Wie heeft er ook 1380cc?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

ik vond het ook al raar het lijkt me gewoon dat dat goen moet zijn dellorto of weber zal daar in niet veel verschillen denk ik

[size=75:4lyv2jct][Topic toegevoegd aan bestaand (ook niet echt Standaard Techniek dit :)) - Eelke][/size:4lyv2jct]
ik ben nu al een tijd bezig om mijn mini op te knappen. ik heb onderandere versn. bak gereviseerd en de body aangepakt maar ik heb ook mijn 1275 blok naar een 1380 laten boren en andere nokkenas (Fastroad ofzoiets) maar wat scheelt dat nu in de cijfers. je merkt het wel tijdens het rijden ...

maar hoeveel Nm koppel heeft zoiets nu?

vind het raar dat je al die kostbare dingen laat doen zonder er onderzoek naar te doen...

maar je kan er geen standaard NM en PK label aan hangen, het ligt aan heel veel dingen!.. zuigers.. welke roller rockers, welke stage je cillinder kop is..ontsteking,je nokas, koppeling.. enz enz enz..

dus als je de specs van je motor uitlegt :) en dan nog kunnen we het niet precies zeggen. het kan verschillen tussen 70 en 100+ pk's :)

meer tussen 50 en 100pk :P

.. ofwel .. zet hem eens op de rollenbank en je weet wat die van jouw doet, met een beetje geluk krijg je ook nog een mooi grafiekje mee :9

succes,
Theo van den Bogaard

ok ok tussen de 50 en 100+.. maar ja zo kan je ook van 0 tot 100+ zeggen.. want als die kapot is doet i niks..en geeft i ook geen peekaa's.

maar 50 pk uit een 1380 is wel heel erg erbarmelijk..

50pk is inderdaad niet best, maar ik ben al rare dingen tegen gekomen. 1293 met 296SP nokkenas met minder dan 70pk..

tenzij bas weet/uitzoekt watvoor nokkenas hij precies heeft en/of er iets aan de kop is gebeurd ..

.. gok ik dichter bij de 50 dan de 100 PK 8)

FWIW,
Theo van den Bogaard

wat zijn we toch positief over de A motor! haha.. :)

maar ja zoals gezegd.. zet dat blok in elkaar met allemaal goede spullen en op elkaar afgestemd.. en dan ga je naar een Dino en laat je hm testen.. dan weet je hoeveel die geeft.

hier:
http://www.fatblokeracing.org/mlm_dyno_day.shtml
vind ik een 1380 met (gemeten) 100 pk ... maar vooral de (rest van de) modificatielijst zorgen daarvoor en niet zozeer het aantal cc's:

Name: Graham Lloyd
Year of Registration: 1962
Make & Model: Austin Seven
Engine cc: 1380cc
Brief Modifications: Stge 5 head, omega pistons, 276 kent cam, steel billet crank, straight cut drops and box.

Max Bhp: (measured) 100.6 BHP (corrected) 95.5 bhp Max Bhp RPM: 5861rpm
Max Torque: 100.1 lb ft
Max Torque RPM: 3931 rpm

FWIW,
Theo van den Bogaard

ik denk dat je daar inderdaad mee in je handjes kan klappen. als je dat haalt. ( ik hoop dat ik het wel ga halen eigenlijk O:) ) ik laat mijn 1380 ook testen als alles af is. ik wil inderdaad ook weten wat die in huis heeft.

2 M-weert , als je nog steeds dezelfde specs hebt die je voorgaand opschreef met 1380 , 286 , 1.5 , stg3 , etc , dan schat ik (als alles meezit en rollenbankt) dat je uitkomt tussen de 112 en 122 BHP op je vliegwiel.
Dit heb ik al meer gemeten bij die opzet.
Let je er wel op dat een gewoon std stg3 kopje bij jouw opzet niet meer kan ..... de klepgeleiders moeten er zover in dat de topseals (lage) er nog net opkunnen want je hebt een klepopening van 12mm (camlift x 1.5 - speling).
Als je dit niet aanpast slaan je halve maantjes uit je schotels (die van de uitlaat het eerst).
Dit kan je gemakkelijk zien voordat je de boel monteerd , de geleider moet net tot aan het randje (waar je sealtje in valt) erin zitten.
Ook is de veerdruk te laag van een std stg3 kopje (veelal maar 65-70KG met dubbele veren) voor jouw toepassing , veerdruk moet toch minimaal 75KG zijn anders gaan ze vroegtijdig zweven (inlaat eerst = de zwaarste en heeft dus de hoogste massatraagheid).
Veren buiten zijn std tussen 45-55KG en binnen tussen 15-25KG , buiten en binnen in stappen van 5KG te krijgen , dus als je de 2 zwaarste std pakt zit je ruimschoots aan de velige kant 55+25=80KG.
Let er dan weer op dat het wel veren zijn met 4.5 winding anders druk je weer je veer in elkaar en/of gaat de levensverwachting drastisch naar beneden.

FF nog een vraagje , welk merk 1.5-ers heb je gekocht , er zijn er bij die je nog moet shimmen , kwamen wij van het weekend namelijk achter!!!
Eigenlijk logisch doordat je cam hoger is 6,2=std jij hebt 8,23mm , het verschil = 2mm ... x 1.5 = 3mm shimmen.
Doe je dit niet dan bestaat de kans als je je kop vasttrekt dat je deze niet spanningsloos kan monteren doordat de stoterstang bij minimaal 2 stuks zich in de rocker graaft doordat je het stelschroefje niet ver genoeg kan wegdraaien.
Let er ook op dat de kopbouten uitsteken over de stutrand en de rockers raken (dus aanpassen en afdraaien) , dit is ook zo bij eventuele ringen.

Greetz , 8) Jeroen2

Ik ben laatst op de Dyno testbank geweest.
Mijn mini heeft 70,5 pk op de wielen, dit is ongeveer 81 pk op het vliegwiel.

En koppel 106 Nm

Ik ben er blij mee.

Met een 1380 met verder? specs? Ik denk dat dat ook normaal is zonder verder veel aanpassingen. Heb je gemeten? Of ook afgesteld op de bank?

heb je er misschien een grafiekje van? en de specs inderdaad ben wel benieuwd!

de kop is geflowd en er zitten nieuwe gepolijste kleppen en veren in. de nokken as weet ik niet precies hij was iets sportiever dan de orgineele. ik heb mij laten vertellen dat je drie types had normaal ,snel, snelst ik heb de middelste maar hoe hij heet weet ik niet. het waren een paar getallen geloof ik, maar ik hoorde ook van een kennis iets met fastroad... oja vliegwiel is afgedraaid

je moet ook niet te ver willen met veerdruk..dit geeft weer extra belasting van je nokkenas/valvetrain (zeg maar alles wat je kleppen heen en weer beweegd) en kost weer vermogen.

wat erg belangrijk is de ingebouwde lengte van de veren goed na te kijken.. een paar mm te weinig en je hebt een heel stuk minder druk.

OH btw je kan google laten rekenen voor je:

dus type in 180lbs to KG=

180 pounds = 81.6466266 kilograms

dit is een setje "lichte" dubbele veren van Minispares.

te gebruiken tot ca 7200 toeren.

de volgende stap is 108 kg maar die zal niet niet snel nodig hebben.

overigens lijkt mij het niet echt logish dat je omhoog moet met de rockerposts vanwege de extra lift van de nokkenas. da's meestal een regrind met een kleine basis cirkel (en die bepaalt het onbelast/vrij kunnen lopen de extra lift zit in het verschil tussen de nieuwe base circle en de top van de nok),en op basis daarvan verwacht je juist het tegenovergestelde. Wat waarschijnlijker is dat dit voor een gedeelte uit het vlakken van de kop komt..

maakt niet heel veel uit want shimmen moet je :P

voor veel extra leeswerk:
link

2 Siryun , je hebt niet goed gelezen , dat heeft er idd niets mee te maken , maar wel het profiel van je rocker , daarom vroeg ik ook eerst het merk/type van de rocker.
Greetz , Jeroen2 8)

Gaat weer lekker tussen Jeroen2 en Siryun :+)

Dennis

taekeb schreef:
Met een 1380 met verder? specs? Ik denk dat dat ook normaal is zonder verder veel aanpassingen. Heb je gemeten? Of ook afgesteld op de bank?

Het is een motorblok van minispares, met bijbehorende cilinderkop, snellere nokkenas, snel in/uitlaat spruitstuk en een K&N filter en RC40 uitlaat pijp.

Verder standaard S.U. carburateur, standaard versnellingsbak en rockers.

De motor is ook afgesteld, hij stond ietsjes te arm, dus andere naald erin en ik had 5pk winst.

Het is een auto waar je ook gewoon nog lekker rustig mee kan touren (maar ook lekker mee kan gassen).

Ik zal de uitdraai van de week inscannen.

2 Dennis , kan je beter niet eerst hier mee beginnen , ben je ff onder je eigen mensen , ff geinen!!Je kent me toch , kan 't niet laten.
http://www.realifetoys.com/Real%20Life% ... s/car4.jpg
Of deze , ook coooool!!
http://www.realifetoys.com/Real%20Life% ... %20Grn.jpg
Greetoos , Jeroen2 ;)

Bobje schreef:
taekeb":2bjzwqvy]Met een 1380 met verder? specs? Ik denk dat dat ook normaal is zonder verder veel aanpassingen. Heb je gemeten? Of ook afgesteld op de bank?

Het is een motorblok van minispares, met bijbehorende cilinderkop, snellere nokkenas, snel in/uitlaat spruitstuk en een K&N filter en RC40 uitlaat pijp.

Verder standaard S.U. carburateur, standaard versnellingsbak en rockers.

De motor is ook afgesteld, hij stond ietsjes te arm, dus andere naald erin en ik had 5pk winst.

Het is een auto waar je ook gewoon nog lekker rustig mee kan touren (maar ook lekker mee kan gassen).

Ik zal de uitdraai van de week inscannen.[/quote:2bjzwqvy]

Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb ongeveer dezelfde specs, alleen dan een hif44 carb. ook een minispares kop en 1380 met rc40 uitlaat en minispares spruitstukken. Ook geen hogere lift tuimelaars... of super moeilijke nokkenas of licht vliegwiel of noem maar op... Maar heb jij ook een 3,44 diff? Ik kan niet echt lekker toeren met mijn mini. (komt ook vooral doordat er veel solid mount spul op zit, kooi en kuipstoel enz. en hij daardoor nogal oncomfortabel is geworden) 120 rijden op het gemak gaat in mn mini 1000 toch fijner.

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw pk's, het klinkt alsof we bijna dezelfde specificaties hebben.
Ik heb ook een 3,44 diff ja.

Met lekker touren bedoelde ik meer dat ik ook rustig met 1500 toeren kan rijden zonder dat hij gaat bokken. Echt comfortabel is mijn mini ook niet meer, ook kuipjes en andere dempers enzo. Vooral op hobbel weggetjes wordt je helemaal door elkaar geschud. Maar toch vind ik het wel fijn dat alles wat sportiever is afgesteld. lekker karten..

Die rolkooi maakt je auto ook nog een stuk stijver/stugger toch? Ik heb er een besteld maar nog steeds niets van gehoord :|

Ja, een kooi met diagonaal geeft echt wel extra stijheid aan de hele mini. Ik heb die mini echt als circuitdag auto eigenlijk. Dat is het leukst om ermee te doen. Ik vind het doelloos om er dagelijks mee rond te rijden en steeds maar hard optrekken bij elk stoplicht. Want dat wil je graag doen omdat hij daar gewoon goed in is! :) Ik heb nu al best veel circuit kilometers ermee gereden en alles blijft heel. Rondetijden zijn tegen de 2:20 aan op zandvoort en daarmee kun je goed meekomen met de diverse 2 liters en gti's die ongeveer dezelfde tijden rijden als ze een beetje kunnen sturen.

Ik wil een rollenbank meting doen aan het einde van dit seizoen en dan volgend seizoen nog wat meer aan het blok veranderen.

Ik zou mijn printje van de rollenbank nog even posten, dus bij deze :

Ik heb ook nog een filmpje, deze is alleen niet zo heel erg spannend :)

link

Zonde man , ik vind het een VEEL te laag resultaat , dit haalde ik met m'n aangepast 1275je ook al.
Die zit er nu weer terug in met wat verdere aanpassingen (van 't weekend ff gedaan) voor de keuring.
M'n 1400 staat er naast en word verwent met een andere nokkenstok (benieuwd hoe hij dan loopt) en moet na de keuring er weer in voor Polen.
Met m'n 1400 haal ik 116 hp met een 268/268 nokkenstok en Rimflo stg4+ kop met 14 bar compressie , heel veel mid en erg goed high (max 8500rpm) , ietswat onrustig bij stationair , maar nog net drivabel (wel iets last met de std computer in low idle 800rpm door de overlap iets te weinig vacuum).1ste 55km/uur , 2de 104km/uur , 3de 155km/uur , 4de 192km/uur op de gps met 3.1 diff en lange 1ste en 2de bak.
Greetz , Jeroen2 ;)

ach ik vindt het eigelijk qua vermogensopbouw best netjes.

de absolute cijfers zijn inderdaad wat laag maar 70 op de wielen (neem ik aan) maar daar kan je gezien de grote variaties tussen dyno's niet echt wat van zeggen.

Wat vinden jullie dan een acceptabel resultaat? Ik ben er best tevreden mee eigenlijk. ;)

persoonlijk vindt ik ca 10%-15% onder wat b.v. Swiftune claimed/meet erg netjes.

dwz rond 90 isch a 100 pk voor een 1380 SW5 (swiftune had 115 pk maar dat was met een hele serieuze race kop (a 1000 ukp).. dus dat is niet geheel eerlijk)

100pk + voor een 1380 MD 268 (doorsnee racers halen rond 110 a 115)

ik hoop zelf op ca 110pk uit te komen met een RE13OT (KC had 128pk ).

hoe je meet/rekend is nogal belangrijk.

J2 heeft schijnbaar 116pk (berekend op de kruk), en dat is vrij knap gezien het beste wat Swiftune ooit uit een SPI heeft gehaald rond 90pk is.

26 pk verschil. en dat met de standaard computer.

maar om even terug te komen op het resultaat.

zo te zien heb je geen 286 nokkenas . meer een 266

70 op de wielen is pak em beet 82-85 pk (natte vinger schatting) aan de krukas.

weet je hoe de lucht brandstof verhouding erbij stond tijdens de pulls ?

Nee ik weet de luchtbrandstof verhouding niet helaas.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel pk minispares claimt.

Het maakt me ook niet zo heel veel uit, want de mini rijd gewoon super.

anders gaat bobje gewoon een keer mee naar speedcenter? en laat hem daar afstellen.. :) kijken of die er wat meer pk uit kan trekken.. zal best wel! mijn 1300 inno blok gaat ook naar speedcenter om afgesteld te worden(weber).. kijken hoeveel die maximaal trekt.. :)

Dat het me gelukt is een std computer te gebruiken is wel wat trial and error geweest.
Eerst sloeg hij af in laag idle (800rpm) , hoog idle (1200rpm) geen probleem , laag is onder de 50 graad c van je koelwater en hoog daarboven.
Dit opgelost door 2 gaatjes van 2.2mm in de klep te boren zodat hij met gesloten klep altijd zo'n 1000rpm blijft draaien , de computer (stappenmotor) wil 'm naar 800 sturen maar dan blijft hij niet meer lopen.
Het vacuum (naar de computer) zorgt voor de vervroeging , door de overlap heb ik maar 40% en dit moet idle 65-70% zijn om GEEN vervroeging (12-15 graden) te hebben , doordat het vacuum te laag is gaat hij vervroegen (20-30) en slaat hij af.
Door hem nu iets meer lucht te geven gaat hij harder draaien (1000rpm) en trekt hij het vacuum weer bijna op z'n oude waarde (60%) , nu blijft hij wel stationair draaien , maar er blijft altijd een kleine onbalans (vacuum varieerd iets) waardoor het lumpy idle effect naar voren komt van de nokkenas , hierdoor draait hij niet echt mooi idle.
Er zou nog een gaatje bij mogen (had ik ook eerst) maar dan staat hij op 1200rpm stabiel maar word je gek van de resonantie in je auto en het vreet brandstof.
Een minicomputer (er zijn 4 modellen) kan eigenlijk maar een overlap aan van zo'n 37-38 graden volgens de minibedrijven ivm z'n vacuum (bij 2 modellen) , maar dit zijn de milde nokkenassen die idd niet meer dan 90BHP leveren met een beetje geluk zoals de 270piper/274kent.
Dus het geheim zit 'm niet in de computer maar in de klep , boor gaatjes (op 2/3D) tot je op een toerental
uitkomt en hij netjes blijft draaien.
Immers bij de nokkenassen staat ook de range wanneer ze perfect draaien , de 270 van 1500-6500 en de kent 1000-6000 , dus deze hebben geen aanpassing nodig.
De 268 die ik gebruik dus wel 2500-7500.
Ipv gaatjes zou ik ook een stelschroefje kunnen maken op m'n gaskabel , maar dan blijf je stellen en zakt je vermogen eerst in en dan komt het weer op als je rustig optrekt (drivability) , terwijl bij gaatjes (immers die zijn vast) meteen m'n vermogen vrij komt en ik gecontroleerder kan rijden.
Eigenlijk weet iedereen dat er een bypass (gaatjes/klep/schroefje) op moet (zie bv de klep op het MPI spruitstuk) voor z'n idle , hier worden races mee gedaan in groep 'A' en deze jongens gebruiken een injectie blok (al dan niet spi/mpi) met een CA7 306gaden nokkenstok 3500-8000rpm , drivability heb je niet meer maar vermogens lopen op tot wel 155bhp uit een 1300 en 170bhp bij de 1400 , je ziet bij zulke vermogens en toeren heeft volume bijna geen zin meer , maar goed , puur circuit rijders dus.
M'n volgende keus word een Kent274Scatter ipv de 274i , puur omdat dit moet kunnen zonder verdere aanpassing ivm m'n drivability en ik moet m'n kar nog kunnen trekken.
De std 274i , 248/274 , 12/56 69/25 heeft een overlap van 37 graad.
Mijn 268 had 53 en zit op de rand en moest ik een aanpassing maken.
De 274scatter , cil 1+4 = 248/274 , 12/56 69/25 en cil 2+3 = 248/280 16/52 71/29 , dit is leuk want je hebt hier 2 verschillende overlaps , resp 37 en 45.
Dus de scatter kan ook in een spi/mpi helemaal zonder aanpassing , deze heeft niet meer bhp's maar wel een hoger torque dan de 268 en zeker hoger dan de std274(i).
Greetz , Jeroen2 ;)
P.S. waarom ik de 268 als eerste nam was omdat dit de beste keus was qua vermogen en torque bij een maximaal 53graden overlap nokkenas , dit is namelijk de rand tussen drivability en racen , kortom road/rally genoemd , maar hiermee zit ik net op het randje van m'n uitstoot.

Misschien kan jij me uit de brand helpen Jeroen2, ik ben nog bezig met m'n mpi'tje maar heb het volgende probleem.

Ik heb dus de smt6 erin hangen en in principe doet die wat die moet doen, ik kan het mengsel tot ascociaal rijk instellen. Als ik gewoon in de neutraal de mini in de toeren gooi is er niks aan de hand, maar als ik ga rijden en ik geef iets teveel gas, dan is het net of de motor op z'n noodprogramma gaat lopen, dat ie de aanpassingen niet meer aankan. Het enige wat we aangepast hebben is het map-signaal, deze versterken we dus om meer benzine ingespoten te krijgen.

Wij denken nu dat de lambda de boel in de war gooit, en dat de computer dan in z'n noodprogramma gaat lopen. De verschijnselen zijn namelijk dat hij heeel arm gaat lopen, en als ik de koppeling intrap slaat ie gewoon af. Ook als ik hem in de versnelling uit laat rollen slaat ie zo af. We zijn nu van plan een lambda-simulator erop te zetten, omdat volgens ons dit het enige returnsignaal is wat de computer krijgt en waar hij zijn gedrag op aanpast. Maar wellicht heeft iemand andere suggesties/oplossingen?

Groeten Jurgen

Yep , dat is heel goed mogelijk , ik heb een jaar met een simulator gereden en merkte idd verschil in het middengebied (bij volgas is hij gebypassed in de computer dmv z'n klepsensor bij een mpi/spi of dmv het gaspendaalschakelaartje bij sommige spi's) en had daar meer koppel.
Dat hij heel ijl gaat lopen kan zijn door een lambda die niet helemaal fris is , deze geeft 0-1 Volt 0=ijl en 1=heel rijk , stationair moet hij 0,5 Volt geven , je computer regeld ALTIJD je injectors tot hij weer rond deze waarde van 0,5 Volt komt.
Je rijdt (neem ik aan) zeker ook met een sportluchtfilter en dan neem je de absoluut sensor als input voor de SMT6 ??? , niet echt mijn keuze , omdat je bereik zeer klein is omdat er bijna geen drukverschil meer is onder je filter , check dit ff met een vacuummetertje en programmeer deze waarden eerst eens in een 45 graden lijn (dus niet aangepast).
Maak 'm (als het nu beter is) dan stapsgewijs boller , tot hetzelfde fenomeen weer komt , zet 'm dan 1 zo'n stapje terug.

Maar zelf denk ik dat je gasstandsensor zelf een beschadigd stukje heeft , vaak net voor en/of op volgas en/of ook in de dichte stand.
Hiervoor hoef je de motor niet te starten maar ff de stekker eraf te halen dan je meter op (weerstand) Ohm zetten , je hebt 3 pootjes in de stekker van de sensor , 2 zijn de weerstand en 1 is de loper.
Zet de meter op 2 pootjes (maakt niet uit om te beginnen) en meet de weerstand , geef gas en kijk of de weerstand veranderd , zo ja , laat de meter vast zitten , zo nee , zet 1 draad (maakt niet uit welke) op het overgebleven pootje.
Dus geef zeer langzaam gas en kijk of de meter OL aangeeft (open loop) of naar oneindig gaat , dit betekend dat de weerstand vies is op die plek , doe dit alles zo langzaam mogelijk.
De meeste weerstanden lopen van 0-5000 Ohm = 0-5KOhm = 0-5K (3 verschillende benamingen voor dezelfde weerstand).
De computeringang is goed anders doet hij helemaal niets meer (simpele logica) , de loper gaat ongeveer van 1-5 Volt = gas dicht tot vol open.
Komt hij onder de 0.25 Volt (hou me te goede) dan treed er draadbreukalarm op (sensor fail) en gaat idd je computer naar back-up (noodloop).

Dus ff checken met een multimeter , wat je ook ff kan doen is naar Rover (jaja er zijn nog dealers) en n'm ff aan de computer hangen (ik gebruik een Psion3 met een speciale zelfgemaakte modem voor mijn type ECU) dan zie (dit is hetzelfde bij alle 4) je meteen wat er mis is.

Greetz , Jeroen2 ;)

P.S. Dit is wat ik dan meet (1-18) en wat wel en niet kan met de ecu's in het algemeen :

1. RPM Revolutions per minute
2. Coolant temp Temp in ° C
3. Inlet Air Temp Temp in ° C Expect 20° to 50° on hot engine
4. MAP Sensor Strategy manifold pressure in kPA, expect 100 kPA Key on and 30 kPA at fast idle 5. Throttle Position Strategy throttle position (in ° ) dependant on pedal position, expect 4.5° upwards
6. Throttle Switch (On or Off) depends on pedal position, expect off no load and on with load
7. Battery Voltage Strategy battery voltage in volts, expect nominal battery voltage
(12.5 - 14.5) engine running
8. O2 Volts Bank 1 O2 volts Oxygen Sensor Bank 1 (pre-catalyst) in mV
9. Feedback BNK1 ST (On or Off)
10. Coil1 Chrg Time Time in mSec commonly referred to as "dwell" or coil "on" time
11. Coil2 Chrg Time Time in mSec commonly referred to as "dwell" or coil "on" time
12. Injector 2 P/W- Pulse width (in mSec) Injector duration or "on" time
13. Injector 4 P/W- Pulse width (in mSec) Injector duration or "on" time
14. Stepper Position Stepper motor position in steps, depends on idle control requirements, more steps indicate greater level of control
15. Crank Sync Reference data only
16. Cam Signal Reference data only
17. Ignition Switch Status on or off
18. Air Cond Request (Must have been used for Japanese export cars)

Engine Type/capacity 12A2E..../1274 cm3 Firing order 1-3-4-2 Compression ratio 10.1:1 Idle speed controlled by ECU 850±25 rev/min Exhaust gas CO content at idle 05% max Not adjustable Ignition timing at idle speed: Vacuum connected 15° BTDC + 10° to -11 ° for idle speed control Valve/rocker clearance (cold) 027 to 033 mm Programmed ignition Distributor NJC 10034 Distributor rotor arm Resistive type 1 Rotation Anti - clockwise Crankshaft sensor ADU 7340 Ignition coil Type AUU 1326 or ADU 8779 Primary resistance at 20°C 071 to 081 ohm Consumption - engine idling 025 to 075 amp average Spark plugs Type GSP 4462 Gap 085 ± 005 mm Electronic fuel injection Type Indirect single-point injection with ECU control using speed/density method of air flow measurement MEMS - ECU MNE 101070 Injector and pressure regulator unit JZX 3300 Fuel pressure 10 bar ± 40% constant Lost motion gap at idle speed Equal either side of lever Throttle potentiometer voltage: Throttle closed 0 to 1 V Throttle open 4 to 5 V Fuel grade 95 RON minimum - UNLEADED fuel

Thnx! We gaan het een en ander onderzoeken! Ik was vergeten te zeggen dat als ik gewoon op de normale computer rijd (dus zonder aangepast signaal van de smt6 maar gewoon op de standaard ECU) ik helemaal geen problemen heb. Het probleem is er dus alleen als ik met het aangepaste map-signaal rij. Maar we gaan even kijken. Oowja, ik heb idd een sportfilter ;)

jeroen2 schreef:
dit haalde ik met m'n aangepast 1275je ook al.

Ook ik zit met mn licht aangepaste 1275 al op 68,8 break hose power... dus ik denk dat er nog wel wat extra's uit te halen moet vallen voor een 1380...

Misschien moet ik eens op de rollenbank gaan staan waar jullie hem ook altijd opzetten. Want hier kan ook nog een afwijking inzitten, jammer alleen dat het zo duur is steeds.

Hoeveel pk heeft een standaard 1275 eigenlijk op de wielen, 50 ofzo ?

Ik weet niet of er bij mij nog veel meer uit valt te halen, ik vond de grafiek er al wel goed uitzien.

Maar wie weet, ik ga de volgende keer wel met jullie mee naar het speedcentre. :)" title="Evil" />

Mijn 1380 vermogen kan helaas niet meer getest worden... Blokje moet er nu toch uit. Weet nog niet wat er precies kapot is, maar iets in de bak/diff. ligt redelijk aan puin. Klonk ongeveer als een metaalcontainer die geleegd werd toen het gebeurde...

vrijdag/zaterdag/zondag vrij... Hopenlijk kom ik dan al heel ver...

2 jurgen , je gebruikt toch de nieuwste windows tuner software?
Het CD-tje wat bij je piggy zit of is dit nog een oudere 6?
Als je precies de beschrijving volgt moet het goed gaan , anders kan je altijd eerst nog ff beginnen door alle curves op 45 graden te zetten , dan rijd hij std.
Je kan ook een mailtje sturen naar perfect met de laatste boolean waarden voor een mpi/spi.
Als ze zin hebben (soms niet) sturen ze die ff op.
Mocht je d'r niet uit komen , dan hang ik m'n laptop met windows tuner en de G-tech er wel ff in , dan komt het wel goed.
Greetz , Jeroen2 ;)

Blok is weer in huis.
Zuigers op de drijfstangen.
Nog even nieuwe lagerschalen regelen.
En nokkenas (zie elders)
Dan kan mijn 1380 in elkaar.

:9

2 Jurgen , nog ff de instructie voor de No-tune optie , dan staan er in 1 klap alle curves onder 45 graden , alleen niet zichtbaar.
PROCEDURE
1) To enable the no-tune option the no-tune option is enabled in the configuration file of the
tuning software.
2) If a unit is in no tune mode it is because the no-tune option was enabled by the tuning
software, it is not because of the unit, it is because of the tuning software itself.
3) When tuning the unit run the software with the no-tune option enabled.
4) Once you have finished tuning save your settings.
5) Enable the no-tune option in the configuration file.
6) Once a download command is sent to the unit the no-tune is enabled, settings will be
hidden when the tuning software is loaded again.
7) If you want to correct the settings in a unit, run the tuning software again with the notune
option disabled. Then load your saved file.
A batch file with two separate cfg files is available, email technical (dit is wat ik bedoel met de Boolean parameters , ff mailen met Perfect).
Greetz , Jeroen2 ;)

Hey Jeroen2, bedankt voor de informatie en de hulp die je aanbied, alleen ik heb geen injectie, maar een met carburateur. dus dat software verhaal gaat voor mij denk ik niet op.

2 Bob , Het was voor Jurgen bedoeld (ik heb het veranderd) , maar voor jouw opzet ..... wat voor nokkenas zit er in???
En welk jaar is je minieke???ivm maximale uitstoot!!
Kijk en vergelijk je nokkenas , zie dit : http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... nassen.xls
Hier kan je mooi vergelijken wat je had moeten kopen ipv kopen en dan pas kijken wat het doet.
Dit is de data van 86 nokkenassen die ik de afgelopen 11 jaar heb verzameld en waarvan ik het meerendeel heb gemeten (in de auto of op m'n testbank).
Greetz , Jeroen2 ;)
P.S. idd Siryun , een Kent266 (minisport260 = hetzelfde) of zoiets met een stg3 kopje , zonde toch?
Die zou alleen bij de i-mini's net niet door de keuring komen , maar bij alle voorgaande had je er zelfs een Kent 276 in kunnen leggen (met een hiffje) , of een Kent286/Ms285/SW10 (met een webertje).
Let wel deze lijst staat op volgorde van overlap , een directe aanwijzing wat mogelijk is met de uitstoot (lees keuring) , dus NIET qua prestaties (die heb ik ook maar is nog niet helemaal compleet).

2 jeroen2:

De versie die ik heb is 2.6.10, van 6 februari 2004. Ik heb een tijdje met Neil van PP gemaild, maar ik heb het idee dat hij ook niet echt kan vinden wat het is.

Het probleem lijkt er ook alleen maar te zijn als er weerstand op de wielen is. We hebben hem een keer opgekrikt en toen even een paar versnellingen doorgereden, maar dan komt het probleem niet.

Oftewel, het is heel vreemd allemaal. Tenminste, wij kunnen niet echt een logisch verband leggen tussen alle symptonen.

Dat stinkt naar te ijdel mengsel!!!!
Dan is er nog een , wat dacht je van de injectors , meet 's ff de stroom naar deze bij volgas , als je een multimeter(fluke) gebruikt die het minimum en maximum kan onthouden ben je er.
Wat ook nog kan zijn is dat je je inspuitcurve niet hoog genoeg hebt staan.
Maareeh , weet je zeker dat je vacuum en je gasklepsensor goed is????
Greetz , Jeroen2 ;)
P.S. je kan de laatste software van pp krijgen door je aan te melden via het net.

Jupz, heb er nu ook 1. Moet alleen nog veel uitzoeken in de wereld die tuning heet.
Nog bedankt jeroen2 voor de boekenlijst !! Je moet tenslotte toch ergens beginnen :P

Aan de mensen met een 1380:

Wat voor compressie verhouding hebben jullie?
En op hoeveel graden staat de ontsteking bij jullie?

Zit nu zelf aan 11,1, en denk erover om diesel te gaan tanken :)

Of mischien wat uit de kamers weg te frezen om het te verlagen.

mvg robert

Is dat met warme of met koude motor?

Ik zit met warme motor ook op zoiets. (zat) Heb deze waarden ook weleens met een 1275 gehad overigens... Is toch niet zo speciaal?