En hier komt dan de gebruikelijke MINI NARIGHEID..
Volgende keer meer..
- Login of registreer om te reageren
En hier komt dan de gebruikelijke MINI NARIGHEID..
Volgende keer meer..
Veel conversies de laatste tijd. Ga je een kit kopen of alles zelf maken? Blijft toch opvallend hoe rot sommige Mini's toch nog zijn die er zo op het eerste gezicht nog redelijk strak uitzien. Succes met het project.
Dennis
Mooi project, welke motor wordt het? Ben zelf bezig met een K20a2.
RenM Cooper schreef:
hoe haal jij zo makkelijk de tectiel van de bodem af?
Gewoon met de hogedrukspuit op 300 Graden,
En dan wel de vreeskop errop..
De bedoeling is..
.. ALLES zelfmaken!
Denk dat er een b16a1 motor inkomt.
Leuk man. Ik ben ook bezig met een B16A1. Als je tips nodig hebt, vraag het me maar. En ik heb hier ook een bouwverslag wat ik regelmatig bij hou. Ga je de neus verlengen? Of gaat alles onder de standaard neus?
Gr Mark
The Puritan schreef:
Leuk man. Ik ben ook bezig met een B16A1. Als je tips nodig hebt, vraag het me maar. En ik heb hier ook een bouwverslag wat ik regelmatig bij hou. Ga je de neus verlengen? Of gaat alles onder de standaard neus?
Gr Mark
Heb jou project inderdaad al een paar x bekeken,
als ik ergens niet uitkomt, Zal niet snel gebeuren. Roep ik om hulp haha.
de bedoeling is het hele zooitje onder de standaard kap te maken..
Dat heb jij ok nietwaar?
Grr
The Puritan schreef:
Leuk man. Ik ben ook bezig met een B16A1. Als je tips nodig hebt, vraag het me maar. En ik heb hier ook een bouwverslag wat ik regelmatig bij hou. Ga je de neus verlengen? Of gaat alles onder de standaard neus?
Gr Mark
Heb jou project inderdaad al een paar x bekeken,
als ik ergens niet uitkomt, Zal niet snel gebeuren. Roep ik om hulp haha.
de bedoeling is het hele zooitje onder de standaard kap te maken..
Dat heb jij ok nietwaar?
Grr
weer een update van een avondje klussen
Nu eerst verder ontroesten met het primeren van de buitenkant. enz enz
Ziet er netjes uit.
zal niet gouw meer gaan roesten als ie klaar is
topp ga hem verder volgend leuk.
minigroet stefan
Ingediend door cgortemaker op zo, 26-01-2014 20:15
Gaat mooi! Wat smeer je erop, rood en zwart?
cgortemaker schreef:
Gaat mooi! Wat smeer je erop, rood en zwart?
Ja, zwarte is tectyl, en rode is Grondverf,
Volgende foto's ,
inmiddels helemaal klaar met lassen Wat een overwinning
Dit was die weer, snel weer nieuwe foto's,
Met volgende keer , het hart van de mini.
Wow jullie gaan als een brandweer! Ik ben gisteren avond begonnen met demonteren =)
Wat ik me afvraag;
Je hebt een SPi koets, dus zeker van na 1993.
1992/1993 is een omslagpunt geweest qua emmissie-eisen.
Is de motor die je nu gaat gebruiken dan ook van rond die tijd?
Anders heb je natuurlijk nog steeds kans dat je een te vervuilende motor erin zet.
dit is naar mijn mening namelijk niet om te keuren...
Omdat ik zelf ook met dit vraagstuk heb gezeten, heb namelijk ook een 1993 koets...
Ik heb een 1996 mini maar de motor is uit 2005 dus de emmissie eisen is geen probleem. Weet niet uit welk jaar zijn b blok komt?
Ingediend door cgortemaker op di, 28-01-2014 18:56
Ik zie aan de achterkant, dat je de felsrand weggewerkt hebt, zet je er nog weer een aan of laat je hem zo?
Ik ben ook van plan de achterbumper eraf te halen en dus ook de strip.
Hoe heb je dat precies gedaan?
Er komen op dat punt 3 stukken plaat bij elkaar.
Heb je er 1 omgevouwen, of gewoon afgeslepen en aan elkaar gelast.
Ja die achterplaat er af ziet er wel vet uit.
Zeker goed bezig!
en het gaat snel!!
top ga zo door
Peter schreef:
Wat ik me afvraag;
Je hebt een SPi koets, dus zeker van na 1993.
1992/1993 is een omslagpunt geweest qua emmissie-eisen.
Is de motor die je nu gaat gebruiken dan ook van rond die tijd?
Anders heb je natuurlijk nog steeds kans dat je een te vervuilende motor erin zet.
dit is naar mijn mening namelijk niet om te keuren...
Omdat ik zelf ook met dit vraagstuk heb gezeten, heb namelijk ook een 1993 koets...
goed opgemerkt,
Ik hang er een b16a1 met b16a2 kop in,
Deze maak ik vervolgens volledig lambda geregeld met(zonder voor de rest van het jaar ) kat voor de apk.
Dus dat komt wel goed..
Re: Project muddymini Powered by V-TEC
Bericht door Iveau » 28 jan 2014 21:00
Ik ben ook van plan de achterbumper eraf te halen en dus ook de strip.
Hoe heb je dat precies gedaan?
Er komen op dat punt 3 stukken plaat bij elkaar.
Heb je er 1 omgevouwen, of gewoon afgeslepen en aan elkaar gelast.
De strip ruim afgeslepen, dan met de lamellenschijf wat afronden,met de borstel op de slijptol roest weghalen,krukje erbij pakken en met het las apparaat lekker alles vastlassen,
moet er wel bijzeggen. het vergt enig geduld...
hij wordt eerst helemaal strak en dan kan ik er later altijd nog rvs beugels opmaken voor de bumper..
Vanavond motor ophalen
Mensen jullie ook weer suc6 met de vele uren door te brengen in de schuur.. het blijft leuk..
Bedankt voor je reactie.
De bumperstrip is bij mij op sommige plekken ook niet heel best meer.
Ik moet ook de banaan gaan vervangen, dus denk er aan om deze strip om te buigen en zo een volledig dicht achterkant te maken, dus een overlap.
Maar bij jou ziet het er top uit.
Zooo.
Weer een paar foto's.
Vandeweek de motor opgehaald,en de auto staat inmiddels in de primer zowel binnen als buiten,
moet nog wel een hoop geschuurd en geplamuurd worden..
maar ga eerst bezig met het subframe en de hele boel, ben tog noh niet klaar..
Past dat??
motorr
Vervolgens alle naden aflassen, wordt ie lekker stevig van
Ennn weer verder.
netjes hoor!
Ik ben ook bezig met een vtec conversie, kom alleen niet uit het electrisch aansluiten. Hoe ga jij dat aanpakken?
Gr rene
Rene-mini schreef:
netjes hoor!
Ik ben ook bezig met een vtec conversie, kom alleen niet uit het electrisch aansluiten. Hoe ga jij dat aanpakken?
Gr rene
Waar kom je dan niet uit
De bedoeling is. de 2 complete kabelbomen pakken, en dan gewoon kijken wat je van de honda kabelboom nodig hebt voor de motor, en de mini kabelboom voor de verlichting ect,
is wel handig als je enig kennis hebt van deze zaken, is ook niet mijn sterkste kant, maar met een paar schema's moet je er wel komen..
Re: Project muddymini Powered by V-TEC
Bericht door munuuuhh freak » 01 feb 2014 20:04
Mooi blok.
wat ga je verder nog met de motor doen?
eerst weinig,alles netjes schoon maken en spuiten enz. motor is al gereviceerd dus.. wel volledig rvs naar achter, en dan eerst maar eens even schik hebben
Snel weer foto's! hele dag bezig geweest met het flipfront en het aflassen van het deel bestaande subframe..
to be continue..
Update!
Hele zaterdag bezig geweest met het aflassem van het bestaande subframe.
die standaard lasnaden zijn goed zat voor een mini motor, maar stond er ff van te kijken.. hier en daar een lasje. dus aflassen maar die boel..
en begin gemaakt aan het flipfront.
Foto's..
standaard
En afgelast..
Enz. enz.
scharnieren audi a4 achterklep.. oude type
Motorkap vast gelast..
Boel beetje passend maken
En daar gaat ie
Dat was het weer even voor zover
vandeweek bak ophalen en dan aan de gang met subframe
Je gaat wel als een raket zeg! Geen werk/vrouw/kinderen zeker? Als ik een garage had gehad was de mijne nu rijdbaar. Ik sta nu elke keer te k*tten in het donker op straat.
The Puritan schreef:
Je gaat wel als een raket zeg! Geen werk/vrouw/kinderen zeker? Als ik een garage had gehad was de mijne nu rijdbaar. Ik sta nu elke keer te k*tten in het donker op straat.
Jaaa gaat lekker,
Nou nee zo makkelijk gaat het niet..
ik werk 6 dagen in de week, ik heb een vrouw thuis, en er is een kind op komst.. haha
werk er standaard aan op ma en woe avond en zaterdagmiddag na m''n werk.
das idd klote, in die kou, en in het donker.
Steek s'avonds lekker het kacheltje aan.
Veel suc6 met je project
Zo'n druk leven en dan hier nog tijd voor hebben? Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet...Ik vind dat er minimaal 26 uur in een dag moeten. Ik kom er standaard 2 te kort voor alles wat ik wil doen.
The Puritan schreef:
Zo'n druk leven en dan hier nog tijd voor hebben? Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet...Ik vind dat er minimaal 26 uur in een dag moeten. Ik kom er standaard 2 te kort voor alles wat ik wil doen.
Haaaaa, ja ook al last van
vanaaf ff setje velgen en bak op gehaald.. weer een avond voorbij
Wacht even.. Je bent 21 en je hebt een vrouw en een kind op komst?
Early bird. Wel een tof project =) ik heb nu alles gestript. Zal binnenkort ook eens posten.
eZpZ schreef:
Wacht even.. Je bent 21 en je hebt een vrouw en een kind op komst?
Early bird. Wel een tof project =) ik heb nu alles gestript. Zal binnenkort ook eens posten.
Juist mooi werk
Heb tussen de middag altijd uur pauze,
dus neem elke keer wat mee naar m'n werk,
Ben nu alvast met de dynamo bezig,
zal nog foto's plaatsen..
Had ook al een topic in gevraagd,
maar ben nog opzoek naar een setje veren voor de mini, enkel de veren
ze zijn er wel nieuw voor 300,- maar das me te gek
dus als iemand iets weet??
Dat zal wel moeilijk worden om een gebruikte set te vinden. Dat spul is erg gewild.
Ik ga mijn veren allemaal vervangen... Komt een complete nieuwe ophanging in voor en achter.
eZpZ schreef:
Ik ga mijn veren allemaal vervangen... Komt een complete nieuwe ophanging in voor en achter.
Okey, maar met veren?(Waar haal jij ze weg ?) of gewoon weer rubber balgen?
Update
bezig geweest met m'n subframe, passen,meten,lassen,slijpen en opnieuw
foto's
nog een hoop te doen aan het frame, maar het begin is d'r
Lekker bezig!
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is.
Zeker het subframe wel appart dat ronde meestal is alles vierkant.
minigroet stefan
munuuuhh freak schreef:
Lekker bezig!
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is.
Zeker het subframe wel appart dat ronde meestal is alles vierkant.
minigroet stefan
Klopt idd. vindt rond persoonlijk iets mooier,Lijkt het meer orri en het is makkelijker te bewerken
Aan gezien ik strax het subframe ook in kleur maak, ziet dat er mooier uit
Heb je nu wel genoeg ruimte om je uitlaat tussen het blok en frame door te laten lopen? Het lijkt namelijk wel erg krap op de foto.
The Puritan schreef:
Heb je nu wel genoeg ruimte om je uitlaat tussen het blok en frame door te laten lopen? Het lijkt namelijk wel erg krap op de foto.
joaaaah moet wel lukken
Zaterdagmiddag weer bezig geweest met de horizontale motor/kantel steun,
homemade stang met paar poly rubbers
en zo ziet da erruit
nu verder met de bak in het schutbord
Epe-Zuuk? Ik VTEC zo ff langs als je tijd hebt .
Kan je mijn blok en dynamo ook meteen zo mooi maken als die dynamo van jou haha.
Mini van me start steeds slechter, accu vervangen maar het lijkt wel of de startmotor het steeds slechter trekt?
Hoe ga je nu je wielophanging maken? Ga je je spoorbreedte een stuk groter maken?
The Puritan schreef:
Hoe ga je nu je wielophanging maken? Ga je je spoorbreedte een stuk groter maken?
Zeker, Wil zo breed mogelijk , als het goed is past het net met het frame dan
RE: Project muddymini Powered by V-TEC
Ingediend door MuddyMini op zo, 19-01-2014 15:44
Dag mensen!
Ik zal mij aller eerst even voorstellen,
Ik ben Peter 21 jaar, Ben automonteur en s'avonds vaak te vinden in een schuur ergens in Gelderland,
Heb sinds een maand of 4 terug een mini gekocht, en hier even mee gereden.
Wat een fijne kart, uhhh auto
Heb hiervoor een golf mk3 vr6 gehad,
dus aan dat vermogen kom je bij een mini dan weer wat tekort..
Dus, dan gaat de boel maar uit elkaar.
En dan is er weer een Vtec mini geboren haha
Ben 2 weken geleden begonnen met het strippen van de mini, en de boel wordt volledig aangepakt.
Maarja.. als de mini dus in de schuur staat, waar moet je dan mee rijden..
Nou gelukkig is m'n pa oltimer liefhebber dus stond er nog een mooie FORD ANGLIA in de schuur, heb zo gauw geen foto, zal ik morgen even maken.
Vanaf hier het project,
Ik zal deze zo vaak mogelijk bij houden, tussen het lassen en slijpen door
Daar staat hij dan, voor het laats als mini-mini
Dikke motor
dat gaat snel,dat strippen