Mini 1000 HL 1981

RE: Mini 1000 HL 1981

Ziet er goed uit! Ik heb `m natuurlijk al live mogen bewonderen...op de Oesterdam :P ;)

Ohja das waar ook, ook al was het maar zeeeeer kort :P

netjes, dan zal ik je dinsdag eens opwachten hahaha, sta dan bij het cafe, bij de hele leuke drempel, misschien tot dinsdag.

Hmm welke drempel bedoel je?

Vanuit de tolberg achterlangs via dat cafe en dan ipv links naar Wouwse plantage recht naar de snelweg, of pak jij de tolberg vijver?

Hmm lastig uit te leggen, ik rij wel binnendoor idd, bij een splitsing kan je linksaf (naar de vijver), maar dan ga ik rechts. Dat is een weggetje met soort van drempels. Ik zit nog steeds te denken welk cafe je bedoeld maar kheb geen idee :P

Ik ben ook nog bezig geweest met het blok. Vliegwieltrekker staat er al 2 weken lang op (onder spanning) en er komt nog geen beweging in! Het lijkt wel of hij echt niet los komt :(

klap met een hamer doet soms wonderen.. net het tikje dat hij nodig heeft om los te springen

Jaapio

Ik heb al meerdere keren geprobeerd met een blok hout en een klophamer via het gat van de startmotor, maar helaas nog steeds geen resultaat :(
Nou las ik een tijdje geleden dat als het vliegwiel niet goed staat en je het er af wilt halen, dat er een inwendige ring verbuigd of iets dergelijks, waardoor het vliegwiel er niet meer af komt? Ik hoop niet dat de vorige eigenaar daar iets mee heeft uitgespookt :(

Wat ook wel wil helpen is de boel even warm stoken. Moet je wel de krukaskeerring vervangen.

Dennis

Dat zal ik binnenkort eens proberen :)
Gewoon het hele koppelingssysteem zegmaar verhitten?

I.v.m. klein ongelukje van mn vriendin (achteruit tegen een erg hoge stoeprand aan) is de uitlaat nogal verfrommeld en moet er een nieuwe op.
Gelukkig heb ik de peco uitlaat, rc40 tussendemper, manifold freeflow en peco inlaatspruitstuk al, dus ga morgen alles monteren :D

Ook nog een verbindingspijp en wat klemmen halen. Heb een adres gevonden in [plaatsnaam], bestaat deze nog steeds? Hebben die ook veel op voorraad?

Zie pm :)

Ik heb trouwens nog wel klemmen liggen dacht ik. Krijg je altijd een heel set bij voor elke diameter, maar ik heb ze volgens mij niet allemaal hoeven te gebruiken. Weet niet welke maat je zoekt? Dan kan ik wel even voor je kijken.

Risky schreef:
Heb een adres gevonden in [plaatsnaam], bestaat deze nog steeds? Hebben die ook veel op voorraad?

Bij mijn weten bestaan die niet meer. Ik begreep dat ze nog wat activiteiten doen/deden via Internet, maar that's it.

Voor wat betreft je koppeling; ik heb niet het hele verhaal gevolgd, maar inderdaad moet je vliegwiel in de juiste positie staan. Wanneer dat niet het geval is, kun je trekken en branden wat je wilt, maar als de C-ring klem zit heb je weinig andere opties dan de slijptol erin zetten.. (been there.. seen it.. didn't do it)

Misschien domme vraag, maar de centrale bout is er toch wel uit he ?

Probeer anders eens de vliegwieltrekker weer even los te halen en de 3 bouten er opnieuw in te draaien. Let er daarbij op dat de trekplaat volledig recht zit. Al een kleine afwijking door een minder ver ingedraaide bout zorgt voor een scheve trekkracht, en dat gaat echt niet werken !!

Met een goede trekker (Midlock) en wat geduld heb ik tot nu toe alle vliegwielen los kunnen krijgen, en inderdaad.. sommige zaten ERRUG vast..

Ja de centrale bout is er uit :P
Ik ga nog proberen te verwarmen, als dat niet lukt zal ik inderdaad alles eens loshalen en opnieuw proberen, wie weet lukt het :)

Slijptol wil ik btw eigenlijk niet gebruiken, tenzij ik wanhopig wordt als er niks anders meer lukt. Maar geduld wordt vaak beloond dus ik ben geduldig :P

Volgens dit topic hebben veel mensen hun geduld verloren. :P ( en nog goeie tips )

link

En zo kan het ook:

link

Groetjes,

Maurice

Die bovenstaande topics aandachtig aan het doorlezen is, aangezien we bij Kevin ( je plaatsgenoot )binnenkort z`n koppelingsplaten gaan vervangen ;)

Dat adres in [Plaatsnaam] bestaat nog na het spoor links af, ;). ga ik altijd heen met problemen of vragen.

@Maurice, bedankt ik zal dat eens gaan doorlezen :)
@Kevin, oke nice dan ga ik toch even kijken, als ze het daar niet hebben kan ik altijd nog door rijden naar de bekende die ook in het lijstje van sponsors staat :P

Vandaag in [plaatsnaam] geweest, maar geen spoor van het bedrijf? :?

Stage 1 kit zit er al wel op, en je merkt toch wel degelijk verschil.
Meer trekkracht en hij zit sneller op zn top. De afstelling is nog niet optimaal want in laag toeren trekt hij slecht maarja de originele naald zit er ook nog in :P

Kan ik de goede afstelling nog verkrijgen met de ori naald of heb ik echt een Stage 1 naald nodig? Want op dit moment rijdt hij al best goed!

Is gewoon een 'woonadres' :)

Vond juist dat met m'n stage 1 hij in lagere toerentallen beter trok vergeleken met de standaard setup. Zou ook even de bougies checken op mengsel :)

Dan zal er wel helemaal niks kloppen van mijn afstelling :P
Morgen even de bougies checken en eventueel een Stage 1 naald bestellen!
Dennis heb je hem trouwens zelf afgesteld?

Nee niet zelf afgesteld, heeft Chris gedaan. Moet zeggen dat hij wel gewoon netjes liep in het begin. Enkel stationairschroef wat gedraaid. Na een tijdje (denk ook door de plotselinge temperatuurverandering toen) liep die slecht en ben toen hortend en stotend naar de garage gereden. Ontsteking wat aangepast, het mengsel was al netjes (lage CO).

Zou eigenlijk de Mini nog wel een keer optimaal af willen laten stellen, maar heb nog geen bedrijf gevonden die dat goed kan adhv rollenbank of zo.

Nou ik heb een beetje zitten experimenteren met de afstelmoer onder de carb. Rijdt nu al vele malen beter (ook weer trekkracht onderin toeren). Toch nog steeds niet 100%, eerder 85% :P

Binnenkort maar eens de ontsteking en de afstelling laten nakijken :)

Hier wat foto's en een filmpje :D

link

Nou ik ben vandaag verder gegaan aan het blok, en de koppeling is eindelijk los :D een beetje warmte doet inderdaad wonderen ;)

Binnenkort de keerring dan maar vervangen en een pre-verto koppeling erin zetten. Volgens het forum was deze zo te monteren :) alleen dan de hulpcilinder en arm aanpassen :)

Begint allemaal goed op te schieten zo! :P
Ik vraag me alleen af of de ontsteking van de A+ gewoon in het elektrische systeem van de A mee kan draaien? of moet ik iets daarvoor gaan aanpassen.

Ziet er mooi uit die uitlaat zo! d:)b
Nu voorzichtig de drempels nemen :)" title="Evil" />

Danku! Het wordt zo steeds meer mijn eigen mini :D
En idd wat rustiger drempels nemen, maar dat heb ik er wel voor over :P

Vorige week even met kevin van het forum (Kevin1203) afgesproken, hier wat foto's :P

:D :D

Risky schreef:
En idd wat rustiger drempels nemen, maar dat heb ik er wel voor over :P

Omdat je een Peco gemonteerd hebt zachter over drempels... :?
Das nie nodig nie hoor... kan nog steeds normaal vlot.

Ja dat is intussen ook weer verholpen, de uitlaat hangt nu bijna zoals ik wil.
Hij hangt alleen nog iets te hoog dus hij trilt ergens tegenaan, wat een gepiep veroorzaakt... heel irritant!

Check eens bij de ophanging thv je gordels...als hij daar ergens tegenaan komt..kan het ook een kabaal maken

Ja ik zal nog eens kijken, eigenlijk heb ik zo'n beugel nodig die onder je uitlaatklem kan en zo aan je subframe hangt, is zo'n beugel van de RC40 uitlaten,,

Het is dat langwerpige plaatje links van de uitlaatrubbers

moet even kijken maar denk dat ik er nog wel 1 heb liggen

grtzz

edit : ja heb ik liggen
dus laat maar weten hoe en wat

grt

@mini-boy, kijk das mooi :D jij kwam misschien ook naar de clubdag heh? kan je hem dan misschien meenemen? Als het niet doorgaat kom ik anders wel een keertje langs :)

ja gooi hem wel in de auto

cu there

grt

Wat moet je er trouwens voor hebben :P
tot zondag!

haha

komt goed

grt

Top :D

Leuke foto!

Thankyou vond ik ook :D

Heb de kapjes van de knipperlichten voor vervangen voor oranje kapjes, omdat ik het zo iets meer klassiekere look vind hebben :P (met dank aan Kevin1203)

Ja en wel even wassen voor een zondag, hahaha.

Hey leuke foto's man
leuk om die twee mini's zo naast elkaar te zien
Nu nog twee dezelfde spiegels :P

groetjes Robin

@kevin, is al gebeurd :D
@Robin, haha thanks, er komen denk ik 2 chromen op als mijn portomonee het toelaat :P

ja das wel mooi en als je dan toch met chroom bezig bent dan ook nog chromen ruitenwissers :P
hoe is het eigenlijk met het nieuwe blok?

Haha de mijn mag over 8h45 in de douche. hahaha, maar ik denk toch dat je niet teveel chroom op je Mini moet schroeven ivm Blauw chroom lijkt me iets te veel van het goede, maar wie weet komt het heel mooi uit, en idd chrome ruitenwissers passen altijd. evenals de spiegels.

@Robin, Druk druk, wel goed op weg.
De nieuwe koppeling bijna helemaal bij elkaar gezocht :) blok gaat erin als ik terug kom van Italië, zal dus eind augustus worden.

@Kevin, ik ga er ook niet teveel chroom opzetten, bij de ruitenwissers en spiegels houdt het ver op. Ik wil dat de mini (of brutus :P) wel overwegend blauw blijft. Vind ik wel mooi zo :) Owja en nog een nieuwe chromen dakrand zoeken en een mooi imperiaaltje voor het IMM van volgend jaar :D

hahaha Goed bezig. en als je het motor blok gaat hangen effe een belletje, dan kom ik ook. Dan gaat Brutus ook bruut zijn en misschien minder olie gaat nuttigen. :9

En dan is je mini helemaal perfect toch?
veel succes er nog mee :P
en een fijne vakantie :D

@Kevin, ja inderdaad hij verbruikt bijna net zoveel olie als brandstof :D
@Robin, danku jij ook fijna vakantie :)

Zo, gister wat onderdeeltjes gescoord en gisteravond en vanochtend er op gezet.

Als eerste de mini in zijn geheel, met nieuwe dakrand

Nieuw motorkaplogo

Nieuwe spiegels :D

Kofferbaklogo verwijderd, chromen kentekenverlichting gemonteerd en MK2 achterlichten erop gezet :D classic of niet dan :P