Heel knap allemaal, 115pk is niet slecht uit een mini blok. Gaat alleen je zijkant niet snel zwart zien van de uitlaat ?
- Login of registreer om te reageren
Heel knap allemaal, 115pk is niet slecht uit een mini blok. Gaat alleen je zijkant niet snel zwart zien van de uitlaat ?
als je hem ver genoeg laat uitsteken dan valt dat wel een beetje mee..
Jaapio
[size=75:2hh47zpk][Quote verwijderd, probeer alleen het hoognodige te quoten aub - Evity][/size:2hh47zpk]
Een metertje ofzo? Ik las gisteren dat je mini 2,14 m breed mag zijn. 80 cm haal je dan dus zeker wel.
Groet ron
Ben. schreef:
Heel knap allemaal, 115pk is niet slecht uit een mini blok.
ben er ook apetrots op
jaapio1984":3mi8vrnz]als je hem ver genoeg laat uitsteken dan valt dat wel een beetje mee..[/quote:3mi8vrnz]
de auto zelf is toch al zwart
maar idd hij steekt ver genoeg uit, ik had er ook een stukje zwart carbon omheen, ter bescherming van de lak.
Ingediend door Red op wo, 09-04-2008 00:05
Hey,
Ziet er goed uit. Al je custom rembekrachtiger gemonteerd. Spreek je nogwel bij Frans in Oud-Beijerland.
Greetz Martijn
het was een mooie dag, rustig aan wat geknutseld.
als alles goed gaat gaan we aanstaande zaterdag (28ste) naar zandvoort vrijrijden. Heb eigenlijk nog nooit mini goed uitgelijnd, dus dat was vandaag aan de beurt.
heb nog een stabi gemaakt voor de achterzijde, die nog werkt ook, alleen nog geen fotos van.
jaja ik update toch nog wel eens
mvg robert
Heb je nog wat meer foto's van die luchtbak en van de montage van je flipfront? Of flipt ie niet maar is hij alleen te verwijderen?
Ingediend door bart boonman op wo, 25-06-2008 23:50
Wat een vette Mini
Hoe breed zijn de velgen?
Welke band ligt daar rond?
Ik zou ook graag fotos zien van de front erop
Was die van mij maar al zo ver
Mvg Bart Boonman
[size=75:11b3pwxa][Quotes aangepast, probeer alleen het hoognodige te quoten aub - Evity][/size:11b3pwxa]
Beumert schreef:
Heb je nog wat meer foto's van die luchtbak en van de montage van je flipfront? Of flipt ie niet maar is hij alleen te verwijderen?
heb zo geen fotos van die luchtbak, maar die komen nog wel. De flipfront is alleen in zn geheel te demonteren, anders zit het toch maar in de weg.
bart boonman":11b3pwxa]Wat een vette Mini
Hoe breed zijn de velgen?
Welke band ligt daar rond?[/quote:11b3pwxa]
die velgen heb ik ook pas, het zijn stalen verbeede velgen 7J met Falken bandjes 165/70.
fotos komen nog als ik binnenkort de miglia kappen binnen heb.
en die van mij lijkt ver, maar heeft ook nog zn kleine portie roest
Alessandro":11b3pwxa]Mooi bedacht, jouw uitlijnhulp! [/quote:11b3pwxa]
ja afgekeken bij het laatste team waar ik werkte, meeste raceteams doen het nog gewoon zo, of anders met lasers, maar dit is lekker cheap
Eyy hoe zit het met je projeckt?
Het ziet er zeker veel belovend uit ... ben benieuwd
komen er nog neiuwe foto's?
Violet Mini schreef:
en wat was die uitlijnhulp dan ?
dat is een lijntje wat ik om de auto heb gespannen, hiermee kun je de de sporing meten.
Het project :
Heb deze week de miglia kappen binnen gekregen, heb ze besteld via een mini bedrijfje. Ben gelijk begonnen met monteren:
eerste begonnen met achterkant:
ondertussen heb ik ze al wat ingekort, gespoten en gemonteerd. nu even zoeken naar tijd dit weekend om de voorkant te doen.
Ingediend door BruteSound op za, 19-07-2008 00:04
Uit N/A 115 pk's ...
goed werk
netjes gedaan!
ben benieuwd hoeveel sjonnie BMWees naar huis worden gereden op zandvoort? :)" title="Evil" />
Ingediend door BruteSound op zo, 20-07-2008 02:34
Zou dat niet heerlijk zijn, als er zo'n 115 pk brute power blok in m'n mini hing.
Hey, hoeveel mag het kosten, om zo'n 80 á 90 pk sterke blok van een 1275 GT te maken?
zandvoort is idd hardstikke leuk, en des te leuker als je goed meekomt met de rest. Daarom laatste keer met andere collegas van de forum ook een goeie zaterdag gehad.
zit op dit moment niet aan de volle pks meer, heb wat speling op het ontstekingsasje, en staat dus niet meer goed afgesteld, hoop het binnenkort op te lossen.
eh ja kosten, kun je beter vragen in de techniek topics. ik probeer een beetje aan te houden: als je iets doet, moet je het goed doen ...
80 pk is goed te doen uit een 1275 blok met een fijne nokkenas en een fijne kop is dat haalbaar. (80<>90pk) Dat is het goedkoopst haalbare. Wat Booster heeft gedaan is wat kostbaarder. Eigenlijk alles boven die 90 pk is toch vrij moeilijk/prijzig/minder betrouwbaar.
Maar wel leuk!
Na weer eens tijd te hebben, een mooie middag en gisteravond en gistermiddag het miglia setje er op kunnen knutselen.
dus Foto tijd:
rest van de foto's te vinden hier
en nu net bij het terug rijden in de garage net langs een tak gereden, kras op de wielkap
super mini,
maar hoe zit het eigenlijk met die 'play station 2' ''reclame''?
het misstaat niet maar ben toch nieuwsgierig.
[size=75:3ghokapm][Quote verwijderd, onnodig als je reageert op vorige bericht - Evity][/size:3ghokapm]
heb eerder bij een raceteam gewerkt, we reden onder andere het spaanse GT, en hierbij was playstation een sponsor van een van de coureurs.
was zon mooie tijd dat ik graag met die stickers rij, hoop dat ze stiekem ook nog een beetje geluk brengen
verder bedankt voor de reacties mensen, hardstikke leuk!
eforum.nl/viewtopic.php?p=265016#p265016]
[size=59:2hik4n0n](Linkje naar het forum waar de foto weg komt.)[/size:2hik4n0n][/url]
Wat een gave Mini om zo op de foto te zien!
heeey dies is van mij
we waren net de gordels aan het klaar maken voor de eerste rit, die uiteindelijk niet eens door ging...
wel een mooie dag gehad
Ingediend door BruteSound op di, 19-08-2008 22:12
Count me in. 115 pk's sterke mini, daar wil ik wel in mee rijden.
Ingediend door BruteSound op wo, 20-08-2008 23:56
Overigens, wat voor carb heb je erin gezet? Twin HS4?
meerijden is eindelijk mogelijk, heb er voor de gezelligheid een tweede stoel ingezet.
heb er een 45dcoe weber op zitten, voor mij de beste keus met deze motor setup.
Ingediend door BruteSound op za, 23-08-2008 19:37
Interessant! En wat voor diff zit er op? Een 3.44?
waarschijnlijk wel, moet het ook nog even precies nakijken. Even narekenen aan de hand van een snelheid en toerental.
koppakking gisteren vervangen en gestart, liep gelijk al weer een stuk beter.
@ vincent, op de site van miniprojects staat een foto van mn motori en hoe mijn oliekoeler erbij hangt, jij hebt het waarschijnlijk nu ook zo?
even nog een voorzichtige update
na de laatste zandvoort is waarschijnlijk mn krukas lager naar de uien gelopen, syncromesh ringen lijken ook niet helemaal meer in orde, en de 10W60 kwam er een beetje verbrand uit. Verder geen stukjes tussen de olie.
positief dan: nieuw stuur!! (daar heb je wat aan als je motor in puin ligt )
Verder denken we erover om mischien de A serie te vervangen door een R1, echter dit brengt nog zoveel uitzoek werk met zich mee ... zie topic
Dat kenteken voorop zijn neus, echt super, maar is dat een sticker of gewoon de originele kentekenplaat?
hey menner,
wou dat het weer een beest was, zit nu ver weg van huis en kan dus niet verder werken aan het r1 gebeuren.
die kentekenplaat is idd een sticker, zou het niet doen als je dagelijks gaat rijden maar voor kleine tour ritjes gaat het goed.
Voor de geintereseerde: heb het laten maken en de afmetingen iets kleiner genomen.
Even hier verder met de updates over hoe het allemaal gaat met de ombouw:
Het afgelopen weekend hard nagedacht over het laatste stukje ophanging van het diff, alleen geen fotos, komt allemaal nog.
wel fotos van het luchten van mini buiten:
de planning nu is om de voorste stang als ophangpunt te gebruiken voor een vlakke vloer voor, en afhankelijk van de uitlaat mischien onder de gehele auto met een diffusor achter.
Lijste zover wat er nog af moet:
- radiateur monteren en vullen
- ophanging blok aflassen
- ophaning diff aflassen
- subframe aflassen
- schakelsysteem
- stabilisatorstang verplaatsen (ivm uitlaat past niet meer)
- chassis dichtlassen
- kabelboom fixen, en mogelijk dan starten (mooi moment word dat..)
- uitlaat aansluiten op bestaand systeem
- benzinepomp en monteren leidingen aansluiten, mogelijk met goodridge spul
- oliedrukmeter monteren en aansluiten
- dashboard (R1) vastzetten achter stuur en aansluiten
- nieuwe stuur monteren
- mischien nog andere remmen...
- olie vullen (voor het starten)
- klein bezigheden (heleboel waarschijnlijk)
dat is het zo voorlopig, volgend weekend een hoop lassen, want het lasapparaat moet terug naar eigenaar, bah
hoop dat ik jullie een beetje leesplezier geef, en reacties en tips zijn altijd welkom
mvg Robert
Heel netjes Robert, ik had de voortgang al gelezen in het R1 in het vooronder topic..
Ben wel benieuwd naar pics van je diff
Keep it up
ga je trouwens street rijden of circuit only
Jaapio
Nou ff een reactie, vraagje en advies dan maar hè
Wat een ongelofelijk brute wagen echt
Nu het vraagje als je zo`n afneem motorkap maakt is ie dan nog wel APK-proof want das wel erg makkelijk met klussen aan t` blok.
En dan nu het 'advies' Als je hem nu een beetje klassiek laat spuiten krijgen mensen helemaal een hart verzakking bij het verkeerslicht want dat verwachten ze natuurlijk nooit :)" title="Evil" />
Denk er inderdaad over om een nog een keer over te spuiten, dan wordt die british racing green.
doe nu ook al erg mn best om het uiterlijk origineel te houden, het is mogelijk dat er een gat in de motorkap moet komen voor de luchtfilter, maar dan gebruik ik de bult die ook in de marcos mantis zit en dat is engels en dus origineel
Bouw hem verder in de eerste plaats voor het circuit, maar heb ondertussen ook een bedrijfje gevonden die hem apk gaat keuren met deze motor.
meer updates volgen
Elke apk boer kan dat toch? Ding is toch nog steeds een 1000cc 4 cilinder op benzine?
Als je ooit gek doet op de weg en oom agent verdenkt je mini ervan "opgevoerd" te zijn is het alleen vaak een ander verhaal. Of wanneer je een ongeluk zou veroorzaken en er komt een technisch onderzoek....
Maarja, als de boel maar goed in elkaar zit. Dan kom je een heel eind denk ik.
Ingediend door campr op di, 28-04-2009 18:16
APK is geen probleem, verzekering/RDW kan alleen moeilijk doen, je hebt namelijk meer dan 40% vermogenstoename. Als je mini niet van voor 10/'73 is, moet je naar de RDW om hem te laten keuren. Anders heb je kans dat je verzekering niet uitkeert biij een schade.
Zie ook link
mvg, uw plaatselijke "moreelridder" /"R1 ombouwer" /"pre 1973 eigenaar"
Robert.
;-)
nou had dus wat problemen met de motor: deze bleef stotteren bij de wat hogere toeren, lambda waarde gaf ook een te arm mengsel aan. Dus heb voor de gein eens de originele luchtfilterbox erop gezet, en dat ging gelijk helemaal goed. nadeel hier weer aan is gapend gat in de motorkap, maar dat fatsoeneren we nog wel een keer.
enigste wat er nu nog moet gebeuren is de apk keuring (ja wil toch wel de weg op )en de achterste wielkasten iets ruimer maken voor het verder verlagen van de achterkant.
zie nu net wat fotogeniek geval het, zonnestraaltjes
jaja vind get gat ook gruwelijk, noem het maar function before fashion oid
nog zonder de kap: (onlangs de stabi met nog wat extra frame verstevingingen erbij gezet)
Ingediend door campr op za, 04-07-2009 20:58
Damn, impressed!
Zie ik nu goed dat je de originele uitlaat hebt behouden? Past ie makkelijk onder het blok of was het moeilijk? EXUP nog behouden of weggedaan?
Rob
alleen de bochtjes van de originele, dan een soort van tussen busje en dan een suzuki die (beetje lastig uit te leggen) onder het blok gelijk naar rechts afwijkt en zo om de diff ophanging loopt.
Mooi geworden zeg! Maar zaten er (toen het nog een motorfiets was) niet ook air ducts op? Luchtslangen naar de airbox zeg maar? Je zou hem eigenlijk met een Power Commander erop moeten gaan afstellen op een rollenbank. Dan kun je wellicht ook uit de voeten met een ander luchtfilter...
inderdaad een goed punt, zat ook al te zoeken naar van die dynojet kits.
maar de reden dat ik de originele luchtfilter neem is eigenlijk dat ik em zo origineel mogelijk hou om zo gekke kwaaltjes zo makkelijk mogelijk op te kunnen lossen. Met dat opgevoerde spul blijf je ook knutselen, zo zou het beter moeten gaan.
reed gisteren al de boerenweggetjes hier in de buurt, en heb gelijk besloten dat dit voorlopig wel snel genoeg is.
Ik denk inderdaat ook dat het belangrijkste is dat hij gewoon goed loopt en juist is afgesteld. Dat de motor altijd goed oppakt zeg maar. Het standaard vermogen is wel genoeg om hard mee te gaan. En die 6 bak met versnellingen dicht op elkaar is ook erg fijn rijden. (op 2 wielen dan...) Groot voordeel is ook dat zo'n blok niet stuk gaat.
RE: Jet black - lager en sneller
Ingediend door Booster op di, 01-04-2008 23:03
[size=75:181tsqrn][Verwijzing naar bedrijf verwijderd - Evity][/size:181tsqrn]
na vandaag op de rollenbank te hebben gestaan en dit graag met jullie wil delen, zal ik eerst even een kleine opsomming geven van hoe het project tot nu toe is verlopen:
(heb dit stuk tekst al eens eerder geplaatst in de huiskamer, dus voor sommige is dit mischien al bekend)
Nou hier gaat ie dan:
Begonnen met een 1380 op te bouwen, enkele spec die ik zo weet: 300 piper cam, dubbele distributie ketting, turbo oilpump, dacht iets van 31/36 mm kleppen ... en alle nodige aanpassingen om 8000 rpm te kunnen draaien
de kop voordat die gemonteerd werd, was een "normale 1300 kop, heb zelf nog de extra kopbouten aan weerszijden erbij geboord.
Hier alles gemonteerd, ondertussen is de inlaat vervangen door een kortere, en heb ik de dyname eraf gelaten omdat er anders geen ruimte was voor de radiateur.
het oude schutboard eruit, om te vervangen door ruimere bak, veel ruimte voor wat ik nog van plan ben: een luchtbak zoals ze gebruiken bij de miglias
hier de bak in plaats
de motor opgehaald, wel nog originele motorsteunen gebruikt, dnek er nog over om van die massiefe te nemen.
waar ik zelf heeeeel trost op ben, de uitlaat, omdat de benzine tank achterin alle ruimte ingenomen heeft, kon ikniet anders dan de uitlaat via de zijkant, moet nog wel een hitteschild tussen stoel en uitlaat komen
uitlaat grofweg gemonteerd, hangt al wel in rubbers en raakt nergens de carroserie
de benzine tank is een tikkeltje overdreven, 100 liter, maar dat was enige "racetank" waar ik kon komen voor een zachtprijsje.
waar ik nu mee bezig ben, het dashboard. Ik had er al een topic voor gestart voor het bekleden maar kwam uiteindelijk toch op het oude idee terug om deze gewoon te primen, en matzwart te spuiten
Heb ondertussen de tank vervangen door een ATL 35 liter, hierdoor kan binnenkort de ruimte van de achterbak weer afgeschermt worden van de bestuurders ruimte.
De uitlaat heb ik voor de "straat" maar vervangen door een big bore centre exit ding, scheelt een hoop herrie
Vandaag dus naar "een rollenbank bedrijf in [plaatsnaam]" geweest, hardstikke gezellig, koffie en alles. Na wat knutselen kregen we er 115 pk uit. Zal hiervan nog de grafiek nog inscannen. Hier zou dus meer uit kunnen komen, maar de as van de onsteking, iets met veertjes, had teveel speling.(moet het nog uitzoeken)
Enige problemen tot zover zijn:
- koppakking lekt, het water komt naar buiten toe, niet naar een verbrandingskamer.
- olielekkage, waarschijnlijk achter de distributie deksel.
- versnellingsbak verhoudingen, deze wil ik dus omgooien naar een close ratio setje met een ander diff.
zal binnenkort nog wat meer fotos plaatsen van de gehele auto en van de motorruimte