Mini Mayfair 1987

RE: Mini Mayfair 1987

Het was idd de koppakking tussen cilinder 2 en 3. Is nu vervangen, duurde iets meer dan 2u. Hij rijdt weer super, net ff de tank volgegooid en de Mini gewassen (was hard nodig).

Thanks Bart (Red Flame) & Caressa (Cares)!! :)\\_

RE: Mini Mayfair 1987

Bedankt dat ik mee mocht rijden en de Mini mocht bezichtigen :)\\_ 8)

Lekker geluidje toen je weg reedt trouwens :D

Ik ga zeker een keer naar Tilburg of de Clubmeet.

P.s. wil je nog de foto's die ik gemaakt heb? :P

RE: Mini Mayfair 1987

dennisvdh schreef:
NEXT!

Koppakking weer eruit :? :|
Natte bougies (olie) 2+3 en wil niet meer starten.. :?




owjee heb ik ook niet van die hele natte bougies ??????????????

RE: Mini Mayfair 1987

@pgrferrari: graag gedaan hoor. Foto's hoeft niet hoor heb er al zo veel, maar bedankt :)

@miniboy: ik denk het niet hoor. Dan had Bart het wel gemerkt met afstellen denk ik. Je kunt wel de compressie meten om het uit te sluiten.

RE: Mini Mayfair 1987

die was goed toenbartje de eerste x kwam kijken

dus pphhhuu gelukkig maar

RE: Mini Mayfair 1987

Ja hoor.. nieuwe ontsteking en bobine binnen vandaag, wil ik 'm monteren maar past niet. Ontstekingspen is stuk langer |:(



Ben er inmiddels al achter.. Dit is een ontstekingspen voor A-series motorblok. Verkoper gaat 'm ombouwen zodat 'ie voor A+ geschikt is.

RE: Mini Mayfair 1987

Ja ik zat met hetzelfde probleem. Ik wilde van mijn A-blok de ontsteking over zetten naar mijn A+ blok maar dat pastte niet!

Fijn he al die verschillen bij de mini's :P haha

RE: Mini Mayfair 1987

Je hoeft niet perse de ontsteking om te bouwen. Je kunt ook het tandwiel uit je bak halen en die vervangen. Is een stuk minder arbeidsintensief.

RE: Mini Mayfair 1987

Dan moet ik ook zo'n ander tandwiel zoeken :P
Ik stuur 'm gewoon terug, is gratis en dan zie ik het wel. Heeft me al genoeg gekost die ontsteking (vorige electr. ontsteking module die ik kreeg werkte ook al niet).

RE: Mini Mayfair 1987

Weer even een update..

De nieuwe elektronische ontsteking is trouwens gelukt, rij er al een hele poos tevreden mee rond. Motortje loopt wat rustiger.

Ik zat toevallig net naar de foto's te kijken van m'n klokken/dash en zie dat ik in een jaar toch bijna 25.000 km met m'n Minike heb gemaakt. Officieel staat de teller nu op zo'n Ik moet ook nog steeds de 3 metertjes in het dash aansluiten. Zitten er al meer dan een jaar in maar schiet er steeds bij in.

Met dit weer loopt de Mini op de snelweg vanaf 100 km/h toch wel warm. Maar is achteraan hoe dat komt. Irritant zo'n eigenwijze temperatuurmeter (MPI <-> carb. kabelboom). Of toch kijken of ik m'n MPI temperatuursensor niet ergens in het thermostaathuis kan monteren.

Wordt vervolgd met foto's als 'ie weer gewassen is.

RE: Mini Mayfair 1987

Ook op dit forum actief ;)

RE: Mini Mayfair 1987

Cool :D

De mini staat lekker droog onder z'n dekentje in de loods wachtend op het voorjaar. Ik ga van de week m'n nieuwe getunede kop ophalen en dan weer lekker knutselen aan de Mini.

Ben nu ook al new MINI verslaafd |:(







Leuk speelgoed hoor

RE: Mini Mayfair 1987

Heb ik 't nou mis of was jij student ;)?

RE: Mini Mayfair 1987

Niet meer.. ;)

Werk nu fulltime, ben afgelopen zomer afgestudeerd.

RE: Mini Mayfair 1987

aero bumpers zijn :9~ d:)b

RE: Mini Mayfair 1987

Mooi die nieuwe bumpers Dennis!

RE: Mini Mayfair 1987

Gisteren naar de Mini clubdag geweest. Daarna nog bij vrienden geweest in Beverwijk en toen weer terug richting Breda. M'n tank bijna leeg, maar bij de onbemande pompen werkte m'n pinpas niet. Dan maar langs de snelweg op de terugweg bij de Shell..

Ik tank altijd V-power voor de classic, maar heb met m'n stomme kop de diesel gepakt |:(
Wel erg goedkoop dacht ik, tot ik zag dat ik diesel aan het tanken was. Bijna 5 liter erin gegaan en toen de rest volgetankt met benzine in de hoop dat 'ie nog naar huis wou.

5lt diesel en 25lt benzine.. het gaat prima! Daarna volgas naar huis gereden, wat een feest weer al die gezichten op de snelweg :P Geen vermogensverlies of iets.. ik stond er wel even van te kijken toen ik weer thuis was.

Tot zover mijn pechdag gisteren :+)

RE: Mini Mayfair 1987

dus dat is de manier om goedkoper te tanken.. gewoon diesle en benzine mixen

Jaapio

RE: Mini Mayfair 1987

dennisvdh schreef:

5lt diesel en 25lt benzine.. het gaat prima! Daarna volgas naar huis gereden, wat een feest weer al die gezichten op de snelweg :P



hahah 8) Konden ze je nog wel zien.. Niet eens z'n zwarte roet pluim achter de auto aan? (uuugh...ug :9 )

RE: Mini Mayfair 1987

Geen roetpluimen!! :D

default

RE: Mini Mayfair 1987

haha dat hij het nog deed ook op diesel 8) Zo haal je in ieder geval wel wat van de benzineprijs af die rond de 1,90 is :P

RE: Mini Mayfair 1987

Netjes he die Mini's van je, toch zou ik persoonlijk geen diesel tanken om goedkoper uit te zijn :P ;)