RE: Discussie Toerental/Luchtweerstand
Ingediend door BruteSound op zo, 31-08-2008 17:58
Ho, luchtweerstand speelt ook een rol... het kan nog altijd dat de motor bij bepaalde regionen minder vermogen over heeft (armer afgesteld), waardoor hij meer toeren nodig heeft om de luchtweerstand te kunnen overwinnen..
Oftewel, het hangt niet alleen van dezelfde verhoudingen af. Volgende keer check ik 'm opnieuw, en dan zie je het wel vanzelf.
[size=75:2ynw9yu7][Edit: quote voorgaande post verwijderd - Tincu][/size:2ynw9yu7]
- Login of registreer om te reageren
RE: Discussie Toerental/Luchtweerstand
Ingediend door Red Flame op zo, 31-08-2008 15:00
[size=75:2xhucxka][Discussie gesplit uit Project Samenraapsel - Evity][/size:2xhucxka]
BruteSound schreef:
Wat mij opviel, is dat hij bij dezelfde snelheden (GPS check) 200 meer toeren draait, dan voorheen voor de afstelling. Bij 80 km/h bijv. was het eerst 3100 rpm, nu is dat 3300 rpm.
KAN NIET, meet maar opnieuw...
je toerental van de motor kan niet veranderen bij gelijke snelheid in dezelfde versnelling. je banden hebben dezelfde omtrek gehouden, je versnellingsbak is niet veranderd, je hebt nog dezelfde verhoudingen...