mooie kleur dat blauw!!
bekend blokje dat suzuki-blok.. :)" title="Evil" />
die doet het wel hoor...!!
nou gaat het hier ook kriebelen....
veel suc6 met het huidige project..
- Login of registreer om te reageren
mooie kleur dat blauw!!
bekend blokje dat suzuki-blok.. :)" title="Evil" />
die doet het wel hoor...!!
nou gaat het hier ook kriebelen....
veel suc6 met het huidige project..
mooi project,
hoop dat ik ook ooit zo'n project kan starten,
zit er een kenteken op? of echt alleen circuit?
leuk project dennis
het lassen is nu gedaan en het opbouwen is het leukste!
Dennis schreef:
Ideale basis!! De alleen maar een gaspedaal conversie zit er blijkbaar al in!!!
Dennis schreef:
De auto wordt Lidl grijs met een Lidl zwart dak
Dennis
oogt goedkoop, maar smaakt best lekker
Jaapio
Ingediend door BruteSound op ma, 02-03-2009 22:29
Goed bezig Dennis. .
Lidl grijs en zwart kan ik me niks bij voorstellen, wel bij Komo vuilniszakkengrijs.
Dennis,
vraagje over je ramen..je wilt er van die plastic in. (gewicht enzo).
Maar ga je de deur nu ook leegmaken en aanpassen. Ik heb bij een bedrijf gezien dat ze de deur MK1 stijl hebben gemaakt, met glijers erin dus. Aangezien je de ramen toch op maat moet maken geeft dat geen probleem.
Jaapio
Ingediend door BruteSound op di, 03-03-2009 15:11
hanz schreef:
leuk project dennis
het lassen is nu gedaan en het opbouwen is het leukste!
Rondscheuren vind ik toch wel leuker dan opbouwen. Maar als je het zo stelt, dan mag Dennis van mij gerust opbouwen, dan rij ik wel ermee. .
Ik heb een soort Hammerite bij de Lidl gekocht in grijs en zwart. De auto wordt dus grijs met een zwart dak. Ik heb geen zin om een hoop geld aan spuitwerk uit te geven waar ie echt niet harder van gaat. Ik heb een proefstukje met de Lidl lak gedaan en het resultaat bevalt me best.
Wat betreft de ramen,dat wordt dus lexan en ik heb berekend dat ik ongeveer 2 M2 nodig heb wat zou komen op iets van 110 euro. De deuren moeten inderdaad zo licht mogelijk, maar ombouwen naar Mk1/2 stijl kost waarschijnlijk veel tijd en daar heb ik geen zin in.
Voor de APK moet het linker raam naar beneden kunnen en dat is op zich ook wel praktisch, maar rechts hoeft niet. Dus links wel een raammechanisme en rechts niet.
Dennis
kijk dat is een stijl die me wel aanspreekt
Hard gaan op een butget
Sucses Dennis
werd tijd dat je je showcase ging beginnen. ben benieuwd hoe je velgjes worden!
stralen zal nog wel paar dagen duren
Vanmiddag de donor Suzuki Swift GTi opgehaald. Het ding ziet er verder niet uit, maar het motortje draait erg mooi. Morgen de motor uitbouwen
Dennis
Ingediend door BruteSound op za, 07-03-2009 01:59
Als je ook een versnellingsbak met korte eindoverbrenging onder doet, (top van 140, snelle accerlatie), dan is het porno op wielen.
Hoeveel gaat dit alles kosten denk je?
leuk leuk dit
Mijn vriendin heeft een oud 3 cilinder swiftje .. en dat rijdt best lekker al
GTI nooit gereden, maar moet lekker pittig zijn.
Ga je het subframe van de mini zelf omlassen, zodat blok erin past of 1 kopen
Jaapio
Iemand van het forum is bezig met een gemodificeerd subframe en wil deze wanneer alles goed werkt in serie gaan maken en aanbieden als een pakket, soort plug and play
De vorige eigenaar heeft een keer ruim 200 in de Swift gehaald met 3 personen aan boord. De Swift weegt zelf iets van 800 kilo, een Mini rond de 600, ik denk dat ie wel snel genoeg is in standaard uitvoering
Dennis
dat klinkt intressant Dennis die frames.. kan je me PMmetje doen ?
Dan wordt het ckr een monster op wielen
Maareh moet jij niet een motor uitbouwen ipv op het forum zitten hahaha
Jaapio
een standaard swift gti halt niet meer dan 185km ik heb er 1 gehad dus ik kan het bevestigen .
dus al helemaal niet met 3 man.
verder is het een super fijne auto , alleen de versnellings bak is kwetsbaar.
het oude type swift gti haalt wel de 200km die kleinere vierkantige ....
geloof het maar mooi,met een hele lange aanloop vanuit tjechie haalt ie het wel in duitsland..
er is zelfs bewijs van..
@dennis.. hij heeft van de week nog gelopen of zelfs nog een stukje op het terrein gereden met de swift heb ik uit betrouwbare bron..
Vandaag de motor uit de Swift gesloopt tesamen met alle benodigde onderdelen . Met hulp van Hans (Hanz) ging alles uiteindelijk lekker rap.
Dennis
jah idd goed bezig geweest
ik heb de elektronica uitgezocht en hoe de ECU aan te sturen met een minidraadboom.
gaat wel lukken !
zie hieronder de draadboom waar ik doorheen moest tijgeren
Gisteren nog een donor Swift gekocht alleen is die eigenlijk nog te goed om te slopen, zit zelfs nog APK op tot november ... en dat voor 200 euro . Hij is gechipt, spaghetti uitlaatspruitstuk en een Kn sportfilter dus zo'n 15 tot 20 pk extra en geen toerenbegrenzer
Dennis
Heb ook een Swift conversie in gedachten. Kan nl een complete ,rijdende, Swift met voorschade op de kop tikken voor 200 euri..
Ben alleen bang dat ik er qua electronica niet uit ga komen
Kun je me eens pm'en bij wie ik terecht kan voor een subframe ?
Gebruik je vd Swift ook de aandrijfassen en remmerij ed. ? Of enkel blok, bak ,electronica..
Ennuh, mocht je 100pk niet genoeg vinden, kun je er eventueel nog een turbokitje op zetten
Ik hou dit topic in de gaten, hoop oa hier een boel nuttige info te vinden.
Succes !
hahaha.... is dat niet de swift die in apeldoorn gebruikt is bij de aanslag op de koningin??? :)" title="Evil" />
gr Fred
de body stond te koop wegens aanschaf andere auto.. dus ben benieuwd
Jaapio
precies!
en ik ken de specs en denk dat dennis daar wel op in kan haken
En jij? Is je mini inmiddels rijdbaar genoeg?
Je hebt nog alle tijd zou ik zeggen? De 19e gaan we waarschijnlijk wel weer "en groupe" in een pitbox. Wederom een Harcdag dus de hele dag door rijden en kijken. Ideaal.
Even benieuwd: gaat het hier om een dag racen op zandvoort? Zo ja dan zou ik wel willen kijken, niet racen
Fred B schreef:
hahaha.... is dat niet de swift die in apeldoorn gebruikt is bij de aanslag op de koningin??? :)" title="Evil" />
gr Fred
http://attuworld.com/just-attu/aanslag- ... elast.html
Kenteken is anders , maar deze heeft ook een nieuw kenteken dus is veranderd .
het kenteken is veranderd omdat het een grijs kenteken was en de eigenaar naderhand een achterbank er in wou..dus omkeuren weer..
hij ziet er wel uit als de apeldoorn swift,maar dat was geen gti..
@ dennis...laat zien joh! dat ouwe/nostalgische/sentimele waarde ding van je..
hanz was hier van de week even bij me en die heeft het al verklapt..
goed bezig,,past in mijn straatje..
Ik heb dus mijn oude "1275GT" terug kunnen kopen voor een hele schappelijke prijs. Voordeel is dat hij al voorzien is van flipfront en heel veel tunings accessoires. In de auto zit nu nog een een MG Metro blok, die ik tijdelijk ga vervangen voor een nog snellere 1275 tot het moment dat het subframe voor de Swift conversie beschikbaar is en ik het Suzuki blok ga inbouwen.
Hierbij wat foto's van toen ie nog in mijn bezit was. Uiterlijk is er sindsdien eigenlijk niks veranderd. Volgende week kan ik hem ophalen en zal ik ook wat foto's van onder de motorkap maken.
Dennis
Ik gok op de remleidingen binnendoor.
Toen ik net nieuw was op dit forum had ik helemaal niks met clubmannetjes. Ik vond de vierkante neus maar niks maar inmiddels ben ik er helemaal van terug gekomen. Als ik er ooit budget voor heb dan komt er een 1275GT!
Die koperen leidingen zijn brandstofleidingen, aanvoer en retour. De auto heeft ooit een turboblok gehad.
Dennis
yeahhhh je hebt hem terug
tijdje geleden heb ik hem gezien, volgensmij was die van iemand die in die nieuwe wijk van katwijk woont vlak bij valkenburg, zag er wel slecht uit. Maar je hebt er uiteraard leuke plannen mee. En het mooie is dat je vlak bij woont dus dan kan ik ook nog eens mee
Die toerenteller is van een Jaguar. En is dus voor 6 of 12 cilinders toch? OF heb je er soms 6 of 12 cilinders onder de kap
Van een afstand lijken de 4 metertjes aan de linkerkant ook van een serie 3 Jag.
EDIT: Ik zie net dat deze niet van een serie 3 zijn maar ouder .
Als ik me het goed herinner komen alle tellers inderdaad uit een Jaguar. De vorige eigenaar was elektrotechnicus en heeft ze aangepast
Dennis
Hoef je toch niet veel aan aan te passen, kwestie van de juiste sensoren lijkt mij (dus niet die van een jag).
[size=85:3sm9m7iv]Heb hier wel interesse om daar meer van te weten, ga zelf bovenstaande klokken tijdelijk inbouwen voor mijn rit naar Belgie, wil wel in de gaten houden hoe de water temp en de oliedruk is ipv een midden klok met 2 onduidelijke lampjes. Accu is om het visueel mooi te houden .[/size:3sm9m7iv]
Ik bedoel dan de toerenteller, de andere meters hebben inderdaad alleen de juiste sensoren nodig.
Dennis
RE: Project Street/Circuitracer
Ingediend door Dennis op zo, 01-03-2009 14:50
Hierbij de presentatie van mijn nieuwe project street/circuitracer. Na de verkoop van de Mk2 heb ik vrij snel daarna deze Mini kunnen kopen, een Mini HLE uit 1983. Er is al veel aan deze body gedaan zoals nieuwe schermen en a/panelen. In feite moeten er alleen nog maar een paar kleine gaatjes in de dorpel en bodem gedicht worden en is dus een uitstekende basis voor mijn project.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat het een hele snelle Mini. In eerste instantie zou er een opgevoerde 1310 in komen, maar waarschijnlijk komt er op termijn een 16 klepper 1.3 in van een Suzuki Swift met ongeveer 100pk. In eerste instantie zal het waarschijnlijk een 1275 Miniblok met 286 nokkenas zijn.
Wat gaat er zoal gebeuren buiten de motor...
Rolkooi
Polyester motorkap, achterklep en banaan
Aluminium deurplaten
Lexan ramen behalve de voorruit
HiLo´s
Sport schokdempers
Negatieve draagarmen voor
Negatief camber achter
Verstelbare trekstangen
Fiesta conversie met Goodridge leidingen
6J Mercury velgen met Yokohama A032 165/70/10
Spi tank
Alle remleidingen en brandsofleidingen binnendoor
Maar hierbij eerst de foto´s hoe de auto er nu bij staat.
Dennis