Kruimelpad
Mini 1000 HL 1981
RE: Mini 1000 HL 1981
Ingediend door Kevin1203 op zo, 21-11-2010 00:25
heb je wel eens met hem mee gereden?? we zijn al eens met anderen door zeeland gevlogen, [size=50:18wcuzir]120 km/u over dijkjes en dergelijk[/size:18wcuzir]
en ook al eens gaan tanken maar dan rijd hij toch ook flink door, alleen als zijn meisje (Leigh, dit moet ik tegenwoordig zeggen hahaha) , dan rijd hij best wel rustig, maar dat doet menig mini rijder toch? als ze alleen in de auto zitten iets meer doorrijden en iets harder door de bochten, of ligt dat nu weer aaan mij?
Maar het geluidje wat er uit komt is echt heerlijk om naar te luisteren, en de algehele uitstraling die zijn Mini nu heeft is echt wel goed, heel erg mooi, en stiekem toch een beetje jaloers op zijn geluidje, ga waarschijnlijk dezelfde uitlaat onder mijn Ruby leggen, in het voorjaar. Dus dat zegt genoeg toch?
- Login of registreer om te reageren
Dan ben ik toch wel benieuwd naar het geluid, is het een enkele demper? Het geluid van de rc40 die ik eronder heb hangen is nou niet bepaald mannelijk, zal komen door de dubbele demper...
@miniminded, bij deze uitlaat raak ik gelukkig de drempels niet, bij de vorige was dat wel
@_mini_cooper_, dit is inderdaad veel prettiger om mee te rijden, een stuk rustiger!
@dennisvdh, danku
@ton, volgens mij kan ik die uitlaatklem niet verdraaien, omdat hij dan in de knoei komt met de beugel die aan het subframe zit
@maus, jep is goed tot maandag
@tamiyamini, rally rijden lijkt me wel gaaf, maar ben toch wel zuinig op mijn mini hoor de 'rally-look' die hij nu heeft vind ik gewoon gaaf
@kevin, haha ik rijd wel netjes hoor af en toe gassen mag wel van mij want ja het is toch een mini haha owja mijn vriendin (ehh ik bedoel Leigh) waardeerd het dat je haar bij d'r naam noemt haha
@thomas, de uitlaat heeft een dubbele demper, dus het geluid is best beschaafd, het geluid hoeft van mij niet perse erg lawaaierig te zijn, ik gebruik de mini toch dagelijks dus wat minder herrie is wel prettig
Vandaag ongeluk gehad met de Mini
Ik wilde op de snelweg van de linkerbaan naar de rechterbaan gaan. Dit had ik vandaag al meerdere keren gedaan maar de laatste keer ging niet goed, op die plek lag midden op de snelweg namelijk iets van sneeuw/ijs wat ik te laat zag. De auto slipte toen zodat ik dwars over de snelweg gleed. Toen klapte ik met een flinke gang tegen een betonnen vangrail aan. Resultaat: front verbogen, rechterspatbord helemaal aan gort, band aan kapot en rechtervoorvelg beschadigd. Verbreder is eraf geklapt en gescheurd en de koplampring met metalen 'schelp' of hoe je dat ook noemt is ook afgeschreven.
Vanmiddag meteen naar een garage gegaan en op een brug gezet. Gelukkig waren de draagarmen, stuurstangen e.d. allemaal nog recht. Zo als het er nu naar uitziet is het gelukkig alleen maar blikschade. Maar toch is het zwaar kl*te dat het is gebeurd.
Enige voordeel is dat ik het frontje nu wel kan ontroesten als er nieuwe panelen op komen ook kan ik eindelijk het plamuur eraf halen wat hier en daar zit op het voorfront. De mini rijdt, remt, schakelt en stuurt nog steeds goed. Hij trekt ietsje naar rechts maar de garage zei dat dat kon liggen aan het feit dat het een reserveband is die kleiner is (145 ipv 165) en hij stond wat plat. Komende week nieuw bandje erop laten leggen en kijken of het probleem dan weg is.
Ik baal er goed van maarja de mini heeft zich goed gehouden. Ik voel me nu toch wel veilig in mijn wagentje, gezien hij blijkbaar toch redelijk wat kracht kan opvangen Komende week wat plaatwerk kopen, nieuwe bumper, nieuw bandje en een nieuwe koplamp of een nieuw setje koplampen. Foto van de schade komt morgen of overmorgen, heb nu geen camera bij de hand.
Owja... ik heb zelf niks, behalve een beetje last van mijn nek
Je klapt links in de vangrail..linker velg kapot..
Reserve band erop [links dus neem ik aan..] en je trekt naar ineens rechts..
Zal wel iets meer krom zijn dan je gezien/gedacht had..
Anders had je naar links gegaan met "trekken"....
edit:
bij smallere linker band zou je rechts af kunnen trekken..maar als hij ook nog niet op druk staat..had je echt links af moeten gaan.
oeps ik bedoel rechterspatbord, rechtervelg, alles rechts, sorry typfout.
Damn Rick...da`s klote!!
In ieder geval fijn dat er met jezelf niks gebeurd is!
Met Blue gaat het helemaal goed komen!
Als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel!
Groetjes,
Maurice
Met blue komt het zeker goed, hij heeft zich goed gehouden bij de klap
Zou je mij kunnen helpen met de nieuwe panelen er op te lassen? Ik heb namelijk geen lasapparaat en jij hebt er meer ervaring mee
Kak man!
Maar gelukkig heb je zelf niks.
Succes met de wederopbouw!
Ik zie je dinsdag voor de "wing".
Hey Rick.
Zoals afgesproken kom jij donderdag lekker mijn kant op dan gaan we lassen, en dan blijft Blue een nachtje bij mij in de garage en neem jij Bumps mee naar huis en mag ie buiten slapen. Maar of Bumps zelf dat ook accepteert....ik zal `m dat heel voorzichtig vertellen
Groetjes,
Maus
Red Flame schreef:
ook je front? denk aan solid en niet solid mount...
Hoe bedoel je? Bevestiging subframe?
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 24-12-2010 20:36
woow, zonde man gelukkig mankeer je zelf niks ernstigs (op de nekpijn na). Ik hoop voor je dat er niks anders krom is. Maar het komt vast wel goed allemaal
suc6 grt Stefan
balen jong,
hoop dat ie snel weer de oude is natuurlijk,
maar goed dat je zelf niets hebt,
greetz seffens
Mausje75 schreef:
Red Flame":3sthiela]ook je front? denk aan solid en niet solid mount...
Hoe bedoel je? Bevestiging subframe?[/quote:3sthiela]
heel simpel, volgens mij is de mini van risky voorzien van 2 towerbolts, oftewel het is een rubbermount-voorsubframe...
dat betekend dat het front geschikt moet zijn voor montage van de teardrops. met andere woorden er zijn verschillende fronts te koop die aan de buitenkant allemaal hetzelfde uitzien maar onderhuids anders zijn.
volgens mij heeft mike het front ooit voor clint gekocht en is het een frame wat geschikt is voor solid mount en dus ongeschikt voor de mini van risky.
een verkeerd front erop betekend dat je complete voortrein niet meer goed bevestigt is en je een zwabberende mini gaat krijgen.
even snel de mini repareren, kijk alles goed na, een botsing kan veel meer schade aanrochten dan je zo ff kan zien, ook zonde schade is het vervangen van een voorfront en scherm een belangrijke klus, het is een dragend deel van de koets, want nogmaals je voorframe hangt eraan vast...
succes!!
Ik zal eens kijken wat het voor sub frame is.
Kan goed zijn dat ik voor Clint de verkeerde heb gekocht.
oeee mooi klote berichtje zo net voor de kerst he,
gelukkig dat je inderdaad zelf niets hebt.
succes met de opbouw van je mini. en dat je daarna weer vele veilige kilometers maken mag!!
wel zuur om je minike in de prak te zien he, heb het zelf ook meegemaakt en als ik hem bekijk doet het me nog zeer!
succes met alles verder!!
Bedankt rode vlam.
Ik zal zelf eerst de foto`s moeten zien, want dan kan ik alvast een plan van aanpak maken.
Misschien is de rest van het voortrein goed, en hoef ik alleen een hoek te vervangen. die kan ik dan wegslijpen en van de nieuwe dezelfde hoek afslijpen en aflassen, zodat ik niks van de bevestiging hoef te vervangen.
Maar daar heb ik wel goede foto`s voor nodig. De bedoeling is om het donderdag en vrijdag a.s. te doen.
Groetjes,
Maus
Dat is inderdaad niet leuk, zal donderdag vrij houden en dan kun je eventueel met mij terug rijden en dan vrijdag breng ik je weg, en zal je helpen waar ik helpen kan. Dit is echt zwaar ***** man. echt niet grappig. en hij liep net zo lekker. Maar volgend weekend zal hij weer groten deels de oude zijn. Dat weet ik zeker.
Dat kun je wel aan Maurice toe vertrouwen. Spreek je Dinsdag. gr kevin
Het wordt vanaf donderdag avond Kevin...kom je helpen? ...De 3 musketiers
Neem dan meteen je oprijbokken mee als je komt, dat werkt wat makkelijker
@allemaal bedankt voor de reacties en natuurlijk bart voor de info ik zal zo even wat foto's maken van het hele gebeuren en dan zet ik ze hier op het forum. Ik hoop zo dat het goed te repareren is, want ik baal nog steeds dat Blue er zo zielig bij staat
nieuwe wing, front rechtrekken en randen netjes oplassen.
wat ik me wel afvraag is of je deurstijl niet krom is, de rand tussen a-paneel en deur is niet meer recht... geen idee of hij vooraf wel recht was, dus een foto vooraf zou ook kunnen helpen...
Sorry maar geen 1 mini is helemaal recht en over 7 dagen is Risky weer voorzien van een schade vrije mini, genaamd Blue, hahaha, daar gaan we aanstaande week zorg voor dragen, dit jaar moet hij af .
Red Flame schreef:
nieuwe wing, front rechtrekken en randen netjes oplassen.
wat ik me wel afvraag is of je deurstijl niet krom is, de rand tussen a-paneel en deur is niet meer recht... geen idee of hij vooraf wel recht was, dus een foto vooraf zou ook kunnen helpen...
Die rand tussen a-paneel en deur was altijd al zo En je zegt dat ik het front moet rechtbuigen, maar deze is geknikt en flink beschadigd dus ik denk dat daar niet veel meer van te maken is..
Kevin1203":37a1cb9t]Sorry maar geen 1 mini is helemaal recht en over 7 dagen is Risky weer voorzien van een schade vrije mini, genaamd Blue, hahaha, daar gaan we aanstaande week zorg voor dragen, dit jaar moet hij af .[/quote:37a1cb9t]
Haha dat gaat goed komen hoop ik
Kevin1203 schreef:
Sorry maar geen 1 mini is helemaal recht
dat hoor je mij niet zeggen, maar de lijn tussen deur en a-paneel hoort recht te zijn...
sorry dat ik enigsinds kritisch ben over schades, plaatwerken en meer van dat soort dingen, maar ik krijg heel wat minikes in mijn werkplaats en kan ondertussen wel aardig invullen wat er qua schade gedaan en niet gedaan kan worden. zoals veel projecten denken heel veel mensen te weten wat ze doen en eindigt het in een groot drama...
zoals eerder geschreven, je neus is een redelijk vitaal punt voor je complete ophanging van subframe. dat hij geknikt is betekent niet dat het niet te herstellen is, al is het vak van plaatwerken uitstervend, de meeste 'schadeherstellers' kunnen alleen domweg vervangen, maar zelf een stuk metaal in vorm krijgen is een heel ander hoofdstuk.
en als ik dan de laatste tip mag geven, neem de tijd, roep niet dat het ff in een dag of wat gedaan wordt, netjes maken, meteen behandelen en goed doen...
ik ben weer aardig aan het prediken...
Ik zie wat Red Flame bedoeld met rechttrekken Als het idd alleen dat hoekje is wat beschadigd is ( zonder ophangpunt ), is het wel te fixen. En licht denk ik er ook niet over. Terwijl Rick en evt Kevin de boel straks voorzichtig los maken, kan ik me bezig gaan houden met het op maat maken van plaatwerk...dat kost de meeste tijd.
Ik weet wat er op me afkomt....( ken de klappen van de zweep door Bumps )
We zullen het op `t forum met foto`s proberen bij te houden....toch? Rick?
Groetjes,
Maus
Dat gaat zeker helemaal goed komen, ik neem Ruby mee, dus de schuur is weer leeg geladen en Ruby weer volgeladen, zoals alstijd, .
zie je donderdag Mausje. Rick jou zie ik morgen, we bellen morgen ochtend wel, gr kevin
@Maus, dat doen we!
@Kevin, is goed, ik spreek je morgenochtend! Bel maar wanneer je wakker bent ofzo
Hier de reparatie van Blue even op een rijtje;
Eerst begint het demontage werk
Kevin zegt dikke vinger
Slijpwerkzaamheden. Maus wist precies wat hij ging doen dus hier ging hij even zijn eigen gang
Geen commentaar [size=50:12sqd569](maus en ik)[/size:12sqd569]
Passen en meten
Lassen, en ik mocht ook even proberen
Primer en schuren
Daarna spuiten
En toen was Blue voorlopig klaar afwerking moet nog gedaan worden. Ook wordt de hele voorkant opnieuw gespoten. Bumper zit er inmiddels al wel op.
En als afsluiter de drie musketiers
Ingediend door _mini_cooper_ op di, 18-01-2011 13:45
ziet er netjes uit man, toch nog goed gekomen . Nu kan je weer veel (hopelijk veilige) kilometers maken
Zoooo..dat was een leuke middag.
Blue is daarna nog een keer terug gekomen om het scherm beter recht te zetten...(de afstand tussen motorkap en scherm was te groot)..dus nog eens nagemeten en weer losgeslepen, samen geknepen/gevouwen en opnieuw vast gelast. Toen was het een stuk beter.
Dus als er nog eens iets is...m`n garage staat open!
Groetjes,
Maus
@iedereen, bedankt het ziet er inderdaad netjes uit, ben er ook zeer tevreden mee, maar dit zou niet gelukt zijn zonder het slijpwerk, kneedwerk, laswerk en ideeën van Maus en de oplettendheid van Kevin (we hadden bijna het nieuwe front verkeerd verslepen
Dus bij deze nogmaals bedankt Maus en Kevin! Blue bedankt jullie ook
En bedankt Maus, als er ooit iets is moet je het laten weten heh, want dan kom ik ook zo snel mogelijk jouw kant op
Ik zal van de week nog eens een foto maken van hoe Blue er nu bij staat
Ziet er wel weer strak uit, Op de kleur na dan
Zo met die foto's lijkt het klusje snel geklaard. Het lijkt wel wheelerdealers ofzo
Ik heb paar maanden terug ook soortelijke schade gehad alleen kon ik het gelukkig nog uitdeuken.
Wheeler Dealers haha
We zijn er 30 dec in de avond aan begonnen en 31 december rond 4 uur was hij klaar
Kijk is aan !
Goed gedaan heren
Ik kan je misschien een tip geven om meer glans te krijgen na het spuiten.
Zowiezo na primer alles goed nalopen en daarna lekker met korrel 1000 wetsanden.
Spuiten in kleur daarna blanke lak, goed laten drogen pak je korrel 2000 ga je heel lichtjes wetsanden ! (constant water spuiten en schuren)
Daarna pak je een polijstmachine de juiste schuimpadjes, polijstmiddelen en dan ga je aan de gang !
Dan zie je echt verschil
Anders kan ik je wel ermee helpen, als je zin heb om naar Amersfoort te rijden
Haha Amersfoort is niet om de hoek maar bedankt voor de tip. Als ik de hele voorkant aan ga pakken wordt alles goed geschuurd en gespoten, dan zal ik jouw tips gebruiken
Aroutin schreef:
Dan zie je echt verschil
En dat wil je nu net niet zien
Goede bezig!! lekker bobbyen, het is idd 10x passen meten en aanpassen om die voorschermen netjes te krijgen.
Dit is dus Blue in zijn huidige staat. Verbreders en verstralers komen er weer terug op als de auto gespoten is.
Als je voor de auto staat is de spleet tussen de motorkap en het spatbord wat groter dan de andere kant (komt denk ik door immi spatbord?), dat is een minischuul puntje dat ik iets minder vind. Van de andere kant heb ik eens gelet op meerdere mini's en veel zijn er niet 100% symmetrisch
Nogmaals bedankt ik Maus en Kevin voor hun hulp
Ingediend door Mausje75 op za, 20-11-2010 20:05
Maar volgens mij moet je wel erg raar doen wil je daarmee de grond raken...of Risky wil gaan Rally rijden?