Of je koppakking lek is kun je met vrij grote zekerheid zien door de motor rustig stationair te laten draaien, voorzichtig (!) met een doek de radiateurdop los te draaien, en dan kijken of er luchtbelletjes opborrelen in de radiateur, evt. bij wat gas geven.
Een kop vervangen is te doen, maar je moet wel weten wat je doet. Aanhaalmoment en volgorde van de bouten vastdraaien is van belang.
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppakking. Vervangen, lek, kop vlakken, etc.
Ingediend door Errie op di, 22-07-2003 12:13
Okay laatst dus terug gereden uit Friesland en het water gutste uit mijn radiateur. Nu vroeg ik me af of dan mij koppakking lek was of niet gewoon mijn radiateur. Als ik normaal ga rijden en de motor is dan goed warm, gutst het er niet uit, maar opeens na dat ritje uit friesland ging het koken en vloog het eruit. Dus hoe check ik nu of het mijn koppakking is. Heb al gezocht in het forum, maar veel tegenstrijdige verhalen over of het dan de radiateur is of de pakking.
En als het nou wel mijn pakking is, kunnen jullie me dan vertellen of het moeilijk te vervangen is, en of ik special tools ervoor nodig heb. En zou ik ook mijn kop moeten laten vlakken en zo ja hoeveel kost dat en hoe snel is dat te regelen??? Nog voor het weekend?
alvast bedankt Erwin