Je mag de trompet+bol ook wel even afgeven hoor (als je naar de clubavond gaat bijvoorbeeld ) Dan ga ik mijn agressie er wel op botvieren. Als het dan kapot gaat, is het in ieder geval mijn eigen schuld
- Login of registreer om te reageren
Je mag de trompet+bol ook wel even afgeven hoor (als je naar de clubavond gaat bijvoorbeeld ) Dan ga ik mijn agressie er wel op botvieren. Als het dan kapot gaat, is het in ieder geval mijn eigen schuld
Ik heb net kontakt gehad met Mausje, en die vertelde dat je wat probleempjes hebt??
Ja bijna wiel verloren... tapeinden helemaal gaar en wielmoeren ook. Mini staat nu stil thuis. Ik ga komende woensdag vooraan alles er af halen, en de tapeinden vervangen voor langere (goede) en meteen de wiellagers vervangen. Hopelijk zijn mijn flenzen waar de tapeinden in zitten nog goed, maar dat zien we vanzelf wel. Ik heb ook mijn 'nieuwe' velgjes voor vooraan binnen gekregen. Nu alleen nog wat nieuwe wielmoeren en dan kan woensdag al het nieuwe spul er op. Hopelijk kan ik dan weer lekker rijden!
Flink verhaal! Enne niet goed natuurlijk. Heb hetzelfde al es meegemaakt, en werd er toen ook niet blij van. Mocht je nog flenzen nodig hebben, ik heb hier nog 2 liggen van 'oude' draagarmen van de achterkant. Geen idee of dat dezelfde zijn, maar dan weet je in ieder geval dat je ze niet nieuw hoeft te halen
Succes ermee!
Ik weet niet of die flenzen hetzelfde zijn, zal dat eens nakijken. Hopelijk zijn ze nog goed, dan kan ik ze gewoon hergebruiken
flenzen zijn anders, dus die kan je niet gebruiken.
mocht je vragen hebben, je hebt mijn nummer
Nieuwe wiellagers zitten er intussen in, ook nieuwe tapeinden (flenzen waren gelukkig nog goed). Achterop zitten nog steeds de GB velgjes maar voorop zitten nu gewone 10" stalen velgen, omdat ik nog steeds geen wielmoeren voor mijn GB'tjes gevonden heb. Pas als ik die wél heb gevonden, kunnen de GB'tjes vooraan er weer op gemonteerd worden.
Woensdag apk
Nou de Mini staat bij de garage voor de apk, hopelijk vinden ze niks geks!
Mini is terug van de keuring, en er waren 2 puntjes:
1) Te hoge CO (met afstelling konden ze de CO waarde niet verminderen, dus ik gok op versleten carb, dat verklaard ook het hoge brandstofverbruik voor een 1000tje)
2) Rubbers van voorste subframe zijn gescheurd en aan vervanging toe.
De rest was gelukkig wel goed Heb nu nog een maand voordat de APK echt afloopt dus dat moet wel lukken!
verstandig om het een maand van te voren te doen. Ik was het vergeten, dus heb na vrijdag nog maar een week om alles goed te krijgen...
Hmm dat is niet zo lang!
Zijn dit die bovenste subframerubbers?
En deze zitten dan denk ik bij je sleepogen vooraan?
Heb nog nooit iets aan het voorste subframe gedaan dus moet even bekijken hoe alles zit
Ik denk dat ze de voorste en achtersto rubber bedoelen, de bovenste zijn niet 123 te vervangen, en niet te zien...
de voorste heten ook wel teardrops, en zien er zo uit:
die zitten oa met de sleepogen vast,
de achterste zien er zo uit:
die zitten door de carroserie gebout bij de voetenbak, als je de vloermatten optilt kun je ze zien zitten.
succes!
ThomasW schreef:
verstandig om het een maand van te voren te doen. Ik was het vergeten, dus heb na vrijdag nog maar een week om alles goed te krijgen...
Beetje offtopic, maar de boete krijg je pas als je 2 maanden geen APK hebt na de vervaldatum (of als je er tussentijds al mee gaat rijden uiteraard). Technisch gezien heb je dus wat meer speling
Het probleem is als volgt: als je de auto op krikt onder het subframe dan kanteld het subframe naar boven, met als draaipunt zegmaar de torenbouten.
mja als je de rubbers vervangt die ik heb gepost komt dat wel weer goed
Ik had hetzelfde symptoom, een van de voorste rubbers zat niet eens aan de carroserie vast gebout.. Boel vervangen en hij rijdt een stuk strakker
Kan met het plaatsen van de subframe rubbers aan de vloerzijde nog wel wat passen/meten worden, ik moest mn subframe wat (tijdelijk) buigen/wrikken om de boutgaten overeen te laten komen.
Ah oke komt goed, dan bestel ik die 'teardrops' en de achterste rubbers. Komende woensdag ga ik dat in orde maken met hulp van kevin dus dan komt het allemaal goed bedankt!
Zullen we het bij mij thuis doen? Als we dan iets onverwacht tegen komen kan de Mini in ieder geval thuis blijven staan
geen probleem, is goed. Ik heb standaard alles bij dus komt goed.
Ingediend door miniTOBS op wo, 22-06-2011 23:43
Gefeliciteerd!
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 23-06-2011 16:45
gefeliciteerd ! kan je weer lekker een jaartje rondrijden.
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 04-07-2011 18:11
balen wat ga je doen? blok repareren of een ander blok erin lepelen..
suc6
Een maat van me (Kevin) heeft nog een compleet 1100 blok staan en een 1000 middenblok. Die gaan we eerst proberen, werkt dat niet, dan zie ik wel verder..
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 04-07-2011 21:28
zou ik dat 1100 blok erin doen, heb je gelijk wat meer vermogen
Die gaan we ook eerst proberen, om de simpele reden dat die nog helemaal compleet is
Maar ik ga liever voor het standaard 1000tje... Maar dat weet Risky ook wel
Die ondertussen niet standaard meer is
Dat is toch mooi klote Rick, hopen dat je er snel een nieuwe in hebt liggen. Heb je een takel beschikbaar?
@maus ja ik weet het
@thomas nee helaas, die zal ik even moeten huren, maar dat komt goed
ThomasW schreef:
kom hem maar halen...
Mag ik er een van jou lenen? Dat zou ik geweldig vinden! Alvast hartstikke bedankt
Wanneer mag ik hem op komen halen dan?
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 08-07-2011 18:08
ziet er niet goed uit :S Misschien is er in je blok/kop/bak iets afgebroken wat tegen je zuiger is aangeslagen ofzo
Spherix schreef:
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Als jij het weet hoor ik het graag.. Ik heb zelf geen idee
Het is begonnen met een paar van die hete dagen vorige week. Toen ging hij langzaam meer wat olie verbruiken tot hij op een gegeven moment een ratel vertoonde. Daarna was het zo'n beetje klaar met het blok. En ja ik heb de olie wel constant bijgevuld, dus ik weet echt de oorzaak niet. Het is wel zo dat ook dit een 2e hands blok was, dus ik weet niet de complete geschiedenis. Ook niet hoe deze is onderhouden door de vorige eigenaren.
_mini_cooper_":34c19fkw]ziet er niet goed uit :S Misschien is er in je blok/kop/bak iets afgebroken wat tegen je zuiger is aangeslagen ofzo [/quote:34c19fkw]
Misschien, mijn kop ziet er in ieder geval nog mooi uit. Misschien is er iets kapot gegaan in de bak of het blok zelf. Dat zal ik even na moeten kijken als hij er uit is.
Die blokken van Kevin gaan niet door, zit een ander soort ontsteking in volgens mij?
Ik heb besloten om gewoon te gaan sparen voor een gereviseerd blok, dan ben ik van al dit gedoe af en heb ik meteen een 'nieuw' blok.
Wat zou het probleem zijn van een andere ontsteking? Bedrading is zo aan te passen.
waarschijnlijk het verschil tussen A en A+ (ofwel de bevestiging in/op het blok)
ontbreekt de ontsteking op het 1100 blok dat je wilde gebruiken? (dat waarschijnlijk dan een A blok is)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ik had de ontsteking van een A-blok bij (van mijn oude blok) en die pastte niet. Ik dacht ook dat het een verschil tussen A en A+ was maar blijkbaar is het nog een andere?
Waarom niet gewoon nieuwe zuigers erin? Blok overmaats boren, en overmaatse zuigers erin...
Er zit in de ontstekingen zelf blijkbaar ook nog wat verschil. Dat verschil is een paar 10-den van mm.
Je zou kunnen proberen om een goede ontsteking te vinden. Dan het blok erin bouwen en sparen voor een gereviseerd blok.
RE: Mini 1000 HL 1981
Ingediend door Risky op do, 05-05-2011 08:36
Dat wil ik best proberen maar de trompet is niet van mij! Die moet nog terug naar zijn eigenaar