Mini Mayfair 1987

RE: Mini Mayfair 1987

Heb de tip gekregen om een showcase te openen van mijn Mini Mayfair bj. 1987. Overgekocht van een particulier in Zuid-Limburg voor 2000,- euro en (zelf) al een aantal dingetjes aan moeten repareren, maar ondanks de kosten blijf ik het een geweldig wagentje vinden \\:)/

Hierbij wat foto's..


Chrome grille geplaatst, 2e hands maar helaas door de deuken en openingen aan de zijkant toch niet zo mooi, dus daarna weer terug gegaan naar de originele.



De originele grille aangepakt;



En nog wat foto's voor de deur;







Zal proberen met regelmaat dit topic bij te werken met foto's, mits ik er wat zichtbaars aan heb veranderd.

Wat ik er tot nu toe aan heb gedaan/laten doen;
- linker wiellager vervangen, binnen en buitenste homokineet en rubbers (240 euro)
- grote beurt, carb afstellen en (failed) apk (230 euro)
- grille opgeknapt (15 euro)
- gordelvangers vervangen (25 euro)
- Mini embleem goed vastgezet (0 euro)
- Deur zakte scheef weg waardoor die tegen het frame kwam, recht gehangen (0 euro)

Dingen die nog op het verlanglijstje staan;
- Lederen interieur O:)
- Breedstralers
- Kofferbakje stofferen
- Lichtverklikker
- En ander moois.....

RE: Mini Mayfair 1987

Bij de APK zijn de dorpels links en rechts afgekeurd. Ik had dit eigenlijk al verwacht, maar ja was proberen waard.

Heb het plaatwerk voor zover mogelijk met m'n handen eraf getrokken. Links was droog, rechts was het best vochtig/nat.

Hierbij de foto's van de rotte dorpels;















Vooral om deze kant en de U/H profielbalk maak ik me zorgen om. Dit is zeker het dragende chassis? Het is best erg geroest aan de voorkant :(

Bedoel deze balk:




Kan iemand mij zeggen of dit ernstig is of wel meevalt? Ik had de roest zelf ernstiger verwacht. Het is voornamelijk oppervlakte roest dat ik zie op de draagbalk (?), op die dwars balk na dan...

default

RE: Mini Mayfair 1987

mooi minike ;)
Vooral die donkere velgen met het zwarte dak bij de witte lak zien er erg modern uit.

RE: Mini Mayfair 1987

Dat is lekker luchtig :P

Ik zou ook even de bodemplaat bij het schutbord controleren.

Succes ermee!

RE: Mini Mayfair 1987

Sowieso moet ook de rechterbodemplaat eruit. Die is lek waardoor er tijdens 't rijden met het weer van nu water in komt. Het is knap lullig gerepareerd. Het lijkt een soort uit gehard rubber dat ze eroverheen hebben geplakt. Zal daar morgen ook even een foto van maken. Bij de bestuurders kant is het gelukkig (nog :P) wel waterdicht.

RE: Mini Mayfair 1987

Aah een showcase! Blijf het een mooie kleuren combi vinden!


De dorpels zien er wel slecht uit, jammer. Is de binnendorpel nog niet zo verroest dat je er doorheen kunt prikken? Het lijkt alsof het roestmonster er al aardig ver in zit. Het U/H profiel wat je noemt hoef je je volgens mij niet al te druk over te maken.

dennisvdh schreef:
Het lijkt een soort uit gehard rubber dat ze eroverheen hebben geplakt



Buitenkant; Is het geen uitgedroogd tectyl of nadenkit? Binnenkant; bitumen mat?

RE: Mini Mayfair 1987

Oppervlakte roest zou je kunnen behandelen met bijv. fertan.

RE: Mini Mayfair 1987

Zal morgen eens foto's maken van de binnenkant. Ik zit eraan te denken om de dorpel over de gehele lengte te vervangen. Goed idee? Anders ben ik bang dat over een paar jaar achteraan de boel begint weg te rotten (zitten al wel wat roestplekjes).

De binnendorpel is die balk waar je opkijkt als je de buitendorpel weghaalt? Die is wel geroest maar dat lijkt/is alleen oppervlakkige roest. Ik ga morgen eens krabben, volgens mij valt die mee.

En als we dan toch aan de gang gaan wil ik ook de bodem opnieuw in de tectyl zetten, dat begint af te bladderen!

RE: Mini Mayfair 1987

De buitendorpel zou ik sowieso in zijn geheel vervangen, qua kosten zal dit niets uit maken dus doen! Ik gok dat de binnendorpel (dat waar je tegen aan kijkt inderdaad) er achter ook ongeveer hetzelfde uitziet als onder de deur.

RE: Mini Mayfair 1987

Hierbij ook nog de beloofde foto's van de bijrijdersbodem...



HIGH RES



Ook vervangen?

RE: Mini Mayfair 1987

Is al wel eens wat aan gedaan zo te zien. Denk als je de buitendorpel er af haalt dat je op de straat kijkt. Volgens mij zit daar een gaatje maar kan het niet helemaal goed zien. Als je de dorpel er af hebt kanje het denk ik beter beoordelen. Stukje bodem vervangen is ook goed te doen hoor. Kost alleen maar tijd, plaatwerk kost je de kop niet.

Ik heb trouwens ook net een Mayfair gekocht uit 1990. Die van mij is wel veel minder mooi, maar daar was zeker de prijs ook naar. Kom je van het weekend nog naar de Clubdag? Ik wel. Kunnen we het misschien wat beter beoordelen.

Groeten Miniauto!

RE: Mini Mayfair 1987

We zijn er daarnet achtergekomen dat ook de bodemplaat voor een deel vervangen moet worden. Als ik nu hard druk zit ik binnen :x

Zondag kan ik helaas niet. Heb net afgesproken met m'n broer dat we dan de linkerdorpel gaan aanpakken. Alle lassen uitboren, daarna de staalborstel op de binnendorpel en vervolgens al het metaal behandelen. Als dan de hele linkerkant is aangepakt beginnen we aan de rechterkant, want die is er een stuk erger aan toe. M'n broer had het over een bepaald soort boor waarmee de oude laspunten eruit geboord moeten worden. Ga daar morgen wel naar op zoek.

Als de linkerkant dan klaar is dan is het plan om de rechterbodemplaat voor een deel te vervangen samen met (een deel van) de binnendorpel en uiteindelijk de buitendorpel erop. Misschien ook nog een stuk van het spatscherm eruit... Nadeel is wel dat we geen overdekte ruimte hebben waar we dit kunnen doen, dus hopen op een beetje goed weer.

RE: Mini Mayfair 1987

Het ziet er inderdaad uit alsof het al eens gerepareerd is (lap/plakwerk, zonder lassen). Ga je de dorpel vervangen dan zou ik hier ook even goed naar kijken en eventueel een nieuw stuk in zetten. In het geheel vervangen is denk ik niet nodig... maargoed ook dit kun je pas goed beoordelen als het eraf is.

De bijrijders kant is vaak slechter dan bestuurders kant aangezien aan deze kant van de weg de auto het meeste te verduren heeft, water, rotzooi etc. Engelse modellen precies omgekeerd...

RE: Mini Mayfair 1987

Ik zou de dorpel wel in zijn geheel vervangen. Je bent er toch mee bezig en kan je garanderen dat de rest ook roestig is.
De delen die je niet vervangt (binnendorpel) Zou ik stralen met een spotstraler. Producten als Fertan zijn niet echt de oplossing.
Succes met je reparatie

RE: Mini Mayfair 1987

Maar de binnendorpel is toch het dragende deel van de auto, of heb ik dat mis? Ik ben bang dat als we die eruit slijpen straks heel de Mini scheef zakt, of is dat bullshit?

RE: Mini Mayfair 1987

de binnendorpel, samen met de buitendorpel vormen een koker, die stevig is .. als er 1 van die plaatdelen rot is is de stevigheid van de koker weg (vandaar ook apk afkeur) Als je de stevigheid niet vertrouwt kan je tijdelijk een stuk pijp o.i.d. in je deuropening lassen ..

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini Mayfair 1987

Na heel wat topics te hebben doorgelezen is het de planning om zondag, indien goed weer (moeten het helaas buiten doen), de linker buitendorpel eraf te halen door de proplassen uit te boren. Kijken hoe daar de binnendorpel aan toe is. Ik vermoed wel wat roestig maar niet nodig om te vervangen.

We plaatsen de mini aan de linkerkant op blokken en rechts steunt hij op de wielen. Kunnen we zo veilig de buitendorpel vervangen?

Deze dan goed kaal maken met een staalborstel en in de INOX spray zetten. Vervolgens de nieuwe buitendorpel erop (ik heb de dichte variant dus moet er nog gaatjes in boren en behandelen met INOX spray). Als deze er op zit ook de buitenkant behandelen met INOX spray.

Kan ik de Mini dan een 2-tal weken zonder tectiellaag buiten laten staan? Hij is dan wel behandeld met INOX spray. Want ik wil de tectiel pas aanbrengen als ook de bodem kaal is en de rechterkant klaar is. Dan kan dat allemaal in 1 keer door.

Pak ik het zo goed aan? Tips zijn heel welkom, dit wordt de 1e (las)klus aan m'n Mini.

RE: Mini Mayfair 1987

Helaas was het vandaag niet al te best weer, dus niet zo kunnen doorwerken. Aan de linkerkant is de dorpel er voor de 1/2 af. Hij zit nog vast aan het randje bij de instapdorpel.

De nieuwe dorpel is een 'overzetdorpel' die we hebben aangepast. Er zitten geen afwateringsgaten in maar we hebben zelf gootjes gemaakt zodat er geen water in kan blijven staan. Ze zijn ook wat breder zodat het een nieuwe plek op de bodem wordt waar ze opgelast kunnen worden. Deze buitendorpel staat nu in de zinkspray te drogen en het plan is om hem er dinsdag op te lassen. Voordat we dat doen eerst de binnendorpel goed opschuren en behandelen met zinkspray en tectiel.

Dan komt de andere kant aan de beurt...



RE: Mini Mayfair 1987

goed bezig zou ik zeggen , en wat je met een paar houten blokken allemaal kan super makelijk zo ga zo door.

het is zo al een mooie mini jammer van de dorpels

succes

gr minizot

RE: Mini Mayfair 1987

Dankje. Dit is pas de 1e 'echte' klus, dus we doen ons best. De blokken zijn inderdaad best handig. Opgekrikt met een schaarkrik op de subframes en per kant steeds een blok erbij. Werkt goed zo, staat stevig genoeg.

Helaas is die al een paar keer fout opgekrikt waardoor de bodem links en rechts is ingedeukt. Kunnen we die terugslaan van binnenuit (zit wel anti-dreunplaat overheen), of beter zo laten?

En vraag 2; om de hoeveel cm moeten er laspunten zitten op de bodemplaat en op het randje bij de instapdorpel? Is dat de 2 cm die ik vond met de zoekmachine?

Ik zou blij zijn als de dorpels erop zitten, dan kan ik weer rijden hahaha :P

RE: Mini Mayfair 1987

ik heb bij mijn laatste mini om de 7 a 8 cm een las gelegt van 2 cm en dat was prima voor de apk , daarna de naden goed afsmeren met naden kit en je kon bij mij de lasnaden nog zien en ook de tussen ruimtes en er is niks van gezegt .

ik zou het voor de zekerheid wel effe vragen bij jou eigen apk garage die kijken mischien anders

ik krik mijn mini altijd op onder de subframs zowel achter als voor heb je mooie platte stukken op

gr minizot

RE: Mini Mayfair 1987

Ziet er goed uit! Ben wel benieuwd hoe je de dorpel precies aangepast hebt...

RE: Mini Mayfair 1987

De dorpels zitten orgineel niet eens langs die naat gelast, maar met telkens 3 a 4 proplasjes tussen de afwateringsgaten in.

Kwestie van telkens 3 a 4 gaatjes van 6 mm tussen de afwateringgaten boren, en deze vollassen tegen de bodem aan. (lassaparaat wel wat hoger zetten)
Als je wil kan ik wel kijken of ik er een foto van heb.

RE: Mini Mayfair 1987

Ziet er goed uit! Ik had de binnenkant nog wel met een soort anti roest behandelt en daarna tectyl. Ben benieuwd naar het eindresultaat! d:)b


Groeten Miniauto!

RE: Mini Mayfair 1987

Die behandelen we ook, maar de dorpel is er nog niet helemaal af dus vandaar dat we dat nog niet hebben gedaan :)

RE: Mini Mayfair 1987

Hey,

Hier zie je hoe de proplasjes komen te zitten

Hierna heb ik nog om de 2 cm lasjes van 2 cm gezet. Dit is orgineel niet nodig...maar ja was toch bezig.
Vor je binnendorpel zou ik (wat ik al eerder zei) Echt een spotstraler gebruiken!
Deze kosten echt niet veel (30 euro ofzo) en daarmee haal je beter de roest weg dan dat je met een staalborstel doet.
STAALBORSTEL:


STRALER:



Inox spray is wel een goed product maar ze er echt een aantal lagen van op.
En nadat je je koker hebt gemaakt zou ik 24 uur wachten. Daarna rx 5 en rx 7 toepassen. Mocht er dan door de hitte toch een plekje kaal stal zijn ontstaan dan pak je deze altijd nog mee.

Succes met je opknapbeurt
Owja en wel je accu loskoppelen he!!

RE: Mini Mayfair 1987

Ik maak het metaal helemaal kaal met een staalborstel op een boormachine. Dan is het echt helemaal kaal metaal. Daarna zinkspray eroverheen en dan tectiel. Toch goed genoeg?

RE: Mini Mayfair 1987

Staalborstel wil soms nog wel eens onvoldoende werken. STRALEN is echt t beste.

RE: Mini Mayfair 1987

Hoe straal jij zelf dan? Want ik heb geen geld en zin om dat uit te besteden.. Ik heb gelezen over een opzetstuk op je compressor (we hebben alleen een kleine compressor, huis-tuin-keuken-ding..), maar dan ben je ontzettend lang bezig.

Met zoekterm spotstraler kan ik helaas niks vinden op Google.

RE: Mini Mayfair 1987

Vandaag weer de hele dag bezig geweest. De oude buitendorpel is verwijderd. Daarna 2 stukjes van de binnendorpel/bodem eruit geslepen en nieuwe erin gelast. Dit alles goed opgeschuurd, incl. hele binnendorpel en stuk van bodem en vervolgens in de zinkspray.

De binnendorpel zag er nog hartstikke goed uit, op een voorste stukje na dan. Daar ben ik wel blij om, scheelt weer enorm veel werk.



Tijdens het opschuren:


In de zinkspray!


Donderdag weer tijd om verder te gaan. Dan zet ik de binnendorpel en binnenkant van de buitendorpel in de tectyl. Hopelijk kan dan ook de buitendorpel er tegenaan gelast worden 8)

RE: Mini Mayfair 1987

De buitendorpel zit erop \\:)/
Het heeft wat moeite gekost, maar het is gelukt. Staat nu nog in de zinkspray en morgen of zondag spuiten gaat er tectyl en bitumen overheen. De lassen waren ook goed volgens de garage, dus kunnen we dit weekend ook beginnen aan de andere kant.

Heb daar alleen even een vraagje over. Het spatbord is daar enigszins rot en die moet deels vervangen worden (onderaan aan de kant van de dorpel). Ik kan deze alleen niet vinden als los 'plaatwerk'. Hoe kunnen we die het beste repareren?

Foto's volgen d:)b

RE: Mini Mayfair 1987

dennisvdh schreef:
Heb daar alleen even een vraagje over. Het spatbord is daar enigszins rot en die moet deels vervangen worden (onderaan aan de kant van de dorpel). Ik kan deze alleen niet vinden als los 'plaatwerk'. Hoe kunnen we die het beste repareren?

Foto's volgen d:)b



Iemand???
Ben er wel achter gekomen dat dit geen 'los onderdeel' is, maar zijn er mensen die foto's hebben van een reparatie aan het spatbord/scherm/wielkast of mij tips kunnen geven? :)\\_

RE: Mini Mayfair 1987

Welk gedeelte bedoel je? Voor of achter? En heb je een foto van de plek waar het om gaat?

RE: Mini Mayfair 1987

Het voorste gedeelte (rechterkant)


(sorry heb geen duidelijkere foto)

Ongeveer van onder de 1'e 5-10 cm die vervangen moet worden denk ik. Anders kan je een stuk van de buitendorpel er niet op vastlassen. Daar gaat een vouw om het spatbord heen. En op roest is lastig lassen :)

edit:

Heb inmiddels op de website minimayfair.nl gevonden wat het moet zijn;


Bron: Minimayfair.nl / miniminded

Deze nieuwe plaat denk ik halen en onderste stukje eraf slijpen en op de oude lassen.

RE: Mini Mayfair 1987

Dat moet 'm zijn inderdaad. Met het a-paneel nog op de plek is het wel lastig om er bij de komen, maar moet lukken...

RE: Mini Mayfair 1987

Het spatbord is gelukt. Het was veel minder rot dan verwacht. Alleen het onderste hoek was gaar, dus nu hebben we er 2 stukjes plaat overheen gezet. Dit nog netjes afwerken met strijkkit en daarna bitumen eroverheen.

De buitendorpel aan de rechterkant is er helemaal af. De binnendorpel was gelukkig ook niet zo rot. Alleen het stuk dat bij de rechterbodemplaat hoort, dus dat is nu mooi 1 stuk.

Linkerkant:


Alleen de proplassen nog netjes dichtsmeren. De binnenkant zit al in de tectyl.

I.p.v. gaten in de dorpels voor de afwatering hebben we geultjes geslagen. Er komt minder vuil door naar binnen en wel al het vocht kan eruit;


In het groot

Van de week gaan we weer verder \\:)/

RE: Mini Mayfair 1987

Gelukkig dat de de spatborden meevielen, maar heb je die plaatjes erop gelast of erin?
Ik hoop trouwens dat die deukjes het water voldoende afvoeren. Staat die dorpel nu in de zinkspray?

RE: Mini Mayfair 1987

Eerlijk gezegd er nog niet opgelast. Ze zijn al wel kaal en op maat + gaatjes geboord. er komt er aan de binnenkant en 1 aan de buitenkant (dus het oude, niet verroeste maar wel dunne deel, zit ertussen). Dat netjes eraan lassen en zorgen dat het niet hol wordt.

Dorpel staat inderdaad in de zinkspray.

RE: Mini Mayfair 1987

Even een update..

Al het las en slijpwerk is gedaan. De dorpels staan in de zinkspray, tectiel en nadenkit. Eind deze week gaat er bitumen overheen. De roestplekjes op de a-panalen, bodemplaat en achter de spatverbreders zijn ook in de zinkspray gezet en daaroverheen zit al grondverf. De juiste kleur verf (Diamond White) moet ik nog laten maken, maar gelukkig is dat gemengd terwijl je er op wacht. Staat ook gepland voor eind van de week.

Meteen even een remcilindertje besteld, want die is rechtsachter ook lek. En er gaan gelijk nieuwe deurrubbers- en vangers op.


Stuk van de bodemplaat vervangen en in de grondverf.


Gaatjes van de popnagels voor de spatverbreders roestvrij gemaakt. Moet nog geplamuurd worden.


hier hebben we ook geplamuurd om dit weer netjes glad te krijgen (nog niet te zien op deze foto).


Flink nadenkit eroverheen.

RE: Mini Mayfair 1987

Doe je voor de zekerheid aan allebei de kanten de remcylinders vervangen?

RE: Mini Mayfair 1987

Ik heb er maar 1 besteld, omdat ik hier las dat het niet per se nodig is om ze alle 2 te vervangen aangezien je de andere kant net zo goed kan vervangen wanneer die ook kapot gaat..

RE: Mini Mayfair 1987

Vaak zijn ze van dezelfde leeftijd. Om te voorkomen dat je alsnog remverschil gaat krijgen zou ikzelf ze allebei doen O:)
Zoveel kosten ze niet, en voor het werk hoef je het ook niet te laten ;)

RE: Mini Mayfair 1987

Gister is er helaas wat mis gegaan met het verplaatsen van de Mini :(

Het idee was om de Mini in een veekar te rijden, daarna de achterklep van de veekar op een platte trailer. Vanuit de platte trailer op een andere constructie zodat de voorwielen op de trailer staan en de achterwielen op de constructie. Hierdoor [i:3bk44pil]zou[/i:3bk44pil] je een mooie werkruimte hebben onder de Mini om te spuiten. Maar toen we vanuit de veekar de trailer probeerde op te rijden kwam de bodem tegen het einde van de klep :'( Met een hoop stenen onder de bandjes toch de Mini weer de veekar ingereden en daarna weer op vertrouwde bodem. Op het eerste gezicht leek er niets kapot te zijn, maar toen ik vanochtend nog even goed keek zag ik tot grote schrik dat de remleiding ingedrukt was (niet lek). De uitlaat was niet beschadigd, evenals de benzineleiding. Vanochtend gelijk een Mini garage gebeld en die vertelde me dat er gelukkig een nieuw stukje tussen gezet kon worden d.m.v. een flens en koppelingen. Ik was al bang dat de hele leiding van voor naar achter eruit moest...

Leuk hoor van die ideeën van je broer! :(( :(( (hij is ook degene die reed).

Ik heb een gescheiden voor- en achterremsysteem. Het is alleen testen of de vloeistof na het remmen weer terugloopt zodat de achterwielen niet blokkeren. Van thuis naar de garage is maar een kwartiertje en geen snelweg of zo.

Zit allemaal niet mee, maar de bodem staat nu wel in de bitumen. Morgen de 2e spuitbus eronder en dan maandag voorzichtig naar de garage..

Wordt vervolgd...

RE: Mini Mayfair 1987

Als je toch een voor/achter gescheiden systeem hebt haal dat stuk leiding er dan gewoon tussenuit en vervang deze! Dat is net zo makkelijk. Zo duur is leiding nou ook weer niet.

RE: Mini Mayfair 1987

Voor zover ik kan zien gaat de leiding tussen het achtersubframe door en achter het motorblok langs. Dit kun je vast niet vervangen zonder subframe en motorblok te demonteren?

Kan hierover verder niks in Haynes en vraagbaak vinden.

RE: Mini Mayfair 1987

Mooi Project om te zien zo, en ook heel motiverend voor iemand zoals mij :)
Heb het zelf ook niet heel ruim kwa geld dus zo zie je maar dat het zo ook kan (allemaal thuis op de oprit :P).

Ook hele mooie mini. Zelf ben ik niet zo'n fan van witte auto's maar dat beeld is nu helemaal veranderd! Ik ben op internet al vaker witte mini's tegen gekomen en ik moet zeggen dat dat er heel gaaf uit ziet! :)

RE: Mini Mayfair 1987

Thanks ;)

Spierwitte auto's vind ik ook lelijk, maar dit is creme wittig, echt heel gaaf en mooier dan de new MINI 'wit' :P

Ik ben ook maar een 'arme student', maar Mini's zijn zo gaaf!! Dan maar een keer minder stappen! Vandaag weer lekker rond kunnen rijden.

Morgen naar de garage voor de remleiding, alhoewel ik niks merk met remmen. Maar gewoon voor m'n eigen gevoel wil ik het toch laten maken :P

Wat er nog gedaan moet worden;

- rubbers van de deuren erin zetten incl. deurvangrubber zodat er niet steeds nat is in de bodembakken
- achterraamrubber goed afkitten, lekt nu merkte ik vandaag
- antidreunmatten erin plakken
- geplamuurde en grondverf plekjes bijspuiten (morgen even de juiste lak halen)
- chassisnummer wegkrabben voor de APK

Als het wat beter weer is post ik ook wat foto's van de nieuwe dorpels en zo d:)b

RE: Mini Mayfair 1987

Nu je het zegt, ik zie op je profiel dat je 19 bent, ik wordt zelf in december 19 :P
En ja precies wat je zegt! Ik ben zelf ook aant sparen voor een mini want die moet en zal komen :) ik zie trouwens dat je in Breda woont, niet zo ver hier vandaan. Zou ik eens een keer een kijkje mogen komen nemen? O:)

RE: Mini Mayfair 1987

Sure! Woon min of meer in het centrum van Breda, laat maar weten als je een keer wilt komen kijken (wel pas over een paar weekjes, dan zit er nieuwe lak op de behandelde plekjes :P :P )

Als het eenmaal zover is dat je een Mini gaat kopen, neem dan wel iemand mee van hier want anders koop je misschien een Mini die best gaar is ondanks dat je 'goed gekeken' hebt.. (zoals bij mij)..

RE: Mini Mayfair 1987

Haha ja is goed, kzal dan wel een pb'tje sturen :P ben echt benieuwd!
Het is eigenlijk te gek voor woorden maar ik heb nog nooit vaak een mini van dichtbij gezien, en dat zou ik nog wel graag een keer willen doen dus voordat ik er zelf een koop vandaar dat ik het vroeg O:)
En natuurlijk omdat je mini er supergaaf uit ziet! Succes met verdere reparaties ;)

En thanks voor de tip, ik zal tegen die tijd kijken of er iemand gek genoeg is om met mij mee te gaan haha :P