inderdaad niet doen, bewaar het geld ff, dan komt het vanzelf goed!!!
- Login of registreer om te reageren
inderdaad niet doen, bewaar het geld ff, dan komt het vanzelf goed!!!
Ingediend door _mini_cooper_ op di, 25-01-2011 15:53
Je kan beter zo rondrijden met een Mini die roestvrij is, dan een mooi gespoten Mini met allerlei plekken.
En ik heb zelf ook een wat grotere naad tussen motorkap en spadbord, precies aan dezelfde kant (ik denk ook immi spul)
Maarja ik kan ermee leven, geen 1 Mini is perfect
@Bart, alles komt goed alvast bedankt
@_mini_cooper_, ik zit met hetzelfde in mijn hoofd. Het is een gebruiksmini dus als hij er goed uit ziet (naar mijn eigen idee en mening) ben ik al meer dan tevreden, het is toch mijn eigen minike! Daarnaast is hij erg betrouwbaar en rijdt geweldig, dus dat maakt het plaatje compleet
Dat het niet helemaal past zit hem denk ik in het immitatie spul!
Heb ook immitatie voorschermen front/a-panelen/parafaan en dat is ook een heel gevecht om dat netjes te krijgen!
Maar idd als je ziet hoe het orgineel zit dan is er niks aan de hand
En volgens mij liggen de motorkapjes allemaal scheef als ik fotos van minis bekijk..
Hmmmzz....bekende buurt...bij mij achter?
Mooie foto`s.....komt door de achtergrond
ps...kun je mij de foto`s ff door mailen van afgelopen dinsdag?
Groetjes,
Maus
Ja bekende achtergrond haha ik zal vanavond even die foto's doorsturen!
Heb vandaag spacers bij mijn voorwielen erop gezet met nieuwe wielbouten
Voor
en Na
Ziet er meteen een stukje beter uit, Net het puntje op de i
En voor wat niet los wil hebben we de vuisthamer
Ja inderdaad dit was iets wat ik al lang wilde doen, maar het kwam er nooit van. Is vaak met van die kleine dingen (moet o.a. nog mijn dash doen, gaatje in bodem lassen enz...) Maar zo blijven we lekker bezig
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 16-03-2011 21:59
ziet er beter uit Word je Mini ook wat stoerder van Wegligging word zo ook nog wel iets beter denk ik
_mini_cooper_ schreef:
Wegligging word zo ook nog wel iets beter denk ik
Wat is de gedachte achter deze aanname?
Vergroting van de spoorbreedte, dus kan je sneller door de bocht.
En schuurstraal veranderd, Ik zou zo niet weten of dat dit std negatief of positief is. Maar het veranderd iig het moment op de fusee bij remmen. waardoor hij toch wel wat anders gaat reageren.
Het gaat mij vooral om de looks
Alleen moeten mijn trommels voor wel even afgesteld/nagekeken worden want rechts remt veel harder dan links. En nee de cilinder is niet lek, tenminste toen ik woensdag keek nog niet
Daar wil ik wel even naar komen kijken hoor kunnen we ze gelijk ontluchten. laat maar weten wanneer je kan, gr kevin
Haha cool, misschien dat eerst eens proberen. Als dat niet werkt heb ik denk een ernstiger probleem, zie topic link
[size=85:3h81lhua]PS: ik denk dat ik woensdagavond wel kan[/size:3h81lhua]
Dat zal niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik, ben je woensdag vrij? dan kunnen we wel even kijken. Heb niets te doen dan dus dan komt dat goed. gr kevin
Moet om half 2 wel ergens heen (duurt denk ik 30-60 minuten), maar de rest van de middag en avond ben ik vrij
Gisteren eindelijk eens de tijd genomen om alle lasnaden e.d. van de reparatie netjes af te werken, daarna weer netjes in een paar lagen primer gespoten en daarna wat blauwe lak. Ziet er weer acceptabel uit, totdat hij echt goed gespoten wordt
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 14-04-2011 19:13
netjes aangepakt joh (alleen jammer van de kleur natuurlijk, maarja boeie..gaat weer tegen de roest). Straks is het alleen even schuren, en de goede verf kan erop
Ja inderdaad, ben zelf ook niet zo blij met de kleur maar ach, het is beter dan alleen primer, en binnenkort wordt hij waarschijnlijk toch gespoten.
Zo is mijn mini in ieder geval goed te herkennen haha
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 14-04-2011 21:11
Risky schreef:
Zo is mijn mini in ieder geval goed te herkennen haha
oohja, we gaan op de clubdag ook ff meeten Die van mij herken je ook wel denk ik; nummerbord begint met: TS [size=85:2lin6s64]( Ter*ng Stefan )[/size:2lin6s64] LOL
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 14-04-2011 22:39
Kleine update,
Vandaag samen met Kevin de veerkogels vervangen. Ging allemaal best goed eigenlijk en de oude nylon cupjes waren wel erg versleten (bij 1 kon je er doorheen kijken). Nu rijdt en stuurt hij wel anders dan ik gewend ben! Maar de auto is niet meer doorgezakt nu en alles staat weer netjes. Het linkervoorwiel blijft nu ook vrij van de wielkast (eerst raakte het wiel de wielkast doordat de linkerkant zo ver doorgezakt was).
Fazerray nog bedankt voor je veerbolcompressor, deze werkte prima!
Haha zeg maar gerust dat die veerbolcompressor perfect werkte, echt makelijk ging het.
Risky, kom ik er toch net achter dat ik bij jouw zus in de klas heb gezeten
Klein wereldje...
@thomas is dat zo ja haha grappig feitje! Van het Luzac toevallig?
Vandaag trouwens weer de mini bekeken, en hij is toch nog steeds doorgezakt... dat wordt dus nieuwe veerbollen bestellen!
ThomasW schreef:
Risky, kom ik er toch net achter dat ik bij jouw zus in de klas heb gezeten
Klein wereldje...
idd kleine wereld ik heb met zijn zus samengewerkt.
Maar terug on-topic, laat maar weten wanneer je de veerbollen gaat doen, waarschijnlijk moet dan wel je achter sub-frame er onderuit....
Veerbollen achter verwijderen kan gewoon in situ als het goed is.
zitten die niet aan 1 kant vast geschroeft? dacht het te voelen toen ik aan het kijken was.
nee die zitten er gewoon los in .. ff schokdemper los.. en dan kan ie er zo uit.. zit net als voor geklemd in het frame
Jaapio
Ja ze zaten inderdaad erg vast bij mij. Is een kwestie van loswrikken denk ik.
Laat maar weten dan ben ik ook van de partij. hoewel ik waarschijnlijk alleen de avonden vrij ben. anders 2 weken van te voren effe doorgeven dan kan ik wel wat regelen op m'n werk.
Is het allemaal gelukt met je verbollen? En belangrijker nog, zie/merk je verschil?
3 van de 4 veerbollen heb ik gebruikt, 1 kreeg ik niet los van de trompet, dus 1 veerbol achter is hergebruikt. Je ziet en merkt wel degelijk verschil, hij staat echt superhoog op zijn wielen. Dit zakt natuurlijk wel weer wat in maar het rijdt toch wel stukken beter moet ik zeggen!
ok dus het is wel gelukt? of moet die ene nog vervangen worden? links achter kwam niet los zeker? Sorry dat ik niet langer kon blijven, wel lekker gegeten??
Alles kwam los, maar de ene veerbol die aan de trompet zat die ik van arjen had, die zat vast, en nu nog steeds
Goed om te lezen dat deze oplossing heeft gewerkt! Scheelt je flink
Nog even blijven rijden nu zodat je zeker weet dat het zakken niet weer terugkomt natuurlijk.
Wat betreft die ene vastzittende, (ik weet ff niet of je die nu wel/niet eronder hebt gezet), want weken in de WD40 en dan met niet scherpe brede steenbeitel ofzo rondom proberen los te slaan. Zo heb ik uiteindelijk ook die andere allemaal los gekregen.
Die ene die nog vast zit heb ik dus niet gebruikt, er zit een halve bus WD40 in, ik heb de trompet verhit en toen laten schrikken in koud water, zo zou het los moeten komen, maar ook dit is niet gelukt. Maargoed toch bedankt alvast voor die 3 die ik wel heb gebruikt!
Ik heb nu de beste veerbol die uit mijn eigen mini kwam nog gebruikt, deze zat linksachter, en nu rechtsachter
Ben benieuwd hoe alles zit na een aantal kilometers
Ik heb ergens misschien nog wel een losse trompet liggen hoor, plak je daar gewoon die nieuwe bol op
Dat is niet het probleem, ik heb nog een 'nieuwe' bol, maar deze zit vast aan een trompet
probeer het eens met een draadeind m14, gewoon in de veerbol draaien tot je tegen de trompet komt, dan druk je de bol er vanzelf af(of de trompet knapt :)" title="Evil" /> ), maar zo is het mij al een paar keer gelukt.
Al geprobeerd, de draad in de bol is erg beschadigd op een of andere manier dus je kan er niks meer me...
ik neem hem wel mee naar mijn werk dan leg ik hem op de hand pers bank wedden dat die los komt? :)" title="Evil" /> Of moest de trompet bewaard blijven?
Risky schreef:
Dat is niet het probleem, ik heb nog een 'nieuwe' bol, maar deze zit vast aan een trompet
Ohh nou, die van mij zaten ook muurvast maar na een paar rake klappen met de hamer sprong die trompet zo kapot.. Dan heb je in ieder geval je goede bol weer terug!
RE: Mini 1000 HL 1981
Ingediend door Risky op ma, 24-01-2011 22:45
Ohja was alweer vergeten dat je me zou helpen met spuiten
Ik wilde eigenlijk deze maand een paar 2k spuitbussen kopen om hem te spuiten maar dat kan ik maar beter even laten denk ik