die rockers merk je meer van iig
en waarom geen 1.7 rockers (ism somige cams kut maar stand alone :)" title="Evil" /> )
- Login of registreer om te reageren
die rockers merk je meer van iig
en waarom geen 1.7 rockers (ism somige cams kut maar stand alone :)" title="Evil" /> )
Minder breed inzetbaar... Fijne klus en geen motor uitbouw taferelen.
nonono schreef:
waarom geen 1.7 rockers
Dat kan alleen bij een Inj. toch
nee hoor ik heb een carb gerteden met 286 nokas mg metro kop en 1.7 rockers
niet file vriendelijk maar volgas een beest echt heel brut
2 no(etc) , dan heb je 14mm valve lift , dat mag/kan helemaal niet!!!
Een 286 heeft 8.2296mm lift , dit maal 1.7 is 14mm
Dan heb je speciale lange veren (zijn er niet)en langere klepstelen (zijn er niet) nodig , en mag je nog geen mm van je kop vlakken.
Of je kop 4mm laten vlakken en je kamers weer opnieuw maken (blijft niet heel , misschien 1 seizoen).
Ik denk dat je in de war bent met een 1.5 met 286 , dat kan net wel in een normaal stage tig kopje.
Dan zit je op 8.2296 maal 1.5 = 12,3444mm.
Of er zit bv een std 230-252 in , dat kan ook.
De 1.7 rocker is ontwikkeld voor een normale road nokkenas toch op een race nokkenas te doen lijken.
De meeste "normale" nokkenassen hebben maar zo'n 6-6.5mm lift , 6.5 maal 1.7 = 11.05mm valve lift.
Alle veren (dubbele) , kleppen en nokvormen die te koop zijn , zijn gemaakt voor een maximale opening van rond de 12,5mm wat weer overeen komt met de beroemde halve inch. (12.7mm).
Ga je hier overheen dan slaan je zittingen en klepranden kapot , loopt je nok in aan de sluitzijde , en gaan je kleppen al bij een laag toerental zweven (zelfs met die van 285 pound).
Ik heb koppen genoeg gezien die dit allemaal hadden en die liggen nu bij het oudijzer.
Greetz , Jeroen2
p.s. 2 Mike , wanneer gaan we je blok bouwen?
Is t'ie al kaal dan kan ik 'm opboren voor je!
Jippie... :)" title="Evil" />
Is klaar voor het opboren ik bel je nog wel.
1380 komt er aan.
Mike schreef:
Jippie... :)" title="Evil" />
Is klaar voor het opboren ik bel je nog wel.
1380 komt er aan.
neem ik mijn setje hss boren welk mee
@ jeroen
het was niet mijn mini maar de eigenaar heef er flink wat werk in zitten dus zal het wel kloppen ik zal voor jou het nog eens na vragen dan hebben we het weer duidelijk
2 paneermail , neem je dan ook je 73,53mm ruimer mee?
Ik denk , ik zeg het maar ff , voor het geval dat je n'm vergeet!!
We gaan begin Januari ff boren , dan doe "ik" alle blokken en koppen van onze club tegelijk (als dat in 1 keer lukt).
Gelieve het blok en kop (zonder geleiders) schoon en in de kleur.
Na het bewerken worden ze gewassen , hier zit conservering in en dan hecht je verf nooit meer!!
De verf word niet beschadigd , we tillen alles op met een magneettakel!!!!
Greetz , Jeroen2
taekeb schreef:
Die limbo's hebben het maar goed met zo'n "clubbie"
maak daar brabo's van
hahaha, minimaniacos! Een goede mix van leden geloof ik. zal wel veel moois uit voort komen...
paneermeel schreef:
taekeb":65ecuycq]Die limbo's hebben het maar goed met zo'n "clubbie"
maak daar brabo's van [/quote:65ecuycq]
en een gek uit Australie...IK. :)" title="Evil" />
@ Jeroen 2
Ik wacht maar lekker af totdat de rest hun blokkies zover hebben. Januari dan maar.
@ Taekeb
Het is hier zo Mav in Brabant.
Mijn blokje is bekan klaar nog een paar kleine dingetjes monteren en kan hem proef draaien.
Heb twee vraagjes over mijn blokje.
Hoeveel klepspeling zou ik die moeten geven.
Welke bougie's gebruiken jullie.
Hier een paar foto's van mijn 1380 blokje
link
hallo,
ikzelf rij ook met 1380cc en ben er heel content van .
heb er niet voor niets 2de plaats mee behaald op 400m sprint in zolder (race wars)
heb trouwens ook nog aantal vraagjes over 1380cc maar daarover maak ik wel nieuw topic aan moest ik het hier niet vinden .
grtz
Mini GT-R
ik heb een klein vraagje wat betreft een 1380 motor. ik was van plan een onderblok te kopen 1380 dus. maar kan dat zo maar in combinatie met mpi? dus het hele draaiende gedeelte zo over zetten? of moeten er dan wat dingen aangepast worden? nokkenas ofzo?
PS dat het een hele klus is weet ik wel
groetjes Mini-Weert
Een mpi blok is zoiezo al anders dan een gewoon A+ blok. Ook zou je de kop ook aan moeten laten passen om wat meer vermogen te krijgen. Ook die is anders dan normaal.
En natuurlijk zijn er nog de andere optie's...
er komt dan natuurlijk zowiezo andere kop op high lift rockers uitlaat + spruitstuk etc is al. ik wil toch graag weten of het kan. en zo ja met welke aanpassingen. onderblok is in principe het zelfde toch?
Mini-Weert schreef:
ik heb een klein vraagje wat betreft een 1380 motor. ik was van plan een onderblok te kopen 1380 dus. maar kan dat zo maar in combinatie met mpi? dus het hele draaiende gedeelte zo over zetten? of moeten er dan wat dingen aangepast worden? nokkenas ofzo?
PS dat het een hele klus is weet ik wel
groetjes Mini-Weert
Ik denk dat je problemen krijgt met je ecu. Ik denk niet dat die dat goed aan kan.
ECU vervangen door 1 van perfect power is een optie , inclusief tunen kom je al gauw op zo'n 800 Euri.
Blok en kop zijn compleet anders als bij welke andere BLJ-A dan ook , en er is niet makelijk ff aan een 2de blok te komen (zijn bijna niet meer gemaakt , zeldzaam=duur).
Dan is de casting ook al bijna niet om aan te zien en vaak heb je hele dunne cilinderwanden.
Dan moet je ook je versnellingsbak aanpassen met een sneller diff (3,44 of 3.1) en er de goede lagers inzetten.
center pick-up pipe is natuurlijk een must en de snelste nokkenas die je nog bij een MPI kan gebruiken is de 270mpi van Piper , met deze set-up kan je 110BHP halen.
Kortom zo'n setje spullen kost je al gauw zo'n 1800-2000 Euri.
Succes met zoeken en als je vragen hebt , PM maar.
Jeroen2
of te wel: kan dus beter een mini erbij kopen en daar een 1380 in leggen dan mijn mpi ombouwen.
Nou ja het blok komt dus maar in een andere mini uit 1974. moet nog helemaal opgebouwt worden. de body is wel helemaal hard even schuren en dan is die spuit klaar.
motor specs worden als volgt:
- Minisport 1380cc
- Stage 3 kop
- 1:5 high lift
- 286 kent cam nokkenas
- afgedraaid en gebalanceerd vliegwiel en krukas
- Dellorto 40mm carb
Is zo'n dellorto fijner dan een hif44? en zo ja, waarom?
Klinkt wel als een fijn blokje! Een harde body uit 74! Of dat heeft je een hoop geld gekost, of je hebt vreselijk mazzel gehad! Wel verstandig om dit zo te doen ipv. al die centjes in een MPi te pompen.
Een dellorto is bijna het zelfde als een weber. 45 en 40 past allebei op een mini. als die goed staat afgesteld moet het allebei goed kunnen. weet niet of iemand er meer over kan vertellen. als je interesse hebt. ik heb nog een dellorto over.
74 body heeft mij niet veel centjes gekost. heb gewoon geluk gehad. daarnaast zijn alle onderdelen ook zo goed als dubbel. dus binnenkort gaat er heel veel de verkoop in.
ik heb wel interesse in die dellorto als hij niet gek duur is en hij op een "normaal" spruitstuk past?
nou ja het spruitstuk is natuurlijk niet die voor een hiff44 ofzo, ze zijn wel te krijgen. als het goed is past het op een weber spruitstuk??
pm me er anders even over.
weber's en delorto's
vereisen allebij om goed te werken een gat(doos) in de wand tussen personen en motor.
er zijn idd spruitstuken waar bij het niet nodig is maar die spruitstukken zijn dan weer zo inefficient dat je net zo goed met je hiff 44 kunt blijven rijden.
verder is een weber iets beter op top vermogen en een delorto iets beter onderin
Het is niet dat ik een carb. nodig heb, maar is wel leuk om eens mee te experimenteren. Ik zoek wat meer info op internet en als het me dan de moeite waard lijkt pm ik je.
Vraag over verschillende blokken gesplit:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=20686
een Dollorto is een fijner af te stellen Weber.. voor power moet je die dingen dus hebben.. met mooie ram pipes heerlijk geluid.. alleen zijn het geen goedkope carberateurs! nieuw kosten ze 550 euro.. en je hebt er ook een ander inlaat spruit voor nodig natuurlijk..
Voor een weber (en volgens mij is een een dellorto even groot) moet je meestal ook je schutbord veranderen, net als voor een Turbo. Of je komt met een onhandig spruitstuk te zitten wat ook geen optimale flow heeft
nonono schreef:
weber's en delorto's
vereisen allebij om goed te werken een gat(doos) in de wand tussen personen en motor.
er zijn idd spruitstuken waar bij het niet nodig is maar die spruitstukken zijn dan weer zo inefficient dat je net zo goed met je hiff 44 kunt blijven rijden.
verder is een weber iets beter op top vermogen en een delorto iets beter onderin
idd zo als ik al zij moet je een flink gat zagen en een doos er in lassen
(maar idd de sound!!! )
gewoon een accubak er in lassen. dat zal bij mij ook gaan gebeuren. mijn dellorto's komen als het goed is vrijdag binnen. heb er 2 terwijl ik er maar 1 nodig heb. mocht iemand interesse hebben stuur maar pm.
maar over het zwanenhals/nek spruitstuk heb ik inderdaad geen goeie verhalen gehoord. en ach als je dan toch voor power gaat kan je ook wel even een accubak er in lassen.
maken webers/dellorto's ook een vet geluid met filters? want ik ga natuurlijk niet met open kelken rijden.
heb je toevallig die 2 dollorto's gekocht die op marktplaats stonden? waar mensen eigenlijk veel te weinig voor boden.. (zoals gewoonlijk)
oh en mini weert, je hebt ook filters voor kelken! die kan je vinden bij www.biesheuvel.nl
ze komen van marktplaats af ja, denk dat het die dan wel zijn. er werd inderdaad weinig voor geboden. maar ik heb ze dus nog steeds voor redelijke prijs vind ik zelf. maar heb er nog steeds maar 1 nodig en hij wou ze persee per 2 verkopen.
toch snap ik niet waarom volgens vizard een dellorto minder top vermogen heeft dan een weber. ze zijn toch (bijna) het zelfde? ik vind dit stuk toch niet duidelijk.
gewoon kelken met een itg sokje er overheen
dan is het geluid nog steeds
zoals ik ook al zei jah! gewoon een kleine filter er overheen.. bij www.biesheuvel.nl
deze zijn we van pipercross, maar das gewoon goed spul
Mini-Weert schreef:
\\
toch snap ik niet waarom volgens vizard een Dell'Orto minder top vermogen heeft dan een Weber. ze zijn toch (bijna) het zelfde? ik vind dit stuk toch niet duidelijk.
toen Vizard dit schreef (ruim 20 jaar geleden!) leek het er op dat de Dell'Orto (dat is schijnbaar hoe je het schrijft) minder vermogen leverde vanwege de fijnere verstuiving ten opzichte van de Weber. Maar kennelijk is het allemaal iets lastiger want met veel gepiel kan je met een injectie (niet de standaard!!) heel veel vermogen halen ook met hele fijne verstuiving.
hoe meer ik weet hoe minder ik het snap
zolang mijn blok over een tijdje maar perfect loopt, met vooral veel vermogen en een vet geluid ben ik al blij genoeg. natuurlijk gaat die daar voor op de dyno weet ik meteen wat ik onder de kap heb
Ik heb in Vizard?? wel gelezen dat als je een 1380cc hebt. Je beter een Dellorto 45 DHLA kunt nemen. Want die geven meer. De Dellorto 40 kan tot ongeveer tussen de 75 en 90 pk leveren.
Ik kan je het boek [i:2co5qqze]How to tune a weber and dellorto[/i:2co5qqze] aanraden als je daarmee aan de gang gaat.
hmz is dat zo? heb het boek hier niet 1 2 3 bij de hand. ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte. ken nog iemand die een 1380 maakt maar dan met weber dcoe 40 moet goed werken volgens hem.
Ik zal als ik morgen tijd heb, eens zoeken of ik het kan vinden. Waar het precies staat en wat er bij staat. Dan laat ik het weten.
naar mijn weten kan een weber dcoe 40 tot ongeveer 125 pk goed lucht en benzine leveren, daarna is 45 of hoger nodig.. maar voor een dollorto weet ik het niet.. maar 90 pk max voor een dollorto 40 is wel weinig dacht ik zo..
ik heb ook een weber dcoe 40 op mijn downton race blokkie en dat voldoet prima.
RE: Wie heeft er ook 1380cc?
Ingediend door taekeb op wo, 07-12-2005 17:54
Oké, 1.5 lift rockers en een lichter vliegwiel lijkt me wel wat dan... of toch alleen die rockers...