Wie heeft er ook 1380cc?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

Red guy het is natuurlijk maar 115 cc extra in vergelijking met een 1275 cc. opzich niet eens zoveel. Iemand enig idee wat de vermogenswinst nu werkelijk is, als je gaat vergelijken met een 1275? (ervanuitgaande dat de 1380 natuurlijk verder ook standaard is en niet, zoals al snel gebeurt, is voorzien van oveirge tuning)

Ik heb even zitten rekenen met een 1275 A+ standaard met stage one en een 1380 stage 3 , 1;5 rockies van minispares en bijbehorende carb/SPI/MPI en uitlaat.
Het moment loopt bij een 1275 op van 17 tot 75ft/lbs (amerikaanse schrijfwijze) bij 800-4000rpm.
Van 4000-7000rpm gaat je torque maar 5ft/lbs hoger.
Shit dus.
Bij een (standaard) 1380 is het wel anders !!
Van 800-4750rpm loopt je torgue van 18-102ft/lbs.
Dan van 4750-7000rpm loopt je torque op met nog eens 6ft/lbs.
Bij de 4000rpm heb je al een verschil van 10ft/lbs t.o.v. de 2 blokken!!
Bij 4750rpm heb je al het grootste verschil van 30ft/lbs.
Dat is het verschil !!
Gewoon bijna 0.5 maal MEER Uuuhhhmmmfff.
PK's of BHP of hoe je het ook wilt noemen zeggen helemaal niets zonder het toerental!!!
Ik meen dat je vraag zo wel beantwoord is toch.
Groetjes , Jeroen2 :D

Laat ik zeggen dat ik over mijn budget gegaan ben O:)

Dumpvalve:
Normaal zal bij het overschakelen (als je je gaspedaal loslaat en de gasklep in je carberateur sluit) de turbo 'stallen'. De ruimte voor de gasklep is als het ware een gesloten ruimte en de gasstroom valt stil. Met een dumpvalve dump je de opgebouwde druk in deze ruimte zodat je turbo op toeren blijft.
Als je dan weer gas geeft sluit de dumpvalve en omdat de turbo nog op toeren is is er (bijna) direct weer turbo druk aanwezig.

Bleedvalve
Een turbo maakt gebruik van een actuator, dit is een drukdoos met een stangetje die een klep in de uitlaat bedient. Bij een bepaalde druk gaat de klep open en worden de gassen langs de turbo geleidt direct de downpipe in zodat de turbodruk niet verder oploopt. De actuator wordt gevoed door de turbo druk. Als je hier een beetje lucht van aftapt 'ziet' de actuator als het ware een lagere druk dan er daadwerkelijk door de turbo geproduceerd wordt en wordt de klep in de uitlaat minder snel geopend waardoor je turbodruk stijgt.

dat gaat hopelijk een aardig pittig karretje worden!!! ben jij er ook bij de volgende dyno yet dag??? ik wil dat gele beestje wel eens in actie zien..

Hey, Popeye ...... Waar laat je al die zooi?

jeroen2 schreef:
Red guy het is natuurlijk maar 115 cc extra in vergelijking met een 1275 cc. opzich niet eens zoveel. Iemand enig idee wat de vermogenswinst nu werkelijk is, als je gaat vergelijken met een 1275? (ervanuitgaande dat de 1380 natuurlijk verder ook standaard is en niet, zoals al snel gebeurt, is voorzien van oveirge tuning)

Ik heb even zitten rekenen met een 1275 A+ standaard met stage one en een 1380 stage 3 , 1;5 rockies van minispares en bijbehorende carb/SPI/MPI en uitlaat.

Als je goed leest is dat nou net niet de vraag. De vraag is nou juist, wat maken die 115 cc nou uit als de opbouw van de motor verder vergelijkbaar is. Er wordt gezegd standaard, maar het zou op zich ook getuned kunnen zijn; een 1275 met stage 3 kop en 1:1.5 rockers wordt ook al een behoorlijk snel ding. Dus wat draagt die 115 cc nou concreet bij aan het vermogen?

wie heeft er hier een 1380 cc lopen op injectie?

en kan je daarvoor dezelfde mems gebruiken als die op een 1300i blok zat

ofwel ik wil een ruilmotor kopen en dus mijn oude 1300 blok + kop inruilen (is aan revisie toe)
en met bijbetaling een 1380 + stage 3 kop nemen

dat dan allemaal weer opbouwen maar kan ik dan wel mijn bestaande mems gebruiken?

ik hoop snel iets te horen

groeten

Thomas

Ja , die kan je gebruiken , de ejectors zijn 1.5 maal overgedemensioneerd.
Dan moet je wel je gasklepvergroten.
Voor een multipoint kan je zo een unit kopen waar een grotere in zit.
Voor een single(mono)point moet je dit zelf doen of naar woodandpickett sturen.
Zie ook , woodandpickett throttlebody conversion op customizing en styling daar staan wat foto's en heel veel uitleg.
P.S. Eelke wat wil je dan wel zien ??? vermogen is je torque , torque geeft het vermogen , niet de rest.
Haal je met een 1275 160Km/uur (gebruikt in m'n berekening) dan haal je met de 1380 ((gebruikt in m'n berekening) ongeveer 190km/uur maar dan moet je wel je final drive van 3.21 omzetten naar 2.95.
Dan is je torque mooi verdeelt en trekt t'ie de banden niet aan gort in z'n 1 en 2.

Het gaat mij niet om de cijfers die je geeft, maar de vergelijking die je maakt. De vraag was, wat draagt de extra motorinhoud van 115 cc bij aan het extra vermogen van een 1380 t.o.v. een 1275. Het enige verschil voor je vergelijking zou dus die cilinderinhoud moeten zijn, met kop, nokkenas en wat al niet meer verder hetzelfde. Zoals ik al zei, je kunt best een stage tig cilinderkop en een snelle nokkenas op de 1380 schroeven, maar daar zou de 1275 ook behoorlijk sneller van worden, dus dat is niet "eerlijk"; het ging puur om de extra cc's.

Je koopt toch geen 1380 blok om er vervolgens een oude 1275 kop op te zetten , sterker nog ze lachen je uit bij minisport + minispares , en nog sterker ze verkopen het niet eens!!
Bij minispares 1380 hoort standaard kop inlaat 35.6 en uitlaat 29.4mm kleppen , dat is bij minisport stage 3 voor de 1295/1400 etc.
Ik zal de berekening dan even achterwege laten (ben 1,5 uur bezig geweest met diverse dyno's).
Van 1275 naar 1380cc.
Bij 4000rpm torque winst , 9% door 115cc , 22% door stage 3 kop , 18% door 1;5 rockies.
Bij 7000rpm ,torque winst , 7% door 115cc , 20% door stage 3 , 17% door 1;5 rockies.
Dus je ziet dat inderdaad zoals je zegt het weinig verschil maakt of je nu een 1275 of een 1380 hebt.
Daarom schreef ik ook in een ander topic ( ...) , begin met het wisselen van een flowed kop !!

En je resultaten worden nog iets kleiner als je uit zal gaan van de werkelijke 105cc ipv de 115 wat je nu hebt berekent.

1380 - 1275 = 105

Dat zijn emmers zout op 1 slak.
Wat Eelke en Red Guy wilde zien is dat de cc's weinig uitmaken maar de echte winst uit je kop/rokkers/nokkenas/uitlaat/inlaatduct/e.d. komt en niet uit die paar meer cc's.
Voorbeeld : Een vet 1000tje heeft meer koppel bij oprevven dan een standaard 1275 , alleen de eindsnelheid wint de 1275 weer.

jeroen2 schreef:
Dat zijn emmers zout op 1 slak.

Sorry ik emmer nu eenmaal graag op slakjes. :)

Volgens mij komt het omdat de motor nog meer een korte slag motor wordt dan dat het al was, dwz is gewilliger om meer toeren te draaien. Ik heb wel eens iets gelezen over de thrill/kick die een 970cc zou geven (volgens mij een smoesje van wijlen John Cooper om toch aan een 1275 te geraken zonder dat Issigonis dat in de gaten had).
En 107%x100%x122%x118%=154%.
Kijk, je kunt wel bot meer cc erin stoppen maar ik ben er zelf toch ook wel achter gekomen dat tijdens het fine-tunen ieder half PKtje telt en dat een 1380cc niet zo'n hapklare brok was als dat ik dacht, want al loopt hij vrij goed ik ben er na drie jaar nog niet helemaal uit(heb ook trouwens nog niet op een dyno gestaan) en tevreden over wat eruit komt.
Laatst had ik de aanzuigbuis van mijn luchtfilter gehaald om meer lucht te krijgen en toen liep hij nog maar 140 ipv 190.

[size=150:2lbrj458]Nu ben ik gelijk aan mijn doel van de beginvraag van dit topic: Kunnen wij van elkaar leren over het fijn-tunen van de 1380?[/size:2lbrj458]

Op papier een 1380 maar in de praktijk juist niks.

Als ik dat zo lees hier heeft bijna iedereen een 1380, en geen geld over voor iets anders, wat mag het kosten liever niets, want ik ben met mijn 1380 bezig.

Dat heb ik eerlijk gezegd nog nergens gelezen... Sterker nog, er komt ergens een compleet Swiftune blok voorbij waar kennelijk kosten nog moeite gespaard worden. Dus nou vraag ik me toch wel af waar je die uitspraak op baseert.

Mag niks kosten, ammehoela, de restauratie van mijn Mini heeft ruim 30.000 gulden gekost aan materiaal(inclusief motor), spuiten kost mij enkel de materialen verder niks en ik geef er nu nog steeds Pleuros aan uit en nog niet helemaal af. Dig That.
Blokje inclusief appendages schat ik nu op zo'n €4500,-.
Maar een 1380 heeft nu eenmaal kinderziektes en ik vindt het gewoon leuk om die er zelf of met hulp van anderen eruit te halen. Aan de andere kant kan ik ook gewoon ff naar een gerenomeerd Mini-tuner rijden aan de andere kant van de sloot, maar daar heb ik gewoon geen zin in.
Sorry, maar ik was even Pissed-off.

jeroen2 schreef:
Een vet 1000tje heeft meer koppel bij oprevven dan een standaard 1275

Kijk wel uit met dit te snel te zeggen.

Een 3 tal dino gegevens van a-series motoren.

nr 1 een 1275 max vermogen 46,5 bhp bij 5190 rpm 60 lb/ft koppel bij 2990 rpm.

nr2 een 1000 max vermogen 47 bij 5540 rpm. 52 lb/ft koppel bij 3620 rpm.

nr 3 1275 max vermogen 47 bhp bij 4720 rpm koppel 61 lb/ft bij 2630 rpm.

De 1000 is hier de geen die een snellere nokkenas en een verbeterd in uitlaat systeem heeft. Hij heeft ook evenveel pk als de onderste en zelfs een half meer als de eerste 1275. Echter blijft hij met koppel achter op beiden. En waarom? Omdat cc's als geen ander staat voor koppel. Tuurlijk helpen een kop en nokkenas daar ook in mee maar in meerder mate in pk's als koppel. Koppel grijpt ook lager aan bij meer cc's wat ook wl duidelijk blijkt uit het bovenstaande. De 1000 haalt zijn maximum koppel pas bij veel meer toeren dan beiden 1275's. Op de sprint zal deze 1000 het dus finaal af moeten leggen tegen beiden 1275's. Deze heben bij veel minder toeren al veel meer koppel ter beschikking.

Hetzelfde geld op voor de 1275 en 1380. De 1275 zal met zijn vermogen in pk's boven die van de 1380 uit moeten komen om diens koppel te kunnen verslaan op een sprint. Ander gezegd heeft een 1380 minder pk nodig om het alsnog te winnen van een 1275.

Uh, bij gelijke overbrengingsverhoudingen en dergelijke, dan wel. Maar uiteindelijk zal de motor met het meeste vermogen de auto het snelst laten accelereren, als je maar optimaal gebruik maakt van de juiste eindoverbrenging. Maar daar is al zoveel over geschreven, da's weer een ander topic.

Hugo schreef:
Uh, bij gelijke overbrengingsverhoudingen en dergelijke, dan wel. Maar uiteindelijk zal de motor met het meeste vermogen de auto het snelst laten accelereren, als je maar optimaal gebruik maakt van de juiste eindoverbrenging.

Juist.. En de overbrening is in mijn ogen minstens zo belangrijk als de rest van de setup. Maar als je de overbrenging aan zult passen heb je gelijk. Daarom ben ik er hier maar van uitgegaan dat ze alle 3 dezelfde eindeoverbrening en bak verhoudingen hebben om ze niet te veel te laten verschillen. :)

En dan zullen beiden 1300's het in dit geval makkelijk winnen van de 1000. En ik durf zelfs neer te zetten dat als de 1000 een paar pk meer gehad zou hebben dan de 1300's hij het op dezelfde eindoverbrening nog af moet leggen bij gebrek aan koppel. En dan ben ik het met je eens dat de 1000 uiteindelijk wel een fractie sneller is maar het blijft zo dat de 1275 al een voorsprong opbouwt voordat de 1000 kans ziet z'n toeren te pakken.

Het vervelende is dat je maar zeer beperkt aan goede dyno's komt die het gehele verloop van toeren en koppel laten zien.
De enigen die echt goed hieraan meewerken zijn de jongens van minimania , de rest (minispares/minisport/W&P/etc.) doen er zeer moeilijk over maar schreeuwen het meest dat hun motor de beste is.
Antwoord van Simon Jackson (minispares) , we hebben geen dyno's van ons blok , lekkere verkoop dan!!
W&P , gewoon geen antwoord !!
Bij minisport heb ik redelijk contact maar men is er wel heel traag , da's dan nog te begrijpen met de drukte van vandaag , maar service is het niet.
Als je welk merk motoren opzoekt staan er op de sites meestal al curves , en anders sturen ze die ff op , geen probleem.
Kijk op hun site www.minimania.com en check hun alu-koppen maar eens , daar zie je pas wat hun zelfgemaakte koppen doen voor een simpele 1275.
Die blaast er zelfs nog een 1380/1400/1430 uit.
Een beter koppelverloop en toerenverloop voor zo'n klein antiek blokje heb ik nog niet gezien.
Groetjes , Jeroen2 d:)b

BHP is niet hetzelfde als aan de wielen, zoals eerder beschreven.

Ook ik heb helaas geen motor-dyno in de garage, maar ik gebruik een vrij simpel metertje, de G-Tech. (link) Ik heb niet de pro-versie, maar het ding meet onder andere het vermogen aan de wielen, door de accelleratie (die meet'ie) en het gewicht van de auto met elkaar te verrekenen. Maar door de auto een keertje echt te laten wegen kan je er behoorlijk goede metingen mee doen en dus de verbeteringen met nokkenassen, koppen en overboringen mee meten.

Maarten , een motordyno , rpm/bhp's/torque.
Wat er van het vermogen overblijft tot het op het asfalt ligt maakt niet uit , dat is een toerenafhankelijk percentage.
Heb jij er dan 1 gekregen toen je jouw 1380 kocht ?
Ik wil toch eerst wel weten wat ik evt. koop !!!!
Ik bedoel het niet rot hoor maar van andere motoren merken staat alles netjes op Inet.
Neem bv de willy (ff wat ouder dan de mini).
http://www.film.queensu.ca/CJ3B/Tech/EngineDyno.html
Dit is wat ik zoek en wil laten zien.
Groetjes Jeroen2 :D

Nee , die heb ik niet.
Ik heb die van mij samengesteld met behulp van Vizzards "bijbel". OKE, ik heb hem uit Engeland laten komen omdat ik dan fl.3000,- op zak hield maar wel volgens mijn wensen. De kop heb ik nog iets aangepast, volgens Vizzard. Maar wel zo, dat hij nog fatsoenlijk lopend door de APK is te halen. En als ik hem vergelijk met MPI's met de zogenaamd gegarandeerde 90pk set van John Cooper waar ik meerdere malen in heb gereden om ze te keuren (obvious voor wie) , nou dan heeft die van mij vleugels en toch ben ik er van overtuigd dat het beter kan.
Met, mag ik wel zeggen, redelijk wat ervaring in de automobielbranche wil ik het toch wel eens zelf proberen om het uiterste eruit te persen. Als tie daardoor kapot draait? Pech , dan bouw ik weer wel een nieuwe.
Ik wil de 1380 hier echt niet verdedigen, het is nu eenmaal een avontuur waar ik aan ben begonnen. Misschien kan ik iets leren van anderen, misschien kunnen anderen iets van mij opsteken, dat was de hele opzet van dit topic.
En, Jeroen, wie schreef het ook alweer, van tevoren was onze Mini een 998 zonder toeters(oke een uitlaatje) en bellen maar wel netjes afgesteld en daarmee heb ik verschillende 1275's het nakijken gegeven. Fijntuning daar draait het om.

ff melden jongens... willenjullie een dik opgevoerde 1380er van alles en nog wat er uit zien rijden?

komend weekend (21 en 22 augustus) vind er rally racing plaats op het glosso-circuit te ARENDONK belgie en het cirxuit heeft OPENDEURDAGEN! het ligt net over de grens en is ongeveer 20 minuten rijden vanuit eindhoven (eindhoven-veldhoven-steensel-hapert-eersel-bladel-reusel-arendonk) dit is een leuke route om te rijden door het brabandse land, er zijn veel smalle weggetjes :)" title="Evil" /> en bij aankomst kun je droog zitten in de kantine metuitzicht over het circuit. iemand die ik ken via mijn werk (komt regelmatig rijden bij de hezemans indoor karting, waar ik werk,) rijdt mee in een behoorlijk gemodificeert minitje.

wie het leuk vindt:
link
link

kom gerust even langs, zaterdag zijn de trainingen en zondag is het echte werk.

sportieve groeten, tom

ff melden jongens... willenjullie een dik opgevoerde 1380er van alles en nog wat er uit zien rijden?

komend weekend (21 en 22 augustus) vind er rally racing plaats op het glosso-circuit te ARENDONK belgie en het cirxuit heeft OPENDEURDAGEN! het ligt net over de grens en is ongeveer 20 minuten rijden vanuit eindhoven (eindhoven-veldhoven-steensel-hapert-eersel-bladel-reusel-arendonk) dit is een leuke route om te rijden door het brabandse land, er zijn veel smalle weggetjes :)" title="Evil" /> en bij aankomst kun je droog zitten in de kantine metuitzicht over het circuit. iemand die ik ken via mijn werk (komt regelmatig rijden bij de hezemans indoor karting, waar ik werk,) rijdt mee in een behoorlijk gemodificeert minitje.

wie het leuk vindt:
link
link

kom gerust even langs, zaterdag zijn de trainingen en zondag is het echte werk.

sportieve groeten, tom

staat er nu niet een mini uit zo'n klasse te koop op marktplaats?

zoek op 1380 en je komt hem zeker tegen.

Bij de weg, ik heb ook een 1380 en bevalt nog goed, hoewel ik op de circuitdag dikke moeite had met een 1097 mini cooper S op 10"! Deza had volgens de eigenaar 115pk en ik kon hem prima bijhouden, ik zal minder peekaas hebben, maar wellicht een veel hoger koppel door de inhoud.
:9 het moet nog een stuk beter kunnen uiteraard, maarja, good clean fun!

ik heb trouwens een 3,44 overbrenging en ook geen uitdraai van de 1380. Met zo'n circuitdag merk je dat die 105cc verschil blijkbaar toch een hoop uitmaakt. ik heb geen moeilijke kop of hi lift tuimelaars, ding zo gekocht en is al erg leuk.

Waren er in Geldermalsen niet ook een paar 1380's ook met Webers erop?

Ik heb een hif44 en een rc40 uitlaat op een setje stage 1 spruitstukken van habbiebabbie.

Eelke schreef:
Dus wat draagt die 115 cc nou concreet bij aan het vermogen?

ik heb even mijn 'cartest' data aangepast/uitgebreid met een Mini Cooper S 1380 Mk III .. daar heb ik alleen de cc's verhoogd en *niet* de pk's .. als je dan de 1275 tegen de 1380 op een circuit tegen elkaar laat rijden wint de 1380 (op Monza met 0.1 seconde verschil) dus er is winst, maar ik zou geen getal durven noemen 8)

(linkjes naar de ct.dat en het cartest-programmaatje op:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/minperf.htm )

FWIW,
Theo van den Bogaard

Er waren wel 1380's in Geldermalsen, maar die vielen ene beetje tegen. Toch wel de winnaars wat betreft vermogen, maar een goed opgebouwde 1300 (1275/1293/1310) moet ook wel aan die 80 pk kunnen komen. Zie bijvoorbeeld de recente resultaten van Paul met zijn 1310 in Geldermalsen. Maar goed, het blijft vaak appels met peren vergelijken.

Dan vielen ze minder tegen dan die turbo? of?

Ik geloof het wel. Mijn dag stond wat dat betreft meer in het teken van mijn eigen tegenvallen. Maar laten we het houden op 1380's :)

zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/test/dynopage.htm

FWIW,
Theo van den Bogaard

Cool proggie dat CarTest. Jammer alleen dat het circuit dingetje niet werkt.. Of ik heb iets verkeerds ingesteld... hij roept telkens "stalled"

Dan heb je geluk dat je niet vliegt ;)
Misschien moet je de ontstoring van je bobine ff nazien , door "storing naar de nul" kan hij over de P gaan!!
Greetz , Jeroen2 :D

vandaag met christiaan samen gereden en ik moet zeggen dat de 1380 niet veel sneller liep dan de "snelle" 1275 van christiaan!

Kan niet wachten op de volgende circuitdag... vorige keer was ik geloof ik de enige 1380 en daarmee niet de snelste a series! (dat was een echte oude cooper S 1071!!)

Nog ff geduld , die van mij is hopelijk eind dit jaar ook on the road , blijf de diverse topics volgen , ik hoop v/d week m'n krukas "pas" te gaan maken , er is nu al 400 gram af!!

je hebt nog tijd zat... ben benieuwd of er nu veel harder gereden zal worden dan de vorige keer... time to beat: 2,30

Ik ga er ook aan geloven ! Nu mijn blok eruit is kan iik beginnen, spec's zie handtekening... iemand nog suggesties ? :?

Snelle injectie mini's... ik ben benieuwd!

Geen suggesties, wel een spreuk: money is da key!

Wat heb je betaald voor je rockers??en welke zijn het??

1.5:1 ratio - Mini Sport FULL roller rocker assembly

More accurate valve lift and clearance setting. Improved maintenance intervals. Less friction from a roller bearing than bush.

Kosten waren 360,-- euro en nog wat uurloon voor het monteren en afstellen 7 uur a 40 euro. Ongeveer 640 euro in totaal dan.

En het scheeld veel met die rockers.... ik heb nu een standaard 1.3i in mijn mini en er zit weer een vermogensdip tuusen de 3500 en 4500 toeren. En in zijn vier houd hij er nu bij 5800 toeren meer op. Met de rockers kon ik doortrekken naar 6700 toeren.

Heb je gemerkt na een paar diuzend KM dat er al speling in de rollers zit!!
Ik hou het bij de conventionele , alleen met glijlager voor de as.
Bij Ben zijn de losse rockers ongeveer 25Euri per stuk , kom je op 200 totaal!!!
En E260 voor een hele trein.
Die blijven zeker 100K heel.
Ik meen me te herinneren dat er een paar mini's bij de laatste MER stil stonden door uit elkaar gespatte roller-rockers!!
En het zijn altijd degene die kapot gaan van een inlaat.

Nou ik heb er nu 32000 km mee gereden, geen probleem. Deze zomer naar Italie en teurg achter twee motoren aangejakkerd en het enige wat er nu niet meer goed is, is het overbrengingstandwiel van het blok naar de bak. De rokkers zijn nog helemaal OK.

Dit probleem komt ook doordat de rockers van alu zijn en zachter van materiaal zijn. Dus een snellere slijtage. En het is dus heel belangrijk dat de kleppen goed gesteld worden zodat er geen abdominale krachten op de rockers komen.

Maar ik vindt het voor een 1.3i een positieve reactie hebben op de prestaties.

ik wil ook rockers kopen maar als ik dat doe komen ze toch echt wel van swiftune.. die dingen zijn niet eens duurder dan die gekke dingen van mini sport of mini spares...en die van swiftune zijn voor de racerij gemaakt...dus die kunnen we tegen een stoot..

hey prutser even tussendoor..

er staat in je sig dat je je SPI wilt gaan chippen?? hoe wil je dat gaan doen als ik vragen mag :) voor zover ik weet is die computer niet te chippen en ook niet te herprogrammeren.

Uuuuhhh.... gezien ik nog zit te twijfelen wat ik nog meer wil ( turbo ) zijn er twee opties. De computer laten voor wat hij is en geen turbo plaatsen.

Of ( hangt af van de kosten ) via een gerenomeerd bedrijf een ander management te laten programmeren in een nieuwe computer. Zoals dit gebeurd bij bijvoorbeeld een gasinstallatie. :?

Bij mij zit er een piggy tussen van een Subaru (gasinstall.) , werkt als een tierelier , hij geeft al z'n brandstof vrij ongeacht wat de lambda stuurt!!
Kosten ; gratis , met dank aan Subaru en m'n maat.
En voor de keuring hoef ik maar 2 stekkers om te zetten om de mems normaal te laten doen.
Maar bij Kronenburg hebben ze voor alle 4 de Mems een oplossing , ik meen rond de 450 Euri , maar dit is wel een replacement van je mems.
Dan heb je natuurlijk Perfect Power waar je 2 diagrammen (modes) in kan zetten , 1 voor de keuring en 1 voor de subuaho mode(shut-up-buckle-up-and-hold-on) , kosten los 350 Euri en is ook een piggy (no6 en evt + no7 voor de pro's) en is met de laptop te bewerken (heb ik alle software van).
Wat ook kan is er 1 uit een moderne sloper halen , zeg : Honda/BMW/rover200 etc , die kan je wel chippen maar moet je wel de stekkers ompolen.

Lemon8 schreef:
ik wil ook rockers kopen maar als ik dat doe komen ze toch echt wel van swiftune.. die dingen zijn niet eens duurder dan die gekke dingen van mini sport of mini spares.

Ik vond deze:
link, dus voor 235 pond incl. VAT.
link dus voor 294 pond inlc. VAT.
Dan zou die set van Swiftune dus veel goedkoper zijn. Of vergelijk ik 2 verschillende zaken?

Ik kwam dit nog ff tegen op 'n duitse home-site (zeg maar gerust butthead-site) |:( .
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... foutje.jpg
Daar ligt de hele binnenkant open doordat hij te "groot" is gegaan :'( .

Uuuuhmmmmmm Gruwlijk !!!

Ik hoop dat mij dat niet overkomt ! |:(