Mini Mayfair 1987

RE: Mini Mayfair 1987

Dat dacht ik ook, tot ik deze foto zag..

RE: Mini Mayfair 1987

De 3 Smiths tellers zijn binnen! Wat zijn ze mooi :9~ Alleen jammer dat ze vergeten waren de olietemp. sensor mee te sturen. Verwacht die morgen of maandag te krijgen..

Heb wel MPI klokken in m'n Mini gezet, wat een verschil! Aansluiten was zo gedaan, alles werkt alleen de watertemperatuur komt niet echt omhoog (1-2mm). Bij m'n andere klokken wel, rara politiepet?



Helaas door contrast niet zo goed te zien hoeveel licht ze geven, maar echt zoveel beter dan die klokken die ik had, daar zag ik 's nachts niet eens hoe hard ik reed :)

RE: Mini Mayfair 1987





Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen :D

RE: Mini Mayfair 1987

Het scheelt inderdaad een hoop met die magnolia tellers.
Je ziet inderdaad veel meer (beter).

Waar heb je die klokken besteld en wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Via PM i.v.m. forumregels. :P

RE: Mini Mayfair 1987

Dat dashboard ziet er echt gaaf uit! Misschien nog wel beter dan de notenhouten die je zo vaak ziet :P

RE: Mini Mayfair 1987

sjiek hoor!

default

RE: Mini Mayfair 1987

ziet er mooi uit man :) d:)b weer eens wat anders dan dat notenhout

RE: Mini Mayfair 1987

Dankje!

Vandaag toch maar besloten om de bank te bellen.. had een bestelling gedaan bij een webshop in Engeland. Miste een olietemp. sender. Ik gemaild en hij zou hem opsturen (inmiddels al weer paar weken geleden). Daarna nog een keer gemaild voor de status, nooit wat gehoord. Van de week weer een keer en ook niks vernomen. Geld was al van m'n creditcard geschreven.. ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen.

RE: Mini Mayfair 1987

dennisvdh schreef:
Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen :D


Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn d:)b

RE: Mini Mayfair 1987

miniminded schreef:
dennisvdh":11f72jlk]Nu de boven-en onderrand nog in beige leer fixen :D


Had je die er niet beter gelijk uit kunnen halen, nu moet alles er weer uit straks... Het resultaat mag er wel zijn d:)b[/quote:11f72jlk]

Klopt, maar ik kreeg de bovenrand er met geen mogelijkheid uit :? Hij blijft vastzitten achter het raamrubber... Onderrand moet ik nog even naar kijken. Ik wil de knoppen ook gaan spuiten, zijn helemaal verkleurd door de zon en om die allemaal te vervangen voor nieuw vind ik te duur (150 euro of zo).

RE: Mini Mayfair 1987

Met het raam erin schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn. Dit topic al eens gelezen? Misschien kun je er wat tips uithalen.

RE: Mini Mayfair 1987

Yup, thanks! De truck van de middelbout ga ik zeker uitproberen. Dit is namelijk ook de plek waar die vast blijft hangen. Je kunt er alleen zo verdomd lastig bij ;)

RE: Mini Mayfair 1987

Vandaag de goede doel rit gereden en tijdens de file voor de foto werd m'n motor zo heet dat er koelvloeistof spoot via een van de slangen bij de waterpomp/cilinderkop. Moet even gerepareerd worden, maar nu vraag ik me af of het normaal is dat je kachel geen/weinig warm water krijgt als je motor (laag) stationair loopt. Lijkt me dat de waterpomp wel gewoon draait, alleen niet zo snel als dat je rijdt :?

Kachel aanzetten + ventilator heeft dus geen zin bij een motor die stationair draait? Wat is dan de beste oplossing? Motor laten lopen (fan van de radiator draait langzaam) of contact uit?

In ieder geval ook even een nieuwe waterpomp bestellen, klinkt als een kapot lager of zo.

RE: Mini Mayfair 1987

Nieuwe waterpomp + slangen = blije Mini(rijder) :D

RE: Mini Mayfair 1987

Had voor de zoveelste keer kromme remschijven.. terug naar de mini garage en die hebben het vandaag weer opgelost, geheel kosteloos (erg netjes). Bleek m'n rechter remschijf krom te zijn door een kromme naaf.

Nu remt 'ie weer super, hopelijk voor weer een hele poos :D

RE: Mini Mayfair 1987

Kijk das mooi, het is wel fijn om goede remmen te hebben :P

RE: Mini Mayfair 1987

supermooie mayfair.. oude staat was excact de mijne :P alleen ziet die van jou er stukken beter uit :) complimenten voor het interieur!!!! zit nu weer boordevol ideen :D

RE: Mini Mayfair 1987

Van de week heb ik deze Mini mogen bewonderen.. :+)

Super-combinatie, die witte buitenkant met het creme lederen interieur.. :9~

Complimenten Dennis. :9 (en veel plezier met de hoes.. ;) )

Gr. René.

RE: Mini Mayfair 1987

Thnx ;)

Ben benieuwd wanneer jouw Mini weer gaat pruttelen :D

RE: Mini Mayfair 1987

Ik ook.. :+)

Gr. René.

RE: Mini Mayfair 1987

Vandaag met de Mini naar school.. geparkeerd in een parkeergarage in Den Bosch, maar dat was niet zo'n succes. De hobbels in de garage waren echt achterlijke hoog en kort. Daardoor de slang van de benzineleiding geraakt (zit bij mij op de plek van schutbord-bodem een stuk flexibele slang). Niets van gemerkt en met 120 naar Breda teruggereden. Even later wou ik boodschappen doen en op het einde van de straat wou die niet meer :?. Tank was dus helemaal leeggelopen door een flinke scheur in de benzineslang. Op straat onder de Mini gelegen, slang vervangen en kan weer rijden \\:)/

Jammer van die 15 liter benzine :9

RE: Mini Mayfair 1987

Zonde van de brandstof idd, maar voor het zelfde geld had je een fixe brand gehad !

RE: Mini Mayfair 1987

Vandaag naar de loods gereden om de Mini te controleren voor APK. Planning was om die vanmiddag te doen, maar die eigenwijze Mini loopt ineens op 3 cilinders :x

Verwisseld: bougiekabels, bougies, verdelerkap, bobine.... mag niet baten. Geeft wel op alle bougies een vonk...

Bart nog bedankt voor je hulp! d:)b

zucht!

RE: Mini Mayfair 1987

hee dennis das niet zo best dan ik hoorde van miniboy dat je koppakking eruit lag

of valt het mee

RE: Mini Mayfair 1987

Ik weet het niet zeker, dat is wat Bart vermoedt.

Van Breda naar Oudenbosch binnendoor gereden en stukje snelweg. Temperatuur is normaal gebleven onderweg. Ik wou wegrijden naar APK station en toen startte die bijna niet meer. Daarna geprobeerd met voetgas, merkte gewoon dat 'ie niet op alle cilinders loopt, hoop gebonk. Eerst wat ik heb gedaan is bougiekabels gecheckt, verdelerkapje omgewisseld maar gaf geen verandering.

|:(

Nu moet ik m'n fietsband wel plakken :+) :+)

RE: Mini Mayfair 1987

kom je recht van de apk af??

dan moet je eens je mengsel rijker zetten!!!

RE: Mini Mayfair 1987

Nee.. zover kwam ik nog niet eens :)

RE: Mini Mayfair 1987

o oke want wat bart zegt kan ook wel eens kloppen want ze zullen hem wel lekker verdraaid hebben voor de co

en uuuhmmm band plakken er staan er toch genoeg bij het station :D :D

RE: Mini Mayfair 1987

Nee ik was nog niet voor de APK geweest, wou er naar toe rijden in Breda maar hij kwam niet verder dan de loods :P

RE: Mini Mayfair 1987

Bobine??

Misschien wel vonk, maar niet sterk genoeg.

RE: Mini Mayfair 1987

Ook gewisseld met een zo goed als nieuwe... je hoort de uitlaat echt ploffen (door het onregelmatig lopen van het blok) en nu herinner ik me ook dat er condensdruppels uit de uitlaat kwamen. Dat kan natuurlijk niet van een koude start zijn na 20 km rijden. Dat icm de koeivloeistof die was gedaald....

Denk toch dat Bart gelijk heeft met de koppakking. Koelvloeistofniveau stond lager, niet extreem warm maar dan door slijtage bijv.

RE: Mini Mayfair 1987

Dan gok ik ook op de koppakking.

Balen zeg. :(

RE: Mini Mayfair 1987

Is inderdaad minder, snel vervangen en weer knallen! Succes in ieder geval ;)

default

RE: Mini Mayfair 1987

balen joh!, maarja een koppakking is minder werk dan dat je het hele blok uit elkaar moet halen. En beter dat het nu gebeurt dan op bijv. onderweg naar het IMM ofzo.
suc6 iig

RE: Mini Mayfair 1987

Het was inderdaad de koppakking (tussen cilinder 3 en 4). Dit is vanmorgen door Bart & Caressa gefixed. Waarschijnlijk was het de pakking van 23/24 jaar oud.

Hij rijdt weer zoals [s:n1yxgwnh]altijd[/s:n1yxgwnh] die zou moeten rijden :)" title="Evil" />

Nogmaals hartstikke bedankt beide, ik kan weer lekker rondcrossen :D :D

En nu even naar de APK.

RE: Mini Mayfair 1987

Gelukkig...you are on the road again!

default

RE: Mini Mayfair 1987

d:)b gelukkig doet ie het weer!

RE: Mini Mayfair 1987

Kijk das mooi kan je de volgende clubavond ook weer mee :D

RE: Mini Mayfair 1987

En hij is ook in 1x door de APK :)

Alleen stuurkogel rechtsvoor is adviespuntje.

default

RE: Mini Mayfair 1987

super d:)b kan je iig weer lkkr een jaartje rijden

RE: Mini Mayfair 1987

kijk das weer allemaal goed geregeld dan

RE: Mini Mayfair 1987

En hij rijdt weer!! Bypass slang eindelijk kunnen vervangen. Wel koud en onhandig op de stoep, maar het is gelukt \\:)/

Mensen kijken wel raar als je op de stoep bezig bent en je radiateur, dynamo en waterpomp liggen naast je auto :+)

Nu nog ff netjes afstellen.

RE: Mini Mayfair 1987

Haha klussen op de stoep heb ik al heel vaak gedaan, uitlaat opnieuw er onder hangen enz.. Veel glurende bejaarden die me raar aankijken, gelukkig nog nooit milieupolitie voor de deur gehad O:)

default

RE: Mini Mayfair 1987

haha, ik doe het ook altijd op de stoep/weg O:) Niks mis mee, je hebt alle ruimte.
Hier is gelukkig ook nog nooit milieupolitie geweest, een keer per ongeluk een paar liter oude motorolie gelekt tijdens het vervangen van de motorolie :x

RE: Mini Mayfair 1987

fijn dattie weer rijd Dennis!!

hier klus ik ook vaak aan de straat, een grote loods ter beschikking, maar sommige dingen zijn ff snel op straat te doen. de straat went er best aan, de eerste keren kijken ze raar, daarna eens een praatje en kijken en na verloop van tijd staan ze bij je aan de deur als hun eigen auto kapot is...

RE: Mini Mayfair 1987

Euvel met m'n stotterende en afslaande Mini is ook weer opgelost, bleek de massa van de bobine te zijn die gecorrodeerd was :? |:(

Sta je dan langs de A27 :+)

En nu rijdt ie echt goed, voor zolang het duurt ;)

RE: Mini Mayfair 1987

om mooi zo kunde weer rond crossen

RE: Mini Mayfair 1987

NEXT!

Koppakking weer eruit :? :|
Natte bougies (olie) 2+3 en wil niet meer starten.. :?

RE: Mini Mayfair 1987

Alweer? Wat doe je toch met je Minike?

Wel balen joh!

Succes!

RE: Mini Mayfair 1987

Ben heel zuinig op m'n Minike he :9

Komt goed!!