)

RE: Mini 1986

Het paste gewoon niet zo lekker en ik wil toch een eitje (ligt al klaar). Ook paste het qua look niet bij de klassieke look die ik wil. Wel lekker geëxperimenteerd met aluminium. Maak ik nog wel een keer iets anders van.

RE: Mini 1986

Binnenverlichtingsprobleem is opgelost d:)b

Een jaar of 2 geleden had ik de binnenverlichting er al in gezet en niet in het aansluitschema gekeken of er iets aparts was. De zwarte draad dus bij de "aarde" van het lampje en de 2 paarse draden bij de schakelaar (ervan uitgegaan dat de paars-witte draad van de deurschakelaartjes wel/geen stroom kreeg).

Omdat het niet werkte, heb ik het aansluit-schema maar eens bestudeerd en de paars-witte krijgt dus standaard geen stroom , maar fungeert meer als een schakelbare aardedraad.

De zwarte en de paars-witte moeten dus bij de schakelaar en de paarse (de plus dus) moet bij de "aarde" van het lampje:



Bij twijfel, gewoon terug naar de basis, oftewel, terug naar de handleiding.

Het is gewoon typisch Nederlands, eerst aansluiten, en als het niet werkt, dan de handleiding gaan lezen :P

RE: Mini 1986

Het is gewoon typisch Nederlands, eerst aansluiten, en als het niet werkt, dan de handleiding gaan lezen .

Werkt ook zo in t Zweeds! ( lees als Ikea ;) )

RE: Mini 1986

aiiii



;-)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini 1986

De afgelopen dagen weer lekker bezig geweest. Het houten stuur dat ik al een tijd had, paste er niet meer in??? Bleken de sleuven waar de spietjes van de stuurkolom in moesten niet meer zo mooi.





Waarschijnlijk heeft iemand ooit met grof geweld het stuur erop willen zetten, terwijl de sleuven niet goed zaten. Met een klein driehoekig vijltje de sleufjes weer netjes gemaakt:



Het stuur kan er weer in:



Verder bezig geweest met de bedrading van dit eitje:





Missende lampjes solderen:





Kabelboom uitzoeken en aansluiten (wellicht dat de kroonsteentjes nog worden vervangen, maar nu eerst maar kijken of alles wel werkt):



Aansluiten in de auto:



Checken of de lichtjes het doen (bij het linkerknipperlicht zit geen lampje en bij het groene lichtje bovenaan zit ook geen lampje, dus dat is logisch dat die het niet doen):

Niks aan:



IGN:



Groot licht:



Knipperlichten (+groot licht):



Dashboardverlichting:



Het eindresultaat:





Een stuk mooier dan dat alu-ding en alles werkt d:)b

Misschien nog een keer een houten pookknop regelen (is nu zwart).

RE: Mini 1986

De achterste bevestigingen van de uitlaat moesten nog vast, maar omdat het weer een niet-standaard uitlaat is, zelf een extra beugeltje gemaakt (op zich zat het achterste deel al vast met de beugel ongeveer onder de achterbank).















Hangt lekker hoog, dus lekker dicht onder de bumper.

RE: Mini 1986

En scheef. :'(
Als je het beugeltje aan de rechtse kant ook een boutje geeft, dan is het al een stuk netter, denk ik.

RE: Mini 1986

Hang die uitlaat niet te kort bij je bumper.
straks wordt ie te warm en slaat ie blauw uit.

RE: Mini 1986

@Jos: ik had gezien dat ie nog niet recht hing. Wordt uiteraard nog opgelost ;) het gat in de banaan moet ook nog worden afgewerkt, dus de uitlaat moet er toch nog een keer onderuit.

@MarcoGuus: ik hoop het niet... zit nog wel wat ruimte tussen (ong 8 cm).
We zien wel.

RE: Mini 1986

De contactpuntjes eruit gehaald en vervangen door een electronische ontsteking:











Verder de bobine verplaatst, zodat de plastic buis van de kachel in de motorruimte past:





RE: Mini 1986

Thierry schreef:

@MarcoGuus: ik hoop het niet... zit nog wel wat ruimte tussen (ong 8 cm).
We zien wel.




Zorg er in ieder geval voor dat de uitlaat een klein stukje achter je achterbumper uit steekt. Hete uitlaatlucht zal anders echt je bumper aantasten bij langere ritten.

RE: Mini 1986

Die electronische ontsteking doet het dus niet. Ik dacht in eerste instantie dat het tijdstip nog moest worden afgesteld, maar er komt gewoon geen vonk. Deze zat origineel in de distributeur, tussen de stapel onderdelen, maar was in de tussentijd weer gedemonteerd en vervangen door contactpuntjes. Toen de motor goed liep met de contactpuntjes, dacht ik deze weer te upgraden naar de electronische unit, maar deze lijkt dus intern te zijn overleden.

De contactpuntjes dus maar weer teruggezet:



Maximaal opengezet:



En afgesteld met het voelermaatje:



Daarna het ontstekingstijdstip weer afgesteld mbv de 8gr vóór het Bovenste Dode Punt:



Hij loopt weer als een zonnetje 8)

RE: Mini 1986

Al weer een tijdje geleden, druk met mijn nieuwe werk en weer koud in de garage dus ook minder zin :x

Vandaag een nieuwe gordelvanger geïnstalleerd, die zat er nl maar 1 bij in de stapel onderdelen.

Verder mijn houten eitje een laklaagje gegeven. Mijn houten stuur is nl wel glanzend afgelakt hout, maar het eitje was mat ongelakt hout. Alle klokjes eruit gehaald en het hout lichtjes opgeschuurd met p400:



Eerste laklaag erop:



En de 2e laag:





Morgen weer even monteren en dan is het weer helemaal netjes en past het eitje mooi bij het stuur.

RE: Mini 1986

Met de (schoongemaakte) klokjes erin:



RE: Mini 1986

Ziet er weer heel netjes uit. Mooi werk.

Heb je de tellers er niet ondersteboven in gemonteerd ? :x

RE: Mini 1986

@Jos, nee, korte kant zit onder de bovenste dashrail:


@Thierry: d:)b

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Mini 1986

Ik wist dat het zo moest. Het eitje had al zo gemonteerd gezeten voordat ik het eitje ging lakken:

RE: Mini 1986

De bedrading van de originele kabelboom naar de connector van het eitje zat nog met een kroonsteentje vast. Gisteren een uurtje bezig geweest om de kabeltjes netjes te solderen (natuurlijk met een krimpkousje eromheen):











Weer netjes en veilig d:)b

RE: Mini 1986

Vanmorgen even bezig geweest met de ventilatie-buizen (die van je grille naar de ventilatie-roosters gaan). Daarbij kwam ik nog een paar oude bewoners tegen:



Verder een spuitbus laten mengen in de kleur die het uiteindelijk zou moeten worden en alvast de binnenkant van de motorkap een laagje gegeven (om te zien of dit echt wel de kleur is die ik wil):



Van de vele foto's die ik op internet had gevonden van deze kleur, is het echte spul de lichtere variant (wat ik al hoopte). d:)b

Op deze foto zie je trouwens nog niet echt dat het lichtblauw is. Lijkt nog steeds op het primer-grijs dat er al op zat. Gelukkig dat het verschil in het echt wel te zien is.

RE: Mini 1986

De ventilatiebuizen onder de spatborden gemonteerd:



De motorruimte in de juiste kleur gespoten:







Wederom was dit handiger geweest als ik dit had gedaan vóór de motor erin zat ;) Dat wist ik natuurlijk wel, maar toen wist ik de exacte kleur nog niet.

Ook het verticale dingetje achter de grill zwart gemaakt (net als de radiator-behuizing):

RE: Mini 1986

Dat wordt weer een nette Mini. d:)b

RE: Mini 1986

Dat is wel de bedoeling ;)

Alvast begonnen met de voorkant kaal te maken voor het spuiten:



De rechterdeur paste niet mooi, de panel-gap liep niet helemaal evenwijdig, dus dit opgelost en weer netjes glad gemaakt:



Verder (in de tijd dat de spuitplamuur aan het drogen was) een klein side-projectje in elkaar geknutseld van een oude roestige middenteller:





Met glow in the dark-wijzers:



Aangezien het het binnenwerk van een analoge wekker is, heb ik getracht het wek-gedeelte te verwijderen, maar toen is er helaas een tandwieltje beschadigd. Toch binnenkort maar een quartz-uurwerkje halen om erin te zetten. Dan kan er gewoon een penlite-batterij in.

Verder wel een leuk ding geworden voor boven de werkbank 8)

RE: Mini 1986

A-paneeltje weer glad gemaakt en primer-grijs:

RE: Mini 1986

Deur mbv een bierkratje (werkte beter dan met allemaal losse balkjes eronder) er weer netjes ingehangen en afgesteld:



Panel-gap weer netjes aan beide zijden:





Verder lekte de kachelkraan (waarschijnlijk nog de originele van 30 jaar oud), dus die moest ook vervangen worden door een nieuwe:













Leuk dat ik aan de tijden van de foto's kan zien dat dit klusje me net geen half uurtje heeft gekost :D

Aangezien de rubbers van de torenbouten toch nog vervangen moesten worden, heb ik daar met het spuiten van de motorruimte maar lekker overheen gespoten. Nu toch de bouten maar weer netjes gemaakt en de nieuwe rubbers gemonteerd:







Ziet er weer uit als nieuw met nieuwe poly-rubbers ipv 30 jarige fabrieks-rubbers.

RE: Mini 1986

Bij het IMM geweest (moest wel, het was maar 70 km vanaf Kaatsheuvel ;) ) en daar nog wat klein spul gescoord:



Nu is alle deur-hardware zwart/ zwart met chroom in plaats van een zwart met chroom deuropener, een bruin handvat en een grijze raamslinger...

Verder ook een setje 4,5J velgen gekocht met redelijke banden:







Die staan alweer in de verkoop omdat ik toch liever de originele worstvelgen heb... Impulsaankoopje, zullen we maar zeggen |:(

Verder nog wel wat nuttigs gedaan. De kofferbak in de goede kleur gespoten:





De voor- en achterruiten verwijderd (aangezien ik toch alle rubbers ga vernieuwen, lekker simpel de oude rubbers gewoon kapot gesneden):



Interieur is er ook weer uit:





1 van de connecties van de achterruitverwarming was al afgebroken vanaf dat ik dit project in huis heb. Nu eindelijk een poging gedaan om dit op te lossen. Heel voorzichtig een kabelschoentje op de ruit gesoldeerd:





Hopen dat er verbinding is en maar hopen dat het blijft zitten. Het ziet er iig wel netjes uit d:)b

RE: Mini 1986

Ziet er goed uit. Zorg alleen wel dat je een kurk van een champagnefles mee neemt als je gaat rijden. Die nieuwe kraantjes zijn niet de meest betrouwbare heb ik gehoord.

RE: Mini 1986

Komt goed. Als de Mini eindelijk weer de weg op mag, dan zal ik een kurkje laten knallen :P