Kruimelpad
Project Mini Cooper 1300 '91
RE: Project Mini Cooper 1300 '91
Ingediend door jaapio1984 op za, 24-07-2010 22:59
leuk ding.. is het een duitser ?
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Weet niet... staat op kentekenbewijs wel dat het kenteken in 1999 voor het eerst in Nederland is afgegeven. Maar type is wel '1300 COOPER' en geen Mk2 o.i.d.. (typisch Duits heb ik gelezen).
Ik las ergens dat de carb Coopers nooit in Nederland verkocht zijn (enkel import muv UK natuurlijk ).. geen idee of het klopt.
mooie mini, leuk project
lijkt inderdaad een duitser (bumpers etc)
mooie kleur! haha
succes ermee
riley elf heeft ook een 91 cooper, maar weet zo niet of dat een import is
Jaapio
Ingediend door mini_man op zo, 25-07-2010 20:38
Voor zover ik weet komt ie uit Duitsland, is mij verteld toen ik die mini kocht.
Maar ja.. dat is natuurlijk ook geen 100% zekerheid.
Bestuurdersdeur is open als je wilt kijken binnenin
Ik kom van de week ook die kant nog even op, 's avonds of zo. Komende 3 weken fulltime werken, daarna 2 weken vrij dus kan ik dan flink aan de slag.
dennisvdh schreef:
Bestuurdersdeur is open als je wilt kijken binnenin
en dat is handig om te weten, in breda dus een groene mini cooper carb (waar er niet al te veel van rondrijden) met dus ook een mooi cooper interieur, elektronische ontsteking, dikke hiff carb, notenhout (most probably)
HIJ STAAT ONAFGESLOTEN, dus wie wil kan zijn gang gaan.
jhaaaa sorry hoor, eerst al je kenteken gegevens inclusief chassisnummer op het forum neerknallen en dan ook openlijk vertellen dattie niet op slot staat...
als je het dan aan dennis wil vertellen, doe dan ff een pb-tje...
hij staat bij mij in de loods hoor
en die is op slot met een poort er voor
grtzz
dat valt dan weer mee...
neemt niet weg dat mensen eens moeten nadenken over wat er allemaal op het forum verteld wordt, het is en blijft openbaar...
Heb je helemaal gelijk in hoor, maar ik denk daar niet eens over na dat mensen dat zouden doen
Maar hij staat veilig inderdaad.
net ff geweest
en de roest valt zo op het eerste gezicht wel mee
ja het frontje dan maar dat is niet het werk
Uploaded with ImageShack.us
grtzz
De vloer is nog hard?
Leuk project, ik zou dan wel doorgaan met een wilde nokkenas, gewoon veel compressie erin en dan loopt het wel.
De bodem is voor zover ik heb kunnen zien nog best hard. Dorpels hebben wel roest, moet nog kijken hoe slecht die eraan toe zijn, en anders ook vervangen.
Vandaag ook maar snel de Mini geschorst. Dacht dat wanneer deze op eigen terrein stond niet WA verzekerd hoeft te zijn, dus wel
niet anders
gewoon los gooien om te kijken wat er onder zit en dan gelijk nieuwe er op
dat is ....lijkt mij de beste manier om hem roest vrij te maken en HOUDEN na langere tijd
Ja er moeten inderdaad ook nieuwe dorpels onder, maar dat is niet het enige
Vanavond een paar uurtjes bezig geweest. Al een deel van het interieur eruit, lampen, kofferklep enz
Daarna de schroevendraaier gepakt en is gekeken hoe rot alles is.. Gek genoeg is links slechter dan rechts, meestal is het andersom.
Slecht plekken tot nu toe:
- onder achterruitjes
- kofferbakhoeken
- banaan/kofferbakrand
- spatschermen
- a-panelen
- deuren
- front
- links rond het ventilatierooster achter het dashboard
- paravaan
- lasnaad tussen bodem en binnenspatbord (links en rechts)
- instapdorpels beide kanten
- buitendorpels beide kanten
Het is een Mini dus zal nog wel meer tegenkomen
Ingediend door mini_man op do, 29-07-2010 22:57
Ik moet zeggen dat het best vreemd vind om m zo te zien Lekker bezig in ieder geval! Ben benieuwd wat je nog meer tegen komt
Mooi project dennis! Ga je 'm helemaal kaal trekken of blijft het een rijdend project?
Hij gaat echt helemaal kaal.. geen plekje roest mag vergeten worden, ik wil 'm echt in nieuwstaat.
Ook al geschorst.... hoop hem volgend jaar wel rijdend te hebben Misschien wat té optimistisch
Ingediend door mini_man op vr, 30-07-2010 00:18
Je hebt in ieder geval een goeie werkruimte zo te zien Weet je al wat je met de motor gaat doen? Of is dat nu nog helemaal niet in beeld.. wat ik me best kan voorstellen.
[size=85:3irkx86p]Het blijft gek om te zien, voelt toch nog een klein beetje mijn mini [/size:3irkx86p]
Ja de werkplek is ideaal Lekker ruim en kan met mooi weer buiten aan de slag (nu die nog rijdend is). Handig voor het lassen en slijpen.
We hebben vandaag nog even de motor laten lopen. Daarna heb ik de accu eruit gehaald dus voorlopig zal die niet meer lopen. M'n plan is om eerst de body in orde te maken en daarna de hele wielophanging, remmen enz. te reviseren/vervangen. Het interieur moet ook nog gebeuren maar dat is niet zoveel werk. Wel kostbaar
Als je is in de buurt bent mag je wel een keer komen kijken hoor.
Vandaag offerte gekregen voor al het plaatwerk. Origineel Heritage.... komt neer op 1600 euro (waarbij ik van sommige delen maar een stuk nodig heb).
- linker- en rechterspatscherm
- paravaan
- front
- reparatiestuk kofferbakbodem/rand , alleen compleet te koop
- 'banaan'
- a-panelen
- deurskins links en rechts
- reparatiedeel rondom ventilatierooster achter dashboard links (geen idee of dit bestaat?) alleen imitatie te leveren
- instapdorpel links en rechts
- buitendorpel links en rechts (originele korte)
Via de bekende leverancier uit Engeland kost het me ongeveer de 1/2 om hetzelfde aan roest te vervangen.
ja dat is altijd zo
hier in NL is het simpelweg duurder (verzendkosten, eigen winst ed).
Ik zou zo'n grote bestelling gewoon in Engeland doen.. zelfs met hoge verzendkosten is het nog vele malen goedkoper dan hier in NL
Jaapio
Hee lachu!
Zo schuift alles weer een beetje door.
Joep mijn oude mini, jij die van hem..
Maar wat een ding eey..
Andere body niet een betere optie? :p
Grtz
Nee, geen andere body (nog)
Je komt steeds meer tegen maar aangezien de Mini nu bijna gestript is (onder de motorkap nog niet) heb ik de meeste plekken denk ik wel gevonden. Van de week nog even kijken hoe het eruit ziet onder de paravaan/schutbord...
Dat reparatiedeel achter/dondom de ventilatieroosters betsaat wel.
Echter dit is idd alleen imitatie en het ingetanste profiel (gewoon rechthoekig) zit van binnen naar buiten, ipv buiten naar binnen.
Ik heb het geheel net naast het profiel afgeslepen en tegen het origineel aangelast.
Groet ron
oei oei nou ik heb hem in het echt gezien , en hij is echt krokant maar gaat zeker goed komen .
alles is te vervangen toch
succes
haha
We zullen zien of het lukt 'm volgende zomer rijdend te hebben, lekker optimistisch.
De verzendkosten vallen reuze mee. < 100 euro voor ongeveer de 1/2 Mini aan nieuw plaatwerk
ik ben benieuwd of het gaat lukken voor de volgende zomer , plaat werk gaat best snel hoor als je degenlijk plaatwerk hebt en dat heb je dus .
succes in ieder geval
Ingediend door mini_man op do, 05-08-2010 22:54
en hij is echt krokant maar gaat zeker goed komen .
Hahaha, 'krokant'. Dat vind ik wel een mooie omschrijving
klinkt als een goed toastje lekker krokant
er was ook ooit es een mini met een sticker achterop "krokantje"
Jaapio
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 06-08-2010 19:51
leuk project Dennis!
Zo heeft de oude Mini van Joep toch nog een goede eigenaar gevonden.
Eenmaal gelast, laat je de Mini dan helemaal overspuiten in de orginele kleur? of ga je voor een andere kleur?
Ik twijfel nog tussen origineel Cooper rood of weer BRG
Maar nog zoveel tijd om over na te denken, eerst alle plaatwerk en mechanisch in orde brengen..
Zo.. effe m'n portemonnee geleegd
BOOT FLOOR PANEL REAR SECTION ONLY ABOUT 10" DEEP
VALANCE REAR GENUINE WITH FOG LAMP HOLES4
BOOT HINGE PANEL 31"long
WING L/H NO AERIAL HOLE 96 on(REQUIRES CUTTING FOR SPORTSPAC
WING FRONT WITH SIDE REPEATER HOLE R/H 1988 ON
HINGE A PANEL MK3 R/H INTERNAL HINGE
HINGE A PANEL MK3 L/H INTERNAL HINGE
WINDSCREEN SURROUND LOWER PANEL REPAIR
FRONT PANEL MINI 1990->1997 TAKES AFU3389(2 spotlamps holes)
DOOR STEP SHAPED PANEL MK3 LH
DOOR STEP SHAPED PANEL MK3 RH
SILL PANEL OUTER L/H MK3on GENUINE
SILL PANEL O/S OUTER Mk3on GENUINE
DOOR SKIN MK3 RH wind up window type doors
DOOR SKIN MK3 L/H wind up window type doors
DASHBOARD 3 CLOCK BURR WALNUT LHD
DOOR CAPPINGS IN BURR WALNUT SET OF 4
WHEEL ARCH KIT MINI SPECIAL TYPE PLASTIC KIT (BLACK)
WHEEL ARCH SCREW SET FOR GAW117
Zal vast nog wel e.e.a. nodig hebben, maar het meeste heb ik zo wel in huis.. Verwacht het eind volgende week binnen te hebben
zo dat is een hele lijst hier zal uiteraaed nog wel wat bij komen
maar ik kom volgende week wel ff kijken
ik zit nu in bladel op de camping
grtzz van de vakantie gangers ps: we zijn met mini en aanhanger en de altea nokkie vol haha
zo hee boompje gerijpt , geplukt , en uitgegeven ben benieuwd naar al dat moois
kom binnen kort wel weer eens kieken bij uw pronkstuk
gr marcel
Zo dat is een flinke lijst..
Ga je bijhouden wat het je kost ?
Jaapio
nee
maar stiekem wel... bewaar alle facturen maar ga niet bezuinigen omdat m'n budget is bereikt, dan wacht ik wel wat langer
Leuk, man! Succes!
Heb je veel tijd tot je beschikking? Als je dit in een jaar wilt doen, dan lijkt me dat je elk weekend en vele avonden eraan gaat werken.
Leuk om te zien zeg! Mijn 1300 carb cooper komt uit België oorspronkelijk, is de jouwe ook een belg?
Ik ben erg benieuwd wat je ervan maakt! je paakt in iedergeval goed aan zo te zien!
Ik weet niet waar die oorspronkelijk vandaan komt. De RDW kan dat niet meer achterhalen zeggen ze. Enkel de historie van de afgelopen 10 jaar. Advies was om contact op te nemen met de importeur, maar zie daar maar is achter te komen.. Eigenlijk zoek ik een overzicht waar de chassisnummer reeksen staan beschreven en in welk land deze toen zijn verkocht (geen idee of dit bestaat).
Ik heb vandaag de benzinetank eruit gehaald, radiateur, deel van de bedrading en de schokbrekers. Nu enkel nog de carburateur en rembekrachtiger om de body over het voorsubframe te tillen
Is er een truckje om de snelheidskabel te demonteren? Hij gaat t.h.v. de koppelingscilinder naar binnen maar de plastic klem waarmee je hem in je snelheidsklok klikt is net te groot om door dat gat te passen. Dus moet die van het blok/carter af.
hee dennis
je moet de kabel volgen richting het motor blok dus met je arm tssun het schutbord en de radiator dan zit er een grote draai dop en die kan je los draaien dan komt je kabel uit het blok
succes en anders moet je even laten weten wanneer je weer gaat kom ik even helpen als ik tijd heb
Thnx dan zal ik van de week is kijken of ik erbij kan komen, dat moet wel gaan lukken
ik neem mijn zoon wel een x mee die heeft hem er biij mij ook opgedraaid zzonder iets los te maken
makkeliijk hoor dunne armpjes en een manneke die hetleukvind om te doen
Het is al gelukt met de snelheidskabel Dennis.
Morgen verder met strippen en heb nu ook een dop mt 34 (helemaal uit Kampen!) voor het voorsubframe. En morgen komt ook het plaatwerk enzo binnen
Zal van de week weer is wat foto's maken.
Ingediend door dennisvdh op za, 24-07-2010 21:18
Sinds vandaag trotse eigenaar van een échte Mini Cooper uit 1991, carburateur. Vanmiddag hebben we de Mini opgehaald in Amersfoort met een transporttrailer.
Nu staat hij lekker droog in de loods waar ik spoedig ga klussen. Ik ben van plan om zoveel mogelijk zelf te doen, en met wat hulp van m'n broer voor het las- en slijpwerk. Uiteindelijk wil ik 'm opnieuw laten spuiten en een hele goede anti-roest behandeling zodat ik er nog jaren van kan genieten.
De body is origineel zonder eerder laswerk volgens mij. Roest op de bekende plekken; dorpels, stuk kofferbak/banaan (hoeken lijken hard), A-panelen, deuren, front. Verder wat plekken met blaasjes op paravaan, spatschermen, onder benzinedop en onder de zijruitjes.
Verder een 1300 blok dat weinig lekt/zweet met stage 3 (opgeboorde kop; 1293 cc, sportuitlaat en andere nokkenas). Hij rijdt wel, maar is nog niet echt goed afgesteld. Waarschijnlijk vervang ik de nokkenas door een standaard aangezien hij nogal 'wild' rijdt . Verder schakelt 'ie prima op (eerste indruk) alleen bij snel terugschakelen naar z'n 2 heb je het bekende tandenpoets geluid.
Interieur wil ik ook helemaal opknappen/vernieuwen en proberen in originele staat terug te brengen.
Al met al een leuk eerste restauratieproject denk ik
Foto's ophalen: