Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Oke,

Ik heb een dingetje waar ik niet uit kom. Ik ga het hier ook vragen. Hoe meer input ik kan krijgen hoe beter.

Het zit namelijk zo:

Ik heb in mij ombouw naar een B16A1 de koppeling van kabel naar hydrolisch gemaakt. Hierbij maak ik gebruik van een Wilwood slave cilinder die een maximale uitslag kan hebben van 35mm.
Nu heb ik als master cilinder voorin een 0,875 cilinder.
Hiermee krijg ik op de slave cilinder echter maar een uitslag van 20mm. Deze wil ik graag naar 35mm hebben.
Hiervoor wil ik de mastercilinder vervangen door 1 die dus meer olie verplaatst om aan de 35mm uitslag te komen op de slave cilinder.

Ik heb alleen géén idee welke maat master cilinder ik daarvoor moet gebruiken.

Kan iemand mij hiermee in de juiste richting sturen?

Thanks

René

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Rene, ik denk dat je je vraag in de volgend erubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.

Als je nu 20 mm uitslag hebt en je wilt 35 mm en je gaat uit van een hoofdcilinder met 0,875 " doorsnee, dan moet je dus 35 / 20 X 0,875 = 1,53" doorsnee hebben. Hoewel anderhalve inch geen vreemde maat si, zal het niet meevallen een hoofdcilinder van die maat t evinden, ben ik bang. En, dan moet hij ook nog 'passen' op de plaats waar je hem moet neerzetten.

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Ik zou zelf ook een Wilwood master-cilinder kopen en dan een haakse overbrenging maken bovenop de balk. Daar kan je ook de slag wat mee vergroten door verschillende armen te maken.

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

wim fournier schreef:
Rene, ik denk dat je je vraag in de volgende rubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.



Voor het gemak heb ik het topic maar even verplaatst :)

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Opgelost!

Grotere bore diameter in de master cylinder waardoor er meer olie naar de slave gaat. Wim van hier boven, nog bedankt voor de info en hulp....
Afin, grotere uitslag op de slave en hij koppelt en ontkoppeld prima. Zelfs een klein beetje vrije slag waardoor ook de slave cylinder niet meer onder spanning blijft staan.
Hopelijk nooooooit meer problemen nu..... O:)

RE: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

wim fournier schreef:
Rene, ik denk dat je je vraag in de volgend erubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.

Als je nu 20 mm uitslag hebt en je wilt 35 mm en je gaat uit van een hoofdcilinder met 0,875 " doorsnee, dan moet je dus 35 / 20 X 0,875 = 1,53" doorsnee hebben. Hoewel anderhalve inch geen vreemde maat si, zal het niet meevallen een hoofdcilinder van die maat t evinden, ben ik bang. En, dan moet hij ook nog 'passen' op de plaats waar je hem moet neerzetten.




De berekening klopt niet! Meneer "Kwadraat" is vergeten mee te nemen...
1,53" geeft ruim 3x grotere slag dan 0,875" terwijl je maar 1,75x wil hebben.

Je wil 35/20= 1,75x grotere slag bereiken. Dan moet de hoofdcilinder bij de zelfde slag dus 1,75 meer olie verplaatsen (en moet je dus ook 1,75x meer spierkracht inzetten).

Huidige cilinder is 0,875". 1,75x groter volume is:
Wortel van: (kwadraat van 0,875 x 1,75). (Phi hoeven we niet mee te nemen in de berekening omdat die tegen elkaar wegvallen)
Dus (kwadraat van 0,875) x 1,75 = 1,34 en hier de wortel van = 1,16"

Dus diameter hoofdcilinder moet 1,16" zijn.