Hoi Raymond,
Kun je aangeven welk model het is? Van de R50 is bekend dat de thermostaat en het thermostaathuis nog wel eens de geest geeft. Van een R53 is bekend dat het expansievat op de naad gaat lekken.
Groeten, Bram
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1.6 2003 - Kokende koelvloeistof
Ingediend door Raycter op zo, 13-05-2018 17:30
Hallo allemaal!
Afgelopen januari heb ik samen met mijn vriendin een mooie mini gekocht. Wij hebben hier een aantal maandjes heerlijk in gereden, maar helaas begon de pech bij mijn vriendin in de file een maand geleden. Er kwam plotseling rook uit de motorkap. Toen zij thuis kwam zagen we al snel wat het probleem was, de koelvloeistof was aan het koken en spoot uit de fles.
Uiteraard hebben wij hem naar de garage gebracht en we zijn onderhand een aantal reparaties verder. Als eerst hebben zij de temperatuurmeter vervangen. Hierdoor ging de coolingfan goed aan en leek het probleem weg, maar helaas bij de volgende file was het weer raak. Vervolgens hebben zij de zekering vervangen en ook de waterpomp. De garage gaf beide keren aan dat alles goed werkte en het probleem opgelost moet zijn. Nu was het afgelopen week heerlijke temperatuur, maar helaas direct weer bingo.
Nu wordt ik er een beetje moedeloos van en ben ik heel erg benieuwd of iemand dit al vaker ervaren heeft. Ik wil hem weer naar de garage brengen van de week, maar zou daar graag wat ideeën mee willen geven wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
Raymond