Beumert, je hebt zeker megelift op mijn advertentie?
Ik had van Dennis namelijk ook het aanbod, had er alleen al één gekocht. Maar wou de ander ook wel kopen hoor, dus als jij het niet doet .
Kortom ik ga dus precies het zelfde doen bij een 1000 A+ blok doen uit 1992.
Ben nog aan het twijfelen of ik er een 1100 kop op zet, weet niet of dit echt verschil gaat maken? Iemand?
Moet je trouwens altijd de nokvolgers vervangen? De motor die ik nu gekocht heb heeft slechts 47.000 gelopen. En hoe vervang je deze bij een A+ blok? Ga het blok donderdag avond ophalen dus heb nog niet kunnen kijken\\uitvogelen.
Beumert, als jij er nu ook mee bezig gaat misschien leuk om er een verslag met foto's van te maken. Hebben ander mensen weer wat aan. Kan ik het evt. op mijn site zetten, (en een link op het forum uiteraard ) ben ik ook mijn plan.
Groeten Miniauto.
- Login of registreer om te reageren
RE: wat kan ik met een 1000cc
Ingediend door Beumert op di, 03-11-2009 11:06
Er zijn inderdaad diverse topics over nokkenassen maar daarin gaat men al gauw over naar het 1275cc of 1380cc verhaal, ook als er het een en ander specifiek gevraagd wordt over een 1000cc. (dit is iets wat op meer miniforums gebeurd zoals op TMF)
Maar met dit antwoord kan ik zeker wat. (al wil ik graag een aantal dagen in de leer bij een aantal forumleden die meer van cilinderkoppen afweten)
Ik denk dat het geen enorme opgave wordt om die nokkenas te steken, blok is uit de auto en de nokkenvolgers zijn ook makkelijk te verwisselen. Voor de zekerheid ga ik toch even m'n versnellingsbak nakijken en andere oliepomp e.d. plaatsen.