Wie heeft er ook 1380cc?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Zo, nu het Miniforum toch redelijk is uitgebreid probeer ik het nog een keer(2 jaar later).
Wie heeft er allemaal een 1380 motor geinstalleerd?
Ik ben gewoon benieuwd !!

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Welke ik in ieder geval zeker weet is dat Minizot een 1380 blok heeft.

link

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

forummer Bol (mijn broer) heeft er eentje >:) . Hij heeft hem net uit zijn andere mini gehaald om binnenkort in zijn cabrio te plakken.
(dus technisch gezien heeft hij er geen gemonteerd ;)) maar dat zal niet lang meer gaan duren :D

en ik heb (als ik tijd heb om hem er in te hangen) binnenkort een 1340!!!! >:) en dan krijgt mijn vriendin mijn 1293. Kan ze nog meer gaan bumperkleven

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Leuk om te weten dat ik niet de enige ben.
Dat wist ik eigenlijk wel , maar ik wist niet wie of dat mijn lotgenoten zijn.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

ja ja ik heb er ook een sinds een paar weken ben er zeer blij mee ik heb hem nieuw laten inbouwen en ooo wat is dat lachen als je naast zo'n ..... golfje staat bij de stoplichten >:)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Heb ook een 1340,Moet alleen nog eens wat gaan kopen om hem nog wat sneller te maken. :)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Volgens de titel is dat nog 40 cc te weinig ;)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

minizot schreef:
ja ja ik heb er ook een sinds een paar weken ben er zeer blij mee ik heb hem nieuw laten inbouwen en ooo wat is dat lachen als je naast zo'n ..... golfje staat bij de stoplichten >:)




Nou, dan ben ik toch tevreden dat ik een Golfje eruit kan rijden met (maar) een 998 Cooper blok uit '69 :P

[off-topic...sorry!!]

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Golfje in de zin van:
-Opgevoerd uitziend
-Scheef zittend in de auto (naar rechts leunen met je rechterarm op de bijrijdersstoel)
-Zo snel mogelijk proberend de koppelingsplaten te halfveren (dit door altijd of met piepende banden of gewoon de koppeling niet op tijd los laten)
-Richtingaanwijzer nooit gebruiken (zijn deze functioneel dan buiten ze allerlei rare kleurtjes te geven?)
-Altijd op de plaats van de voorganger willen rijden
-en meer van dat soort aparte capriolen uithalend

-wat heerlijk om soms je gal eens te spuwen ;) -

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Yellow one schreef:
Golfje in de zin van:
-Opgevoerd uitziend
enz
enz
enz




Ja zulke golfjes kom jet het vaakst tegen ja. En die trok ik er meestal al voor de eerste 100 meter uit met de standaard 1000tjes. Gewoon reactiesnelheid op groen licht, en snel schakelen.... Dan mag ie me daarna voorbij, want dan heb ik toch al gewonnen... :)

Maar met een 1380 moet het helemaal leuk zijn om het daarna nog ff af te maken... Hoeveel vermogen praten we hier allemaal over. Want dat maakt nogal wat uit. Heb 1x in een 1380 gereden doch de carburatie en afstelling was zo slecht dat ie niet sneller was dan mijn standaar 1300tje...

Kortom wat gebruiken jullie verder.. Carburatie, ontsteking, nokkenassen ed.. Want daar komt een hoop van het vermogen vandaan.. Niet eens zo zeer uit die 105 cc-tjes meer...

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

zo en dat is er uit :r nemo en wat er op dat blok op en aan zit zou het nie weten moet nog binnen voor mijn eerste 1500 km en dan gingen ze hem helemaal goed afstellen maar de juiste pk s of snel heid zou ik niet weten dat zal ik wel is vragen >:)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Voor hoeveel cc kunnen we jou eigenlijk noteren Eelke?( gewoon nieuwsgierig....)
Doei,
Lex

default

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

volgens mij heeft die een 1300 met een cone filter :P :P :P :P

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Eelke heeft een 1293 cc, maar laten we het hier vooral bij de 1380 houden ;) :P ;)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Onze giftige rooie is ook een 1380 >:)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Rakker word ook 1380 !

**Straatstenen eruit!**

:D :D :D :D

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Inderdaad 1293 cc, waar je me verder voor mag noteren kun je lezen op www.blokspeed.net. Laten we het inderdaad verder bij de 1380's houden.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

*binnenkort trotse eigenaar is van 1380 cc A series*

1 proefrit en ik stond klaar met de poenknip, wat ging dat haaaaaaaaaaaaaaaaaaard :)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

btw, een 1380 is wel een ervaring op zich, naast dat het hard gaat.

nou val je in een standaard mini al snel op en dat zo`n beetje alles tussen de 2 en 180 jaar oud je nakijkt, met duimen omhoog gaat staan zwaaien of bewonderend kijkt, dat was ik al gewend.

Maar met een schreeuwende en jankende 1380 (met een weber) voorin wordt het helemaal dikke pret met de omgeving. Ik heb mensen met open mond zien staan, die geloof ik niet helemaal konden bevatten dat zo`n klein autootje zoveel herrie kan maken en zo snel voorbij kan komen, ik heb automobilisten hetzelfde gezicht zien trekken omdat ze niet konden bevatten dat ze zojuist kwijtgereden zijn door een mini. En je hebt nog de usual crowd die het nog steeds een leif autootje vinden. Tot het gaspedaal naar beneden gaat en blijkt dat er een psychotische wolf onder de schaapskleren zit }>

btw het is natuurlijk maar 115 cc extra in vergelijking met een 1275 cc. opzich niet eens zoveel. Iemand enig idee wat de vermogenswinst nu werkelijk is, als je gaat vergelijken met een 1275? (ervanuitgaande dat de 1380 natuurlijk verder ook standaard is en niet, zoals al snel gebeurt, is voorzien van oveirge tuning)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Het lijkt erop dat het overgrote deel van de gekken hier uit West-Brabant komt.
Wordt straks misschien nog een derivaat.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

red guy: Als je het mij vraagt (laatst n.a.v. dit topic met Richard-T erover gehad, dus als je het hem vraagt ook) zit de vermogenswinst niet zozeer in die extra CC's (105 cc t.o.v. een 1275, dat is 8%, zelfs maar 87 cc t.o.v. een 1293, dat is nog geen 7%), maar in de opbouw van de gemiddelde 1380. Als je een 1380 bouwt, laat je daar natuurlijk niet een standaard kop, standaard nokkenas, etc. op zitten.

Leg ook de specs behalve de cilinderinhoud op tafel, dan gaat het ergens over... Als het om herrie gaat doet mijn 1293 ook een aardig stukje mee :)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Eelke schreef:
... Als het om herrie gaat doet mijn 1293 ook een aardig stukje mee :)




Na, mijne 1275 kan d 'r ook wel wa van. regelmatig zie ik mensen ver vooruit hun hoofd al omdraaien....... :x :D

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

EEEejjjj allen, bij mij staat de 1380 zeer hoog en alleen aan de top om er een te kopen en in te bouwen ! Momenteel heb ik een 1275 met ander rockers en een RC 40, is ook al een heel groot verschil met een standaard ( Thijme. ? )

Ik ben ik benieuwd hoe hard het nu gaat met een 1380 cc... ik denk als ik eenmaal het verschil heb gevoeld ik sneller tot aktie over ga ! O+

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Dit vraagt om een proefrit!!

Ik had een vraag over een 1380 blok. Is dit een opgeboorde 1275 blok?
Wat is de levensduur van zo'n blok??

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Ja, dit is een opgeboord 1275 blok. Wat betreft de levensduur, de cilinderwanden worden met elke overmaat boring dunner, en 1380 is na 1293, 1310 en 1340 de vierde en laatste overmaat (omdat anders de cilinderwanden echt te dun worden). Dus tel uit je "winst". Overigens, aangezien het de laatste overmaat is, is er met een 1380 blok reviseren ook niet meer bij (grotere cilinderinhouden kan wel, maar dan moet je al eerder offset gaan boren). Correct me if I'm wrong, 1380-experts.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Correction; 1430 behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Enne, over de cilinderwanden, het"vlees" dat tussen cil. 2 en 3 overblijft wordt steeds minder.
Echte cilinderwanden heeft een A-blok niet tenzij je een gesleeved blok hebt. En dat , sleeven , kan ook nog eens als redmiddel als je 1380 verrot gaat.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Ik dacht dus dat je voor 1430 offset moet boren (wat niet meer kan als je al aan 1380 zit?), maar ik kan me vergissen.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Een 1430 heeft dezelfde zuigers als een 1380 dus die doet kwa extra overmaat zuigers niet mee. De slag bij een 1430 is langer dan van een 1380 daar haalt men de extra cc's uit. 84.3 mm voor de 1430, 81.3 mm voor de 1380 welke gelijk is aan die van de 1275.

Een 1460 is zo'n beetje het uiterste tot waar je kunt gaan volgen's mij met een a-series deze heeft een slag van maar liefst 86mm.

Na 1380 bestaat er i.i.g. nog een overmaat de 1399. Deze heeft 74 mm zuiger's. Een 1380 heeft zuiger's met een diameter van 73.5. Of ze bij deze zuigers al over gaan tot offset boren durf ik je zo niet te zeggen.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Iemand al 'Tuning BL's A-series' van David Vizard gelezen?
Zie 2e editie tabel 14.2.
Oke , je hebt gelijk met 1299 cc, boring 74mm.

Q.E.D.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Er is een gezegde in de Amerikaanse musclecar-scene:

"There is no substitute for cubic inches" >:) >:)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Voor liefhebbers van een boel cc's in een Mini kijk eens op de site van swiftune

RE: Wie heeft er ook 1380cc?




>Eelke"]... en 1380 is na 1293, 1310 en 1340 de vierde en laatste overmaat

m/z 1330 ipv 1340 (+0.60in) :P

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

"No substitute for cubic inches"? Dat rijmt niet eens :)

"No replacement for displacement". Maar als we dat allemaal eerlijk dachten reden we niet in Mini's volgens mij.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

hola heb zelf ook een 1380 pas ingebouwd maar hellaas nu nog met een standaard kop stage 3 kop ligt nog bij de tuning bedrijf in duitsland even als de dellorto voor reparatie maar loopt nu al als hell gewoon lachen als de boys je zien wegspuiten met zo'n1380 o ja mijn andere auto is een golf gti maar ik rij er niet asociaal mee en zit recht tevens gebruikik ook mijn knipperlicht.

default

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Voor liefhebbers van een boel cc's in een Mini kijk eens op de site van swiftune




Ben vorige maand bij Swiftune geweest!
Die gasten hebben écht verstand van tuning!!
Ze hadden een motor voor een tjech klaar staan: 154 PK!!!!! En dat zonder turbo e.d.

Ze hebben ook echt álle (test)apparatuur om zeveel mogelijk pk's uit een motor te trekken!
- flowbank
- nieuwe motortestbank
- verder alles wat nodig is om een motor te tunen!

Heb daar even inkopen gedaan om mijn 1380 blok op te bouwen:
powermax zuigers (voor een wegmotor beter dan de omega's)
SW5 nokkenas met verstelbare dubbele distributie
Dit in combinatie met een volledig getunede kop moet toch al snel zo'n 100pk opleveren volgens swiftune!
Met een beetje leuke carbs en hi lift rockers zelfs nog meer!

Groeten,
Remko
www.mustbemini.nl

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

SHIT, weer een Brabo!!!

Ik bedoel [u:1cnksmgb]weer[/u:1cnksmgb] een West-Brabo.
Nog effe en we kunnen een club beginnen.

default

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

uhm.... Mini Club Brabant....

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

leuk he al die 1380 het brabantse landschap wordt zo steeds mooier met al die mini's en het is vandaag mooi weer dus het dak kan er weer af >:)

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Maakt dat wat uit, geen 1380? Heb wel 73,5 mm zuigers alleen slag is kleiner (1070 blok :D ).
Heeeeeeeel ander karakter, maar net zo veel fun.

Michiel (overigens niet uit Brabant, maar kan het wel zien liggen hier vandaan).

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Dat GAAT natuurlijk ook wel!?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Smike schreef:
(1070 blok :D ).




Geweldig! d:)b

Het gaat mischien een tikje off-topic maar heb je iets meer specificaties van dit motortje?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Een tikje? :) Open eens een nieuw topic over je 1070 blokje, in Techniek ofzo.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Maarten van den Akker schreef:
SHIT, weer een Brabo!!!

Ik bedoel [u:2i5sbgjd]weer[/u:2i5sbgjd] een West-Brabo.
Nog effe en we kunnen een club beginnen.




zijn het hier dan van die speed freaks of zou het er mee te maken hebben dat cowboy henk tegenwoordig de 1380`s in de aanbieding heeft staan daar in Oudenbosch in z`n minicentre?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Bij mij in ieder geval niet.
Volgen wat ze zeggen hadden ze tot 4 jaar geleden nog nooit 1 verkocht, ik was de eerste daar.
Jan, de monteur, had er wel eens een in handen gehad in zijn racingdays, maar dat was in de 60-70er jaren.

In het vorige leven van het Miniforum had ik dit onderwerp ook wel eens aangeroerd maar heb toen niet een reactie gehad. NU wel dus, gelukkig.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Ik heb een goed vermoeden dat ze er binnenkort weer een gaan verkopen ! :D

default

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Even een vraagje.

Ik heb nu een 1275cc blok liggen wat ik van plan ben in te bouwen. Die wil ik van een stage 3 kit voorzien, maar past een stage 3 kop wel op een 1380cc? (ivm met uitboren)

Anders laat ik de 1275cc eerst standaard.

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Gruttepier schreef:
Ik heb nu een 1275cc blok liggen wat ik van plan ben in te bouwen. Die wil ik van een stage 3 kit voorzien, maar past een stage 3 kop wel op een 1380cc? (ivm met uitboren)




Het past zeker, de zuigers mogen niet boven je blok uitsteken. Vraag is echter wat er met je compressie verhouding gebeurt. Stel CR = 10:1 met een 1275. Dan is de verbrandingsruimte van alle cilinders samen dus 141,7cc. Als je dan 1380cc samen perst in die 141,7cc heb je een CR van 10,7:1. Niet wereldschokkend, maar wel verhoogd. Als je dus de CR verhouding van een 1275 blok met vlakke zuigers, en jouw stage 3 kop weet, kan je berekenen of je CR niet te hoog wordt. Ik bouw eigenlijk niet boven de 10:1 compressieverhouding, maar da's wellicht wat conservatief. Oh ja: CR = (verplaatsingsvolume + verbrandingsruimtevolume)/verbrandingsruimtevolume.

Succes,

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Bijna klaar, 1380 turbo, MED sccr versnellingsbak met sc dropgears xpin diff en central pick up pipe 3,4 FD, Avonbar 1380 high output engine kit en VMax cilinderkop met 32/33 kleppen, 2" maniflow turbo uitlaat, silicone slangen, renault 5 turbo intercooler, high lift 1.5 rockers, vernier timing gears, 8 psi actuator, bleed valve, dump valve, arp head studs & con rods bolts, Lucas sports coil, Lumination bougiekabels etc...

Nu maar hopen dat ik niets vergeten ben bij het in elkaar zetten :) eneeeh....weer een Brabander

default

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

@Hugo

Bedankt he, daar kan ik wat mee :) .

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Popeye schreef:
Bijna klaar, 1380 turbo, MED sccr versnellingsbak met sc dropgears xpin diff en central pick up pipe 3,4 FD, Avonbar 1380 high output engine kit en VMax cilinderkop met 32/33 kleppen, 2" maniflow turbo uitlaat, silicone slangen, renault 5 turbo intercooler, high lift 1.5 rockers, vernier timing gears, 8 psi actuator, bleed valve, dump valve, arp head studs & con rods bolts, Lucas sports coil, Lumination bougiekabels etc..




Poehpoeh :o

Wat kost zon grapje all-in nu, als ik vragen mag?

Owh, en kan iemand mij kort vertellen wat het verschil tussen een bleed valve en een dump valve is? :+)