Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ik heb gewoon standaard verbreders..

Ben ook erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

kreeg vandaag bericht dat de voordeuren en ook de achterdeuren strak waren gemaakt

zucht.. geduld

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Omdat de mini toch nog bij de spuiter staat heb ik nu mooi de tijd om aan de andere onderdelen van de mini te werken. Een klein project dat nog op de planning stond was het dashbord. Ik had in eerste instantie het idee om een mooi custom dash te maken. Hier had ik ook al mooie donkere klokken voor gekocht. Maar toen we met de mini bezig waren vond ik het toch een mooier idee om een mini dash erin te maken en deze een beetje aan te passen. Voor een mooi bedrag een houten 3 kloks dash overgenomen met een paar (goed te herstellen) scheurtjes erin.

Paar weken geleden op marktplaats kwam ik een advertentie tegen van iemand die echt een hele grote verzameling Smith klokjes in de aanbieding had (ong 100 denk ik). Ik heb van hem toen een oliedruk, olietemp en voltmeter overgenomen. In het dash dat ik gekocht had zaten nog geen 3 extra gaten boven het gat van de radio. Deze erin gemaakt. Met behulp van wat polyester plamuur hebben we de schuurtjes netjes opgevuld en geschuurd. Nu niets meer van te zien gelukkig. Daarnaast zat ik er nog een beetje mee waar ik straks mijn audio laat. Omdat ik niet heel veel herrie wil, heb ik een paar mooi Pioneer 10cm speakertjes gekocht die in de gaten links en rechts in het dashbord komen. Omdat mijn Vannetje in black and orange thema zit, kon het natuurlijk geen houtkleur blijven. Dus hele dashbord opgeschuurd, gegrond en toen zwart gespoten.

Maar het belangrijkste: foto's

3 extra gaten geboord


helft van dashbord opgeschuurd


In de grondverf helemaal


Resultaat na 1x (moet nog een keer)


Deze week nog even nat opschuren en dan nog keer schuren. Dan ook even de klokjes ed erin..

Aanstaande dinsdag staat er eerst ook nog een ander projectje op de agenda. Mijn diff ombouwen van 3.44 naar 3.1

Tot zover

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

als je de laatste laag spuit kan je hem het beste op zijn kop ophangen, dan valt er geen nevel of stof in je net gespoten lakwerk

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

hey jaapio,

hoe heb je je dash geschuurd???? ik ben er ook mee bezig... maar t blijft n pokkeklus...... die bovenste laklaag is een klote laag om er af te krijgen.... (bij mij moet de totale lak er af omdat ik hem opnieuw wil lakken en toch het hout zichtbaar wil hebben..... dus geen ander kleurtje... en alle lak moet er af omdat je anders kleurverschil ziet...)

ik ben nu de hele tijd met de hand aan het schuren.... heb jij dit ook gedaan ivm het evt tot het fineer doorschuren...??? of heb jij het met een schuurmachine gedaan

gr fred

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ik heb het licht opgeschuurd met een stukje versleten schuurpapier..Gewoon met de hand.. ff zorgen dat je overal toplaagje eraf hebt. Dit was in 2 minuten bekeken.je kan ook stukje doen met fijne korrel. Straks wordt hij nog keer geschuurd (nat geschuurd). Ff weer in de primer en dan voor een laatste keer aflakken.. misschien (indien nodig) nog blanke lak

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

probeer het eens met een verf fohn.goed heet maken en de lak er voorzichtig afkrabben.pak wel een scherpe krabber of een stukje glas.

succes

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Gisteren blok ingeladen en koers naar Akkrum ;)

Daar blok naar boven getakeld. We zouden diff ombouwen van std 3.44 naar 3.1..

Eerste kilometer tandwieltje lost gemaakt.. Hmm een gele.. dat is niet wat we hadden verwacht. Daarna de rest losgemaakt en de tandjes geteld 59/19.. Er zat dus al een 3.1 ingebouwd. Dit scheelde weer een hele verbouwing. vervolgens even een aantal andere kleine dingen gecheckt en was ik mooi om 23:00 weer thuis. Was de bedoeling een helee reportage te maken, maar niet nodig dus

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

mooie meevaller.
hoe gaat het met de van ?

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Hij staat nog mooi bij de spuiter.. Misschien (als ik tijd heb) dat ik deze week nog even langs ga om te kijken.. Als dat zo is dan maak ik ff pics..

Hoop eigenlijk dat hij strak is en in de grondverf staat :P

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Vandaag even bij de spuiter geweest nog.. De deurtjes even bekeken.. zien er netjes strak uit.. De rechtkant is nu ook helemaal klaar..Nu alleen front nog..
Foto's moeten nog ff van de phone af

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Ik heb toch nog maar even de foto's eraf gehaald om deze met jullie te delen..

Deurtje


Andere kant


Acterdeurtjes


Rechterkant


Detail rechtsachter


Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ohoh hij wordt al steeds mooier he,
het kan ook niet snel genoeg gaan he als hij bij de spuiter staat!

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

hey jaap ziet er goed uit

maar nog effe over je tank hals gat deze kun je er ook uithalen zit er in geschroeft dan kunne ze die mooi los spuiten dan zit daar achter ook weer verf

hilbert

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

hilbert,

deze is er al af geweest.. alles netjes gemaakt en wat zwarte verf gespoten..daarna compleet met kit weer gemonteerd..

Kan daar nu weinig meer aan doen dus..

@reneed
Kan idd niet snel genoeg gaan. Ik probeer mezelf beetje in te houden :P :P

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Ziet er al prachtig uit!
Primerfoto's vind ik ook altijd leuk om te zien, kan je kijken hoeveel plamuur eronder zit ;)

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

voordeuren zijn nieuw.. er zaten alleen 2 kleine deukjes in die geplamuurd zijn.. in de achterdeuren (die niet nieuw zijn) zit op paar plekken wel wat omdat de deuken er niet goed uit wilden.. maar daar zie je later niets meer van gelukkig.. ik ben ook zeer benieuwd

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Ziet er al goed uit jaap. Je VAN zal sneller gelakt zijn als mijn mini, zoals je misschien al heb gedacht heb ik al een tijd niks meer ge-update. Niet omdat het project stil staat hoor. Maar ik wacht af totdat we de auto kunnen spuiten en daarvoor moeten we hem inplannen. Alleen ga ik het met een chef doen daar die veel weg is :P Vandaar dat het lang duurt.


Hoelang denk je er trouwens mee bezig te zijn als die gespoten is om te kunnen rijden?

Gr. Wats

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

heb vorige week met jaap gesproken en die "denkt" dan als hij klaar is van de spuiter tweee weken later weer te kunnen rijden

hilbeert 8)

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Jaap denkt een hele hoop.. maar de werkelijkheid zal het bewijzen..

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

jemig, 2 weken? :o :o

Full time aan het bouwen of heb je al gedeeltes in elkaar?

Ik zeg: liever ff wat meer tijd er voor uit trekken dan 1 keer te haastig iets monteren en een mooie 'jaap' :9 in je lak steken met een schroevendraaier oid ;)

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Dit weekend nog tijd besteedt aan het afmaken van mn dash.. Eerst nat geschuurd en toen nogmaals in de hoogglans lak.. tis net een spiegel

Foto


en klein detail van waar de klokken komen


Morgen even weer bij de spuiter langs. ze wilden nog iets bespreken mbt de verbreders..

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Ziet er netjes uit mooi project. Het is ook een zeer aparte kleur ik zou persoonlijk ook voor de ford kleur kiezen.

Gr Frank... ik hou het in de gaten de vorderingen succes

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Nou er zijn weer vorderingen.. De body is compleet strak. Hij staat nu in de primer/grond achtig spul. Hij moet nog 2 dagen drogen en dan weer schuren. Ik heb wederom nieuwe foto's, maar staan nog even op de telefoon..Morgen dus ;)

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

photobucket lag eruit gisteren. Dus de pics met een beetje vertraging











Hij staat er nu een maandje en volgens de spuiter werd hij deze maand afgemaakt..Hopelijk staat hij snel in de grondverf.. ;)

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ziet er goed uit Jaap, als hij net zo blinkt als blinky dan moet het helemaal goed komen

de mijne gaat ook voor een proffie spuitbeurt, ik zat laatst te denken aan old english wihte! icm zwart

moet wel mooi zijn...

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

idd ziet er goed uit!
laat je de binnen kant ook mee spuiten? kleur?

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Suffe

Ja deels.. de randen om het hemeltje.. boven en onderkant van dash worden oranje. Van achter wordt niet in de kleur meegespoten..

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Leuk hoor! Nu zie je hem echt veranderen van een lapjeskat tot een superstrak geheel!

Wat duurt het ook lang he, dat spuit proces... op tv zijn ze altijd binnen een half uur klaar...

Maar dit is voor het eindresultaat veel beter natuurlijk :D

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

waarom de binnenkant niet jaap? :?

of maak je t zwart..?

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ja zwart ;)

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

gisteren even naar de spuiter geweest. ze hebben de oranje accenten aan de binnenkant gedaan. dus de bovenkant, middenbalk, rondom hemeltje en de stijlen van de gordels.



Dak was ook nat geschuurd en met wat geluk wordt deze vandaag gespoten.. Ik denk dat ik zaterdag maar weer even ga kijken

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

vragen aan de spuiter of ze een foto willen nemen tijdens het spuiten....heb ik zelf wel van mijn dagelijkse banger gedaan laatst.

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

clubbie schreef:
vragen aan de spuiter of ze een foto willen nemen tijdens het spuiten....heb ik zelf wel van mijn dagelijkse banger gedaan laatst.



ze bellen als er weer een deel klaar is.. zal idd ook ff vragen van pics halverwege ;)

leuk om erbij te hebbe

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Go jaapie Go jaapie \\:)/

Haha ziet er top uit man,

Mijn project moet helaas nog even wachten

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Het dakje is inmiddels gespoten.. Dit vraag weer om fotoooooo;s ;)





zoals het nu lijkt begin volgende week de rest van de body nat schuren en eind van de week in de kleur :d

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Nice jaap, ziet er echt mooi uit.

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

je heb iig een strak dak

haha

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

netjes hor nog een paar maandjes en we kunnen jou gaan spotten zeker....

gr jan

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ik kreeg een sms van de spuiter dat er morgen kleur op komt.. dus ik denk dat ik morgen uit mijn werk gelijk even ga kijken en foto's ga maken

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Heee heeee, Jantje ook weer aanwezig!! woei!!
Hier liggen nog polo's voor je, papa!!

En weer ontopic, oooh dus...
Ook in de kleur!!
Ben schieuwnierig....

Ik begreep ook iets van andere velgen, alweer??
En wat komt er nu onder dan??

Groet Jelmer

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Vanavond is het dan zover.. de kleur gaat erop..

Ik moet eerst even weg, maar daarna ga ik zker even kijken..

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

we zijn benieuwd jaap

kom maar op met die foto's

grtzz

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

nou om jullie dromen werkelijkheid te laten worden

Eerst mooie ondergrond


Echt mooi roze


Achterkantje ingepakt





En daar komtie. Ik heb alleen foto van de eerste laag oranje.. er moest nog een laag op..maar moest nog weg





Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

goed bezig jaapie!!!!

errug gaaf zo, ben benieuwd na de 2e laag...

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

dat is snel bart ;)

Ze hebben hem vanavond nog af gemaakt. De deurtjes en de kleine onderdelen begin volgende week en dan staat hij einde van de week thuis..

opbouwen!!!!

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

ziet er goed uit jaap!
ik schrok ff dat je van kleur was veranderd met dat rose! |:(

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

en zijn er al fotootjes van het geheel ???? :P :) O:)
ziet er tot nu toe zeer goed uit d:)b

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Dankjullie..

Misschien dat ik morgen nog even tijd vind om een kleine update te maken van de VAN in de blanke lak (geen belofte)

Ben blij als ik hem volgende week thuis heb staan :d

Nu hopen de nieuwe kabelboom er ook snel is

Jaapio

RE: Jaapio's Rebuild of a 1980 VAN (Opbouwen weer)

Vanavond nog even bezig geweest met het blinderen van de ramen..
Voorkant 65% lichtdoorlatend
Achter en zijkant 3% lichtdoorlatend

1 deel van het zijraam


1 achterraampje


Verzameling (zie verschil in kleur)



Morgen doen we de grote zijramen nog ;)

Jaapio