Er is al wel eens een conversie geweest met een charadeblok: viewtopic.php?p=224837#p224837
Ook nog een topic waar wat linkjes geplaatst zijn naar verschillende dieselconversies. viewtopic.php?f=39&t=1053
Ik ben de laatste tijd wel aan het denken geweest om in de toekomst misschien een elektrische mini te maken. Tesla heeft een hele mooie roadster gemaakt op basis van een Lotus Elise. Het blok wat daarin ligt is niet al te groot. Het enige probleem is de accu's die je nodig hebt en de plaatsing. Deze voegen heel wat gewicht toe.
Nu woon ik redelijk dicht bij de importeur van Tesla in de buurt, maar ik heb nog geen tijd gehad om eens daar binnen te stappen en navraag te doen wat er allemaal mogelijk is.
- Login of registreer om te reageren
RE: zuinige motor conversie.. al gedaan?
Ingediend door hendrik1985 op do, 12-02-2015 22:34
Ik reed van de week met m'n mini vanaf mijn broertje die in ommen woont. was een beetje aan het dagdromen en nadenken. En ik vroeg mij zo af. is er al eens iemand geweest die een zuinige motor conversie heeft gedaan? ook al verbruikt een mini niet veel benzine.
wij rijden bijvoorbeeld als dagelijkse auto een A-label suzuki alto 2012. 68pk 1 liter 3 cilinder. verbruik ligt rond de 1:21 als je normaal rijdt. maar de alto weegt een goede 250kg zwaarder dan een classic mini. plus de 5 versnellingsbak met economische verhoudingen tegenover de redelijk hoge toeren 4 bak van de mini. Ik denk dat je met een classic mini dan echt wel over de 1:25 richting de 1:30 gaat benzine. En met een kleine diesel over de 1:30 richting 1:35?!
Hoe en wat denken jullie hier over!?
lijkt me wel een leuk onderwerp om eens over te brainstormen.
:)" title="Evil" />