Wie heeft er ook 1380cc?

RE: Wie heeft er ook 1380cc?

is dat de enige plaats

het is de meest gangbare plaats (ik zou zo niet weten waar 'ie anders moet zitten) ik heb zelf ook een oliedrukmeter (mechanisch) achteraf ingebouwd op die plek; mini's geleverd zonder meter hebben daar alleen een sensor zitten voor het lampje (een Mpi kan een uitzondering zijn, omdat daar dan het oliefilter zit);

de sensor voor het lampje:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34506

er moet ergens een leidinkje lopen naar je meter ?!
(of je hebt een elektrische meter - dan zou ik verwachten dat er 2 sensoren op het t-stukje zitten)

mijn verwachting blijft dat de sensor voor het lampje (deels) stuk is; minder fel branden geeft aan dat 'ie eigenlijk wel werkt maar toch ergens contact blijft maken en daarom niet helemaal uit gaat ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

Brand ie ook met koude motor?

het bleek een technische storing :?

naja gelukkig dus geen motorische problemen. het is inmiddels opgelost, al werkt nu het knipperlicht naar rechts niet meer. Dat zoeken we van het weekend wel uit dat is niet zo erg :+)

Wat ging die toch weer lekker toen het probleem op gelost was. Heerlijk gewoon. Wat staan mensen toch raar te kijken. Bumperklevende mercedes E even lekker gepest door precies aan de snelheid te houden, toen die wou inhalen vol op het gas en hij kon niks hij was wel kwaad haha :D

Mini-Weert schreef:
Hey,
zie pm voor de bedragen ongeveer!

Kun je die mij ook eens PM'en :)

Toen was die nog "sloom"... Maar wel met constante oliedruk. :'( Het is stil hier op het bigbore gebied! Alles stuk? Iedereen winterslaap? Niemand aan het bouwen? Ik heb een 73,0 blok staan waar nog een brute bak/diff onder moet :) Maar geen 73,5 blokken meer...

Stuk dus stil, en ook weinig zin/tijd gehad om er achteraan te gaan. In de winter is het toch niet leuk om er mee te rijden. Ik laat het hier weer weten als die het weer doet :)

same here :)

Maar zorgt iedereen wel dat alles van de lente weer rijdend is?? ;) Kunnen we dan mooi weer een circuitdag doen:)

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het oliedruk probleem. Keith Calver inderdaad even mailen..

In iedergeval geen last met stuk gelopen lagers e.d. (zoals de 2 andere heren hier boven..). Booster, ga je wel dit blok weer opbouwen? Toch zonde om in de hoek te laten staan..

ja net als jullie is het wel een beetje mn trots, mijn blokje O+

dus ik ga em zeker nog repareren, dit zal wel enige tijd overheen, ga nu eerst experimenteren met een r1. Heb het blok al, alle benodigdheden voor de mini zitten er al op en aan, begin binnenkort met inbouwen.

Niet een andere gare koets op de kop tikken om dat yammie spul in te klussen? Dan kun je de Jetblack gewoon race ready houden met zn A blokje.

Begin volgend seizoen zal mijn witte mini zeker weer gewoon kunnen rijden. (nu opzich ook wel, maar het huidige blok gaat nooit stuk dus dat is ook saai) het snellere blok zal samen met die ruitenset en plannen om deuren licht te maken nog langer moeten wachten denk ik. Zal een klus voor in de zomer worden omdat het allemaal buiten moet gebeuren. Het blok zelf afbouwen zal zo na London 2 Brighton zijn denk ik (verwacht daar dan de laatste spullen te shoppen als ik die dan niet al besteld heb tenminste) voorlopig heb ik nog weinig zin om te klussen en schiet niets op... De Estate moet eigenlijk ook volgende zomer gewoon rijden...

de jetblack krijgt het r1 blok, de aanpassingen komen alleen aan het subframe, dan kan er altijd nog een a-raceserie in \\ :)

als je gaat beginnen met deuren verlichten, er is een aanbieder op ebay die kunststof versies goedkoop levert, was dat zelf ook van plan gelijk met de poly ramen te doen, in de toekomst dan.

wat voor blok ga je erin zetten wat wel kapot gaat dan?

Heb je die airbox zelf gebouwd Booster??? Zo ja misschien wat meer foto's.

Elk A blok met een bult vermogen lijkt kapot te gaan... d:)b Zeker wanneer je lekker veel circuitdagjes ermee gaat rijden. Heb straks ongeveer een zelfde blok als Dennis (estate) Dat is tenminste de bedoeling. Alleen gaat Dennis toch met een Weber rijden. Ik blijf denk ik met de hiff44 rijden. Eerst maar eens zien hoe het straks gaat. Wel liefst rond de 100pk zitten en toch een duurzaam blokje. Veel beschikbaar vermogen en lekker sterk de bocht uit komen. :P Maarja, eerst maar overwinteren.

rustig bij de kachel met de locktite en een vermogen aan pakkingen je blokje opbouwen, om deze, als het weer warm is buiten, compleet naar de uien te rijden :D

zelf gebouwd, heb er nog wel wat fotos van projectje. staan op een externe schijf, niet zo bij de hand, zal nog even voor je zoeken.

hmm ik denk dat ik heel hard of topic ga als ik mijn nieuwe blokje benoem.

A-series 1330 osseli kop 1.5 rockers 731 nokenas gebalanceerd en verlicht met een 45weber.
in Engeland op de rollen geweest en had 85pk op de achterwielen onderin kan het nog lekkerder dus binnen kort hier even op de rollen laten checken of de sproeier bezeting niet beter kan.

nu denk je pas toch best in de thread maar hij ligt in een mg midget en drijft de achter wielen aan :P

Mijn blokje bouw ik natuurlijk gewoon weer op, zit helaas dikke vertraging op, maar ja het is inderdaad winter dus boeie.

Ga wel wat veranderen aan de duurzaamheid specs. Moet nog even uitzoeken wat de beste lagers zijn voor mijn blok.
-nieuwe krukas - deze laat ik meteen weer verlichten zoals de vorige, geheel natuurlijk balanceren met alle spullen er bij.

-Ik laat deze keer alle spelingen precies meten alles moet 100% goed.

-Hoogste capaciteit olie pomp en deze keer wel de oliekoeler er op

-ARP nuts and bolts om het zaakje bij elkaar te houden.

-De nokkenas bij een tuning bedrijf precies goed zetten op de graden precies en tevens mijn kop aanpassen op goeie CR en het inlaat spruitstuk matchen met de poorten van de kop.

- na het (dit keer WEL goed) inrijden meteen op de rollers zodat die goeie verbranding heeft.

Lijkt me dat dan alles het toch wel even moet houden.

In de lente (maart / april) moet alles klaar zijn :+)

Ps als het na dit alles het zaakje weer meteen uit elkaar ligt gaat er een R1 onder de kap :((

Tip: Niet gaan lopen crossen op de weg met die zooi, maar op de rollen en daarna op het circuit. Dan heb je in elk geval nog wat lol gehad zolang het heel is ;)

\\:)/

Hoe weet ik hoeveel cc mijn blok heeft? het was een 1275 en heeft nu +60 omega zuigers erin.

1280+60 ik zou zeggen 1340. :)
(psst net te weinig voor dit topic ;) )

vis schreef:
1280+60 ik zou zeggen 1340. :)
(psst net te weinig voor dit topic ;) )

+60; een 1330 dus ;)

Als het een 1275cc is met een standaard stroke van 81,3 dan is een overmaat van 0,060" precies 1330cc :+)

Ik rond graag naar boven af :+)

vis schreef:
Ik rond graag naar boven af :+)

Onder de 5 moet je naar beneden afronden heh :)" title="Evil" /> ;)

hoor altijd iedereen zeggen dat ze een 1300 hebben :+)

ik heb ook een 1380...!!!
echt te gaaf!!!!
als ik rustig rijd en ineens m`n gas open trap krijg ik een heeeeel lekker gevoel :D
en iedereen maar dan ook echt iedereen kijkt om....
is dus echt een nekketrekkertje....hihihihihi
greetzz niels

iedereen maar dan ook echt iedereen kijkt om....

Lopen ze dan ook tegen elkaar aan enzo? En tegen lantaarnpalen en verkeersborden?

:+) d:)b

tja als ik hem eindelijk in elkaar heb zitten heb ook ik een 1380

niet door keuze maar pure noodzaak O:)

Het blok zat op +60 en de olie piste er uit (oja het is a-series maar dan in een mg midget) een bekende kwaal bij een te hoge carter druk
dus ik dacht ach lekker butget even nieuwe zuiger veren.....
Maar als je het uit elkaar hebt dan gaat het jeuken.
en toen bleek ook mijn mooie osseli kop gescheurd :(

dus omega 73.5mm zuigers besteld
kopje met nog grotere kleppen gescoord
center mainstrap gefixed
alles (maar dan ook alles) laten machineren
en nu alles weer in elkaar aan het zetten
met een 731 nokenas en 1.5 rockers

voor revisie gaf het al 84pk dus nu met een nog hogere compressie (1:12 :x )
grotere kleppen en meer cc inhoud word het echt spannend.

Mijn blokje is ook al af en draait met een 123 verdeler in curve5 ,fijnastelling moet nog gebeuren, 2de foto is als hem juist in de mini stak

grt

Moderators, kunnen foto's van dit soort motorruimtes verboden worden op het forum? Ik wordt hier heel depressief van als ik daarna naar die van mij kijk \\:)/

Echt super zeg! Wat voor kleur is de Mini zelf? Ziet er ook bijzonder uit!

Ik heb ook een 1380 gehad maar nu is hij kapot. Hij is gescheurd tussen de 2de en de 3de cilinder plus cilinderkop ook nog is.

hmm.. dat zijn altijd de mindere verhalen,
maar ga je nu een nieuwe opbouwen?

Hij staat al een jaartje stil als het niet langer is, maar ik ga er nu terug aan beginnen. Ik heb nog een blokje staan en die ga ik laten boren dan. Maar ik ga gewoon alles over zetten maar ben nog aan het twijfelen om sigmenten ook te vervangen of niet. Ze zitten ongeveer 2OOOkm in.

en ik heb vannacht de eerste 400km probleemloos op mijn nieuwe 1380 gedraaid!

nu genoeg km's maken en dan snel naar de rollen

nonono schreef:
en ik heb vannacht de eerste 400km probleemloos op mijn nieuwe 1380 gedraaid!

nu genoeg km's maken en dan snel naar de rollen

Als mijn nieuw blokje in orde is ga ik da toch ook doen ze. Anders rij ik het weer kapot

Discussie over een 1160 blok gesplitst naar een eigen topic:
viewtopic.php?p=481742#p481742

Wie rijdt er met een 123ontsteking op zen 1380 blokje en daarom vraag ik op welke curve staat deze afgesteld bij jullie?
grt

Kijk nou wat ik vond bij de post :)" title="Evil" />

Was het vorige onherstelbaar? Deze keer snel naar de rollen en dan inschrijven voor een circuitdagje? Al een idee van welke onderdelen erop moeten komen?

Vorige is niet onherstelbaar, maar deze spulletjes zijn toch beter bestand tegen het gebruik. Andere blok is afgezienvan de krukas helemaal goed. Komt een krukas bij met nieuwe lagers en die gaat de verkoop in.

Nieuwe blok heeft gewoon simpel weg betere specs.
Alles is met elkaar gebalanceerd.

Nieuw gehoned blok. Alles schoon en nieuw.
- 11 kopbouten
- Krukas is Crossdrilled, wedged, reground, ni-tempered en micro polished
- Omega zuigers 7cc dish
- ARP bolts voor alles waar maar kan
- vandervell race kwaliteit lagers
- Piper XTR 300 nokkenas
- ultra light vliegwiel en backplate, A.P. competition koppeling met een orange drukgroep.

De rest van het blok blijft zoals het was, dus de stage 5 kop, 1.5 lifters, SC/CR versnellingsbak etc

Hopelijk gaat het deze keer langer mee :+) ,maar daarom moet ik gewoon meer tijd nemen voor alles. Omex instelbare toerenbegrenzer gaat me helpen me in te houden O:)

maar deze spulletjes zijn toch beter bestand tegen het gebruik

Rondrijden op de openbare weg gaat al snel goed hoor...

Maarre, mooie lijst! Ik snap alleen de specs icm. het gebruik niet. Bijvoorbeeld waarom je steeds zulke racy nokkenassen kiest. Je gaat er vooral mee op de weg rijden en je wilt er ook aardige stukken mee kunnen rijden toch? Dan kun je denk ik beter (ook voor je portemonee) voor een RE13OT gaan. Er is hier op het forum dus al iemand(gebruikersnaam: Inno cooper) met iets van 125pk (zonder webers en met een RE13) Dan heb je niet alleen veel en snel beschikbaar vermogen, maar dan hoef je ook niet zoveel toeren te maken voordat er iets gebeurt. Je zult zien dat het dan ook erg snel is, en gewoon langer mee zal gaan.

Goed, dat blok was door Keith Calver gebouwd, maar dan nog is die keuze van onderdelen gewoon een erg goede combinatie. Deze meneer gebruikt zijn mini ook vooral voor fun op straat en voor slalom achtige doeleinden. Wellicht ook een keer een circuitdagje, maar niet uitsluitend. Ik denk dat als je daarmee zou kunnen meerijden en bijvoorbeeld daarna met de mini van Roland/Erno dat je wel zult begrijpen wat ik bedoel. Ik ervaar dat zelfs al met mn eigen mini's met een sw5 en een 286 met ongeveer gelijk vermogen, maar toch een hele andere beleving/rijdbaarheid.

blablablabla maar lang leve de lage pond! \\:)/

ik snap je punt wel, toch is mijn straat gebruik niet het zelfde als het straat gebruik van andere mensen schijnbaar haha.

Waarom dan zo'n nokkenas ja.. het gaat een beetje om het idee, en ik vond de 300 nokkenas die in het vorige blok zat helemaal niet zo verkeerd. het voelde goed, daarom zag ik weinig reden daar veel aan te veranderen.

Hier in de randstad staan altijd files. Straatgebruik is dus ook filerijden. En veel wegen waar je 60 of 80 moet en niet kan inhalen door strepen, moderne dikke middenbermen etc. Plus als je zo'n nokkenas wilt benutten en je wil wel graag een keer een circuitdagje nemen dan moet je eigenlijk ook een 3,76 of kortere final drive nemen en dan zit je weer constant in het lawaai en dan kun je ook niet meer relaxt lang 140 op de snelweg gaan rijden.

Het is hoe dan ook niet fijn om constante snelheden te moeten rijden met een beetje hoogtoerige nokkenas. Je motor smeekt constant om meer gas te geven zeg maar... :9 :)" title="Evil" />

Je zou dan beter uit zijn met een SW5/RE13 of tot een 276 ofzo. Dan kun je ook fijn snelwegrijden.

Gelukkig staan hier minder files dan in de randstad, wat me opviel met me vorige nokkenas is dat file rijden etc allemaal vrij makkelijk ging.

Maar dan nog, veel snelweg zal die niet zien. En er zit een 3.44 diff op. Dit omdat het oorspronkelijke idee was om vooral op de nurburgring te rijden. Heb alle vertrouwen in deze keuze hoor ;) het resultaat komt er aan... komt ook zeker een feedback van in dit topic

Maarten van den Akker schreef:
Zo, nu het Miniforum toch redelijk is uitgebreid probeer ik het nog een keer(2 jaar later).
Wie heeft er allemaal een 1380 motor geinstalleerd?
Ik ben gewoon benieuwd !!

Ook ik mag mezelf toevoegen;

Compleet nieuwe JonSpeed 1380 stage 3(SW5 en 1.5 rollerrockets) en gereviseerde bak.

Hoera :)

Wel wat off topic, maar hier zitten wel de juiste mensen:

Wat is nou een beetje gemiddeld gebruik van een 1380?
Ik hoor al verhalen van 1275's die 1 op 9 lopen, dus ik ben benieuwd.

Ik weet het, een Stage 1 is anders dan Stage 3 maar ik denk niet dat er veel Stage 1 1380's rondrijden (zou toch een beetje zonde zijn).

zo 1 op 12 1 op 13 op lange stukken
als ik op het circuit ga planken wil ik het niet weten.

maar dit is in een mg midget en die is niet zo baksteenig als een mini..

Hey Onno, had je 19 juni nog wat te doen? ;) Dan kun je het verbruik eens meten op een dagje Zandvoort! Ik ben wel benieuwd of je nu echt zoveel baat hebt bij die betere aerodynamica. We gaan waarschijnlijk weer een pitbox huren dus dat gaat weer gezellig worden. Kijk daarom af en toe op het Zandvoort topic bij "Evenementen".

Tefflar schreef:

Ik hoor al verhalen van 1275's die 1 op 9 lopen,

Mijn Mini Jet Black met 998 blok liep na het monteren van de stage 1 kit ook heel even een tijdje 1 op 9 :9 ..dat is nu gelukkig weer 1 op 14-15 d:)b

sorry voor ik meer dan 3000 km op m'n blok heb staan geen circuit voor mij

in juli op vakantie dus daar na kan ik gaan
eind augustus in duitsland op de papenburg strecke
en in september de nationale oldtimer dag op znadvoort
dat is wat er nu gepland staat