topsnelheid.

RE: topsnelheid.

Hoi allemaal,

ben benieuwd wat verschil is in snelheid tussen een standaard 1000 en een 1300.
En iemand een idee waar je een nieuwe 1300 motor kan kopen??

thnxz

O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:)

RE: topsnelheid.

voor een nieuwe motor zou je eens kunnen informeren bij de sponsoren hier aan de rechterkant. Wat het verschil in topsnelheid is weet ik niet, maar lijkt me afhankelijk van het type 1300 dat je zou nemen (de de specificaties hiervan)

Jaapio

RE: topsnelheid.

taktix,

Ik heb een 1000 uit 1990. helemaal standaard.
Top is +-145 ofzo. Teller gaat tot 140 dus ken verder niet kijken maar volges mij stopt het wel bij 145.

Groetjes!

Mars

RE: topsnelheid.

hoihoi

heb al boven de 200km/uur :P gereden met mn mini..

gewoon standaard coopertje....(new mini)grapje O:)

groetjes
pjé :+)

RE: topsnelheid.

ik heb mijn 1275 met gps gemeten, dus dat is 100 %betrouwbaar, en die ging met gemak 165, er zit meer in

RE: topsnelheid.

Top van een 1300 Cooper is theoretisch 143km/h uit mijn hoofd. Ik tik echter de 160 wel eens aan. Er is meer uit te halen dus!

RE: topsnelheid.

145 ging mijn 1000 ook ongeveer, maar was ff lastig want was origineel op 10", maar ik kocht hem op 12".. moest altijd 20% bij de snelheid op de klok optellen.. max was 125 op mn klokje haha

Jaapio

RE: topsnelheid.

MPI, 170 op de teller

RE: topsnelheid.

1000 + alleen open filter en sport demper (door geteld) 150 op de teller dus ongeveer 140.. :P

RE: topsnelheid.

1275cc SPI, 160km/h op de teller

RE: topsnelheid.

idd 170 op de teller bij een mpi stage 1 dus reken op 160 echte. duurt wel lang om de 170 te halen meestal heb ik even een slipstream nodig om het vast te kunnen houden :P

RE: topsnelheid.

:P

RE: topsnelheid.

185, stage 1 op een 1300. Angstaanjagend, dat wel.... :x

RE: topsnelheid.

Helemaal standaard 1000 uit 1983: 142 volgens GPS op supervlakke weg met wind mee. Maar ik doe dat nooit, het lijkt wel 240.....

Gr. Eef

RE: topsnelheid.

Allemaal bedankt voor de snelle reacties!!!

RE: topsnelheid.

en als die snelheiden op de std mini teller zijn afgelezen kan je er zeker 10km/u aftrekken (is echt niet zo precies)

je top lig helemaal aan je diff
met een 2.95 is er een (theoretisch) veel hogere top te halen als met een 3.75

dus tenzij we een dyno uitdraai (ja std vermogens schelen ook bizar veel)van elke mini en de technische specs van elk blok weet kan je er niks over zeggen!

dat betekent niet dat er niet al met een std 1000 prima te rijden ( en zelfs gti pestende)snelheiden te behalen zijn!

RE: topsnelheid.

coopie1100hle schreef:
ik heb mijn 1275 met gps gemeten, dus dat is 100 %betrouwbaar, en die ging met gemak 165, er zit meer in



Helaas, ik zal je uit de droom moeten helpen; GPS is niet 100% betrouwbaar.
Reken maar op een correctie, want voordat het signaal van drie satellieten bij jouw GPS is, ben je al verder met je afstand.
Als je 120 rijdt dan leg je al 33 meter per seconde af, dus zo precies is een GPS niet.

RE: topsnelheid.

He, jouw mini komt me bekent voor.... :)
Volgens mij had ik een flyer op je mini geplakt?


Mijn motor is 1000 cc, normaal rij ik er op de rijksweg gewoon op mn gemakje 100-110 mee ,maar als ik'r ff flink op d'r staart trap komt ze wel tot de 130.

RE: topsnelheid.

Fazerray schreef:
Helaas, ik zal je uit de droom moeten helpen; GPS is niet 100% betrouwbaar.
Reken maar op een correctie, want voordat het signaal van drie satellieten bij jouw GPS is, ben je al verder met je afstand.
Als je 120 rijdt dan leg je al 33 meter per seconde af, dus zo precies is een GPS niet.



En dus, langere tijd een constante snelheid, en je hebt WEL een juiste indicatie.

GPS is dan zeker nauwkeuriger dan de gemiddelde teller, alleen de korte snelle pieken mis je met de GPS.

Proef ondervindelijk vastgesteld.!.!.! O:)

RE: topsnelheid.

nonono schreef:
je top lig helemaal aan je diff
met een 2.95 is er een (theoretisch) veel hogere top te halen als met een 3.75




De keuze van het diff heeft bij een standaard 1000cc of 1275cc mini weinig invloed op de topsnelheid. Alleen met een 3.44 of 3.75 diff is de topsnelheid misschien iets lager, maar met alle wat zwaardere diffs haal je gewoon het maximum toerental niet meer. Met een zwaar diff kun je dus theoretisch wel sneller, maar dankzij de stroomlijn van de Mini maakt het in praktijk heel weinig verschil. Je haalt met een 2.76 diff gewoon je max. toerental niet.

175 km/u op de teller is haalbaar met een MPi, bij ca 5000 toeren. Helaas zijn de tellers van MPi mini's niet heel nauwkeurig.

RE: topsnelheid.

Renessy schreef:
185, stage 1 op een 1300. Angstaanjagend, dat wel.... :x



en hoe hard ga je straks 225 km/h .. dat is pas eng

Jaapio

RE: topsnelheid.

Standaard 1.3 SPI, alleen met en peco einddemper, 165 op de teller.


Fazerray schreef:
coopie1100hle":5xrk5ypi]ik heb mijn 1275 met gps gemeten, dus dat is 100 %betrouwbaar, en die ging met gemak 165, er zit meer in



Helaas, ik zal je uit de droom moeten helpen; GPS is niet 100% betrouwbaar.
Reken maar op een correctie, want voordat het signaal van drie satellieten bij jouw GPS is, ben je al verder met je afstand.
[/quote:5xrk5ypi]

Niet 100% nee, maar je hebt bij iedere meting wel [i:5xrk5ypi]"continu"[/i:5xrk5ypi] dezelfde afwijking, dus het eindresultaat is wel betrouwbaar.

RE: topsnelheid.

Ik rijdt nu regelmatig met een standaard 1000cc 140km/h. Probleem is dat hij wel harder wil, maar mijn teller houd op bij de 140. Hij heeft nog wel wat over. Ik gok dat ik de 150 toch zeker wel een keer moet kunnen halen.

RE: topsnelheid.

Renessy schreef:
185, stage 1 op een 1300. Angstaanjagend, dat wel....


en hoe hard ga je straks 225 km/h .. dat is pas eng


jaapio





Dat is een ander verhaal natuurlijk..... 225 moet kunnen, dat wel.

RE: topsnelheid.

Bijna standaard 1000HL 126 op GPS. Zitten alleen andere velgen onder. Volgens mij zit er ook een 3.75 diff in. Maar boven de 115 is het al niet echt leuk meer, zou zomaar geen 170 durven rijden met een mini :P.

RE: topsnelheid.

Top van mijn "standaard mini mayfair 1000cc" is de teller uit. Weet niet precies hoe hard je dan gaat.
Schat zo'n 140/145 :D

RE: topsnelheid.

Roger schreef:
Standaard 1.3 SPI, alleen met en peco einddemper, 165 op de teller.



woww.. ik heb ook een standaard Cooper 1.3 SPI met RC40 einddemper.. volgensmij haal ik met moeite 140km/h

kan er iets mis zijn dan?

RE: topsnelheid.

Mijn 998 met een halve stage one loopt ook de teller uit. In zijn 2 en 3 gaat ie als de brandweer in zijn 4 valt ie toch een beetje dood...te lange eindoverbrenging, ik geloof een 2.95.

Dennis

RE: topsnelheid.

Hi tactix,

Ben jij toevallig deze:linkje
beetje offtopic, sorry, moet't ff vragen,nieuwsgierig :P O:)

RE: topsnelheid.

De top?
Ach ze (1000-je,stage1) loopt de teller uit........,tot aan het schuine streepje van km/h,dus tel maar uit die winst,lol.
Wat zal dat zijn dan? een 170 ongeveer?
Het is dan nog niet op,maar duurt te lang om tot nog hogere snelheden te komen,misschien een x wind mee berg af hahahaha

RE: topsnelheid.

zou zomaar geen 170 durven rijden met een mini



ik heb geen lange afstand nodig om op de 165 te komen. maar is ook geen standaard 1275 mg metro. maar ik vind het niks te hard voor een mini. ik vind hem lekker rijden met zijn 10 inch wieletjes. ik weet alleen niet hoe hard mijn bandjes mogen.

RE: topsnelheid.

Mijn standaard 1100 haalt 142 km/u op zowel de Garmin Geko 201 als op de tomtom. Kijken we op de teller dan zien we daar een hele dikke 160 staan.

Ik zou de teller van de mini dus niet te serieus nemen. Bij 100 km op de teller is de afwijking misschien 10 km/u, maar bij hogere snelheden neemt het exponentieel toe.

Wat de betrouwbaarheid van een GPS-meting betreft; ik gebruik de gps voor het windsurfen (speedsurfen)en de GPS kan soms een rekenfout maken. Dan ontstaat een piek die je eruit kan halen door de gps uit te lezen en met behulp van software de foutjes eruit te halen. Deze meetfouten nagelaten is een GPS meting 10000000 keer betrouwbaarder dan een teller.

Wat trouwens heel leuk zou zijn is gps-en (met geheugen) meenemen op circuit. Als het goed is kan je dan precies zien wie welke bocht harder neemt en wie die hoogste piek heeft. Een soort datalogsysteem voor 100 eurootjes zeg maar.

RE: topsnelheid.

Lianne Heutink schreef:

beetje offtopic, sorry, moet't ff vragen,nieuwsgierig :P O:)



Voor de volgende keer: PM ;)

RE: topsnelheid.

Ik heb een standaard 1000 en die rijdt krap 140 km, Mart heeft een 1300 metro en die rijdt met gemak 190 en dat is echt vet hard.

RE: topsnelheid.

ik haalde met mijn 1275 carb en 12 inch standaard coopervelgjes makkelijk 170 op de teller en er zat nog wel wat meer in

RE: topsnelheid.

de mijne heb ik nog niet precies getest.
op dit moment zo, n 50 denk ik.
en dat is op 2 cilinders.
op 4 zou hij hsowieso 100 kunnen halen lijkt me.
2 x 50= 100km O:)

RE: topsnelheid.

MMM..... 120 en een beetje dan is het echt wel gedaan hoor |:( (mini 1000 '89)

RE: topsnelheid.

120 is toch echt te weinig, zelfs voor een 998. Die heeft echt een afstelbeurt nodig.

Dennis

RE: topsnelheid.

130 MAX, en dan rijtie echt niet lekker meer.
Misschien kan er nog een paar km bij maar dan ben je echt een stuiterbal (bouwjaar 1987)

RE: topsnelheid.

+/- 145. (1000cc 1989)

Berg af, wind mee en cafe in zicht :D :D :D

RE: topsnelheid.

Mini racing green schreef:
en cafe in zicht :D :D :D



Ik zou met een hengel met een glas bier eraan,hangend voor de wagen gaan rijden dan hahahahahah ;)

RE: topsnelheid.

170 op 10"
Op 13" ca 160/165 ivm de hogere rolweerstand.
In de toekomst komt er nog een 3.1 dif op ipv 3.44 en wordt de motor verder getuned(1275).
Ben benieuwd wat het dan wordt :)" title="Evil" />

RE: topsnelheid.

165 op de tomtom met een 1275 carb metroblok op 12" wielen

maar ik durfde niet verder al had i nog iets meer

ik denk dat zijn top 175 is ongeveer

RE: topsnelheid.

Ik haal met mijn 1300metro blok met gemak de 160km/h daarna gaat hij kruipend verder naar afhankelijk van het weer naar de 165/170km/h. Heb 1x met klokje weer bijna bij de 0km/h gehad (zit nog standaard 1000cc teller in dus tot 140km/h) Maar dat was in een slipstream van een ford modeo station wagon heuvel af :P.

RE: topsnelheid.

Ik ben net ook even wezen proberen met m'n 1380 Stage 4.. 170 top.. kmtellerkabel is stuk, maar reed 7000 toeren op 10", 3,76 diff= 170km/h. Wel kapotte oren aan over gehouden overigens.. :(

[Offtopic]
Even aan het sprinten geweest met een *lf* 156 2.5 V6 automaat; 0 -100 bijna zo goed als even snel! Daarna trekt ie weg.. wel 7,5 sec. op de honderd. Heerlijk die kerst :9
[\\Off topic]

RE: topsnelheid.

Ja bij het stoplicht is het elke keer weer lachen :9

default

RE: topsnelheid.

Heee, Ik was die alfa dus op de ring alkmaar :) :)

Ik heb zeker genoten van je mini en vond het erg grappig dat je redelijk mee kon komen in die mini. (wat een kabaal uit dat ding trouwens)


Ik had het filmpje ook gezien op Youtube Alfa vs Mini :) Ik was alleen benieuwd of je nog meer filmmateriaal heb omdat we toch een redelijk lang stuk samen hebben getourd. Ik had je ook al via Youtube een pb gestuurd. Zou je deze eventueel willen mailen naar me?(info@ruttesyteembouw.nl)

Ennuh btw het is geen automaat maar een hangeschakelde 6-bak :P

groetjes,

Maurice Rutte
Tuitjenhorn
(een alfa rijder met respect voor mini's! :))

RE: topsnelheid.

1000cc standaart, 10"
En we houden op bij 3200toeren en rijden dan zo'n 110km
(op onze teller)
Voor dit motortje is dat genoeg, we willen er wat langer plezier van... ;)

RE: topsnelheid.

maar reed 7000 toeren



wat doen we bij 7000 toer'n? trug-schakel'n :)

cheers,
Wouter

RE: topsnelheid.

zat je filmpje te bekijken en zie dat we toch redelijk de zelfde specificaties hebben. wat klinkt dat goed zeg die mini van jou. ben benieuwd hoe mijn mini het zou doen tegen die alfa als die klaar is in maart (hopelijk)

1380 stage 5 286 megadyne kent cam 1.5 roller tip rockers verlichte krukas + vliegwiel. aldon race ontsteking dellorto 40mm 3.1 diff