ow 950 cc, lol, geen bijna 1800. Dat wordt wel heel veel in een mini!
M
- Login of registreer om te reageren
ow 950 cc, lol, geen bijna 1800. Dat wordt wel heel veel in een mini!
M
mini-R schreef:
Za as. komt Miniworld langs voor een interview. Het interview wordt gehouden bij Remy Vos in Spankeren. Remy is baas boven baas, 450 pk en rwd!!!
M
Als ik langs mág komen dan graag. Ik moet zaterdagavond in Groningen zijn en wil nog ff bij mijn ouders in Dieren langs dussuh...
Laat maar weten!
Moet ik de specs van de mini opgeven?
Ik heb ook wel foto's, maar ik weet niet hoe ik die moet uploaden.
mini-R schreef:
Moet ik de specs van de mini opgeven?
Ik heb ook wel foto's, maar ik weet niet hoe ik die moet uploaden.
Kijk voor hoe je foto's op het forum moet zetten even onder "Veelgestelde vragen". En natuurlijk willen we de specs weten
Werkt!
Wel een beetje klein plaatje. Of komt het doordat het een mini is
M
Ik post er wel wat meer als ik de plaatjes groter kan krijgen, + specs.
Bijna perfect Van die foto kan je zo een link maken:
[code:2iwruu45][url=http://img1.echo.cx/img1/5411/gooyaersvtec19uc.jpg][img]http://img1.ech…]
Je kan je eigen bericht aanpassen dmv het papiertje met schaartje rechtboven je eigen post.
Carspecs:
Watsonsrally conversie (subframe, assen, neusverlenging etc. etc., GOED!!!)
Motor B18C6: Integra 1800cc Type-R blok
Bak S80: Integra bak met lsd!
FD: 1:3.4 (met de Integra fd kom je niet weg in z'n een, nu kan de mini tot 70 in z'n een en geloof me, daar zit je zo!)
DTA Motor mangement
Radiateur: VTI Honda
Banden: Continentals 195/45. Zijn goede banden, maar slijten bijna niet (GEEN GRIP!). En ik rij echt niet rustig. Vervang ik voor Toyo's of Yoko's.
Spax dempers voor.
Koni achter.
Schroefveren voor, ipv rubbers.
Poly bushes all around, ipv rubbers tussen frames en auto.
Interieur:
-Peug 205 GTI voorstoelen (kan je ook nog eens achterin komen)en zitten fantastisch. Wel wat zacht, maar dat compenseert het gebrek aan vering .
-Achterbank Mini
-RVS dash (zelf ontworpen, gekopieerd, van driekloks)
-Half leer half skai bekleding
-Smiths klokjes: Toerenteller, Speedo, time, watertemp, oliedruk.
-Veypor car kit (Smiths klokjes doen het vaak niet, dus dan maar digitale backup), was 1e prijs voor de finale van Festival of Speed. Dat zijn pas prijzen^^
-Fia rollcage met verwijderbare diagonaal (anders kan je niet echt achterin zitten)
Geen radio: je moet echt bezig zijn met rijden. Zonder grappen!
Mini: Een voormalige perfecte Tahiti. Had eigelijk een sloper moeten gebruiken, maar ja. Ik was zo gehecht aan die mini dat ik hem niet kwijt wilde. Ik heb altijd een erg hechte band met mijn mini's, raar?? Dat was overigens wel weer minder met de APK. Ik moet een vierpuntsmeting doen. Probleem is opgelost en apk is prima in orde!
Results:
0-60mph in 4.8 sec
topspeed 155mph (op de rollenbank deed ie 193 tot de toerental begrenzing!!!!, kan dus 200mph theoretisch WHAHAHAHAAA)
Vermogen: 200,5 bhp
Koppel: 132,2lbft (blijft een Honda, dus geen koppel)
Max bph at 8647 rpm
Max torque at 6513 rpm
Shiftlight at 8400 rpm
Rev limit at 8900 rpm
Ik heb hem nu acht maanden, en sje wat blijft het een feest elke dag!
Regards.
Marco
Nou ga ik d`n Hollander eens uithangen; wat kost nou zoiets om zelf in elkaar te zetten?
Hoe zit het elektrisch gedeelte in elkaar?
Kun je dat gewoon overzetten, met enige aanpassingen of zo?
Het idee lijkt me enorm leuk om een mini zo om te bouwen!
En is volgens mij niet lastig.
Kijk op www.watsonsrally.co.uk voor de prijzen van de kit. Ben v L bouwt/levert ze nu ook. Die is wel goed, maar ook altijd duur^^.
Mijn motor was heeel erg duur (en niet te vinden) en ik heb alles laten doen. Wel binnen een maand klaar!!!!!!!!!!!!!!!! Dan lul je echt niet meer, zo snel, en goed!
Een B16 is net zo snel van 0-100kmh en koop je voor 500-1000 euro. Je hebt DTA nodig voor het gemak. Heb je alleen de motorkabelboom nodig. Minikabelboom hou je voor lichten e.d.. Ben v L bouwt ze nu ook. Die is wel goed, maar ook altijd duur^^.
waar vind jij een B16 onder de 1000 euro
meeste zitten tussen de 1200 en de 1700 je hebt natuurlijk altijd uitschieters maar meestal is zon blok dan niet veel meer
daar tegen over staat natuurlijk dat je ook een gewone D16 erin kunt leggen die zijn ook nog te tunen en zijn een stuk voordeliger en de onderdelen zijn op iedere hoek te krijgen
mini-R schreef:
Ik moet een vierpuntsmeting doen. Probleem is opgelost en apk is prima in orde!
Was jij met dit probleem in Geldermalsen toen wij daar op 2 april waren met de Mini's ? Toen we je hoorden wegrijden stonden we redelijk verbaasd ([i:2cwptzvh]'da's heel geen Mini !'[/i:2cwptzvh]).
Als 'ie net zo rijdt als 'ie klinkt:
bullie schreef:
waar vind jij een B16 onder de 1000 euro
meeste zitten tussen de 1200 en de 1700 je hebt natuurlijk altijd uitschieters maar meestal is zon blok dan niet veel meer
daar tegen over staat natuurlijk dat je ook een gewone D16 erin kunt leggen die zijn ook nog te tunen en zijn een stuk voordeliger en de onderdelen zijn op iedere hoek te krijgen
Dat klopt, ik heb ook ff gezocht naar een Vtec blok en die zijn significant duurder dan D16 blokken. Ik heb vorig jaar een D16A9 blok gekocht op aanraden van Marko spaans voor 250E. Het voordeel is dat je de neus niet hoeft te verlengen; en 130Pk is voor mij genoeg...
ps. mini-R: volgens ken ik jou van mini16v forum, marko gooyaers is het toch...
ik wou net zeggen ik denk dat je dan heel veel geluk hebt gehad als je een B- serie blok onder de duizend euro vind ik had inderdaad ook voor een D16A9 gekozen.
gewoon crx motortje dus die koop je voor een paar honderd euro al en zijn makkelijk te chippen
Watsons biedt complete blokken aan, inclusief bak, voor rond de 1000 Euro dacht ik. Hebben ze een ton gelopen of zo.
Pas op met wat je doet. Ik ken engelse mensen die begonnen met een B16 (en dat is echt niet misselijk en eigenlijk meer dan zat), maar toch meer wilden (menselijke eigenschap). Agressieve nokken erop, toch maar Quaife, spruitstukje anders enz enz.. Zelfde als met een miniblok. Je begint met stage 1 en eindigt met stage 3, 1380cc. Ben je stiekum toch een vermogen kwijt! Daarom heb ik gekozen voor een Integrablok. 3x zo duur, maar ineens klaar. En zelfs ik zit weer te twijfelen over een Vortech. Sterker nog, als het gedaan is doe ik het ook. Ben al aan het sparen.
M
B16 is een 1600 cc vtec blok
D16Z5 is een gewone 1600cc met kat
en een D16A9 is ook een 1600 cc maar dan zonder kat deze werden in de 88/89 crx gelegt
Ja dat klopt, er zijn veel (honda) gasten die hun d16a9 vervangen voor een Vtec. Er is dus veel vraag naar Vtecjes en een redelijk overschot aan de d16a9. Zoals ik zei past een d16 wel onder de standaard neus en een vtec blok niet, dat vind ik nogal een voordeel. Nadeel van de d16 is dat ze geen labda sensor hebben...
Over die PK's...misschien chip ik het geheel wel een keer, maar dan moet ie eerst rijden De mini is bedoeld voor dagelijks vervoer en kan je volgens mij beter 130 dan 200 PK hebben
zie ook:
http://www.topendmotorsports.com/engine ... honda/b16/
http://www.norcalcrx.org/library/1gfaq3.shtml
(op de laatste ook nog een manual in .pdf te downloaden .. )
FWIW,
Theo van den Bogaard
jep D16A9 heeft daarom ook een paar pktjes meer als een D16Z5
D16A9 en D16Z5 zijn er inderdaad in overvloed en allebei makkelijk voor een paar euro te chippen.
ander leuk bijkomen is misschien dat je redelijk goedkoop een D blok kunt ombouwen naar een turbo of een supercharger.
ies goedkoper is misschien een 421 spruitstuk en een afgedraait vliegwiel.
maar goed hoe meer geld hoe gekker natuurlijk
D16A9 :
max. vermogen 96 kW (131 pk) 6800tpm
max. koppel 143 Nm 5700tpm
D16Z5 :
max. vermogen 91 kW (124 pk) 6800tpm
max. koppel 140 Nm 5700tpm
dit zijn dan wel de gewone 1600 cc honda motoren
enigste verschil tussen deze 2 is dat de D16Z5 een kat. heeft en de bedrading van het injectiesysteem is iets anders
Trust me, neem een B16A2. En niets anders. Of een B18C6 natuurlijk . Ben je meteen klaar (en arm dus je moet wel klaar zijn want je kan niets meer).
Een andere motor kiezen is net als een stage 1 conversie voor een mini, het begin. Een B16A2 is de stage 3 met 1430cc. Een eindresultaat dus. Anders moet je maar een keer langskomen en meerijden. Dan weet je het wel.
Wat wel een echt nadeel is dat de neus langer moet. Ben je dat knuffelige kwijt . Niet-mini mensen vinden de lange neus weer mooier (bruter). Dat argument, van die lange neus, kan ik me wel voorstellen.
M
Ha mini-R....
Echte "lol" mini heb je... Nog een paar Audi's / G#lfjes eruit mogen rijden op de openbare weg wel te verstaan... want in dat filmpje is dat niet bepaald langzaam wat je daar rijd
Heb een keer met je mee mogen rijden toen we de velgen gingen halen, toen trok je de mini nog niet volledig open omdat je hem net had maar dat was me toch een power die je daar had haha echt lol gewoon.
De velgen staan nog steeds erg gaaf :)" title="Evil" />
Tjek plaatje links.....
mini-R schreef:
Een andere motor kiezen is net als een stage 1 conversie voor een mini, het begin. Een B16A2 is de stage 3 met 1430cc. Een eindresultaat dus. Anders moet je maar een keer langskomen en meerijden. Dan weet je het wel.
Nou zoals ik zei wil ik toch meer een auto hebben waarmee ik dagelijks mee rij zonder altijd gespannen achter het stuur te zitten. Volgens mij rijdt 200 Pk wel erg hard.
Heb je trouwens 13" gemonteerd met die vervangingsveren (ipv donuts) of coil-overs?
14", geen coilovers. Schoefveertjes op plek van rubber en spax voor.
13" = megaspin^^
En ehh ---> VTEC. Onder de 5250 toeren is het net een gewone mini. Ik boemel rustig met 50 in zijn 5e versnelling naar de supermarkt. Ik reed de eerste maand(en) inderdaad wat opgefokt rond, dat krijg je met zo'n motor (Impreza's laten schrikken ). Na de winst op het Festival of Speed ben ik wat rustiger geworden. Ik win toch wel als het moet hihi.
OW en hij rijdt nu 1:17 als ik rond de 2000 toeren blijf. Rond de 1:7-8 hoog in de VTEC. Was 1:5 in het begin, ook bij 2000 toeren. Net geremapped in Engeland door de DTA GOD.
M
Meester kijk op de eerste pagina van dit topic in het eerste berichtje zie je de link staan....
Hoi,
Misschien is het al gevraagt en misschien wil je geen antwoord geven? MAar wat kost dat nu om het allemaal te laten doen? Ik zag namelijk een gloednieuwe honda mini te koop staan voor 13.000 EUR en dan kun je nog zelf het interieur bepalen.
Zelf heb ik het geld niet maar ben wel benieuwt wat het nu koste!
GRTNx cyril
Ik was megaveel geld kwijt (laten bouwen door Watsonsrally, binnen een maand!). Rond de 17000 euro (B18C6, 61000km, kost 4500, incl bak + uitlaatsysteem en cat en dan heb je nog een goedkope!). Gelukkig betaalde mijn ex-werkgever het grootste gedeelte^^. En daarna nog veel geld kwijtgeraakt aan prutsfouten. Ik moet alles zo'n beetje zelf uitzoeken voor bijvoorbeeld mappen van de DTA. Of nog iets leuks: mijn lichten knipperden. "O dat is de spanningsregelaar" zeiden de experts. Ik dat ding kopen (197,00 ex!) en inbouwen. Nog steeds knipperen. Was het een losse zekering van de mini. ZUCHT. Dat soort dingen.
Maar, je krijgt er zoveel fun voor terug. Wat dacht je van het Festival of Speed winnen terwijl je gewoon voor de lol komt. Een Supra eruit trekken met je mini! En dan op de snelweg, ook heel veel lol met dikke bmw's, audi's, porsches. Over CRXjes en GTI's praat ik niet eens meer . Laatst reed ik "op" met een bmw M3 (laatste model). Ik kon hem bijhouden tot zijn 4 (het was nat dus werd het wat link voor mij). De bmw rijder remt af en komt rechts naast me rijden. Doet zijn duim omhoog met een grote glimlach en we spuiten allebei weer weg. Klasse. Van een mini kunnen de meesten het ook wel hebben dat ze zoekgereden worden. Ook als ik hem eens lostrek in de stad (verantwoord uiteraard^^) kijken mensen vrolijk. Zoals bij alle mini's!
Een B16 conversie hoeft niet zoveel te kosten. Net zo veel fun.
Ik kom wel eens naar een meeting, geef ik een demo of rondrit voor degenen die interesse hebben. Wat is een geschikte meeting??
M
mini-R schreef:
Een B16 conversie hoeft niet zoveel te kosten. Net zo veel fun.
Welke motor is een B16???
Een V-tec blok uit een CRX?
jep klopt
of een civic 88/91 vtec
[size=75:3gsn9ndm][Edit: quote voorgaande post verwijderd - Eelke][/size:3gsn9ndm]
@Bullie: die site van je kan ook wel wat VTEC gebruiken . Duurt me daar een tijdje om te loaden^^. Maar wel weer mooi.
Whahaaa goeie bodykit!
Deze minimeneer lachte wat besmuikt naar me toen ik naast hem stond. Zo van: "wat moet jij hier sukkeltje".
MHUHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA lachte ik even later.
En dit wordt ooit eens mijn roadster. Deze zomer moet ie rijden!
Onderdelen + achtersubframe:
Versterking body gejat van Cabrioni .
Omdat je toch geen achterbank hebt in een roadster d8 ik: hier moet die motor!
Achtersubframe mr2.
Zelfde: alle motorsteunen en draagarmen passen, handig d8 ik zo. Als de motor er in zit las ik een spaceframe op het subframe naar de dorpelversterking. Dat moet die 180pk wel aankunnen hoop ik.
Nu weet je alles van me, behalve..
Cheers
Marco
Kunnen we het wel een beeeeetje on-topic houden, over de Honda-conversie? Anders gaat hij weer terug naar Mini Chat
mini-R schreef:
Rond de 17000 euro (B18C6, 61000km, kost 4500, incl bak + uitlaatsysteem en cat en dan heb je nog een goedkope!). Gelukkig betaalde mijn ex-werkgever het grootste gedeelte^^.
M
Je hoeft niet alles uit de doeken te doen,.... maar hoe krijg je het in vredes naam voor elkaar om je ex- werkgever voor zo'n conversie te laten betalen?
Ik denk dat ik maar eens van baan ga wisselen, en dan een regeltje aan mijn secundaire arbeidsvoorwaarden laat toevoegen
Kwijl.....
Nu weet ik zeker dat ik een v-tec conversie wil!!!
Kan een blok kopen met bak en computer en al van een vriend van me. Is volgens mij een 1600 civic v-tec met +/- 180 pk, kan dat kloppen??? Of is dit dan een 1800, heb t nog niet zo goed bekeken. Hij wil in ieder geval een 2,2 liter in zijn civic, dus deze gaat er binnenkort uit. Rijdt al echt vet in een civic, laat staan in een mini! :)" title="Evil" />
Zal vd week ff foto maken van zijn blok, heb ik wat te vergelijken...
Uhmm laten we het erop houden dat m'n baas niet blij was! Ik wel hihi.
Het kan een 1800 maar dan geen type R zijn, of non-VTEC. Ook goed! Moet je de motorcode even opzoeken onder het uitlaatspruitstuk. B16 of B18 staat er dan. Een B16A2 met 180 pk is een heeeeeeeeel goede mogelijkheid om in te bouwen, ben je ook meteen klaar. Buitenkansje als het goedkoop is. Je moet even naar Geoff Watson meelen als je de code hebt. Er is een 1800 Hondablok dat niet past! Uitkijken dus.
Een tip is om de eigenaar te vragen wanneer hij de VTEC lostrekt. Dit mag pas als de olie goed warm is. En dat is niet als het water op temperatuur is. Na ongeveer 20 km is de olie warm en kan je toeren wat je wilt. Echte autorijders rijden bruut, maar weten wel wanneer ze gaan gassen. Een olietemperatuurmeter is eigenlijk wel noodzakelijk. Ga ik nog inbouwen denk ik. Ik werk op ongeveer 20km van mijn huis. Dan is ie eigelijk net pas warm genoeg om te brullen:(. Soms moet het dan maar even eerder, als ik een vr6 wil pesten.
Ik wist dat eerder niet en ik ging al toeren maken als de watertemp in orde was. Fout dus. Nu slurpt ie olie, ongeveer 0,5 tot 0,7 liter op de 1000km als ik rustig rijd. Dom! Hoewel, een ITR blok verbruikt altijd wel wat olie. Ook op de achterbumper zie ik vaak wat olienevel. Een B16 verbruikt minder, als het blok netjes behandeld is. Geoff heeft goede nokken voor een B16 voor 300 pond geloof ik. Zit je ook op 180pk! En vlotter in de toeren. En dus mag je niet meedoen op korte sprintjes(200m) tegen mij omdat je dan wint. Niet doen dus! Hihi.
M
Ps.: in de miniworld staat een VTEC met een K20 (uit een CTR). In het artikel staat dat "VTEC riders eventually tire from revving the engine" of zoiets. FOUT! Dat is juist de kick. Ik schakel op de snelweg vaak terug om even te genieten van snelheid en het supergeluid.
RE: [Split] Vtec Type-R
Ingediend door mini-R op zo, 08-05-2005 23:32
[size=75:2cx29egu][Edit: quote toegevoegd - Eelke][/size:2cx29egu]
Racing Green in een ander topic schreef:
Voor het gemak een link naar bovenstaand filmpje. Hij gaat best hard, misschien kan je een nieuw topic aanmaken en wat vertellen over die mini, want volgens mij is dat geen 850 cc
Tel er maar bijna 1800cc bij^^ en VTEC type-R.
Za as. komt Miniworld langs voor een interview. Het interview wordt gehouden bij Remy Vos in Spankeren. Remy is baas boven baas, 450 pk en rwd!!!
Kweet niet wie er nog meer komen. In ieder geval mijn type-R, mijn cabrio en Riley, De pick up van Remy, de top-chop van zijn zoon. Wel hele hele dikke mini's.
Cheers
M