Mini 1986

RE: Mini 1986

[size=200:399yzn7p]APK goedgekeurd!!![/size:399yzn7p]

Het warmlopen en nogal rauw lopen (vooral bij gas geven) kwam door het ontstekingstijdstip. De distributeur een klein beetje naar rechts deed wonderen. Het geluid klonk ineens als een auto ipv een tractor en bij gas geven begon de Mini niet te hoesten als een oude kettingroker maar trok mooi door. Ik ben blij!

Vanaf 2001 had deze auto al geen APK meer en na meer dan 6 jaar noeste arbeid (erg veel geleerd), mag ik legaal rijden!

RE: Mini 1986

Gefeliciteerd. Goed bezig. En nu de mini inpakken en met de familie naar het strand....

RE: Mini 1986

Gefeliciteerd!!

d:)b

Theo van den Bogaard

RE: Mini 1986

Dank u.

Zie mij hier blij zitten 8)

RE: Mini 1986

Mooi! d:)b en Gefeliciteerd natuurlijk! \\:)/

RE: Mini 1986

Mooi man. Een hele prestatie ! d:)b

Is ie nu helemaal af ? :P

RE: Mini 1986

Ik hoef alleen nog maar iets te doen met de zonneklepjes. Dat skai-leder zit er nog niet netjes op en dat kost me wss een half uurtje.

Dat noem ik dus eigenlijk wel klaar ;)

RE: Mini 1986

Gefeliciteerd Thierry. Hij is erg mooi geworden zeg. Dat wordt lekker toeren met je Mini.
Kom je zaterdag 27 augustus naar de midzomeravondrit? Kunnen we hem live bewonderen.

RE: Mini 1986

Vanwege werk kan ik waarschijnlijk niet aanwezig zijn bij de Midzomeravondrit :(

Verder gisteren even op pad geweest om wat mooie foto's te maken als aandenken omdat de Mini verkocht wordt.

Waarom? Meerdere redenen:
- Ik woon maar 8 km van mijn werk (en we hebben dus echt geen 2 auto's nodig),
- We willen graag een camper kopen,
- Ik vind het klussen leuker dan auto rijden (dus een nieuw project zal wss wel volgen, maar helaas heb ik maar een gewone garage en dus geen plek voor 2 Mini's)

De advertentie:

http://www.minisevenclub.nl/markt/2016/ ... ustin-mini

RE: Mini 1986

De afgelopen dagen al lekker rond gereden in de omgeving en de Mini gaat lekker! De zonneklepjes zijn inmiddels ook gefixt.

Hierbij nog de foto's die we laatst hebben gemaakt in een wat mooiere omgeving dan in de garage:

Even afkoelen in de schaduw:





















En nog even lekker zonnebaden:









Verder vond ik nog wat vreemds op m'n hoedenplank :P

default

RE: Mini 1986

Hij is netjes geworden :) ! Wel jammer dat je hem gelijk wilt verkopen, kan je er niet van genieten. Denk dat je er wel spijt van gaat krijgen als je hem eenmaal verkocht hebt :( ..

RE: Mini 1986

Ik had na een paar dagen rijden al voorgesteld om deze Mini te houden en om onze daily driver uit 2007 (BMW 116) te verkopen, maar de luxe en veiligheid die we daarin hebben valt niet te vergelijken met de Mini. Ook wel een pluspuntje omdat we 2 kleine kinderen hebben.

Ik zal m'n eerste opknapmini niet vergeten en vooral alle kennis die ik heb vergaard. Dat zal nog jaren van pas komen bij toekomstige projecten d:)b

RE: Mini 1986

Met de materialen die ik nog had liggen, heb ik het laatste dakrekje gemaakt:



Verder ben ik vorige week voor de eerste keer MET Mini naar een oldtimer-dag geweest (toch een stuk leuker dan zonder auto).

Vroeg ernaartoe en een mooi plekje gezocht:

RE: Mini 1986

Beetje off-topic, maar in je advertentie in Markt zeg je dat de distributieriem is vervangen, ik denk dat de je de v-snaar bedoelt :x

Dennis

RE: Mini 1986

Dat klopt |:(
Bedankt voor de oplettendheid.

RE: Mini 1986

In een poging de laatste puntjes op de i te zetten, heb ik m'n zij-raam gesloopt |:(

De chromen sierstrip bij het raam zat niet helemaal netjes recht dus ik ga met een klein hamertje die strip recht-tikken (met de hand lukte niet). Heb ik net het raam geraakt. PATS overal glas en dan kun je dus een uur aan het opruimen.





Gelukkig had ik nog een stofzuiger-slang die net in de deur past, en gelukkig had ik ook nog een nieuw raampje liggen. Die heb ik er dus gisteravond in gezet en het is weer netjes. Het houdt me van de straat :P

RE: Mini 1986

Die centercaps voor de normale stalen velgen zijn nergens te vinden, dus dan moet er iets anders verzonnen worden. Ik was in m'n garage wat aan het rommelen en vond daar een plastic dop van een spuitbus, die precies bleek te passen in het gat.

Wit gespoten en de wielen zien er nu ook wat beter uit:









RE: Mini 1986

Afgelopen zondag een lekker stukje gaan rijden, naar een onbekend adres, dus het navigatie-systeem opgeladen en gaan rijden. Moet ik nog letterlijk 500 meter, stopt de navigator ermee. Net niet genoeg vermogen om meer dan een uur zonder oplader vooruit te kunnen |:(
Gelukkig het adres toch nog gevonden, maar dit was duidelijk, er moet een 12 volt-aansluiting in, in de vorm van een sigaretten-aansteker.

Vandaag maar even zo'n onderdeel gehaald en erin gezet:







Ik heb de + voor de aansteker met een splitter-kabelschoentje van de + bij de kachel gehaald, omdat dit sowieso een geschakelde + is. Dan heb ik tenminste niet het risico dat de aansteker de accu leeg kan trekken als het contact uit is. Verder zit er een zwevende zekering tussen.

Werkt prima en is super-handig (ook niet moeilijk om te maken).

RE: Mini 1986

Met (een beetje) pijn in mijn hart heb ik de Mini net verkocht aan 1 van onze zuiderburen. Ik hoop dat hij er nog vele jaren plezier van gaat hebben.

Op naar het volgende project!

RE: Mini 1986

Jammer dat hij weg is. Maar jij vindt het opknappen leuker dan het toeren , meen ik.

Ben benieuwd naar je volgende project.

RE: Mini 1986

Inderdaad was het voor mij meer een knutsel-hobby dan om te gaan rijden.

Ideëen die ik nu heb voor een volgend project:
- Mini 1275 GT
- Mini pickup
- VW t2 camper
- Kreidler schakelbrommer.

Dus al voldoende ideëen in het vooruitzicht.

RE: Mini 1986

Ik kreeg laatst een mail van de nieuwe eigenaar ivm de kleurcode van de blauwe kleur en hij mailde dat hij er nog steeds blij mee is.

Hij heeft er zelfs een instagram-pagina aan gewijd:
https://www.instagram.com/classicminipower/

Leuk om te zien dat mijn harde werk goed bevalt :P

Het kriebelt steeds meer om een nieuw project te starten, maar mijn nieuwbouwhuis is nog niet af en ik woon nu tijdelijk in een huurhuis zonder garage :'(