wat kan ik met een 1000cc

RE: wat kan ik met een 1000cc

Hallo allemaal

Ik ben vrij nieuw hier en zit me suf te lezen bij de diverse topics. Maar ik heb een vraag(wellicht al eerder gesteld).
Ik heb een mooie mini gekocht met een 1000cc blok met nog maar 44.000 km. Ik vind het erg leuk om wat sportief te rijden maar hoef niet met 200 km over de snelweg te blazen. Het gaat mij meer om het lekker doortrekken en schakelwerk.
Wat kun je nu allemaal doen met een 1000cc blokje zodat het net wat beter gaat. Ik wil er sowiso een stage 1 kit op gooien. Ik wil niet het hele blok ombouwen want dan koop ik wel een 1300 of zo. Kan iemand mij hier wat tip sgeven en het een beete in Jip en Janneke taal houden?

Groet Ronald

RE: wat kan ik met een 1000cc

Hoi Ronald,

Als je niet het hele blok wilt ombouwen houdt het na de stage1 kit wel op 8) .
Het effect van zo'n kit is ook afhankelijk van je eindoverbrenging/differentieel. Mijn tip is: nadat je de stage1 kit hebt gemonteerd, de mini laten afstellen op een vermogenstestbank/rollenbank.

(die mini die je in brand hebt gestoken, was die wel van jezelf? :? )

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: wat kan ik met een 1000cc

na de stage 1 , zou je toch al beginnen aan een andere kop, en nokkenas. andere lifters enzo, maar dan gaat het geld kosten.

RE: wat kan ik met een 1000cc

een leuk 1000tje, hmmmmmmmmmm

dubbelle hs2 carburateurs, handgemaakte rvs uitlaat, geflowde cilinderkop, verlicht vliegwiel, speciale nokkenas en natuurlijk vele uurtjes afstellen...

RE: wat kan ik met een 1000cc

Theo van den Bogaard schreef:
Hoi Ronald,

Als je niet het hele blok wilt ombouwen houdt het na de stage1 kit wel op 8) .
Het effect van zo'n kit is ook afhankelijk van je eindoverbrenging/differentieel. Mijn tip is: nadat je de stage1 kit hebt gemonteerd, de mini laten afstellen op een vermogenstestbank/rollenbank.

(die mini die je in brand hebt gestoken, was die wel van jezelf? :? )

groetjes,
Theo van den Bogaard



Ik was 16 en kreeg de oude mini van mijn moeder....vet mee geknalt en toen leek het mij wel leuk om er benzine over te gieten en aan te steken en vervolgens een stukje te gaan rijden...het effect een mini vuurbal! Onwijs om mee te maken alleen is proefondervindelijk vastgesteld dat een mini daar niet voor geschikt is. nu ,een jaar of 18 later, heb ik er natuurlijk mega spijt van....

Ok, de uitlegis duidelijk. wat zou een volgende stap zijn na de stage one kit. Ik las dat alleeen een andere nokken as niet heel veel uit haalt

RE: wat kan ik met een 1000cc

coopie1100hle schreef:
na de stade 1 , zou je toch al beginnen aan een andere kop, en nokkenas. andere lifters enzo, maar dan gaat het geld kosten.



Ok, en waar hebben we het over als jij zegt het gaat geld kosten? maw waar moet ik een beetje rekening mee houden? Ik heb [een minigarage] gebeld met de vraag wat mij een goede 1300 gaat kosten met wat extras..ligt dan rond de 2500 eurie...dan heb je een pk-tje of 80...aldus de [garage]. Hij gaf wel aan dat een 1000 blok erg betrouwbaar is en daar gaat het mij wel om..het is een funcar voor me maar moet er wel een stuk mee kunnen rijden...

[size=75:i5z3dozq][Bedrijfsnamen verwijderd - Demelza][/size:i5z3dozq]

RE: wat kan ik met een 1000cc

Red Flame schreef:
een leuk 1000tje, hmmmmmmmmmm

dubbelle hs2 carburateurs, handgemaakte rvs uitlaat, geflowde cilinderkop, verlicht vliegwiel, speciale nokkenas en natuurlijk vele uurtjes afstellen...



mmm als ik ieder zijn reactie lees moet het blok er toch uit om een beetje een soort van extreme makeover te krijgen???

RE: wat kan ik met een 1000cc

een mini daar niet voor geschikt is



8) geen enkele auto is voor dat soort stunts gebouwd. :P

Als je het goed wilt doen zal de motor er uit moeten om verder te tunen; als je dat niet wilt, kan je wel de cilinderkop vervangen en daar is wel winst te halen. Alle bewerkingen zijn min of meer hetzelfde voor een 1000 of 1300 dus of je je budget aan het 1 of ander uitgeeft is jouw keus .. Het is wel handig als je van te voren bepaalt wat je wilt en daar het te bouwen blok op afstemt.

Je kan ook makkelijk eerst een blok opbouwen en dan omwisselen voor je huidige (dan blijf je het langst mobiel).

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: wat kan ik met een 1000cc

Als ik jou was zou ik eerst eens zo'n stage 1 kitje aanschaffen en dat monteren en netjes af laten stellen. Misschien ben je daar al happy mee, en anders is het ook geen weggegooid geld omdat je een beter spruitstuk en luchtfilter toch altijd nodig hebt als je verder gaat tunen

RE: wat kan ik met een 1000cc

als je een prima 1000 hebt kun je die echt prima tunen op een butget

mijn 1000 heeft nu een stage 1 kit
en krijgt binnekort een speciale kop en een andere noken as
daar na gaat ie op de rollen

als het allemaal goed gaat zit ik dan met mijn 1000 in de buurt van de std 1300
daar bij klimt een 1000 veel lekkerder in de toeren dan een 1300

dus als je zelf kan sleutelen dan kan je prima op een butget een leuke 1000 opbouwen

RE: wat kan ik met een 1000cc

Ik heb zelf een getunede 998 in de Mk2 liggen en ben nu bezig met een ander voor de Special. Doel is hetzelfde vermogen als een standaard 1300/stage one 1300. Met een budget van 300 a 400 euro kom je een heel end.

Dennis

RE: wat kan ik met een 1000cc

ik zweer bij een 1000tje, loopt netter, betrouwbaarder, etc...

ikzelf ben erg tevreden mt mijn blok dat in flame zit, deze gaat uit flame en komt in mijn nieuwe project... voor een 1000 is meeer godkoopte krijgen als je een keer een fout maakt, bijvoorbeeld koppen in overvloed vanaf 30 euro. een 1300 kop is vaak veel duurder...

RE: wat kan ik met een 1000cc

nonono schreef:
als je een prima 1000 hebt kun je die echt prima tunen op een butget

mijn 1000 heeft nu een stage 1 kit
en krijgt binnekort een speciale kop en een andere noken as
daar na gaat ie op de rollen

als het allemaal goed gaat zit ik dan met mijn 1000 in de buurt van de std 1300
daar bij klimt een 1000 veel lekkerder in de toeren dan een 1300

dus als je zelf kan sleutelen dan kan je prima op een butget een leuke 1000 opbouwen



Klinkt goed, maar mag ik zo vrij zijn om t evragen wat een andere kop en nokkenas kost? en wat houd de speciale kop precies in?

RE: wat kan ik met een 1000cc

top alle reacties! er word veel gesproken over een andere kop. Nu ben ik technisch met ijzer maar niet met moterblokken. Wat houd een andere kop in? is ie groter(meer cc)of is het gekieteld?

RE: wat kan ik met een 1000cc

noken as is onge 90/100E
duplex timing gear (nodig bij as) 60/100E

kop zo duur als je wilt zoek maar op 1000 tunen

kop vewrander je de in en uitlaat kanalen aan om meer flow te creeren

als je je blok wilt gaan tunen lees dan eerst de gele bijbel
D. Vizard-Tuning hte a series engine)
ook om gewoon te begrijpen wat er gebeurt en nodig is voor meer power

RE: wat kan ik met een 1000cc

EEN NOKKENAS VOOR RALLYCROSS IN LEGEN DAAR GIJ JE OOK VEEL PLEZIER AAN HEBBEN DENK IK DAN TREKT HIJ LEKKER HARD OP EN DAN NOG EEN KOPPEREN KOPPELING

RE: wat kan ik met een 1000cc

cooper, wil je aub je caps lock uitzetten?

RE: wat kan ik met een 1000cc

nonono schreef:
noken as is onge 90/100E
duplex timing gear (nodig bij as) 60/100E

kop zo duur als je wilt zoek maar op 1000 tunen

kop vewrander je de in en uitlaat kanalen aan om meer flow te creeren

als je je blok wilt gaan tunen lees dan eerst de gele bijbel
D. Vizard-Tuning hte a series engine)
ook om gewoon te begrijpen wat er gebeurt en nodig is voor meer power


ok top . zo komen we ergens.
De prijzen vallen me niet tegen, een 1300 aanschaffen en kietelen kost volgens mij serieus meer geld.

Is een versnellingsbakl aanpassen nog een optie?

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Behalve diff.setting valt er weinig aan te passen.
Wil je snel optrekken kies dan een hoog diff.verhouding (b.v. 3.1 of 3.44). Wil je meer snelheid, dan een lager diff.verhouding (2.76)
Deze drie zijn de meest voorkomende.

RE: wat kan ik met een 1000cc

Tegenwoordig zijn bij alle 1300 motoren niet al te fris meer, de laatste Metro's zijn van begin jaren '90.

Als je een 1300 blok koopt voor 250 euro (en soms meer) moet je vaak maar afwachten wat je krijgt.

Een goede 1000 voor weinig is makkelijk te krijgen en met wat redelijk simpele ingrepen heb je een leuk scheurijzertje wat nog zuinig is ook.

Dennis

RE: wat kan ik met een 1000cc

Ok er word gesproken om de 1000 kop wat aan te passen maar wat gaat dat kosten?? iemand enig idee...het blijft een mini dus het moet wel leuk blijven...als ik de staatsloterij win lijkt me zo een hyabousa(?) blok achterin wel iets...

RE: wat kan ik met een 1000cc

zeer binnen kort ga ik mijn 1000 koppie ook eens laten flowen

maar dat zal ik wel moeten laten doen omdat ik daar helemaal GEEN kaas van gegeten heb

grtzz dennis


ps wel leuk om er weer een west brabander bij te hebben

RE: wat kan ik met een 1000cc

mini-boy schreef:
zeer binnen kort ga ik mijn 1000 koppie ook eens laten flowen

maar dat zal ik wel moeten laten doen omdat ik daar helemaal GEEN kaas van gegeten heb

grtzz dennis


ps wel leuk om er weer een west brabander bij te hebben



Oudenbosch is om de hoek ja...hebje nog niet zien rond crossen in je mini maar dat komt vast goed

RE: wat kan ik met een 1000cc

gisteren toevallig nog door roosendaal gereden

mac richting stad en naar gastel

ik rij niet zo heel veel in de mini hoor het is voor mij een hobby auto


grtzz dennis

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Als je een lekker snel koppie wilt, neem dan eens contact op met Joost. (aka SirYun).
Hij is iemand met kennis van zaken en kan een hoop voor je betekenen.
Er rijden hier al een paar tevreden klanten rond die hun kop hebben leten modificeren.
Je kan met hem een budget afspreken en aan de hand daarvan kan hij je vertellen wat je er voor terug krijgt.

RE: wat kan ik met een 1000cc

kom maar door :)

je kan ook een 1275 kop op een 998 zetten. na veel overwegen heb ik besloten mijn 998 te voorzien van alle onderdelen die ik eigenlijk voor mijn 1330 had liggen... inclusief de nokkenas. dat zal wel een vrij vinnig dingetje worden. dan kan ik verder gaan sparen voor iets met meer poorten

i.t.t wat altijd gezegd word kan je dat doen zonder het blok te pocketen. Je kan je kleppen ongeveer 1 a 1.5mm laten zakken en dat geeft net genoeg speling met een koppakking erbij. In theorie is dat wel wat minder voor de efficientie van de SSR (short side radius) maar uiteindelijk zal dat wel meevallen.

overigens is het een hele toer om de SSR een beetje normaal en gelijk te krijgen want de gietstukken varieren als een dolle

RE: wat kan ik met een 1000cc

SirYun schreef:
je kan ook een 1275 kop op een 998 zetten.



zou ik mogen vragen wat voor resultaat dit heeft

ik hoor het graag

RE: wat kan ik met een 1000cc

1275 op een 998 lijkt mij een beetje overkill eerlijk gezegd.
Zou een 1100 op een 1000 niet beter zijn?

RE: wat kan ik met een 1000cc

klopt wel.

de kop is een gepoorte st3 versie van een 12G940. vrij overkill idd. Maar ik heb poortwerk vrij klein gehouden dus het zou wel moeten gaan. de combi met een RE13 nokkenas zou in de buurt van 80PK moeten kunnen geven wellicht wat meer..

ach het is te proberen.

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Ik ga er van uit dat je dan gewoon een HS4 carb ga gebruiken.
Heb je al een idee welke naald daar dan in moet?

RE: wat kan ik met een 1000cc

toevallig komt siryun zo bij mij langs om mijn 1000 kop je te doen
ik ga er een sw5 in hangen en de kop laten doen dus
verder ga ik het proberen met een hiff44 als je dat te groot vind zou je een hiff 38 kunnen nemen

de hs4 zou ik laten voor wat het is gewoon om dat het in vergelijking met de 38 een verouderde carb is

RE: wat kan ik met een 1000cc

nonono schreef:
toevallig komt siryun zo bij mij langs om mijn 1000 kop je te doen


wat gaan we daar aan doen dan?

nonono":1et8l6h3]ik ga er een sw5 in hangen[/quote:1et8l6h3]
what the "H" is dat?

RE: wat kan ik met een 1000cc

nonono schreef:
toevallig komt siryun zo bij mij langs om mijn 1000 kop je te doen


wat gaan we daar aan doen dan?

nonono":2udjs15u]ik ga er een sw5 in hangen[/quote:2udjs15u]
what the "H" is dat?

@ Siryun.
Zou een geflowde kop van een 1000 (eventueel een 1100) niet beter zijn dan?
en dan bekijk ik dat eigenlijk alleen even vanuit het feit dat een 1000 betrouwbaarder is als een 1.3 of andere dan een 1000cc.
Nu gebruik je wel de rest van het 1000-je(onderblok e.d,neem ik aan tenminste) dus daar doe je je voordeel wel mee(qua betrouwbaar dan he),toch vraag ik me af of je dan niet beter af bent met een geflowde 1100 en een dubbele HS2 bijvoorbeeld?

RE: wat kan ik met een 1000cc

Bruutmans[quote="nonono schreef:
ik ga er een sw5 in hangen


what the "H" is dat?[/quote]

Dat is een Swiftune nokkenas...

RE: wat kan ik met een 1000cc

ok ok het Jip en Janneke gehalte neemt per reactie af.

@ siryun. Heb jij mijn reactie ontvangen op je mail?
@ NONONO . kun je me je bevindingen laten weten? Ben wel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Wat is de max aan pk's dat je zo een beetje uit een 1000 kan persen eigenlijk?

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Afhangkelijk van wat je monteert.
Wil je de cil.kop laten flowen, dan even hoever wil je hiermee gaan.
Stage 1, 2, 3, race, fullrace enz.
Je moet hierbij ook een combi maken van andere nokkenas, luchtfilter, inlaat/uitlaatspruitstuk, welke uitlaat enz.
Alleen met het flowen van een cil.kop pak je niet zo veel winst en steek je veel geld in iets wat nagenoeg in verhouding weinig resultaat boekt.
Dan kan je beter eerst beginnen met een stage 1 kitje.
Dus andere naald in carb., ander luchtfilter, in/uitlaatspruitstuk en je carb flowen.
Je hebt dan een lekker pittig blokkie.
Ik heb mijn carb ook zelf geflowed en in combinatie met stage 1 kit aardig wat resultaten.

Oja, een stage 1 kit is geen stage 1 cil.kop.
Die fout wil men soms wel eens maken.

Persoonlijk zou ik voor het laatste kiezen.
Beginnen met een stage 1 kit en vervolgens doorsparen voor de boel te flowen en lekker snel spul monteren.

RE: wat kan ik met een 1000cc

Ik ben weer een 1000 blokje aan het voorbereiden voor een 1300 kop. Waterkanalen zijn opnieuw geboord en de pockets uitgeslepen en nu bezig de kop netjes te maken.

Net zoals Martin zegt heeft flowen van een standaard 1000 kop niet zo heel veel zin. De 1300 kop heeft grotere kleppen en daar zit dan de winst.

Eigenlijk een budget oplossing voor een stage zoveel kop.

Dennis

RE: wat kan ik met een 1000cc

En hoe of wat is een carb flowen dan eigenlijk?
En hoe heb je dat zelf gedaan Mini Martin?

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Ik heb al voor je gezocht op het internet, maar kan niet zo snel een linkje vinden.

Ik heb het zelf gedaan aan de hand van de gele bijbel.
(David Vizzard)
Ik heb nog wel twee foto's kunnen vinden die ik ooit gepost hebt, maar de foto van het eindresultaat kan ik nergens meer vinden.
Op die foto staat nl ook de uitboorde luchtinlaat.
Op de onderste foto zie je het hoogte verschil tussen de rode streepjes. Deze kan je onder een hoek van maximaal 30graden doen.
Wordt dit meer, dan krijg je problemen met o.a. stationairtoerental.

http://img364.imageshack.us/img364/8468 ... wen7zd.jpg

http://img364.imageshack.us/img364/561/ ... nli2za.jpg

[size=75:1a8emlxe][Img tags van 1 foto verwijderd, foto te groot voor directe plaatsing op het forum - Demelza][/size:1a8emlxe]

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Oja, nog wat gevonden.
Iets wat Theo ooit eens poste.

Dit onderstaande bericht is wel interressant voor de mensen die zelf graag aan hun blok sleutelen om er wat meer pk's uit te krijgen.
Vertaling van:
http://www.ime.org.uk/ime/t/tuning_small_engines.html

Tunen van 'kleine' motoren (maar gaat voor alle A-series op)

Om te beginnen koop, leen of lees: "Tuning BL's A series Engine" en "How to modify your mini" beide geschreven door: David Vizard (aka God).

Ok, hier volgt in het kort wat je moet doen om meer vermogen te krijgen:

Alle methoden om de prestaties te verbeteren vallen in 2 categorieen:

1 - Meer vermogen krijgen (bijv.: meer mengsel verbranden, grotere cilinderinhoud, turbo's, grotere maat kleppen e.d.)
2 - Verminderen van verloren vermogen (bijv.: efficientie verhogen van: inlaat, uitlaat, koeling, ontsteking, recht vertande overbrengingen e.d.)

Als beginner moet je kijken naar de volgende zaken:

Uitlaat
Grotere diameter met beter flowende dempers zorgen dat de gassen makkelijker worden afgevoerd = meer vermogen naar de wielen. Let wel op dat te grote diameters de stroomsnelheid reduceren. Grote stroomsnelheid helpt de gassen uit de cilinders af te voeren. 2" diameter, enkele demper is een goed begin.

Carburateur
Is de doorstoomopening groot genoeg? Grote/dubbele carburateurs zorgen dat de motor beter ademt, maar ook hier is 'te groot' niet goed voor de stroomsnelheid, die je nodig hebt om de benzine uit de sproeier te zuigen. Een HIF38 of HS4 is goed voor een 998, HIF44 of HS6 op 1275 en hoger.

Inlaat(spruitstuk)
Als het mengsel eenmaal voorbij de carburateur is, kan het dan makkelijk naar de cilinderkop vloeien? Vermijd smalle/korte bochten. Zorg ook voor een koel mengsel. Dichtere/koudere lucht kan meer zuurstof bevatten. Sluit verwarmde inlaatspruitstukken alleen 's winters aan.

De drie zaken hierboven omvatten 'stage 1' tunen

Als je zin hebt in meer, kijk dan naar ...

Cilinderkop
Je kunt de ademhaling verbeteren met grotere kleppen en het bewerken van de poorten en verbrandingskamers. Je kunt de compressieverhouding verhogen door de kop af te (laten) vlakken en zodoende de verbrandingskamers kleiner te maken. Stage 3 (grote inlaatklep kamer en poorten bewerkt) cilinderkoppen zijn goed

Nokkenas
Langere duur nokkenassen zorgen dat de kleppen langer/verder open staan en vullen/legen de verbrandingskamer beter. Te lange duur zal er voor zorgen dat het toerenbereik hoger komt te liggen en maakt het stationair lopen moeilijker. MG Metro, Piper 285 of Kent 276/286 en SW5 zijn goed

Draaiend gedeelte
Krukas/Vliegwiel/drijfstangen e.d. zullen minder energie vergen om te bewegen als ze lichter zijn (en in balans).

Ontsteking
Een sterker vonk kan verkregen worden met een 'sport' bobine. Meer precisie kan met electronische systemen worden gekregen. Gebruik goede bougies (bijv.: NGK) Het voordeel van bougies met meer electroden is twijfelachtig.

Versnellingsbak
Rechtvertande tandwielen verliezen minder vermogen dan schuin vertande.

Differentieel
Gebruik van een korter differentieel (bijv.: 3.44:1 in plaats van 2.95:1) zal een betere acceleratie geven, maar betekent wel dat je hogere toerentallen draait op de snelweg.

(De lijst kan eindeloos gemaakt worden.)


RE: wat kan ik met een 1000cc

oke
de beslissing is genomen ik had 2 koppen liggen een std 1000 kop en een 12G202 (1100 kop)

ik wil geen 1300 kop gezien de nadelen die het oplevert als waterpomp gezeik, kanalen, pocets enz
ook vind ik het vals spelen :P

het is de 12G202 geworden gezien de betere staat van de zitingen en de veel ruimere poorten.

hier gaan nieuwe kleppen, geleiders en veren op
1300 uitlaat kleppen (als inlaat)
std uitlaat kleppen

en er gaat gepoort worden


de sw5 is volgens velen de wonder nokenas die in alles (998, 1100 en 1300) leuke resultaten behaalt en normaal rijdbaar blijft


Als carb neem ik bewust een enkele ivm afstel gedoe
en een grote ivm geen zin om te flowen

verder over hoeveel power er uit een 1000 kan komen
ik ben er heilig van overtuigd dat 100pk/L atmospherisch mogelijk is (al dan niet betrouwbaar)

of je dat wilt is een 2de

RE: wat kan ik met een 1000cc

ok, nu kom ik ergens. Wel moet ik zeggen dat veel taal nog wat abrakadabra lijkt, maar goed ik ben er ook pas van augustus.

even resume. Ik heb een 1000 en die wil ik betrouwbaar meer vermogen geven:
Ik ga daarvoor nemen/ monteren in volgorde:
stage one kitje
luchtfiltertje
Carberateur flowen
de kop flowen en dan ook een SW5 nokken as.

Zit ik nu een beetje goed en blijft het blok betrouwbaar?

eeft iemand enig idee wat de kosten zijn voor een kop te laten flowen incl. in en uit bouwen?

Ik krijg er zin in, helemaal gaaf!

RE: wat kan ik met een 1000cc

als dat allemaal goed gaat heb je idd een blok met leuke prestaties en een leuk vermogen

alleen als je al het werk moet laten doen dan word het een dure op gaaf

al het in en uit bouw werk doe ik zelf
het is ook prima te doen met wat kennis en een sleutel plek

maar voor je begint zou ik toch echt Vizard lezen (de gele bijbel)
dan begrijp je beter wat je doet (laat doen)en waarom je het doet
ook begrijp je al die termen dan ook veel beter

RE: wat kan ik met een 1000cc

Tenks Martin. ;)
Goed van die foto`s dat maakt een hele hoop duidelijk.
Is wel een probeerseltje waard.
Welke naald heb je vervolgens gebruikt?

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

@Cojones
Alles is te leren.
Ik zou het geld van het uit en inbouwen niet aan een garage uit gaan geven.
Uitbouwen is makkelijk zelf te doen als je een doppensetje en een stel steek/ringsleutels hebt. En natuurlijk een paar handige handjes.
Maar over het algemaan stelt dit niet veel voor.
Inbouwen zou ik, als ik er geen kaas van gegeten heb uitbesteden aan iemand met enige kennis van autotechniek. Behalve het monteren komt hier ook wat afstelling bij kijken.
Prijzen over onderdelen en/of materiaal verschild niet veel.

Je kan natuurlijk ook kijken of je bij diegene die de kop gaat flowen ook het ui/inbouwen kan regelen.
Je bespaart dan een berg geld.

Termen?
Gooi het maar eens in Google

default

RE: wat kan ik met een 1000cc

Bruutmans schreef:
Tenks Martin. ;)
Goed van die foto`s dat maakt een hele hoop duidelijk.
Is wel een probeerseltje waard.
Welke naald heb je vervolgens gebruikt?


Ik weet dat ik een gewone stage 1 naald gebruikt heb.
Alleen lettercombi :x Is alweer een tijdje geleden.

RE: wat kan ik met een 1000cc

Zelf doen is als je Mini rijdt sowieso eigenlijk onontkoombaar als je het een beetje betaalbaar wilt houden of je moet een dikke portemonnee hebben :+) .

Dennis

RE: wat kan ik met een 1000cc

is dat aab?
standaard is aac toch?
heb nu een aab als ik me niet vergis,maar heel eerlijk gezegd moet ook ik em daarvoor open draaien hahaha

RE: wat kan ik met een 1000cc

Kijk, weer een mededorpenaar op het forum!
Leuk om nog een mini rond te zien rijden in Roosendaal.
Die van mij zul je echter nog niet op de weg tegenkomen....
Ik weet in Roosendaal nog wel een bedrijf waar je die kop kunt laten flowen en eventueel kunt laten vlakken.

RE: wat kan ik met een 1000cc

ik heb en AAU in mijn stage 1.

De HIF 38 is de metrische variant van de HS4 (en heeft de vlotter op een andere plek zitten) net als de HIF 44 gelijkwaardig is aan de HS6; er is geen 'tuning' reden om een HIF 38 te gaan zoeken/gebruiken (tenzij je die hebt liggen :9 ) i.p.v. de HS4 die je al hebt op een 998.

groetjes,
Theo van den Bogaard