Mini 1000 HL 1981

RE: Mini 1000 HL 1981

wauw je mini gaat er steeds beter uit zien man d:)b
super vet

heb je de tank moeten loshalen het linkerachterlicht te plaatsen?...

@robin, danku :P
@jvv, ja dat moest inderdaad, anders kon ik niet bij het achterlicht :) hoezo?

Hij wil ze ook monteren namelijk

haha klopt inderdaad..ik wil ze ook gaan monteren.
ziet er erg mooi retro uit!

Aah oke, is niet zo moeilijk hoor :)
Je tank zit vast met een soort dunne strip metaal die (als je je kofferklep opendoet) links (vlakbij scharnier) met een bout vastzit. Deze draai je los en metalen strip beweeg je naar achteren zodat de tank bewegingsruimte hebt. Haal de tankdop los en beweeg de tank met de kant die het dichtst bij je zit naar rechts en hou het achterste deel van de tank ongeveer op dezelfde plek, zodat de brandstofleiding niet los komt :)

Verder is achterlichten vervangen een kwestie van draadjes opnieuw doorverbinden en de MK2 lichten monteren. Zelf hield ik een paarse draad (achteruitrijlicht) over.

Wat ik met het achteruitrijlicht ga doen weet ik nog niet. Misschien laat ik het wel gewoon helemaal weg :P

In ieder geval succes! Als je vragen hebt stuur je maar een pb'tje ;)

Zo vandaag veel kunnen doen. Ik ben begonnen aan de blokwissel.
Er zaten wel een aantal dingen tegen, waarvan ik iets had van @#$@%^, maar uiteindelijk toch allemaal goed gekomen na wat extra gereedschap te hebben aangeschafd.

Zo stond het er bij toen ik om 7 uur weg ging, en het nieuwe blok staat klaar om erin te gaan :D

goed bezig d:)b dat doe je snel vergeleken met mij, ik was in totaal 4 dagen bezig ofzo (nadat ik de verkeerde benzine pomp had gemonteerd)

Is inderdaad snel gegaan, maar 's ochtends helpende hand gehad van kevin1203 en 's middags van een andere maat van me. Zo'n motorblok eruit halen is bijna onmogelijk zonder een extra paar handen volgens mij.. Ik hield het blok in bedwang en een maat van me deed de motortakel bedienen :P

Mijn oude blok is trouwens zo lek als een zeef... kijk maar:
(jep dat zwarte is allemaal olie)
De pakkingen lekte zo'n beetje overal.. achteraan het blok bij die afdekkappen voor de stoterstangen, pakkingen bij versnellingsbak, kleppendekselpakking enz.. :|

Lekker opgeschoten dus, het juiste gereedschap scheelt een hoop tijd. Toch wel verstandig geweest om het blok te wisselen, de mijne was lang niet zo smerig...

oke, dat is wel makkelijk een paar hulpjes erbij :)
Je oude blokje lijkt bijna op mijn oude blokje, was ook zo een olie lekkend ding. Ze kunnen in ieder geval niet meer roesten haha :P

@thomas, ja mijn blok was echt een ramp :|
@_mini_cooper_, extra handen kunnen nooit kwaad :D toch probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen, daar leer je het meest van :) Dat de blokjes niet roesten klopt wel, maar ik geef toch de voorkeur aan een schoon blok dat niet lekt :P en niet met een olieverbruik van 1:300! :+)

Risky schreef:
en niet met een olieverbruik van 1:300! :+)

Zo! Dan win je van mij, dat is bijna het dubbele dan mijn oude blokje, die verbruikte ongeveer 1 op 500 :+)
Achteraf bleek dat alleen de koppakking lek was, de nieuwe eigenaar vertelde mij dat hij het blokje toch ging reviseren. Dus ben blij dat het nog word gebruikt :)

Ga jij je oude blokje nog openmaken? of verkoop je het ook.

grt

zo die motor was echt goed vies!

hoe zag je motorruinmte er verder uit :|

nieuwe blok ziet er een stuk frisser uit.

succes met inbouwen

PM! :)

@_mini_cooper_, haha 1:500 is nog belabberd :P maar ik ga dit blok zelf uit elkaar halen, weet ik meteen hoe zo'n blok precies in elkaar zit want dat wil ik graag weten. Dan ga ik het op de lange termijn volledig reviseren zodat ik een reserve blok heb voor het geval dat ;)

@hanz, motorruim was wel wat vettig, maar remmenreiniger doet wonderen ;) voordeel van al dat vet is dat er nergens roest zat :P

@mausje, Pb terug :)

Vandaag het blok erin kunnen hangen, maar moest op tijd stoppen i.v.m. een verjaardag. Nu komt het vervelende gedeelte van de aandrijvassen terug zetten en nieuwe hoezen er omheen

goed werk! gelukkig hangt het blok er al in :) Maak je ook nog als je eraan toe komt een filmpje als je het blokje start? is leuk om te zien :P

Ik heb zijn nieuwe blok zien hangen vandaag echt netjes :9~ , mooi kleurtje ook d:)b , deze ochtend effe verder kijken (helpen), komt helemaal goed denk ik. :)\\_

Goed bezig!!! d:)b

Zo helemaal klaar :D helaas geen filmpje meer gemaakt, want daar heb ik eigenlijk niet meer aan gedacht :P in het begin waren er wat startproblemen maar toen hij eenmaal startte draaide hij netjes, toen de stage 1 naald in de carb en hij loopt als een zonnetje en trekt ook netjes op 8)

Is wel goed te merken dat het een blok is met weinig kilometers, want alles loopt zo soepel en rustig. Ook schakelt hij stukken beter :D

Blok hangt hier er helemaal in, incl assen e.d.

Dit is net na het starten

En hier istie klaar! Op de motorkap na dan maar die zit er ook alweer op :P

Met dank aan onder andere kevin1203 voor hun hulp!

zo man! dat is snel :) Ziet er mooi fris uit nu d:)b en natuurlijk geen liters olie meer die je verstookt :)" title="Evil" />

ik was erbij toe hij deed starten, en toen hij met uitlaat deed starten.
en jullie mogen allemaal weten ben best wel jaloers over hoe schoon hij loopt,
heerlijk als een spinnende tijger, totdat het gaspedaal ingetrapt word. dan ontwaakt er een beest, en ondanks dat ik 1275cc onder mijn kap heb, zou ik echt wel willen ruilen met dat geluidje hoor. Petje af, en het is je echt gegunt. Ik wens je vele veilige en plezierige kilometers toe. Maar dat zal wel lukken, [size=50:2f8fp1vd]Mits dat wij te vaak samen gaan tanken hahaha[/size:2f8fp1vd]
Spreek je van de week nog wel, gr kevin

misschien is het nice om ook naar het Ardennen weekend te komen 17 september :) ? Dan kan je gelijk je blokje inrijden en testen d:)b
Ik ga er waarschijnlijk ook heen, moet me alleen nog inschrijven :+)

@_mini_cooper_, olieverbruik zal op de lange termijn uitwijzen of het minder is of niet ;) ik moet denk ik wel de koperen ring bij de olietapplug vervangen want daar drupt hij een beetje.
Ik weet niet of het Ardennen weekend gaat lukken, ik zit namelijk altijd met het feit dat ik op een zaterdag moet werken! :(

@kevin1203, zonder jouw hulp was het echt niet gelukt, zeker niet bij het starten, heeeeel veeel dank daarvoor! En je mag weleens een keertje met de mijne rijden als je wilt, kan je eens vergelijken :P ik heb nog steeds maar 998cc heh :P

Dat komt allemaal wel, geniet er eerst zelf van. voordat je weer in de sleur van school, school huiswerk, eten vriendin komt. :+). Aan jou gezicht te zien met je 3 test ritjes, zit het wel goed. [size=50:1kymgwy0]ik mag niet vreemd gaan van Ruby[/size:1kymgwy0] O:).

leuk kleurtje heb je op je blok, toevallig de goude hammerite O:)

@kevin, oh dan moet je ruby maar misschien gehoorzamen :+)
@mr x, ja dat klopt :P er zitten geloof ik 2 of 3 lagen op, dat weet ik eigenlijk al niet meer, is alweer een tijd geleden dat ik hem een kleurtje heb gegeven :P

Je blokje loopt goed!! Well done my lad!! d:)b

Groetjes,

Maus

Danku ik ben er zelf heel blij mee :D
Ik heb intussen al een aantal kilometers gereden, en het oliepeil lijkt hetzelfde te blijven, dus ik heb zoiezo al minder olieverbruik :P

zo rick leuk hoor, d:)b
eindelijk je nieuwe blok erin.
Dus nu kan ik veilig achter je mini staan zonder dat mn schoenen zwart worden :P

Echt netjes !! wil het straks ook zo aanpaken :)\\_

Danku :D
Als je iets moet weten stuur dan maar een PB'tje ofzo, gezien je in Zeeland woont zal het niet zo heel ver weg zijn denk ik ;) tenminste ligt er wel een beetje aan waar je woont :P

Thanks voor het aanbod!! Ik woon in Heinkenszand net onder Goes.
Duurt nog wel ff voor ik aan de motor ga beginnen denk ik, eerst de body aanpakken.

Die afstand is goed te doen ;) succes met de mini in ieder geval!

hans1980 schreef:
Ik woon in Heinkenszand net onder Goes.

Da`s niet zo ver van mij vandaan ( Scherpenisse /gem. Tholen )

Scherpenisse ken ik wel! Kom van orgineel van St Maartensdijk :D

Praktisch buren ;)

Maar laten dit topic niet vervuilen ;) Ik doe wel een bericht op je eigen showcase topic :)

Mini update :P

Ik heb intussen bijna 600 km gereden, en het blokje heeft maar iets meer 0,25 liter olie verbruikt, dus ik ben zeer tevreden hiermee :D

Ik ben gisteren ook naar walibi world geweest (heenrijs 200km, we hadden de verkeerde afslag genomen, meerdere keren :+) en terugreis 164km) en de mini reed perfect. Geen problemen (behalve dat de ruitenwissermotor kapot ging) en met een constante snelheid van 120~125 km/u :)

Risky schreef:
(behalve dat de ruitenwissermotor kapot ging)

Da`s minder...al gekeken wat er mis mee is?

Fijn dat het motortje het goed deed...heb je echt eer aan je werk gehad d:)b

gelukkig zuipt ie niet meer zoveel :D ! Nu kan je gewoon lekker rijden zonder er aan te hoeven denken om olie te [i:8fvpljyd]tanken[/i:8fvpljyd].
Een ruitenwisser motor verwisselen is gelukkig niet zo veel werk :)

oei oei oei , das minder, hopenlijk niet met regen onderweg gezeten? anders is het wel minder, spreek uit ervaring met een kapotr ruitenwisser op een focus, rijd niet lekker. wel beter van je olie, en druppelt hij? O:)

@maus, ik denk dat de leeftijd van 29 jaar de oorzaak is :P
@_mini_cooper_, ja precies, gewoon een keer in de week checken :P hij rijdt ook goed laagtoerig nu (hoogtoerig ook :)" title="Evil" /> ) en tot nu toe start hij altijd zonder choke :P
@kevin, ja hij drupt nog, maar das gelukkig niet zoveel ;) m'n ma is alleen niet zo blij met het feit dat de oprit nu zwart wordt haha :P
Ik heb trouwens op de terugweg van Walibi bij etten-leur wel door een stortbui gereden, en dat is echt geen pretje :(

en risky is het nog gelukt met het motortje

Ja het is nog gelukt, bedankt :D
Ik heb de motor gepakt die uit je pickup kwam met het mechanisme van de '94-er. Alles loopt nu heel soepel en beter dan eerst 8) ik zal van de week de andere terugbrengen!

kijk gelukkig is dat ook weer opgelost, gr kevin

Nu met spatlappen met British Leyland logo 8)

kijk echte brabantse slijk lappen haha ziet er goed uit

Spetter.... ;)

Ziet er goed uit!

gaaf, zijn dat die zachte rubbere of harde plastic spatlappen?

@minizot, veel zooi zullen ze niet tegenkomen :+)
@maus, danku :D
@carlien, deze zijn nog van rubber, maar wel vrij dik rubber dus ze zijn wel iets stugger, maar het zijn niet van die keiharde plastic gevallen :P