Mini 1000 HL 1981

RE: Mini 1000 HL 1981

Gaaf, ik zoek ook nog een set (van 4), dan moet m'n mini zo laag, dat de lappen net op de grond hangen :9

Spatlappen zijn best lastig te vinden, ik heb er zelf ook een tijd naar moeten zoeken. Die nieuwe die je kan kopen zijn ook wel gaaf maar ik denk dat dat plastic is?
Deze heb ik via een forumlid ;) Vond het wel gaaf dat het BL logo erop staat, want mijn mini is ook uit die tijd :P

Zoveel lager hoeft je mini dan trouwens niet, want mijn mini is standaard kwa ophanging en zoals je kan zien hangen deze spatlappen al erg laag. Diegene die je nieuw kan kopen zijn wel wat korter :)

Stuur MiniJoey anders een berichtje, ik heb ze van hem en dan kan je vragen waar hij ze gekocht heeft :)

Dat ziet er echt goed uit, past wel bij het karakter van je Mini,
gr kevin

Netjes die spatlapjes!! :D

@kevin, hans: thankyou :D De mini is nu bijna helemaal zoals ik hem wil hebben. Dus kan ik gaan sparen voor de volgende stap, hopelijk een Van ;)

(voor erbij natuurlijk, als ik ooit het geld bij elkaar krijg :P , deze huidige mini blijft de komende vele jaren bij mij 8) )

Risky schreef:
@kevin, hans: thankyou :D De mini is nu bijna helemaal zoals ik hem wil hebben.

wat gaat er nog gebeuren?

Interieur beetje bijwerken (hier en daar wat uitgebleekt), velgjes nog een keer laten poedercoaten, wat roestplekjes bijwerken, een nieuw dash en dat is het eigenlijk wel :)

hahahaha het gewoonlijke mini onderhoud, hahahaha, heb ik ook last van, maar ik wacht tot het rood weg is, hahaha

Vandaag meer dan 10.000 km gereden sinds ik de mini heb (maart).
Tot nu toe bevalt alles nog meer dan goed :D

Mooi zo! Altijd goed om te horen dat je "naamloze" Mini het goed doet. :P

Ben bijna aan de 13.000 km sinds April.

Is "Spatje" geen leuke naam? Ivm die leuke spatlappen die erop zitten? ;)

Dat is wel een leuk idee, of spetter ofzo :P
Even over nadenken nog :D

Gewoon geen naam, ik vind dat altijd zo kansloos staan he als mensen hun auto een naam hebben gegeven en er dan ook echt zo over praten...

*Ik ben gisteren met Fifi een eind gaan rijden.
-Zozo, eindelijk een vriendin?
*Nee, zo heb ik m'n auto genoemd?
-Ah, vandaar...

O:)

De kansen in mijn leven als Mini rijder zijn dus vergeven :P ;)

Sorry Thomas ;) mijn Mini heet Ruby en iedereen weet dat ondertussen anders bij deze en als ze haar ergens zien staan zeggen ze tegen me, Ik zag Ruby daar staan enz enz. 8) d:)b Maar ieder zijn ding :D , het heeft wel wat om je auto een naam te geven, vind ik. :P,
En misschien ook een naam suggestie, Troublemaker?

@thomas, ieder inderdaad zijn ding :)
@maus, dat zal wel meevallen toch :D
@kevin, troublemaker..? graag toelichting :P

Hahaha, kwam eigenlijk zo in mij op, zonder echte aanleiding. Vind het wel wat hebben. Anders kun je hem ook Boris noemen vind ik ook wel wat hebben. :P

ThomasW schreef:
Gewoon geen naam, ik vind dat altijd zo kansloos staan he als mensen hun auto een naam hebben gegeven en er dan ook echt zo over praten...

*Ik ben gisteren met Fifi een eind gaan rijden.
-Zozo, eindelijk een vriendin?
*Nee, zo heb ik m'n auto genoemd?
-Ah, vandaar...

O:)

Haha :)\\_ :)" title="Evil" />

@kevin, haha leuke suggesties, zal er eens over nadenken haha

Op dit moment is het trouwens gewoon Minike ;)

Vandaag eindelijk eens tijd genomen om wat fatsoenlijke speakers aan te schaffen en die netjes op een plank in de auto te monteren.

Dit is het resultaat, ben er best tevreden mee! :)
Het ziet er in het echt trouwens wel een stuk mooier uit

Nice..... d:)b

Dan zie ik het donderdag wel in het echie :D

@maus, jazeker samen met het kachelkraantje haha ;)

Vandaag heeft mijn linkpijp zich losgeblazen van mijn tussendemper :(
Ik denk dat dit komt omdat de tussendemper regelmatig over een drempel schraapte of daar tegenaan tikte, zodat de tussendemper steeds verder naar achter schoof... Nu kan ik het wel oplossen maar over een tijdje gebeurd het dan weer, zou ik het nog zo op kunnen lossen of gewoon een complete RC40 uitlaat aanschaffen?

Heb nu een Peco einddemper met RC40 tussendemper, en deze liggen best laag in vergelijking tot andere mini's

Aj.. veel schade?

Heb je er geen uitlaatklem omheen zitten dan?

Niet echt schade nee maar wel beschadigingen op de tussendemper en het schroefdraad van de klemmen, die heb ik er wel op zitten ;)

Ik vind het ook niet prettig dat ik bij veel drempels moet uitkijken dat er niks over de grond schraapt, bij dat originele uitlaatje was dat nooit. Hoe zit dat bij jou Dennis?

Gelukkig maar..

Ik ga best hard over drempels (soms te hard :+) ) en heb echt nog nooit m'n uitlaat geraakt.. Hij hangt ook best hoog. Ik heb een enkele tussendemper, RC40 medium of large bore???

1.75", dus volgens mij medium. 2" was large als ik het goed heb.

Ik heb de large bore volgens m'n factuur. De iets smallere lijkt me net wat mooier.

Nja goed dan zit ik nog met het feit dat mijn uitlaat niet helemaal mooi onder mijn auto ligt :P Hopelijk kan ik vanmiddag nog de brug op en alles fixen. In ieder geval voorlopig.

oej, niet zo mooi joh. Maarja hopelijk heb je het weer snel gefixt (zal nu wel een flink kabaal maken :)" title="Evil" /> ?)
Of je laat die tussendemper weg, en alleen de einddemper zitten, heb je meer geluid en ik denk ook iets meer vermogen

@_mini_cooper_, ik wil wil een tussendemper houden, zorgt toch voor wat beschaafder geluid :P En inderdaad, geen dempers er meer op is echt een ongelooflijk kabaal. Nadat ik 5 min op de snelweg zat ben ik ff gestopt want ik werd echt gek van die herrie |:(

Heb net alles op een brug weer gefixt, alleen zit er bij mijn einddemper zo'n beugel waarmee hij op rubbers rust zodat hij vast zit aan het achtersubframe. Deze beugel is aan beide zeiden half afgescheurd!
Wordt denk ik toch tijd voor een andere uitlaat, en dan wordt het een mooie en simpele RC40 zij-uitlaat, deze heb ik altijd al mooi gevonden. Wel die versie zonder de 'flens' op het eind :P

Je kunt ook een nieuwe beugel maken voor zolang?
Maar het is idd handig als die beugels goed hangen...dan hangt je uitlaat ook iets rechter.....maar...als je een uitlaat uit 1 stuk hebt..hangt ie ook niet zo door ;)

@maus hij is op de plek aan het scheuren bij die beugel links van de demper.

Moet er wel bij zeggen dat de demper al 2e hands was voordat ik hem kocht, en al die klappen en krachten van over drempels schrapen is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van het metaal.

Van de andere kant wel een goeie smoes om weer iets nieuws te kopen voor mij mini :D Een mooie glimmende nieuwe uitlaat haha

Pff vandaag precies weer hetzelfde probleem gekregen :((
Woensdag ben ik vrij dus dan ga ik meteen een nieuwe uitlaat halen en deze eronder hangen! (als er een brug beschikbaar is)

Waarom geen oprij bokken? Daarmee heb je ook redelijk genoeg bewegingsruimte.
[size=85:ib73kxrl]
( ik heb die van Kevin nog hier staan :x O:) )[/size:ib73kxrl]

@Maus, een bekende van mij heeft een autogarage dus daar kan ik altijd de brug op als deze beschikbaar is :D zo niet stuur ik jou wel een smsje O:)

Maus heeft ook geen oprijbokken :9 8) O:) :P ;) :+) :D :)
Maar je mag ze altijd lenen hahahaha
[size=50:1z7cfr9z]Sorry Maus kon het niet laten. ik heb je laatste zin ook gelezen O:) 8) d:)b :)\\_ [/size:1z7cfr9z]

Risky schreef:
@Maus,zo niet stuur ik jou wel een smsje O:)

Dan zal ik Kevin een smsje sturen of het goed is dat ik zijn oprijbokken aan jou uitleen :P O:)

Hahahaha is goed :+)

@MAUS, hallo goede morgen je mag zebest uitenen hoor, hahahaha, heb je ze trouwens maandag niet nodig als ik langs kom?? hahaha, we wachten maar even op Risky of hij ze nodig heeft, hahaha

Nope...je hebt de bokken a.s. maandag niet nodig Kevin. ;)

Nou de nieuwe RC40 side-exit hangt eronder 8) Gisterenavond samen met kevin eronder gehangen (is toch altijd wel erg handig een extra setje handen :P )

Geluid is een stuk minder binnen en buiten de auto, vind ik best prettig, ook op de snelweg. Ook lijkt hij iets meer koppel te hebben?

Achja ik vind het ook een mooi uitlaatje dus ik ben weer tevreden :D heb alleen even geen foto

Als je vorige uitlaat de uitlaatgassen teveel kneep kan het zomaar zijn dat je iets vermogen gewonnen hebt ja, geen idee of dat heel merkbaar kan zijn tho. 't geluid doet mentaal al een hoop natuurlijk 8)

vorige uitlaat had een grotere diameter dus misschien was dat het probleem ;)

Zo hier 2 fotootjes van de RC40 :D

Netjes! Raak je alleen met de klem niet de straat als je over een drempel oid gaat?

Mooi hoor d:)b Rijd denk ik een stuk confortabeler dan zo een dikke sportuitlaat :P !

Netjes! Zo zit de mijne ook.. uitlaatklem zit best nog hoog :)

Door miniminded, 20 nov 2010 17:27
Netjes! Raak je alleen met de klem niet de straat als je over een drempel oid gaat

Naar mijn idee bedoeld miniminded dat het waarschijnlijk een stuk mooier is als de uitlaatklem met de schroeven omhoog gemonteerd wordt. Ben ik helemaal mee eens, die zichtbare schroeven is zonde van zo'n mooie uitlaat. 8)

Netjes Rick.

Ik zie `t maandag irl wel ;)

Het is gewoon bedoeld als tip :) . Weet niet of er halvewege de uitlaat nog meer klemmen zitten, maar als je het zo naar beneden monteerd zou het zonde zijn als je de nieuwe uitlaat beschadigd omdat je ermee de grond raakt...