Ik heb de vraag aan het bestaande topic toegevoegd zodat de informatie bijelkaar blijft.
Mocht iemand zich geroepen voelen om dit topic samen te vatten: http://www.minisevenclub.nl/wiki
- Login of registreer om te reageren
Ik heb de vraag aan het bestaande topic toegevoegd zodat de informatie bijelkaar blijft.
Mocht iemand zich geroepen voelen om dit topic samen te vatten: http://www.minisevenclub.nl/wiki
Na veel lezen, want 20 pagina's aan tekst is me wat, zoek ik (met mijn allereerste post ) toch wat bevestiging.
Als ik het nu goed begrijp is, werkend met een 'klein' budget, de eerste stap voor je 1000 een stage 1 kit monteren en goed (laten) afstellen en de bijbel van Vizard aanschaffen? Om vanaf dat punt maar eens te gaan bedenken of je er verder mee wilt gaan?
Ik vraag dit vanwege het feit dat ik mijn Mini betrouwbaar wil houden en voor alledaags gebruik wil rijden.
Mijn onderblok in slecht en loopt niet lekker dus wil ik die vervangen.
Mijn gegevens:
Loodvrij 1000cc (A+)
Kop is een 12G202
Nokkenas die ik gebruik is die van een 1300 metro (kent md266)
Een Hif38 (met elleboogje)
Een K&N inleg filter in de standaard behuizing
Dubbele distributieketting
LBC uitlaatspruitstuk
gewone ontsteking
Uitlaat twin box rc40
Nu de vraag. Ik kan voor een mooie prijs aan een 12G940 komen en aan een compleet 1000cc blok.
Kan ik het onderblok van het "nieuwe" 1000cc blok verwisselen met het kapotte onderblok en dan de 12G940 kop erop zetten en de rest van mijn huidige motor in houden?
Als dit kan, is dit handig? als het niet handig is. Wat is dan wijsheid? gewoon compleet "nieuw" 1000cc blok plaatsen en dan aanpassingen doen om de 12G940 kop te plaatsen. Kan ik dan de zaken die ik op mijn oude blok heb zitten overzetten naar het blok? (Hiff 38, dubbele distributieketting, nokkenas kent md266)
UIteraard ga ik er ook een electrische ontsteking opzetten
Nou ben benieuwd
Als je een onder blok en de kop vervangt, vervang je toch ook een compleet motorblok?
Miniron schreef:
Als je een onder blok en de kop vervangt, vervang je toch ook een compleet motorblok?
Klopt maar kan ik dan de zaken die ik op mijn oude blok heb zitten overzetten naar het "nieuwe" blok? (Hiff 38, dubbele distributieketting, nokkenas kent md266)
En is het erg moeilijk om de 12G940 kop te plaatsen? is er dan een verschil in moeilijkheid met A of A+ blok?
zie ook:
viewtopic.php?t=55337#p624563
viewtopic.php?t=9587#p105955
viewtopic.php?t=2107#p19788
en ... 1 pagina terug:
12G940 cylinderkop met dubbele klepveren
Pockets in het onderblok om ruimte aan de kleppen te geven
maakt niet uit of je de 12G940 op een A of A+ zet ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
meijer schreef:
Miniron":qlz5y60g]Als je een onder blok en de kop vervangt, vervang je toch ook een compleet motorblok?
Klopt maar kan ik dan de zaken die ik op mijn oude blok heb zitten overzetten naar het "nieuwe" blok? (Hiff 38, dubbele distributieketting, nokkenas kent md266)
En is het erg moeilijk om de 12G940 kop te plaatsen? is er dan een verschil in moeilijkheid met A of A+ blok?[/quote:qlz5y60g]
Een 12G940 op je kapotte 1000-blok monteren? Wat heeft dat voor zin?
Hiff38, ketting en nokkenas past gewoon. Alleen is het de vraag of je een gebruikte nokkenas in een anderblok wil gebruiken (ook al is hij nog zo goed).
Maar ja, al die vragen die je stelt zijn al een miljoen keer beschreven, hier en op diverse andere fora. Beetje basic allemaal.
Ingediend door gianni2takt op do, 14-11-2013 22:55
hallo, ik heb dit volledig doorgelezen en wil mijn 1000tje van 83 ook upgraden.het moet geen racemonster worden maar een leuk vinnig blokje. motornummer is 99h997p 144613 goed of slechte basis? volledig standaard zover ik weet.. plannen: revisie met nieuwe uitlaat welke? lees hier veel over lcb single box rc40, dubbele hs2 karbu's gekocht, elektronische ontsteking, andere nokkenas welke? wil het een beetje hoogtoerig blok maken en las iets van mg metro nokkenas of 266.. differentieel korter.. welke zit standaard in mijn blok? cil kop; lees hier veel verschillen, 12g940, 12g202 enz.. een cil kop van 1100 plaatsen een goede optie of zijn hier ook verschillende in? heb geen zin om pockets te frezen of kanalen en kamers te bewerken.. en eventueel vliegwiel lichter maken af draaien indien mogelijk.. klepstoters of lifters overbodig? beetje veel vragen ineens maar graag wat antwoorden gehad van de kenners hier alvast bedankt
RE: wat kan ik met een 1000cc
Ingediend door gaico op za, 17-03-2012 18:42
in mijn cilinderkop staat cam4810 is dat het type,zou ik hier iets mee kunnen doen of heeft het geen zin.
ben ook toch naar andere alternatieven aan het zien.