Whaha, nee Vincent reageert gewoon op Kampen
Ik was op bezoek bij familie en die wonen in Ijsselmuiden. En laat m'n oom toevallig die dop hebben die ik nodig had
- Login of registreer om te reageren
Whaha, nee Vincent reageert gewoon op Kampen
Ik was op bezoek bij familie en die wonen in Ijsselmuiden. En laat m'n oom toevallig die dop hebben die ik nodig had
Haha, kon zijn. Weet dat Vincent zo'n dop heeft welke ik ook wel eens gebruikt heb
Een keer kijken als je in de buurt bent mag trouwens altijd, laat maar weten! [size=85:3vhhwzom](alleen aankomende weken niet ivm vakantie) [/size:3vhhwzom]
Dat is goed, misschien ben ik nog is in Kampen over een paar maandjes
Vandaag nog effe bij de loods geweest. Draadboom is er bijna uit en ook al het plaatwerk is binnen gekomen. Dashboard en notenhouten lijsten zijn ook erg mooi. Helaas moet dash weer terug omdat er een beschadiging in zit waar ik nu al van weet dat ik me eraan ga ergeren straks
Zo staat 'ie er nu bij, klaar om subframe en blokje eruit te tillen.
haha goed bezig , en het is de mini over het blok en sub tillen
succes
Vandaag een poging gedaan om het voorsubframe eronderuit te halen. Stuurkogels, schokbrekers, remleiding, koppeling, rembekrachtiger, alle kabels, schakelstang, uitlaat en sleepogen zijn los. Ook de 2 grote bouten waren meteen los wat me verbaasde. De 4 bouten op het schutbord zijn ook los. Maar toch hij blijft nog ergens hangen heb ik het idee. Het was etenstijd dus niet meer naar gekeken. Morgen weer een dag.
Verder is de kabelboom eruit, hemeltje, rembekrachtiger, pedalen, isolatie enz. Schiet al aardig op. Ik hoop de Mini eind deze week op wieltjes te hebben staan zodat we kunnen starten met het plaatwerk.
En van de week ook maar is informeren of de RDW naar de loods wilt komen voor het chassisnummer in de paravaan. Die moet vervangen worden en wil geen gezeik met de APK zoals vorig jaar
Ik had bij mijn de bevestiging van de versnellingspook aan de body eventjes vergeten samen met een stukje bedrading wat ook daar in de buurt zit.
En de dynamo eraf gooien geeft ook wat meer ruimte.
Gaat lekker!
Dynamo eraf hoeft denk ik niet want de hele dwarsbalk van het front trok ik eraf (rot) dus ik heb alle ruimte vooraan. Ik zal is kijken maar als het goed is is alle bedrading daar weg (sowieso de + kabel van de accu)....
Motorsteunen had ik aan het subframe vast laten zitten, alleen bovenste motorsteun (hondebot) was los.
Maar het is gelukt met wat hulp van m'n pa. Had hem zelf al zover dat 'ie er alleen 20 cm overheen getild moest worden maar dat lukte niet alleen
Morgen het achtersubframe en de deuren. Daarna kunnen we gaan slijpen en lassen
Ingediend door mini_man op do, 19-08-2010 20:55
Zo hee! Je schiet flink op zo
Van de bouten die de dorpels in gaan die het achtersubframe vast houden, daarvan zijn de onderste ( aan beide zijde ) als ik het nog goed herinner metrisch in plaats van engels. Dit kwam ik ook zo tegen toen ik het los had gehaald. Waarschijnlijk ga je het hele stuk daar toch wel aanpakken, vergeet die gelaste moeren dan niet als je het helemaal netjes wilt
Al plannen wat er met het blokje gaat gebeuren?
zo zo zier er al goed uit
gaat erg hard in het loodsje
suc6 de aankomende dagen
grt
Ingediend door ClassicMini op do, 19-08-2010 21:57
haha dat gaat hard zo als ie eenmaal kaal is (A) leuk werk restaureren!
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 19-08-2010 23:29
zit een lekker tempo in Goed bezig !
mini_man schreef:
Zo hee! Je schiet flink op zo
Van de bouten die de dorpels in gaan die het achtersubframe vast houden, daarvan zijn de onderste ( aan beide zijde ) als ik het nog goed herinner metrisch in plaats van engels. Dit kwam ik ook zo tegen toen ik het los had gehaald. Waarschijnlijk ga je het hele stuk daar toch wel aanpakken, vergeet die gelaste moeren dan niet als je het helemaal netjes wilt
Al plannen wat er met het blokje gaat gebeuren?
Zal morgen is kijken met de bouten Thnx voor de tip.
Blokje heb ik nog niet echt over nagedacht, maar denk wel dat er een andere nokkenas in komt waardoor die normaal stationair loopt en ik er ook mee kan touren en de snelweg op (IMM 2012?!)
Achtersubframe was er binnen kwartiertje onderuit en die is zo goed als nieuw (geen plekje roest te vinden). Van het weekend andere verplichtingen dus volgende week weer verder.
En nog een leuke verrassing... Hi-Lo's waarvan ik niet wist dat die eronder zaten
Ingediend door mini_man op za, 21-08-2010 10:42
En nog een leuke verrassing... Hi-Lo's waarvan ik niet wist dat die eronder zaten
Dat had ik je volgens mij wel verteld toen je kwam m kwam halen
Kreeg je de bouten die de dorpels in gaan dr een beetje gemakkelijk uit? Ik heb daar 1 á 2 weken toen over gedaan.. Alles zat muurvast toen, slagje heen, slagje terug weer in spuiten met kruipolie etc. Bang om het af te breken.
Zo te lezen heeft het terugplaatsen mét kopervet je heel wat tijd en moeite bespaard
Ga zo door
Zozo dat schiet op ging alles makkelijk los of zat er veel vastgeroest?
Ging erg makkelijk allemaal, ook de subframe bouten. Zowel voor als achter. Enige dat niet lukt zijn de deuren. Zo geroest en die bouten draai je zo door.. Geprobeerd met metrische en engelse doppen. Slijp ze volgende week wel door bij de rechter deur :)" title="Evil" />
als je apaneel er toch uitmoet heb je je deuren zo losgeslepen...
zozo dat gaat snel volgende week nog wel eens komen kieken naar je project als je zo door gaat ben de voor de winter nog klaar
Ingediend door Ronny op di, 31-08-2010 11:34
Wat kost zo'n mini in deze staat ongeveer?
(ben alleen maar benieuwd)
Goed bezig ga binnenkort ook de subframes er afhalen heb enkel daar dop 35 voor aangeschaft..
35 is te groot, dat past denk ik niet. Dop 34 volstaat maar eigenlijk is het 1 5/16 als ik het goed heb. Moet zeggen dat ik 'm er echt maar net omheen kreeg hoor. Ze zaten niet erg vast, was zo los
Achtersubframe is allemaal dop 13 zo uit m'n hoofd???
dennisvdh schreef:
Achtersubframe is allemaal dop 13 zo uit m'n hoofd???
1/2" natuurlijk!!
Het is mij onxertussen gelukt met 35 is idd net te groot heb ze met een slagmoersleutel los gerammelt.
Voor bet achtersubframe heb ik lees ik wel de juiste tools
Thanks
Van de week geprobeerd om wat onderdelen te stralen in een zelfbouw straalkast voor het achtersubframe/remmerij maar de compressor kon de druk niet bijhouden, dus dat schoot niet echt op. Zodra ik een alternatief heb ga ik hieraan verder. Iemand een idee? Wil het liefst zelf doen (blijft toch hobby) ipv uitbesteden.
Hopelijk volgende week beginnen aan het plaatwerk.
hee dennis even oftopic hoe is het gegaan met je carter plug is het nog gelukt
Ja was ff stressen haha. Ik zal nog wel een foto maken van de plug met dat busje.. Ik heb nu tijdelijk die van de cooper erin gedraaid, maar was toch net ander schroefdraad (dus moet denk ik opnieuw getapt worden..).. Hij lekt niet meer en ik moest wel... zonder olie rijden is ook zo lastig
nee zonder olie rijden is geen optie nee gaat wel een tijdje hoor
ik had nog gekeken vandaag maar niets te vinden wat er op lijkt
dennisvdh schreef:
Van de week geprobeerd om wat onderdelen te stralen in een zelfbouw straalkast voor het achtersubframe/remmerij maar de compressor kon de druk niet bijhouden, dus dat schoot niet echt op. Zodra ik een alternatief heb ga ik hieraan verder. Iemand een idee? Wil het liefst zelf doen (blijft toch hobby) ipv uitbesteden.
Tsja, stralen kost nou eenmaal veel lucht... Dus als je het zelf wil doen zal je toch een grotere compressor moeten regelen...
Vandaag is de RDW langsgeweest voor een identificatieonderzoek. Zowel de auto als het motorblok zijn verzegeld zodat ik straks zonder problemen bij de RDW een nieuw chassisnummer in kan slaan op een plek naar keuze.
Dus nu kan ik echt beginnen aan de body..
hee dennis mooi zo kunde weer verder , ben je er van de week nog dan kan ik gelijk je dash terug brengen
gr marcel
wat bedoel je met verzegelen?
we kunnen bij onze mk1 die nog op engels kenteken staat ook een voorkeuring laten doen, ze kijken dan ook naar het chassis en motornummer.
Maar daar meot natuurlijk nog aan gelast, geschuurd en gespoten worden. Ook de motor moet opnieuw gebouwd worden.
Heb je papieren gekregen dat het echt om deze mini gaat en je dus later zo het nummer opnieuw in kan laten slaan?
(heb laatst bij mijn surf blue ook opnieuw het chassisnummer in laten slaan, staat nu op de kokerbalk onder de passagiersstoel)
@minizot: Ik denk dat ik zondag weer naar de loods ga, en misschien vrijdag nog ligt eraan of ik tijd heb.
@Carlien: Het is een staalkabeltje met een soort hangslotje. Die zit om een stuk ijzer heen, naast de kachel waar je nog makkelijk bij kunt als die straks helemaal klaar is. De verzegeling van het motorblok zit door een gaatje van het vliegwielhuis (is dus zo te omzeilen maar een andere gat zat er niet).
Bij bezoek aan RDW voor herinslag moet ik het oude chassisnummer inleveren (stukje plaatwerk afgeven).
ah oke, duidelijk.
Neem aan dat je er een nieuwe paravaan inzet?
bij mij hebben ze het oude doorgekrast.
Update...
Na het slijpen en prikken van de week bleek de rand onder de achterlichten in dermate slechte staat te zijn dat deze over de hele lengte vervangen moest worden. Heb dit stuk plaatwerk toch maar gekocht (ondanks de prijs haha) dus daar ben ik nu mee bezig.
Pasvorm hiervan is echt perfect in tegenstelling tot het reparatiedeel van de kofferbakbodem (klopt niks van die voorgeboorde gaten voor de bumper). De plaatjes voor de montage van het subframe zijn ook slecht, daar lassen we een dikke metalen strip voor in over een lengte van 15 cm of zo. Zoals het origineel is gedaan met 3 platen over elkaar geeft alleen maar roest is gebleken en deze oplossing leek ons steviger en netter.
Foto is niet zo duidelijk, van mobiel
Van de week de boel helemaal dichtlassen en de banaan eronder, daarna beginnen aan de bodem/dorpels.
Morgen zit ik in Duitsland (dagje movie park), vrijdag ben ik er wel!
Moet nu onderhand wel doorgelast worden anders is die over 3 jaar nog niet af haha.
dennisvdh schreef:
in tegenstelling tot het reparatiedeel van de kofferbakbodem (klopt niks van die voorgeboorde gaten voor de bumper)
Was bij mij ook zo, klopt idd niks van... ook t.o.v. de banaan niet.
Goed bezig zo!
Ingediend door wmodders op di, 26-10-2010 19:13
Hey Dennis,
mooi projekt hoor..... kan ik beetje van je afkijken (mooie foto`s) om het beetje te leren
Hier nog wat fototjes. Morgen gaat 'ie eindelijk lassen
Ik ga zo nog even naar de loods wat schoonslijpen en op maat maken en dan kunnen we kijken of het mooi uitkomt met het kofferklepje gemonteerd.
Mini's van Dennis & Dennis
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 27-10-2010 12:19
zoow wat een roest zeg , maar je pakt het gelijk goed aan ziet er netjes uit
Vandaag weer bezig geweest aan de Mini. De planning was om het helemaal dicht te lassen maar dat is niet gelukt.. kwam nog een hoop roest tegen op de bodem t.h.v. de subframeophanging. Daar zitten iets van 4 platen over elkaar gelast met als gevolg roest er tussen. Voor de zekerheid ga ik het helemaal weghalen en daarna verstevigen met dikker plaatwerk.
Nu moet de body op z'n kant om de bodem schoon te maken en de banaan te lassen. Eerst daar eens een goede en veilige manier voor bedenken...
ikzelf heb een balk van 9 cm dik, deze knoop ik vast aa de a en b stijl 10cm onder de dakrand...
dan is de body met 2 man op de zij te leggen zonder dat je de koets ergens deukt.
RE: Project Mini Cooper 1300 '91
Ingediend door miniminded op ma, 16-08-2010 23:34
Dat is een mooi stukje touren geweest! Ben je ook nog even in de schuur geweest met vincent? Daar staat die van mij ook...