Ja, wat doe je er dan mee?
Opknappen!!!
Zo als ik al zei : in 2001 waren er geen clubman onderdelen te krijgen net als nu..Oftewel.. ik heb 2 en half jaar heel europa afgeschraapt op zoek naar orginele 25 jaar en ouder plaat materiaal voor een clubman..
Voorfront uit Italie! linkerspatbord uit duitsland! enz..
Alleen nooit 2 nieuwe binnenschermen kunnen vinden..
Dus in 2004 de auto door een kennis laten lassen >Bleek dat het rechterspatbord niet goed paste
Gelukkig heb ik van een minicentre* een 30 jaar oude gekocht die super paste.
Mijn binnenschermen hebben we toen maar zo goed en kwaad als het ging teruggeklopt en hergebruikt..
Eenmaal afgelast heb ik 2 dagen de auto terug en belt er een kerel uit Maastricht op die nog 2 nieuwe binnenschermen heeft liggen en er al 25 jaar niks mee doet,mag ik zo hebben als ik ze kom ophalen.. SHIT!!! 2 DAGEN....
September 2004
De clubman staat in de schuur gereed voor schuren/spuiten,inmiddels een 1300 blokje gekocht en die gereed maken..
Ik verander van werk en werk nu 5 dagen in de week s 'nachts gedurende 2 jaar..
In deze periode gebeurt er weer weinig aan de minigelukkig blijkt een tijdje later..
Op een van mijn nachtelijke stopjes bij een benzinepomp
krijg ik een Volkskrant in mijn handen gedrukt door een bezorger bij de pomp..
Nog nooit de Volkskrant gelezen tuur ik aandachtig erdoorheen, tot mijn oog valt op een klein advertentietje van een particulier die een zeer rotte MG metro turbo aanbiedt met 4 maanden apk er nog op..
Kind als ik ben, natuurlijk een paar uur later deze man uit bed gebelden een afspraak gemaakt voor dezelfde ochtend nog in Vlaardingen..
Proefritje gemaakt,afgedongen naar 200 euro
en betaald,wederom kenteken mee en zaterdag ophalen..
[size=85:110dg10t][Edit: * bedrijfsnaam aangepast - Tincu][/size:110dg10t]
- Login of registreer om te reageren
RE: Oma's truttenschudder..
Ingediend door clubbie op ma, 15-12-2008 17:18
Dit is een topic over mijn '81-er Clubman estate..
Om een lang verhaal kort te houden:
Ik heb ooit de perfecte estate gezien,in zeer goede 100% orginele staat met 49.000 !!!km's, dealer onderhouden met boekjes,1e eigenaaren de oma was de 1e eigenaar.. !
Uiteraard heb ik mijn telnr. gegeven in de hoop dat de auto ooit wegmoest of whatever.. :)" title="Evil" />Dit alles was ergens begin 2000 in t centrum van Haarlem..
Ergens in Juni 2001 werd ik gebeld door de kleindochter van de dame met de vraag of ik nog intresse had in de auto..?
Uiteraard had ik dat nog steeds,maar er zat een addertje onder 't gras..De kleindochter had 2 dagen ervoor met de estate achter in een Mercedes met trekhaak gezeten bij de RAI voor de deur..
De voorkant zit dus inelkaar..
Maar ze had mijn nummer nogen eigenlijk stond ze op 't punt om de clubman naar de sloop te brengen..
Gelukkig overeengekomen dat ik die avond zou komen kijken en zou zeggen of ik de auto wou hebben of niet..
Zo gezegd zo gedaan en ik s avonds naar Amsterdam naar de Pijp..
De auto gevonden en bekeken,aangebeld,koffie gedronken,overeengekomen met de prijs > betaald en ik naar huis met het kenteken om over te schrijven..
De zaterdag-ochtend erna de clubman opgehaald en thuis in de garage gezet voor verdere inspectie..
Dan kwam de grote vraag..WAT GA IK ERMEE DOEN?
Aangezien de 1e gedachte was dat de klap op de voorkant best een flinke was geweest gezien de schade had ik als 1e het idee ik sloop hem voor donor onderdelen of voor de handel..
.
Na een week had ik de body wel zo goed als kaal gestript en bleek ie eigenlijk zeer tot super goed te wezen,afgezien van de schade..
Qua roest/rot had ie een gaatje r.v. in de bodem,allebei de achterste hoeken bij de achterste ramen,en een stukje onder de achterdeuren..