Mini 1000 HL 1981

RE: Mini 1000 HL 1981

Altijd fijn, APK voor twee jaar.
Dit is een goed exemplaar, zuinig op zijn. ;)

@allemaal, bedankt voor de reacties :)
@tinus, haha is goed ik hoor het wel
@Jos, ja de mini is redelijk maar heeft al wel wat plekken helaas, en het rechter voorspatbord is ook een andere kleur blauw.

Maar ach, als ik heb gepoetst en gewaxt heb glimt hij mooi en hij rijdt ook goed dus ik ben allang tevreden :D

Nou, tot nu toe alles goed. Mini rijdt heel goed. Ruitenwisser probleempje is intussen opgelost. Ik heb nu een nieuwe radiator thuis liggen dus die gaat er binnenkort op gemonteerd worden. Ook komen er als het goed is deze week nieuwe 7.5" schijfjes binnen met Greenstuff remblokken. Als dat allemaal gedaan is kan hij weer even mee :)

Oh, en hopelijk naar IMM2013, dat is in ieder geval het plan..!

Goed bezig :D IMM moet je zeker weten heen gaan!!, ik ga volgend jaar ook weer 8)

Er heeft gister een auto tegen te mini aan gereden.. :(
Is tegen de verbreder rechts achter aan gereden waardoor een stuk van het achterscherm naar binnen is gedeukt.

Reden van botsing volgens bestuurster: "Normaal staat daar geen auto dus bij het achteruitrijden heb ik niet gekeken, sorry".

Wat een k*tverklaring zeg, je kijkt toch zeker wel waar je rijdt |:( |:(

Wordt met de verzekering in orde gebracht, maar toch baal ik er wel van. Altijd zo zuinig met m'n Mini en dan wordt hij beschadigd door zo'n pannekoek die maar een dotje doet op de weg, kan ik echt kwaad om worden!!!! :((

Grr onbegrijpelijk toch!! Gelukkig was je erbij..

Hier hebben ze laatst een vouw twv 1000,- achtergelaten in mn vriendins Lupo, zonder briefje uiteraard!

Lap hem maar snel weer op, check ook of de lak aan de binnenkant niet stuk is, anders kan het wel eens gaan roesten .

Zonde! Nooit leuk schade. Hoop voor je dat het snel word geregeld. Misschien ook de kans om gelijk het rechter spadbord mee te laten spuiten? Succes met de afhandeling!

Lekker dan, zulke dingen ...
Was er weer een in z'n leasebak ws. Interesseert ze niks.
Snappen niet dat je zuinig bent op je Mini.
Succes met de reparatie.

Na veel heen en weer bellen (duurt allemaal zo lang) hebben ze een bedrag uitgekeerd wat een stuk minder is dan de getaxeerde schade door het schadebedrijf.... Dus ik kan weer gaan bellen.

Wat een gedoe zeg om iets waar ik zelf nog eneens iets aan kan doen!

Wat wel positief is, heb de deuk zelf er uit kunnen halen, je ziet er bijna niks van. De enige lakbeschadiging is op de verbreder.

Daarnaast afgelopen weer de radiator vervangen, zit nu een mooie nieuwe in :)

Vanavond ook een elektronische ontsteking geplaatst, door gezeik met het puntjes systeem. Loopt weer als een zonnetje!

Nu nog ff de carb een keer goed afstellen (co zit op 14% :x )

is dat moeilijk?

Nee heel simpel, moest wel ff twee nieuwe stekkertjes aan de ontsteking maken (was tweede hands) en even kijken hoe deze aangesloten moest worden. Was denk ik in 15min klaar!

Langzaam aan begonnen aan mijn GB velgjes. Ik ga deze weer netjes maken en opnieuw spuiten om terug onder de mini te zetten. Heb met dank aan een forumlid (NielsV) een goede optie gevonden als wielmoeren, nog dank daarvoor! Deze ga ik binnenkort dus ook bestellen.

Hier de velgen zoals ze er uitzagen (vies, gebruikt)

En nu, ze zijn chemisch ontlakt. Vreemd genoeg hebben 2 velgen een andere kleur. Misschien ander gietjaar? Ach maakt ook niet uit :)

Ben benieuwd hoe ze er uit gaan zien 8) Spuit je ze weer in dezelfde kleur?

Jep, zilver-achtige kleur! Weet de exacte kleurcode nog niet, maar zilver staat wel het mooiste op deze velgjes, dan komt de vorm mooi uit ;)

Heb nog zitten denken over een donkere kleur, maar dat doe ik toch niet, omdat dan de vorm een beetje gecamoufleerd wordt en dat vind ik jammer!

Zes stuks?

Jup, 1 is beschadigd bij een ongeluk dus ik zocht nog een andere, maar vond er 2 te koop, dus heb die beide gekocht ;)

Ja daar heb je gelijk in, silver achtig staat het mooiste :D Heb je altijd een reservevelg toch, mocht er ooit 1 beschadigen. Of gewoon in je kofferbak als reservewiel!

Ja inderdaad, heb ook een idee in mijn hoofd met een imperial, daar staan 2 wieltjes natuurlijk ook wel leuk op :P ;)

Hier ook maar eens de 'reparatie' werkzaamheden posten. Had besloten toch maar het roest aan te pakken, wat inhoud de binnen- en buitendorpels, voorste vloerdelen, complete neus, A-panelen, scharnierpanelen repareren en wat plekjes in de kofferbak.

Eerst aan de linkerkant begonnen, hier buitendorpel er af en vloerdeel er uit.

Toen nieuwe vloerdeel er in en het rotte gedeelte van de binnendorpel vervangen.

Als laatste de buitendorpel er op, en toen was de linkerzijde klaar.

Toen aan de rechterkant begonnen.

Helaas ook nog een flink groot stuk plamuur gevonden....

En toen de neus er af.

Verder nog niet gekomen. Al het laswerk door een goede maat van me gedaan.

Komende updates zal ik hier ook posten ;)

Vandaag verder gegaan met rotte stukken uit te slijpen en nieuwe plaatjes te maken om alles weer dicht te maken. Helaas in de kofferbak nog een stuk glasvezel gevonden wat een gat verborg...

Heb intussen wel genoeg van al dat plamuur en glasvezel prutswerk van de vorige eigenaar |:(

bah bah bah glazvezel bah |:(

Glasvezel/polyester is mooi spul joh! Maar niet om roestschades te repareren. |:(

Intussen alweer een stuk verder.

Neus monteren

Daarna kaal maken en behandelen

Binnenkant en kofferbak afgewerkt.

Toen auto in spuitplamuur gezet en verplaatst naar een andere garage.

En toen schuren schuren en schuren

Ook nog een extra set GB'tjes aangeschaft.

Wat een werk zit er in zo'n mini he, ongelofelijk!

Wel heel goed bezig hoor :D

Thanks! Ja inderdaad heel veel werk, en ben voorlopig nog niet klaar...!

Maar het einde is (enigszinds) in zicht!! :)

complimenten wat je allemaal aan je mini doet, een nieuwe mini
zullen we straks maar zeggen, je houd deze kleur ?

vooral de nieuwe neus ! leuke 10 inch velgjes

en wat kom je allemaal tegen he, ik weet het, een euro roestplek,
bleek een brievenbus rotte/roestplek te zijn...ik pak nu ook alles met een schroevendraaier of hakbijl :'(

ik zat vorige week te slijpen in de bodem, heb ik eerst niet gekeken als er wat onderliep.. :(
dat zie ik de volgende keer dan wel

ben straks benieuwd als die klaar is
ik ben benieuwd :D

Thanks! Ben er heel blij mee zoals hij er nu bij staat, maar zal nog veel beter zijn als hij uiteindelijk klaar is!

Kleur wordt iets anders. Heb een Toyota kleur uit 2012 gekozen: Toyota 8V8
Iets anders, maar blijft wel donkerblauw ;)

Ik moet zeggen dat de hoeveelheid roest wel mee viel, heb veel ergere Mini's gezien. Het enige probleem waren de deuren, daar moet ik nieuwe voor zoeken, en wat prutswerk van de vorige eigenaar. Zo waren een aantal plekken met glasvezel en plamuur weggewerkt, wat resulteerde in grotere gaten! Gelukkig is dat allemaal weg en vervangen door vers staal.

Heb vandaag een rechterdeur opgehaald, van de week een linkerdeur ergens vandaan halen, dan kan ik die voorbereiden, in spuitplamuur zetten, schuren en klaar maken voor kleur. Dan verbreders repareren en dan kan hij naar de spuiter!

Ook ik heb helaas niet gekeken voordat ik begon te slijpen in de bodem... goede leerschool voor een volgende keer! (als die er ooit komt, voorlopig wel genoeg geslepen e.d.!!)

Waarmee heb je hem behandeld na het lassen?

Ik heb hem behandeld met de rode anti-roest primer en waar ik niet bij kan met de spuitbus of kwast wordt het volgespoten met Dinitrol ML. De naden zijn na de anti-roest primer ook afgekit met carosseriekit van Sikaflex.

Intussen weer een stuk verder.

Hij staat nu rustig uit te harden, na de jaarwisseling ga ik rustig verder met opbouwen. Geeft wel weer een hele berg motivatie om verder te gaan!

Zo. Dit lijkt er al weer meer op. d:)b
Een beloning voor al je werk, zeg maar.

Dit blijft ook een hele mooie kleur in daglicht.
Is dit de originele kleur ?

Nee is geen originele kleur. Is de kleur 8v8 van Toyota. Lijkt op metallic blauw, maar is eigenlijk donkerblauw met parelmoer er in.

Weer een stukje verder. Elektrische systeem in orde gemaakt (zat veel slechte bedrading tussen en slecht aangelegd door de vorige eigenaar. Ook de remklauwen gereviseerd met nieuwe RVS zuigers en seals, nieuwe schijven. Ruiten zitten er intussen ook in.

Nog steeds een heel aantal kleine klusjes te doen, waar nog wel wat tijd in gaat zitten, maar waar ik wel zin in heb :D Hopelijk eind deze maand klaar!

Weer een stukje verder..

Einde begint langzaam in zicht te komen..!

Coole stoeltjes.
Heb je die laten overtrekken of is er werkelijk een modelletje waar die af fabriek inzitten?
Het ziet er allemaal erg gaaf uit.

Groeten
Ed

Zijn de originele stoeltjes, alleen opnieuw gevuld en mijn vriendin heeft van de rode bies een blauwe gemaakt, zodat deze beter bij de Mini zelf past ;)

En het thema is blauw ?

I like it. d:)b

Inderdaad haha :P
Ik ben er ook heel blij mee zoals hij er zo bij staat, kan bijna niet wachten tot ik er weer mee kan rijden!

Heerlijke kleur blauw zeg!
Vooral de biesjes op de bekleding en matten doen hem zeker goed!

Korte update, intussen al een heel stuk verder.
Deuren hangen er in, rechterdeur is al volledig klaar (op de foto alleen nog niet :+) )

Nog wat kleine klusjes en dan is hij klaar!
- linker deur afmaken
- Benzineleiding die onder de auto loopt nog vast zetten
- Onderkant nog een keer in de undercoating zetten
- Kofferruimte afwerken
- Nieuwe velgen/banden achter monteren

Ziet er goed uit :)\\_

En hij staat weer buiten en heeft zijn eerste ritje weer gereden! d:)b
Staat nu bij een garage voor APK, dus ben benieuwd!!

succes d:)b

groetjes,
Theo van den Bogaard

Succes, we duimen :D

Goed of afgekeurd ?

Ben zelf gisterenavond nog even langs de garage geweest om zelf wat dingetjes in orde te maken (scheelt weer in de kosten :+) ) maar hij is goed! Ik kan hem vandaag ophalen!

Morgen wel even wat schade aan de achterkant repareren..

NAAJS :D

weer een mini in de regio op de weg!!!! Moeten maar eens afspreken als mijn Yoshi straks thuis is :)

trouwens, je vriendin had de biezen veranderd van je stoelen, zijn die vervangen, of geverfd?

Ik zoek nog iemand die een stukje "leer" in mijn mpi stoel kan vervangen namelijk... :P

Ja is goed, altijd leuk om een andere Mini rijder te ontmoeten!

Mijn vriendin heeft blauwe stof over de bestaande bies gestikt. Is ze heel lang mee bezig geweest maar het resultaat mag er wezen!

Wat moet er aan je stoel gebeuren? Ik ben namelijk bang dat ze voorlopig geen stoel meer kan zien :x

heeft ze mooi gedaan :D

en het is al niet meer nodig :P mijn stoel ligt al bij een bekleder :D

Zodra hij af is en thuis is, maar eens meeten :P

ah oke nog beter haha.

En doen we! Blue is ook zo goed als klaar!

Intussen een kleine 1000km gereden sinds APK, en ik geniet van elke km! ;)